- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
ph A szokatlan külsejű, kisméretű vetítő webOS okosrendszert is kapott.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ByB
addikt
Pár héttel ezelőtt volt nálam egy Astra OPC - 19 colos kerekek voltak rajta, 225/40-es Continental gumikkal, szegény autó küszködött a városban, arról nem is beszélve, hogy ugyan hivatalos a méret, mégis rendszeresen beleért a dobba a gumi!!! Darabja pedig több, mint 100k és a tesztautón olyan 8-10.000 km-t bírtak ki... Nem is folytatnám!
ui.: A 2.8 V6-os turbó kimondottan hosszútávú utazásokra van kitalálva, mert ugyan alapból jár hozzá a ''SPORT'' gomb, de Budapesten ennek csak kárát láttam, ellenben a Bükkben mutatott magából valamit a feszesebb beállítás! -
G@ben
addikt
Ez a futóműfeszesítés hogy működik? Benyomod a Sport gombot és keményebb lesz, de hogyan? A lengéscsillapítóban az olajáteresztőfuratok egy részét elzárja vagy elektronikusan művelnek valamit? Mintha olvastam volna ilyet régen, hogy mágneses mező hatására sűrűbb lesz az olaj, így keményebb lesz a csillapítás, de ez nem biztos.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
ByB
addikt
Ez nem csak a 599 GTB-ben van, hanem például az új Corvette-ben és Audi TT-ben, de még sorolhatnám... Amúgy kétféle módszer létezik, az egyik, ahhoz hasonló, amit te írtál, a fémet tartalmazó folyadék fizikai tulajdonságai megváltoznak mágnes hatására, illetve a másik, hogy a lengéscsillapítóban vagy állítható, vagy több útja is lehet a folyadék áramlásának... Kisebb keresztmetszeten nehezebben áramlik át a folyadék, keményedik a futómű.
-
bambano
titán
-
ByB
addikt
A ''SPORT'' gomb megnyomásával az alábbi dolgok változnak: futómű keményedés, ha jól tudom a lengéscsillapító áteresztő szelepének keresztmetszet módosításával. A kormánymű szervo motorjának rásegítése lecsökken, az elektronikus gázpedál reakciója javul, mivel módosul a befecskendezés, illetve automata váltó esetén módosul a váltásreakció.
-
ByB
addikt
válasz bambano #4155 üzenetére
Hidd el tényleg nem akarok kötözködni, biztos kapsz 4 milla körül 3.2-es GTS-t, de két évesen maximum megtörtet, vagy tesztautót! Ami nálam volt, annak 3.000 km-es korában már lógott az első futóműve! Én egy hét alatt amortizáltam le az első R17-es Michelin téligumikat! [link] - imádtam ezt az autót!!!
-
-
G@ben
addikt
Akkor a másik módszerre is jól emlékeztem, kösz a megerősítést!
Másik kérdés, hogy amikor egy (általában) tuninggépre írják, hogy állítható magasságú a futómű, azt hogy csinálják? Plusz állításnál elméletileg változik a futóműgeometria (bár nem biztos), az meg nem igazán jó.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
karib
addikt
Persze, le lehet tolni 25 litert egy turbós autó torkán, ha 100% padlógáz-padlófékkel tud az ember közlekedni Amúgy szerintem városban el lehet gurgulázni 15 liter körül egy Subaruval, amibe pár odalépés is belefér. A sokat inkább arra gondoltam, hogy egy hagyományos, kétkerekes, soros 2 literes turbó simogatva 12 liter alá is vihető, a Scoobyval ez kivitelezhetetlen (az összkerékhajtás miatt többek között). Papíron is többet fogyaszt, az pedig már intő jel
Az is hozzátartozik, hogy ha valaki rendszeresen kiautózza egy ilyen autó tudását, akkor minden fokozott gyorsasággal kopik rajta - kuplung, fékek, gumik, illetve igazából az egész autó. Tehát drága móka. Persze lehet vele nem törődni és lelakni, aztán kiglancolva eladni, de ez elég tahó hozzáállás szerintem Tehát vaskos karbantartási költségekre kell berendezkedni. Csak gurgulázni pedig szerintem drága móka és valszeg kényelmetlen - meg úgyse tudod tűrtőztetni magadDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
Többféle megoldás létezik a futóműállítgatásra, anno a Ferrari 355 is képes volt ilyesmire, pedig azt nem tegnap adták ki Van olyan rendszer is, ami valahogy a stabilizátorokat bizgerálja - sajnos futóműben nem vagyok otthon.
A kézzel állítható futóműnél asszem általában a rugó előfeszítését tudod állítani (le-fel csavarható), illetve szintén a lengéscsillapító szelepelésével tudsz variálni.
Nekem 1,6-os Astrában volt szerencsém Sport gombhoz - nagyon mókás Kicsit tényleg felkeményedik, de leginkább a kihegyezett gázreakciót érzed meg. Pláne ha gázadás közben nyomod be a gombot - hirtelen megélénkül az autó. Ez az egész sport gomb szerintem csak az emissziós előírások okozta ''tompulás'' kiiktatására jó - nem lennék meglepve, ha Sport üzemmódban nem ugranák meg ezek az autók az éppen aktuális szinteket. Ugyebár azért kell mindenhova elektronikus gázpedál, hogy a hirtelen terhelésváltásokat ki tudja simítani az elektronika - hirtelen nagy gáznál vagy nagy elvételkor borul minden, ilyenkor a legnagyobb a károsanyag kibocsátás. Ezért amikor beletaposol, az elektronika egy barátságosabb tranzienst valósít meg, és lelépéskor is rásimít. Ez a legtöbb embernek tök mindegy, csak az autózás iránt fogékonyaknak fog szemet szúrni a fura gázreakció. A Sport üzemmódban ezeket a tranzienseket hegyezik ki, sokkal közvetlenebbül reagál a gázra, ami határozottan élvezetessé teszi a vezetést, bár gyorsaságban szerintem semmit nem változtat. Érzéki csalás, de hatásosDepartment of Redundancy Department
-
-
ByB
addikt
A SPORT gomb tényleg abszolút érzéki csalódás, a végsebességet nem befolyásolja, de a gyorsulásnál és a rugalmassági tesztekben megmutatkozik a különbség! A Turbo-s Opeleknél alap, és a befecskendezés mellett, ilyenkor a Turbo nyomását is képes ''túltölteni'' egy rövidebb időre!
-
ByB
addikt
A hydro és pneumatikus, elektronikusan állítható futóművek nem összekeverendők a sportkocsik állítható futóművével. Ez utóbbi ''komoly'' szervízhátteret kíván, még az előbbi egy forgókapcsolót! A kézzel állítható futómű általában hagyományos csavarrugót és lengéscsillapítót tartalmaz!
Emlékszem az előző Corollamban voltak felkeményedő lengéscsillapítók és nagyon jól működtek. Hirtelen irányváltásnál a folyadék útját egy szelep lassította, ezért kevésbé dőlt meg az autó, pöpec megoldás volt! -
G@ben
addikt
Nem akarom keverni, csak tuning Audi A3-ban, meg Golfban is alkalmaztak ilyet és nem versenyautókól van szó, hanem utcairól, ott meg a tulaj gondolom nem akar mindig bemenni a szervízbe, hogy akkor most kimenne a telekre és emeljék meg a kocsit!
Ez a felkeményedő lengéscsillapító meg tényleg jó megoldás, asszem én is szeretném.
[Szerkesztve]Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
ByB
addikt
Egy két há... éve volt kint az itthon autókiállításon egy srác, talán egy 3-as bmw-vel, aminek elektronikusan lehetett állítani a hasmagasságát, totál saját fejlesztés és szponzorokat keresett a további fejlesztésekhez, állítólag jó kis találmány volt, csak az önsúlyából kellett volna faragni és kicsit megbízhatóbbá tenni!
-
karib
addikt
Egyedi dolgokat persze lehet gyártani
Nekem az egyik legszimpatikusabb az önbeálló hátsó lengéscsillapító, a Sachs Nivomat rendszer - valszeg azért, mert általában nagyon tetszenek az egyszerű, okos, mechanikus megoldások.
A lényege az, hogy a hagyományos hátsó lengéscsillapító helyére egy spéci egység kerül, ami ha leterhelik, képes ''felpumpálni'' magát. Ehhez pedig nincs szükség semmi külső meghajtásra, menet közben a ki-be rugózó lengéscsillapító önmagát képes ''felpumpálni'' a normális szintre, illetve a terhelés levétele után visszaereszti magát. Nem kell vezérelni, állítgatni, párszáz méter után beáll magától. Nagyon pofás
Itt egy leírás az éreklődőknek: [link]
Minden kombi autóban legalábbis opcióként ott kéne legyen.Department of Redundancy Department
-
Ragnar_
addikt
Beleolvasgattam a topicba , miszerint a sportlégszűrő nem tesz jót a motornak. A gyártó szerint -1% a szűrés hatékonyságkülönbség , és +40% a légáteresztés. A szúnyogháló a mechanikai szennyeződéseket 0.5mm-ig szűri meg , az ennél kissebb szennyeződést pedig a rajta lévő olajfilm réteg szűri meg kémiailag. Mondjuk ez jól hangzik , meg olvasgattam a K&H oldalán a vevői véleményeket , hogy aki kipróbálta annak csökkent a fogyasztás , meg javult a gyorsulás , rugalmasság. A közép-magas furdulatszámtartományban jól jöhet a + 40% légáteresztés gondolom. Meg javasolják még ilyen soft tunung kategóriában a sport kipufogórendszert is , ami megint növeli a rugalmasságot , meg a gyorsulást is, kicsit a teljesítményt is.
Amúgy a minap találtam képeket az új Mitsubishi Evoról. Odab@sz. [link]
[Szerkesztve]Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
ByB
addikt
válasz Ragnar_ #4175 üzenetére
A full kipufogó tuninggal csak annyi probléma van, hogy egy adott motorhoz, adott be és kimenő levegő mennyiségre van szükség. És ha ezt az amúgy elég érzékeny rendszert megbolygatod és a folytás nem lesz tetsző a motor számára, akkor adódhatnak gondok. Nagy valószínűséggel egy korrekt minőségű sport kipufogórendszer nem fog problémát okozni, de először lehet érdemes csak egy hátsó dobbal kezdeni!
-
Ragnar_
addikt
Én is úgy gondoltam , valószínűleg csak a hátsó dobot , viszont nemtudom , hogy a sport hátsódobbal mindenképp változik e az autó hangja is , vagy vannak olyanok is , hogy csak minimális mértékben.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
karib
addikt
válasz szatocs #4176 üzenetére
A legtöbb mai, korszerű szívó- és kipufogórendszer eléggé optimalizált, különféle gázlengésekre hangolt. Kontár belenyúlással könnyen csak rontani lehet rajta.
Tehát igen, lehet plusz erőt elérni légszűrő- és kipufogótuninggal, de egyrészt komoly tudás kell hozzá, hogy ne nyúlj mellé, másrészt ma már a gyári kivitelek is elég jól ki vannak találva, tehát általában minimális a nyereség.
A szűrő- és kipufogótuning tehát leginkább akusztikus és érzéki tuningDepartment of Redundancy Department
-
hcstuning
tag
Ez elindított bennem egy olyan gondolatot, hogy akkor ha ilyen nagy tuningőrületbe van valaki, akkor mit csináljon először a kocsijával, ha teljesítménynövelésre utazik. Na most ez nyilván függ a kocsi típusától, motortól stb., hogy mivel kell kezdeni de ha egy direktszűrő meg kipufogó rendszer ilyen kényes dolog (eddig tévhitben éltem, a direktszűrőt absz. jó dolognak tartottam, most egy picit elbizonytalanodtam az olvasottak alapján) mivel ajánlatos kezdeni? Én chiptuningra gondolok, mondom én ezt lelkes autórajongóként, kevés hozzáértéssel.
hcs-=Joey=-
-
karib
addikt
válasz Ragnar_ #4175 üzenetére
Egy érdekes, kicsit hétköznapi megközelítésű, de attól még egész precíz teszt különféle szűrőkről: [link] Konklúzió: a hiperszuper szűrők ellenállása kb. ugyanannyi, ellenben jóval kevésbé szűrnek. Persze ez csak egy teszt, jó lenne másokat is látni (sőt, én a metodikába is bele tudnék kötni egy picit, bár összességében korrekt).
Én is gondolkoztam direktszűrőn, de 1-2% észrevehetetlen pluszteljesítményért nem vagyok hajlandó kocákratenni az autóm motorját.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz hcstuning #4183 üzenetére
Chiptuning leginkább turbós autók esetében hoz kézzelfogható eredményt, de ott is nagyon észnél kell lenni. Annyit lehet húzni rajta, amit a vas még kibír. Néha ez lehet sok, néha szinte nulla.
Szívómotoroknál ha érezhető teljesítménynövekedést akarsz (1, 2, 5% nem az), akkor valami komolyabb beavatkozásra kell rászánni magad - új vezérműtengely, hengerfej átalakítás. Rázósan hangzik, és nem is jön ki húszezer forintból - viszont ha jól csinálják, könnyen hozhat +10-20-30%-ot.
Csodák viszont nincsenek, a teljesítménynövelés sokszor más rovására megy (komfort, alapjárat, rugózás, zaj, fogyasztás, élettartam...).
Igazából ki kell találni, hogy mit akarsz, és mennyit tudsz rászánni a dologra. Néha be kell látni, hogy egyszerűbb egy erősebb autót venni Persze bármi megoldható, csak a költségek ugyebár...Department of Redundancy Department
-
hcstuning
tag
Igen, tudom, hogy a tuning, az mindig valaminek a rovására megy, hiszen nem a gyári kopást hozza a motor, ez teljesen evidens, hogy akkor rövidebb élettartam várható. Igazából, igen az a legészszerűbb felállás, ha olyan autót választ az ember, amit már nem kell tuningolni, tehát megfelel a teljesítménye a tulaj által felállított követelményeknek. Viszont én, ha nem is 'nagy teljesítménynövelés már rögtön az elején' célból, de érdekel a tuning, főleg először egy szebb hangzás kialakításában.
Optikai tuningot majd én ezután hoznék egy autóra, illetve természetesen ez szubjektív, nekem ilyen lesz (lenne) a rendszer. Azt vallom, hogy addig ne nagyon villogjon az ember, ameddig nincs mivel.
hcs
[Szerkesztve]-=Joey=-
-
Ragnar_
addikt
Teljesen igazad van. Ha az ember tényleg jelentősen erősebb autót akar , akkor venni kell egyet nagyobb motorral. Van egy tuningcég , amelyik - elég komolynak tünik , - tehát felszerelt műhely illetve tesztpadok miminden - szerint is szívómotoroknál minimális a teljesítmény növelésének lehetősége még chiptuninggal is szerkezeti elemek változtatása nélkül. Viszont a TDI motoroknál nem ritka a 25% - os növelhetőség sem. Gondolom ezek a vezeérműtengely stb. témák meg olyanok mint a gyárilag 1.8-as motor 120Le és 140Le változatai , vagy TDI nél 1.9-es 120Le ill. 150Le változatai kb. 200k felárral. Kicsit tovább pörgethetők , más a nyomaték/teljesíménygörbe , de a motor ugyanúgy 1.8 ill. 1.9
[Szerkesztve]Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
ZS0
tag
Találtam egy benzinfogyasztás csökkentő cuccost ami 6-20%-ot spórol meg a tulajnak. Itt a link: [link]
Szerintetek? Esetleg valakinek van ilyen? Tapasztalatok? -
bambano
titán
Ez így ránézésre is duplán kapitális baromság.
Először is 30 ezer forintért nem fognak neked platinát meg nemesfémeket adni.
Másodszor azt mondja, hogy infravörös fényt gerjeszt, ami felbontja a molekulákat. Egy kötés felbontásához energia kell, az infravörös fényhez energia kell, tehát ha nincs kapcsolatban az autó elektromos rendszerével, akkor honnan nyeri ezt az energiát?
Azt még megkérdezném, hogy mik azok az intermolekuláris kötések? A szénhidrogénekben nem tudok ilyenekről, de ez molekulák közötti kötést jelent? Ha két atom között kötés van, akkor az egy molekula, hogy lehet ott intermolekuláris kötés? A benzinben meg tudtommal nincsenek polimerek. De ezügyben meggyőzhető vagyok.
Ja, egyébként ez csúcs cucc, tőlem is lehet ilyet venni, a 40 literes tankba való eszköz 50 eForintEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
HI!
Szia NaffuluSajtzabi:- ))) majdnem tanantm Nked eredeti spartacust, csak az utoso 1-2min hinayzik:- ((( ezertt nem is szoltam:- (((
udv
neduddkihttps://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
szatocs
őstag
Hallott itt már valaki az új (nem tom mennyire) Remus kipufogó dob családról, amelyiknek a hátulján van egy szelep, melynek segítségével jobban nyithatjuk vagy zárhatjuk a rendszert, ezáltal magunknak szabályozhatjuk a hangerőt-teljesítményt. Ha van valakinek tapasztalata, az írhatna pár sort, jónak hangzik, de nem tom, hogy milyen lehet.
=== Szatocs ===
-
bambano
titán
válasz hobizoli #4194 üzenetére
Jó jó, hogy ezek itt véres kezű gyilkosok, de nem biztos, hogy érdemes reklámozni őket. Aki a műanyag szívócsöves autók szívócsövében robbanóképes elegyet tárol, márpedig ez itt nyilvánvalóan az, azt szerintem veszélyeztetés vádjával simán le lehetne csukni.
Összehasonlításképpen: azon autógázbeszerelők, akik valóban szakemberek és nem kontárok, komoly erőfeszítéseket tesznek ennek a problémának a megoldására. Van, aki hengerenkénti befecskendezőt használ (majd 100 rugós felárral), van, aki spéci visszadurranásgátlót.
Hidrogénes cuccot teszteltek a discoveryn a mythbuster sorozatban, komoly nagy bukás volt. Igaz, az a cucc nem teljesen így működött, mint ez.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Attól, hogy a vízbontó berendezés fémházba kerül, még nem fog kicserélődni neked a hengeren a szívósor. A probléma az, hogy ez a cucc bontja a vizet, a hidrogént bevezetik a légszűrő után a szívócsőbe. Ezzel gyakorlatilag a teljes csőrendszer, ami a tisztított levegőt viszi a motorba, durranó gázzal lesz telítve. Ha a szívócső műanyag, mint mostanában szinte minden autóban, az nem bírja ki, ha a durranógáz berobban, hanem szétrepül és rossz esetben széthajítja a motort, motorháztetőt, gyalogosokat, stb. A legnagyobb baj, hogy ha leállítod a motort, a gáz ottmarad a csövekben. Ezt időzített bombának hívják.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Napelem
- LEGO klub
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Parfüm topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Robot fűnyírók
- Mazda topik
- További aktív témák...