Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Thunderzolee

    veterán

    válasz sagesz93 #13739 üzenetére

    LOL, hát meghirdeted, azt eladod. ;]
    Ezért jó, h én a Gshopperről vettem azt is 109ezerért.
    Gyakorlatilag ugyanennyiért eladhatom, és semmit se bukok rajta. :C

    Mi 3 vs G30P:

    Nem gondoltam volna, h ennyit számít az, h egyiknek 8.5"-os a kereke, másiknak 10"-os. Hát menetkomfort szempontjából kb ég és föld, természetesen a Segway javára.
    Többnyire ugyanazokon a megszokott, ismert utakon járok, tehát tudom hol milyen úthiba van, mit kell kikerülni, hol vannak azok a pontok, ahol le kell lassítani.
    Na, hát a Segwayyel nem kell annyira lelassítani, átmehetek az úthibákon, járdaszegélyeken, térköves bicikliutakon, nem ver oda se a csuklómnak, se a térdeimben nem érzem annyira a buckákat, mint a Xiaomival korábban.
    Most egyelőre ott tartok, h lehet nem is nagyon kell lengéscsillapitó, mert jóformán minek, anélkül is jól használható.
    Nem gondoltam volna, h ennyit számít ez a másfél coll különbség.
    Ezek szerint márpedig rengeteget számít.
    Tudom, h a Xiaomira is lehet 10"-os kerekeket tenni, de na, hát csak egyszerűbb így, h már alapból eköré van tervezve az egész roller.

    Emelkedő:
    Kb 65kg vagyok. Van egy 10%-os emelkedőnk.
    Mire a Xiaomival otthonról elindulva odaértem és felmentem rajta, 20km/h-ra visszaesett a sebessége.
    Mikor kocsival odavittem a rollert, h 100%- os akksival felmenjek, akkor 22-vel ment fel.
    Ha már kicsit lejjebb volt az akksi, akkor 15-17, majd 50-60% körül már12-13-ra esett le a sebesség. Ez már majdnem az, h eldől az ember oldalra. Ráadásul illett "ránehezedni" az első kerékre, mert hajlamos volt kipörögni felfelé menet.
    Elhiszem, h a Pro 2 jobban bírta volna a nagyobb akkupack miatt, de ettől függetlenül a Segway akármeddig van töltve, simán felmegy; tele akkuval 25-26-al, 60-80%-al 22-24-el, és még 30-40%- os állapotban is 20-al megy felfelé, a motoron sem hallok semmi erőlködő hangot. A Xiaominak felfelé a hangján is hallatszott, h nem örül a hegymenetnek.

    A konzekvencia az, h vagy előre is kellene egy motor, ami kapcsolható lenne, így emelkedőn bekapcsolva bizonyára jobban felmenne, vagy átépíttetni az egészet 48V-os rendszerre 500W-os motorral.

    A lámpája már írtam korábban, nem gyengébb, de lejjebb világít, így sztem nem biztonságos vele sötétben, nem látni be kellő útszakaszt, fog kelleni egy biciklilámpa rá. A hátsó se valami erős, nem tudom, a "II"-es verziónál mennyit javítottak a fényerőn hátul, vajon a led is erősebb, vagy csak egy nagyobb műanyag burkolatot kapott?

    Ami még tetszik, h sokkal nagyobb, magasabb, stabilabban haladok vele (176 magas vagyok), a Xiaominak pl a kormányát alig mertem elengedni, féltem, h egyből elvágódnék, ez valahogy magától is egyenesben marad, ha hátranézek pl, vagy megigazítom a pulcsit, szemüveget, nincs az az érzés, h jaj, nem szabad, mert egyszer ebből esés lesz, hát most már nem kell tartanom tőle, jobb az úttartása, talán a geometriájának köszönhetően, a nagyobb kerekek jobb centrifugális erőt fejtenek ki, emiatt stabilabban áll, nem "inog" alattam.
    A sebességen észrevettem, h nem 25, hanem 30, viszont szintén úgy érzem, h ez a roller annyival "nagyobb", h magabiztosan tudnám vezetni 40-45km/h-val is, ha menne annyit.
    A Xiaominál azért elvoltam a 25km/h-val, nem siettem módosított szoftvert tenni rá mindenáron.

    A platni pedig akkora, h hosszában is kényelmesebben tudok állni rajta, és egymás mellett is elfér a lábam, és nincs az az érzésem, h félnem kell tőle, h ráhajtva egy úthibára, lecsúsznak véletlenül kétoldalra a lábaim, és hatalmasat bukok, mert ezen már pont annyival szélesebb a talp, h nem lóg annyit le az ember lába kétoldalt.
    Mivel a hajtott kerék hátul van, nem szokott kipörögni.
    Elég gyakran megesett a Xiaomival, h induláskor egy pillanatra elforgott a kerék, jobban rá kell előre nehezedni, márpedig a rollernél inkább hátra kellene a súlypontot helyezni, nem előre.

    A gyorsulása talán egy hajszálnyival gyengébb, mint a Xiaominak volt, de ezt betudom a roller eleve nagyobb tömegének. Vicces pl. h a Xiaomit úgy szoktam "betenni" szűk helyeken, kertkapuban, garázsajtóban, h lábfejjel a hátsó kerék előtt megemelem, és beállítom a kívánt szögbe, h be tudjam tolni; na hát a Segway azért ennél jóval nehezebb, h csak úgy lábfejjel emelgessem. :D
    De nem baj, nyilván a hatalmas akkupacknak számottevő tömege van már.
    Nem zavar. Termes vonatra feladni, vagy csomagtartóba betenni már inkább kihívás, mindenfelé meg nem jár Flirt. Testépítőknek pl. lehet vele edzeni is, mármint emelgetni..

    Ami még tetszik, h nem kell töltögetni naponta, mert úgyis akármeddig van az akksi, az még mindig bőven több, mint amennyit megyek vele egy-egy nap.
    Ennek akkor van jelentősége, amikor reggel indulás előtt veszi az ember észre, h éjszaka nem lett az elosztó bekapcsolva, amibe a tápkábel volt dugva, és így nem lett feltöltve a roller. Na, ezt nem kell naponta tölteni.

    Fékezés nekem ezzel jobb, mint a Xiaominál.
    A Mi 3-asnak jó a féke, de ahhoz, h hatékonyan fogjon, hátra kellene a súlypontot helyezni, nem előre, így gyakran észrevettem, h a kerék szinte megáll, a roller meg megy tovább - mert csúszik a hátsó kerék.
    Na a Segwaynél ilyen nem volt eddig, a fék nem veszett erős, de legalább megállítja a rollert. Ha lesatuzná az első kereket, értelme nem sok lenne amúgy sem, mivel kb azonnal fejreállnánk vele, így meg lehet "adagolni".
    Meg valamiért nekem a Mi 3-as hátsó féke folyton sírt, ha használtam, mit kell vele csinálni, h néma legyen? Biciklim se nyikorog fékezéskor, a Tescos bicikliken szokott így nyöszörögni a fék. :/

    Kaptam hozzá egy számzáras sodronyzárat, vagy mi a neve, kormányra szerelhető tartója is van. Ez pont arra jó, h valahová az ember beugrik boltba, pár percre lezárja vele a rollert.

    Asszem ennyi lenne, én azt mondom, akinek van rá pénze, az ne gondolkodjon, ég és föld a Xiaomikhoz képest egy ilyen roller. Kár a Xiaomikra egyáltalán szót fecsérelni, ez a G30P ennyiért BESTUY. És ez még mindig csak pálcikaroller.

Új hozzászólás Aktív témák