Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bsh

    őstag

    válasz God Vazzeg #84711 üzenetére

    ja csak azok nem bézikben voltak megírva :D
    a c64 8 sprite-ot tudott kezelni maximum, ha ennél több kellett, akkor azt úgy lehetett megtrükközni (multiplexelni), hogy a sprite-okat fentről lefelé Y koordinátánként 8-as csoportokba kellett osztani, majd be kellett állítani egy megszakítást, amikor a képcsövön az elektronsugár egy bizonyos pontra elér: az adott 8-as csoport legalsó Y pontjához, és ekkor egy kurvagyors (tehát gépi kód csakis!) kóddal hirtelen átállítani a 8 sprite tartalmát (memóriacímét) ÉS Y koordinátáját, ami így már a sugárnyaláb ALÁ esett, így szegény gép megint kirajzolta a sprite-okat megint. ezt majdnem képsoronként is meglehetett csinálni, csak a leggyorsabb kód sem volt elég gyors, hogy soronként váltsa a sprite-ok helyét.
    és basic meg alkalmatlan erre, hacsak nem poke-okkal beviszed ezt a kis gépi kódú programot ami a megszakítást kezeli. :K
    kéremkacsojaki.

Új hozzászólás Aktív témák