Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz molnarpeter #21700 üzenetére
Azt nem. Csak megtartom a számlákat és külön felírok minden kiadást (alkatrész, munkadíj) és tankolást.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#31600896
törölt tag
Üdv. Kiolvastam a hibakódot egy OBD II-vel, és az állandóan előbukkanó P0420 mellett megjelent a P301 Cylinder 1 Misfire Detected. Mostanában néha ránt az autó egyet 70 km/h alatt gázadásra. Neten nem találtam még sokmindent a P301-re, jól tévedek, hogy gyújtáshiba az 1. hengernél? Gyertyák és a trafó pontosan 1 éve lettek cserélve. Kábel viszont nem.
1.4 Focus MK2
[ Szerkesztve ]
-
Milyen márkát érdemes venni ha csere? Van kifejezetten ajánlott?
Gyertyából NGK lett tavaly belerakva (Bosch volt benne), de kábelt és trafót nem cseréltettem. Gondoltam majd jövőre.
Érdemes azonos márkát venni mindháromból?Ma megrendeltem a Bosch üzemanyagpumpát házastul, mindenestül 55k + pk. Holnapra itt lesz és ha minden jól megy ígéretet kaptam rá, h pénteken cserélik.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
kcsa
veterán
Amíg nincs hibád, elég a gyertyacsere a meghatározott periódusonként. De ha hibád van (pl. kihagyó henger) akkor a hármat egyben.
Gyertyában ngk ajánlott (nekem is bosch van, de ezzel speciel nincs gondom), kábelből valami nevesebb gyártó terméke (magneti marellit vettem mondeoba, de a kugler féle se rossz), trafóból szintén valami brand ajánlott (bosch, ngk, stb)
-
És érdemes megvárni amíg hiba lesz?
Megelőzés céljából én meglépném. Itt is az a baj, h nem tudom mikor volt cserélve, ha egyáltalán volt már.
Szerencsére rágcsávók nem eszik a kábeleket, ezért (is) jó a kutya a háznál.
Marelli felújított szervo szivattyú egy rakás kaki, korábban már írtam mit szívtam vele. Veszek keveset futott bontottat, az legalább (talán) nem fog visítani 3000rpm felett. Kugler számomra ismeretlen márka.Óracsoportnál sem vártam meg míg mozgásképtelen lesz a kocsi vagy hülyeségeket ír ki az elfáradt forraszok miatt a műszerfal. Már volt az egyiken kezdődő repedés, szerintem megérte a javítást és a hiba megelőzést a bele feccölt zseton. Főleg mivel jutányos áron csináltattam meg, mert több cuccot is vettem még a bontóstól aki csinálta, így meg abszolút jó biznisz volt. Gond letudva.
Jövőre tervben van még klíma töltés és tisztítás (1.5 éve volt), egy jóféle komplett alváz és üregvédelembe invesztálás ami az idén elmaradt, fékbetét és esetleg tárcsa csere, igaz utóbbi még egyáltalán nem vállas így nem is számolok ezzel.
Váltó kulissza ház csere muszáj lesz, plusz erősen fontolgatom két éven belül a váltó és olaja + kuplung + kinyomócsapágy cserét is minőségi alkatrészekkel mert nem vagyok megelégedve a jelenlegi helyzettel. Korábban linkeltem a papírról képet milyen occsósított megoldásokat raktak bele.
Mondhatjátok h feleslegesen égetem a pénzt, de szerintem ha ezzel jónéhány évre le lesz a gond és a váltó is feszesen fog járni a mostani lötyögés helyett, akkor rááldozom azt a valag pénzt.
Szeretném ha 6-8, esetleg 10 év múlva is autó legyen és ne essen szét alattam. Hosszú távú tervek közt nem szerepel a kocsicsere, a jelenlegi kisbenzines turbós bigyókban nincs bizodalmam, nem látok bennük hosszú élettartamot, hibrid szép és jó de a dízellel együtt nálam nem alternatíva. Véletlen, h a prémium luxus sportkocsik közt egy dízel sincs? (Ferrari, Lambo, Rolls, Bentley, Pagani...) Bár lehet rosszul tudom.
Nem a tökéletesség a cél, azt már rég elengedtem.
Most ~248e km van benne. Évi 10e km-rel számolva is 8 év múlva "csak" 328e km lesz benne. Egy sszívó benzines motornak bírnia kell ennyit bontás nélkül, de aztán ki tudja.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #21626 üzenetére
Bocsánat, kicsit eltűntem, nem akartam sok flamet kelteni ezzel kapcsolatban.
Az e-mail-re továbbra sincs válasz, sem a helyi szervíztől, sem a központi ford szerviz e-mail címéről.
Nem sokat használtam most az autót, de holnap megnézem, mert pont ma eszembe jutott nekem is.
Múltkor (1 év után újra) azért elég jól felstresszeltem magam az ügyön, picit nem is akartam vele foglalkozni, mert én szeretek autót vezetni, és nem csak eljutni A-ból B-be. De így nehéz jól érezni magam a kocsiban. -
#49155328
törölt tag
válasz molnarpeter #21712 üzenetére
Lassan ott tart kb. összegben.
-
válasz Goose-T #21709 üzenetére
Ok, de azok verseny gépek nem utcai sportkocsik.
molnarpeter: azért az óracsoport hibát jobb megelőzni, mint bevárni. De akadnak még hasonló tételek.
Valamiért nem díjazom azokat a szerelőket akik azt mondják: Amíg nem romlik el valami nem érdemes javítani/cserélni. Hát köszönöm. Egyszer volt szerencsém lerobbanni vasárnap úton esküvőre egy faluban, az isten háta mögött mert tönkre ment a termosztát és felforrt a hűtővíz. Rohadt nagy mázlim volt, h találtam sufni szerelőt akinél épp volt egy alkatrész a polcon és hajlandó volt bepiszkolni a kezét ebéd után.kcsa: Igaz, igaz. Egyelőre semmi gyanús nincs ami a trafó és/vagy kábel hibára engedne következtetni, szal maradnak. Egyetlen egyszer bedadogott gázadáskor a múlt héten, de azt a benzinpumpára fogom.
Délután megjött az új amit a Ko-Csi kft. megmókolt. Beszéltem a főszakival, mondta h a Bosch pumpáknak is van egy gyenge pontja (már elfelejtettem pontosan mi) de kijavították és így értékesítik.FPSTunker: Na azé' ott még nem tartunk szerintem.
Am mi most a legolcsóbb új benzines kombi a piacon ami kapható?[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Anulu79
addikt
Ha a Ti-Vct-ben tönkre megy az "okos" kerék annak milyen jele van? Van hibakód vagy egyéb más tünete a jelenségnek?
-
Anulu79
addikt
válasz molnarpeter #21718 üzenetére
Köszi! Nálam akkor nem ez lehet a baj. Ha baj van egyáltalan.
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz molnarpeter #21718 üzenetére
Amúgy mitől megy tönkre jellemzően? Olajcsere hiánya, vagy van benne valami kopó alkatrész (rugó, tömítés)? Puszta kíváncsiság.
-
vasste
csendes tag
Budapest vonzáskörzetében nincs véletlen valakinek Forscan kompatibilis ELM327-es hibakód olvasója amit eladna/kölcsönözni tudna egy hétvége erejéig (sör, csoki, készpénz, örök szeretet)?
MK2.5 Focusom legutóbbi leállítás óta nem ad életjelet (immo led villog, üzemanyag szivattyú, önindító nem mennek), műszerfalon "Transmission malfunction"/"Engine malfunction" felirat, bimbammolás, D900/E510-es hibakódok, NVM EEPROM fail. Műszerfal javítva lett (műhely szerint ténylegesen rossz volt, bár ki tudja..), de továbbra is 16-os PATS kódot kapok. CAN busz ellenállása 60 Ohm, de ennél többet sajnos egy multiméterrel nem igazán tehetek. Az internet bölcsei szerint előfordulhat hogy a hibakódok törléséig nem is lesz változás. Egy mélygarázsban kapta el a pestis, trailer nem játszik.
-
DeFranco
nagyúr
-
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #21727 üzenetére
Mindig reggel nézem, mikor már egy éjszakát állt az autó.
Ha meleg, akkor persze, hogy feljebb megy.Azt azért tegyük hozzá, hogy 500km-ről beszélünk. Ismerősöm ennél többet megy 1 héten.
Pár hetente ki a tököm töltögetne erre mindig? Új kocsiról beszélünk, nem egy 300.000-es kotladékról, amiknél sok esetben ennyi fogyás sincs.
Még 500km és a minimum csíkon fog virítani a folyadék.
Meg ahogy korábban is írtam, még nem voltak olyan hidegek, amiknél tavaly sokkal jobban elindult lefele a szint...tehát ennél csak rosszabb lesz, ha tél is lesz.
Persze ha vkinek így is kell az autó, jelezze nyugodtan, van az a pénz amiért vihető.Ja meg mégegy, mert a képről nem látszik.
Nem 0-10.000 km között ment el ennyi.
Egyszer már lement a minimum alá, amit feltöltöttem és AZ ment le megint eddig.[ Szerkesztve ]
-
Biztos tök amatőr kérdés de egy még garanciális autót ha beadtam a mákra-szervizbe és annyit csináltak rajta, hogy "szélvédőmotor - alapbeállítás visszaállítás" és ezért kifizettettek 1 óra munkát azt nem garanciában kellett volna intézniük?
Ott helyben nem kapcsoltam, azóta várom a visszahívást csak erősítsen/cáfoljon meg valaki addig.
-
sparta2
tag
válasz nfsu17 #21728 üzenetére
Ez a vízfogyás szerintem normális. Nekem is kb. 1 cm tűnt el 16e km alatt. Régebbi OFF autómon egy év alatt maximumról minimumra tűnt el a víz, de soha nem volt baja emiatt. Először én is pánikoltam, mindent figyeltem, de nem volt más probléma. Szerintem a rendszer nem 1000%-os tömítettsége az oka ennek a minimális fogyásnak. Az új Focusomon nekem is elég sok tűnt el az első ezer km alatt, utána 8-10e alatt szinte semmi. Most megint fél centivel kevesebb. Figyeld rendszeresen! akkor gond, ha kirívó a szinteltérés.
-
-
#31600896
törölt tag
válasz nfsu17 #21723 üzenetére
Nekem 1 hónap alatt kiürülne csontszárazra, ha nem töltögetnék utána. Szép piros a lé nem olajos, kupak lecsavaráskor vákuum érezhető. Hétfőn gurul szakihoz remélem csak elszivárog valahol, vagy a kupak nem tömít rendesen. Fel még nem főztem a motort, mert rendszeresen sasolom a szintet.
-
-
nfsu17
veterán
válasz sparta2 #21732 üzenetére
Sajnos én is azon az állásponton vagyok, hogy nem szabadna csökkenie.
Ezt több autónk igazolja, az is, ami már másnál van és 20 éves és tavaly kérdeztem rá pont emiatt nála, hogy "a vized nem fogy"? "Nem"
A 28e km-t futott mazdánkban is a minimum fölött van és sosem töltött rá senki.
Vagy kifelé (környezet), vagy befelé (motor) megy el a víz. Mindegy, hogy 1 literről beszélünk, vagy 1dl-ről. Egy zárt rendszer azért zárt, mert nincs rajta "rés".
Ha zárt a rendszer, akkor hova párolog el a víz? Mert még azt szokták mondani, hogy valamennyi elpárolog. Kupaknál még el szokott menni valamennyi, ha már öregecske a kupak, de annak is van nyoma.A cikkben is írják:
"Bármilyen okból is kezdett el fogyni a hűtőfolyadék – például a vízpumpa vagy a csövek tömítetlensége, a hűtő sérülése vagy a hengerfejtömítés károsodása is szóba jöhet – folyamatos fogyás esetén a többszöri folyadékpótlás nem akadályozza meg a következménykárok kialakulását. Ha csökken a folyadékszint, esetleg levegő vagy gáz jut a hűtőrendszerbe, már nem biztosított a megfelelő hűtés. Kellő időben történő beavatkozással – a folyadékveszteséget okozó alkatrész javításával, cseréjével – a sorozatos túlmelegedés nem történik meg, és a további károsodás, amely akár a motor cseréjét is szükségessé teheti, az esetek többségében megelőzhető."
Biztos azt gondoljátok, hogy hergelni akarok mindenkit, meg fölösleges ez az egész para, amit csinálok, valahol igazatok is van, a legtöbben xarnak bele (nem Ti, más tulajok, akik csak A-ból B-be használnak egy közlekedőedényt)....ott a garancia, úgyis megcsinálják, 5 év múlva meg kit érdekel, hogy a másik tulajnál lesz-e baja.
Simán lehet, hogy 50e km-ig el lehet menni gond nélkül töltikézve.
Aztán a vége az lesz, mint Csabának, hogy a motor kuka.BaLee
Ezért nem illet volna pénzt kérni. Erre hibakódot szerintem nem is dobna gép.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz molnarpeter #21734 üzenetére
Pont ezért írtam az 1.x verziót.
-
-
7Sony7
addikt
Na Srácok, a regenerálás visszajelző led a tükörfűtésre nem jött be. Nem fűti a tükröt ez a piszok közben. 1.6 TDCI - hez nincs valakinek infója, hova lehetne kötni egy ilyen ledet?
-
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #21741 üzenetére
Megvolt. Izzít. Nyáron szakaszosan, mostanság folyamatosan. Viszont ennek nem olyan a relétáblája, mint a 2.0 -nak, nem találom az izzítórelét. Legalábbis a motortérben. az utas lábterében még nem néztem, de nem hiszem, hogy ott lenne. Sajnos a neten sem találok 1.6 hoz videót, csak a 2.0 hoz.
3 dolog, amiről felismerhető:
-Az EGR teljesen elzár (vagy kinyit, tudja a fene, de végállásba kerül),
-Felmegy a kipufogó hőfok,
-Izzít.
Viszont egyikről sem tudok jelet levenni. Bár valami hozzáértő lehet, hogy a kipufogó hőmérő feszültségjeléhez tudna igazítani valami feszültségnövekedésre nyitó zenert, vagy valamit, de ehhez én kevés vagyok.-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 7Sony7 #21743 üzenetére
Régebben morfondíroztam rajta én is. Izzító vezeték megcsapolása szvsz nem nagy ügy, én a kisebb ellenállás felé mennék a projekttel
Kipu szenzor közelében meg lehet lékelni, anyát felhegeszteni, és dedikált szenzorral tudnál szabadon vezérelni LED-et kedvedre, viszont részemről jóval nagyobb melónak tűnik. Azt nem tudom, hogy a gyári érzékelőt szintén 'megcsapolva' történne-e bármi hátrányos dolog, csak sejtem, hogy nem előnyös egy szenzorra két elektronikát kötni
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #21744 üzenetére
Igen, emiatt nem merem, mert ugye a led-nek is van belső ellenálása, stb. Nem biztos, hogy nem kavarna be valaminek.
Az izzító relét kerestem, de most, hogy mondod! Az izzítógyertya vezetékére is rá lehetne kötni... Ezt még átrágom, köszi a tippet!-
-
darvinya
titán
Fedélzeti egységhez hol lehet megtudni kódját?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz molnarpeter #21747 üzenetére
Tudsz link-et?
Hátha lesz hozzá.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
7Sony7
addikt