- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
n1nja
tag
válasz molnarpeter #22151 üzenetére
7zap-on melyik csoportban keressem?
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #20324 üzenetére
Bár nem most kérdezted, de én is keresgettem, mire megtaláltam a kezelési útmutatóban otthon, de elérhető online is: bejáratás
Gumiabroncsok
Az új gumiabroncsokat körülbelül 500 km távolságon keresztül be kell járatni. Ezalatt az idő alatt különböző menettulajdonságokat tapasztalhat.Fékek és tengelykapcsolóHa lehetséges, kerülje el a fékek és a tengelykapcsoló erőltetett használatát az első 150 km távolságon városban, és az első 1.500 km távolságon autópályán.
Motor
Ne vezessen túl gyorsan az első 1.500 km távolság megtétele közben. Gyakran változtasson sebességet és korán váltson sebességfokozatokat. Ne hajtsa túl a motort.Dízelmotorral felszerelt gépkocsikAz első 3.000 km megtett távolság alatt kattogó hangot hallhat a gépkocsi lassulása közben. Ez az új dízelmotor beállítása miatt van, és nem rendellenes jelenség.
Igazán semmitmondó támpontok. Szerintem. (pl. ha azt írták volna, hogy 1500km-ig 3000rpm ne hajtsa a benzinest, 2200rpm fölé a dízelt, az úgy kicsit kézzelfoghatóbb lenne, legalábbis nekem)
Más...
Hát bizony nem olyan rossz ez az autó eddig.
Nem vártam sokat 1.5T motortól ekkora kasznihoz, azt viszont teljesíti; de végülis nem versenyautózásra való.
Emelkedőn érezni, hogy nem dízel, de végülis eddig azokon az emelkedőkön erőlködés nélkül felment ~4 személlyel (3 fenőtt, 2 gyerek), ahol eddig általában járkáltunk (Tatabánya – Bp. M1 autópályán 2 talán komolyabb ilyen van).
Ahogyan én érzem, az olyan mint az 1.6 TDI VW Golf kombi. Ilyen céges autót vezettem kétszer, ugyanezen a vonalon (Tb -> Bp) – a régi 2.0tdci után kicsit halovány volt.
Persze meg is néztem a technikai adatokat.
S-Max: 242 Nm / 160LE (állítólag a metrikus számítás 164LE-t hoz ki, szebben mutat a 165LE papíron)
.. LE/kg – 0,11
.. Nm/kg – 0,16Golf: 250Nm / 110LE
.. LE/kg – 0,07
.. Nm/kg – 0,17Szóval akkor cirka eben guba, a számok alapján.
Viszont nem elhanyagolható a méret, a nyomatékgörbe és a légellenállás sem. Az meg más technikai adathalmazra épül.Azé’, hogy ne csak ajnározzam:
Kicsit franciának érzem az elektronikát benne. :(
Először is a Sync3 kifagy az első (képernyő)újraindításig, utána jó.
Volt már olyan, hogy az olvasólápmákat nem tudtam lekapcsolni hátul (középső üléssor és hátsó üléssor felett, és ez bizony esti vezetésnél autópályán eléggé zavaró. Csak az akku-saru levétel segített... viszont azóta működik az automata reflektor-lekapcsolás, ami eddig meg nem ment.
Eddig más elektronikai nyavaja nem volt... de azért dec 8-tól dec 28-ig már ez is sokkoló számomra. Tekintve, hogy az előző maxi ilyeneket nem produkált; igaz, abban nem is volt ennyi kütymüty...Ennek ellenére annyira jó beleülni, és vezetni. Van úgy, hogy inkább kerülő úton megyek haza. :D Talán amikor az ember ilyenekre képes, akkor tényleg jó autót vett (nem megbízhatósági, hanem szubjektív oldalról megközelítve).
Na meg képes vagyok pár percig nézni a parkolóban, hogy milyen jól néz ki – kissé még nehéz elhinni, hogy új autónk van.Bocs, hosszú lett...
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nfsu17
veterán
válasz cappa72 #22155 üzenetére
Neked is elég sok füstöt (inkább gőz, vízpára lesz az) ereget a kipufogó?
Ilyen 0 fok környékén nagyon meglódul a mennyisége, olyan szinten már, hogy a tükörből is látom akár egy gázadáskor, vagy míg beállok a garázsba és pár másodpercig már áll az autó, benézek a tükörbe és mint ha köd ereszkedett volna le...pici gázfröccsre nem jön elő álló helyben annyi, de ha elveszem és megint alapjáraton hagyom, megint előjön a gőz.
Vannak autók (nem villany), amikből meg _semmi_ nem jön ugyan abban az időben. -
nagyúr
válasz nfsu17 #22156 üzenetére
Még nem vettem észre igazából, mert inkább benne ücsörgök, mint kintről nézegetem. Ilyen hidegben a kisöreg is (Opel Astra F) gőzölög reggelente.
Meg hát a Maxi garázsban áll (5 fok körüli hőmérsékleten).
Akár a helyi páratartalomtól is fögghet a gőz mennyisége, itt mostanság elég száraz hideg van.
(Amikor meg este indulok haza munkahelyről, akkor már sötét is van, meg vágyom az ülésfűtés melegseggére', úgyhogy hamar beülök.)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nfsu17
veterán
cappa72+Tsebacsi
köszi srácok, akkor ennyi.
Úgy se tudok vele sok mindent tenni, max nem nézegetem. -
bajnokpityu
félisten
válasz cappa72 #22155 üzenetére
Tudom semmi köze az utasternek a motorhoz, de eddig az új maxikrol rosszat csak a benyasokrol olvastam. Persze lehet, h a felszereltség függvénye, benyas nem volt titanium. Nekem diesel, és nulla, tehát nulla hiba volt eddig.
1 lesz majd, a csomitarto motorja hidegben gyenge, necces. Elvileg mínusz 20ban is könnyen kéne vinnie.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #22160 üzenetére
új maxikrol rosszat csak a benyasokrol olvastam.
Hát ez az... ez a sync3 is szerintem valami ecu vs. sync3 összeférhetetlenség gyanús.
Szerintem - sajnos - nem felszereltség függvénye, mert az enyém titanium, és hülyeségeket csinál; vagy nem. Na pont a vagy igen vagy nem az, amitől ki tudok borulni - jellemzően a redmondi szoftverek tudnak ilyen idegbetegséget (és kármokodásthalmaz kimondását) okozni nekem.Egyelőre reménykedem a jan 16-i szoftverfrissítésben...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
bajnokpityu
félisten
válasz cappa72 #22161 üzenetére
nemtom mi történik jan 16án, de enyém pl 2018as gyártású.
pff. facen Balázs nekem jó cimborám, második benyás s-maxát vette újonnan, mindkettő szopás volt. az új eddig -40fok külső hőmérsékletet mutatott pár napog, meg valami testkábel átvezetés miatt megállt. szokás újabban az újakat szidni, mert ugye a rossz hir mindig gyorsabban terjed, de neki az előzővel is voltak bajok, sőt ott hónapokat szivott az 1.6al...
ott meg kábelköteg csinálta a hiszit.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #22162 üzenetére
Jan 16-ikán viszem SW frissítésre (újrahúzásra) a gépezetet, mivel fagy a kijelzője.
Úgyis leírom majd, mi lett.
Ugye ez garanciális kütyü, de már a szalonból úgy hoztam el, hogy az átvételkor az üzletkötőnek lefagyott...
Ettől eltekintve eddig rendben van.Kicsit ganéság a Ford-tól, hogy az EasyFold csak a Galaxy-nál meg fel-le, S-Max-nál csak le. Persze értem én, hogy máshova kell kategorizálni, de akkor is...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz molnarpeter #22166 üzenetére
Úgyúgy!!!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz molnarpeter #22166 üzenetére
Kétszer!
Valamint a ch3-ch2-oh-t is! Főleg a bio verziót! (ezt sem mondtam komolyan ám)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
bajnokpityu
félisten
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #22169 üzenetére
A Galaxy kicsit drágább, és az ilyen apróságokkal próbálnak meg feljebb pozicionálást biztosítani a galacsinak (gyerekeim hívták így a miénket).
A régi Galaxy az nekünk ugye VW verzió volt, jó volt, nagy volt, kiszedhető ülésekkel (ezt a variálhatóságot most is hiányolom... igaz, lophatóság szempontjából nem volt leányálom...)
Az S-Max 2010-es, kifejezetten jó volt, jobb volt vezetni. Nagyon tetszett a futómű, nekem nagyon komfortos volt.
Az új Maxi meg elnyel (szinte) minden úthibát, meg is lepődtem, hogy ilyen. Továbbra is jó vezetni. Igaz, erős kanyarodós vagánykodást még nem mertem vele megtenni, majd nyárra... (meg azért ésszel persze).
Új Galaxy-val nincs tapasztalatom, mert amikor benne ültem, nem én vezettem (sérült volt a bokám.... pedig jobbkormányos, automataváltós Galaxy volt).Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
A második képen jól látszik, h egy Focus balesetezett!
Vezessetek óvatosan!/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
#27070592
törölt tag
Egy másik cikk. Itt már komoly erők mozogtak. Általában egy teherautó fülkéje ettől jóval kisebb károkat szokott szenvedni, de itt gyakorlatilag az is megsemmisült.
Hogy ontopik is legyek, kiszedtem ma az alapjárati szabályzó szelepet, ami azon kívül hogy tele volt koromszerű lerakódással, más is akadt benne. A dzsuvát sikerült kitakarítani, de ez a gumidarab ami a képen van nem tudom honnan hiányozhat. Összerakva és kipróbálva egyelőre nem sok javulást tapasztaltam, váltáskor felpörög a motor. Pedig kapott szépen hidegtűrő olajból a szelep belseje. Lehet hogy cserés lesz, ez még a gyári szelep.
De aki az 1.8as motort tervezte és ezt az alapjárati szelepet (ami egy karbantartásigényes alkatrész lenne) berakta a blokk és a tűzfal közé, a fojtószelep alá, totál hozzáférhetetlen helyre, azzal ezt a szelepet cseréltetném legalább két hétig egyfolytában. -
nfsu17
veterán
+1 a renault-ra. Én espace-ra tippelnék.
nézzétek a felnit[ Szerkesztve ]
-
-
-
#27070592
törölt tag
Hát igen, az 1.4-1.6 blokkon a szívósor van elől, ezért ez a szelep is ott van..
Ma is gurultam egy tesztkört, ennek örömére Csekken Dzsinn is bejelentkezett.
Sima alapjárat rendben van, 800 körüli, nem ingadozik, de menet közben nincs motorfék, csak akkor, ha 3000es fordulat fölött veszem el a gázt. Akkor a pillanatnyi fogyasztás visszaesik nullára és jó motorfék van, de ha hagyom kigurulni és 2000 alá esik a fordulat, a pillanatnyi fogyasztás nulláról elkezd emelkedni 5-6l/100km közé és ismét nincs motorfék.
Úgyhogy a tököm tele van, cserés lesz a szelep (és a tömítés is).
Van olyan utángyártott szelep, amihez eleve adnak fullsize tömítést is.
pl. -
olasz61
tag
Érdemes motorolajat cserélnem most letelt az 1 év,de csak 2000km-t mentem. mk2 focus 1.6 benzines.
-
olasz61
tag
válasz molnarpeter #22183 üzenetére
Ford Formula F 5W-30 Sok rövid kevés hosszú.
-
#27070592
törölt tag
válasz patomi #22187 üzenetére
Vízpumpát leginkább vezérműszíjjal együtt szokás cserélni, ahhoz pedig nyilván nem fognék hozzá itthon, saját felelősségre.
De már kezdek belejönni a renoválásba, ránéztem a fékekre, az elsők nem régiek, de hátul elég tré az állapot, az is szét lesz borítva vizsga előtt. Lehet hogy már friss fékfolyadék sem ártana, fogalmam sincs mikor lehetett cserélve. -
nagyúr
válasz #27070592 #22188 üzenetére
Mk1.5-nél 1.6-os motornál külön van a vízpumpa szíj a vezérléstől.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
#27070592
törölt tag
válasz patomi #22189 üzenetére
& Sub-ZeRo:
mk1.5, 1.8benya
Kerestem már szíjat is hozzá, több oldalon is vízpumpával együtt van készletben, azért gondoltam hogy együtt cserélendő. De nem aktuális (még).
Viszont agyig rozsdás csavarokon is működő csavarlazító módszerről nem tudtok? A hátsó gátlók csavarjai elég szépen be lehetnek gyógyulva, de nem akarom hogy szét kelljen vagdosni bármit. Használt fékfolyadékról hallottam hogy erre a célra is jó, meg kell áztatni a csavart és adni neki egy éjszakát. -
senior tag
2003-as, 1.6 Mk1 Focus-ban hány helyen van benzin szűrő?
Az E10 örömére gondoltam cseréltetek.
Szeretném ha nem vernének át (nagyon) 😁
Van erre valami katalógus, vagy ilyesmi?
Vagy marad a jó öreg gugli? -
#27070592
törölt tag
válasz Zwodkassy #22192 üzenetére
Amit könnyen tudsz cseréltetni, az a tankon kívül lévő vezetékszűrő. Rengeteg féle létezik hozzá, csak győzd kiválasztani
-
nagyúr
válasz #27070592 #22191 üzenetére
Erről nem tudok mit mondani, mert nekem a szerelőm cserélte, mikor kiderült hogy a vízpumpa haldoklik. A vezérlést is mondta, hogy majd 180-nál kellene cserélni, de még nem vagyok ott (~178k) meg 107-nél volt csere. Szóval szerintem 200k környékén lesz cserém.
Erről a módszerről sem hallottam még..."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
#27070592
törölt tag
válasz Zwodkassy #22195 üzenetére
Elvileg a tankon kívül lévő, a benzinvezetékbe épített szűrő a "finomszűrő", a tankban a benzinpumpa előszűrője csak a nagyobb dzsuvátt szűri.
Szerintem elég a finomszűrőt cserélni, de különben nem értek hozzá. Ezt a külső szűrőt egy aknával vagy csápos emelővel rendelkező műhelyben percek alatt ki lehet cserélni, a benzinpumpa szűrője egy kicsit nagyobb meló szerintem. -
#27070592
törölt tag
válasz Zwodkassy #22197 üzenetére
Pozsálujszta..
darvinya: csak a saját fókámról tudok nyilatkozni, ami 17 év és 292k km után kapott új vezetékszűrőt, de akkor sem azért mert gond volt vele hanem olvastam a cseréről és megcsináltam, megelőzésből és javítási viszketegségből.
Ennyi km futás azt is jelenti, hogy a szűrők megszűrtek cirka 24 köbméter benzint, mégsem volt indítási gond a csere előtt sem. Persze a benzinpumpán lévő szűrőt nem láttam, nem tudom hogy nézhet ki. De most sincs indítási gondom. -
darvinya
titán
válasz #27070592 #22199 üzenetére
Indítás probléma sok mindentől lehet.
Az üzemanyag ellátás hamar le tesztelhető, csak a csövet kell lehúzni és palackba rakni, ezután gyújtást adni.
A palackban üzemanyag, akkor eljut elosztó befecskendezőig.
Ha meg annyira új autó és teli szenzorral, az meg kiírja.
Befecskedezőt meg otthon tudás és szerszám nélkül nem javítható.
Lassú reszeléses indítózás a gyenge akku miatt.
Szuszogó indítózás gyertya hiba, mivel nincs szikra.
Persze ez benzines motornál.
Dízel már más téma, mert ott vízesedés üzemanyag sok kárt tud okozni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke