- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- DIGI Mobil
- uleFone Power
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Mk1 Ford Focusba (2003) eredeti Ford 5w-30 olaj a célszerűbb, vagy valami más (pl. Castrol Mangnatec 10w-40)? 220 ezer kilométer van az autóban. Tapasztalatok érdekelnének.
[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
Mennyire érint ez konkrétan bennünket, a pénztárcánkat illetve az autóink motorját és annak élettartamát?
"A benzinbe és a dízel üzemanyagba keverendő, megújuló energiaforrásnak minősülő, biológiai eredetű összetevők kötelező, legkisebb összevont mértéke 6,4 százalékról 8,2 százalékra nő. A 95-ös benzin bioetanol-aránya legalább 6,1 százalék lesz."
DeFranco: köszi a választ a klímatisztítós kérdésre. Van aki a flakonosra esküszik, más az ózonosra ezért kérdeztem, h ti hogy álltok ehhez a kérdéshez.
Morales72: Csak 5W30. Nem tudom az enyémben mennyi ideig volt 10W40 de miután cseréltem gyárira hidegen kopogós lett a hangja egészen amíg be nem melegszik, szinte dízeles. Sajnos elég sok minden került a kocsimba az előző tulajok révén amivel nem egészen értek egyet. Aki ismeri a sztorimat az tudja. (olaj, benzinpumpa, váltó olaj, kuplung kit)
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
7Sony7
addikt
C maxra tett már valaki a gyárinál nagyobb hátsó ablaktörlő lapátot?
-
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #21613 üzenetére
Olyan ez, mint a klíma, néha meg kell járatni. Az elöző autónkat mikor vettük be volt rohadva az is. De szerencsére még javítható volt.
-
-
nagyúr
A Focus esetenként automatán töröl egyet ha rükverc-be kapcsolok. Amúgy szoktam használni, mert esőben 100km/h fölött önmagát koszolja/vizezi össze
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
troll81
addikt
válasz #31600896 #21608 üzenetére
Erdekes. 390 ezer km es napi hazsnaltban van még. Volt heti 1200 ment bele sőt volt h egy heten 3500km ment bele. Nézegettem az elején de mar nem nezem. Felesleges. Sajnalom is h megy a vásárba bontóba lassan. Utódja meg van. Igy menni kell neki. Sajnos.
Annyi h probald a gyari olajat hasznalni megeri. Liqui moly használok bele mind a 2 autóba 5w30 special tec f[ Szerkesztve ]
-
válasz 7Sony7 #21619 üzenetére
Hát megmondom őszintén nem tudom elférne-e nagyobb lapát hátul, majd megnézem most este mennyi hely van még a lapátkar és a lapát vége közt.
Esőben, hóban szoktam használni, h jól lássak hátra is lopakodó nindzsák és notórius előzők miatt főleg. Persze ha csurig van a puttony akkor tökmindegy, de az ritka./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
e-newsee
addikt
Nagyon láma kérdés, de a 2-es fókának milyen a helyzetjelző izzója? Fejből nem vágom.
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
nagyúr
válasz gabor9991 #21626 üzenetére
Ez a cikk rávilágít arra, hogy a Ford is geci... Már bocsánat. Engem a folyamatosan középállásban lévő hőrmérséklet mutató akaszt ki, ha kvázi nincs funkciója, mi a lónak a f***ért van egyáltalán a műszerfalon? Inkább egy olajnyomás vagy olajhőmérő kéne akkor, annak több értelme is lenne...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
TommyX_
őstag
válasz Tsebacsi #21628 üzenetére
Egyetértek Veled, előzőleg Ford Puma volt nekem, kellett neki idő míg középre állt a mutató, ennél a Fiestánál meg jóval hamarabb meg van, de hát akkor ki tudja, mikor lehet vele úgymond dinamikusabban közlekedni?
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
-
-
7Sony7
addikt
Srácok, elolvastam én is a cikket, de nem igazán értem, hogy most mit is jelent itt ez a blokk deformáció? Nem azt írja, hogy semmit nem vett észre a tulaj, csak a hűtőfolyadék fogyást, és a lábán ment az autó a szervízbe? Akkor most minek cserélni az egész motort?
A másik meg, ha szivárog a hűtőfolyadék, de nem megy minimum alá, és így is túlmelegszik a motor, az szerintem konstrukciós hiba. Hiszem mindig volt folyadék a rendszerben.-
-
nagyúr
válasz TommyX_ #21629 üzenetére
Mivel ugye benzines, mégha modern is, de legalább 150LE, van veszteséghő bőven, én 10-20 perc használat után tippelnék "taposhatóságra", addigra a víz fix, az olaj meg valószínű bemelegszik. Nyáron legyen 10 perc, télen 20. Szerintem!!!
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #21634 üzenetére
De amúgy lehet hüvelyezni is a motort, arról nem írt a cikk, és olcsóbb.
Illetve megnézném, van-e alacsonyabb nyitású termosztát, nagyobb szállítású vízpumpa, hamarabb kapcsoló venti vezérlő, ilyesmik.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz 7Sony7 #21631 üzenetére
[ezen az egy képen] igazából semmi nem látszik számomra ami indokolná azt, hogy a motor kuka. Hengerfal szép, még a finommegmunkálás is jól látható.Repedést vagy valami hasonlót én nem látok itt a monitor előtt.
Az lehet, hogy ezeket már nem lehet síkba hozni, ha eldeformálódik akkor kuka.Nálam a F2-n is a hűtővíz mutatója nyáron már akkor beáll középre amikor kiállok a garázsból.Kb. 1 perc után amikor a valóságban 40 fokos a hűtővíz és azt olvastam, hogy 120 fokig nem is mozdul a mutató, mivel 120 foknál kezd el forrni a addig nem idegesíti ilyesmivel a vezetőt.120 fok körül vesz el a teljesítményből ilyenkor ezt majd jelzi is így próbálja a hőterhelést csökkenteni.
Akárhogy is lesz, egy vezetett szervizkönyves karbantartott autóra én se szívesen költenék 600000-1200000 közötti összeget.
A ford még gúnyosan meg is jegyzi ,hogy a sajtó helyett hozzájuk kellett volna fordulni.Igazi parasztok.Ott volt as kocsi a visszahíváskor és mégis tönkrement mert szar a konstrukció.Külföldön ezért kártérítést fizetnek itt meg gúnyosan kiröhögnek.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz gabor9991 #21636 üzenetére
A válaszukra ki se tértem, bicskanyitogató, de valahol magukat is kell védeniük, ha kiderülne az összes 1.6-os, 1.0 és neadjég későbbi 1.5 motorokról, hogy hulladékok, és 7 év után összefossák magukat, a kutya se venne utána turbóbenzines fordot, beesne az ára az összes autónak (használtnak is)... Viszont az ilyet nem nagyon illik elhallgatni sem.
Külföld sajnos más, ott rájöttek, hogy páran simán elmennek a perig ilyen esetekben, és meg is nyerik, itthon az átlag Ford vásárlónak se ideje se pénze ilyenekre.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
zoltan.bagi
csendes tag
Nekem 2003-as 1.6 benzinem volt. Vízpumpa-csere után melegedett, kapott új termosztátot (74-est a 82 helyett), de ugyanúgy melegedett. Végül kiderült, hogy a kiegyenlítő és a kupakja szivárgott, nem volt nyomás, elérte/túllépte a 100 fokot és elkezdett ugye forrni/buborékosodni. Innentől oda a hőszállító-képesség.
Szóval egy túlnyomásra tervezett hűtőkör ha nem zárt, akkor azzal trükközni nem lehet.
Nekem csak időnként lengett ki vízpumpacsere után. Visszavittem, akkor cseréltek termosztátot (nem a gyárira ugye, így utána meg nem melegedett), de csak késleltették a dolgot. Utána derült ki a szivárgás, termosztátot meg beszoptam...
Mindig (előtte is) görcsösen figyeltem a mutatót (valóban csak nagyságrendet mutat, de ki lehet írni digitálisan is), így "csak" egyszer szaladt pirosba, utána szépen el is kezdte enni az olajat... (Szelepszár-szimmeringnek valószínűleg nem tetszett...)
Végül beleuntam és eladtam... (Ritka a magyar piacon, de ismertetve az olajfogyasztásos hibát is.) Mindig szerviz után jöttek a hibák, beleuntam a múkuskerékbe. (Kézifékkötél-csere után a hátsó fék állt be, hosszbordás-csere után a görgő csattant el, vízpumpa után előjött ez a melegedés... Besokalltam. Nem is a kocsin, hanem a sz@r szervizeken.)[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz zoltan.bagi #21638 üzenetére
Lehet, hogy mégis Touran-t kellett volna vennem?
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
zoger
tag
Tudtomon kívül nekem erre volt egy jó megoldáson: termosztát hiba miatt folyamatosan valamennyire nyitott termosztáttal jártam sokáig a hülye vízhőfok mutató miatt. Ez csak akkor derült ki mikor télen meg jártam vele a mátrát és lefelé a hegyről mindig visszament a hőfok mutató alapra. Ebből látszott, hogy valami nem stimmel, de a víz hőfokom garantáltan nem ment föl. Kicsit utána járva akkor kiderítettem, hogy a vízhőfok mutató már 40 pár fok fölött bemegy középre. Ebben a formában tényleg nincs sok értelme.
Mint minden autómon ezen is néha felnyitom a motorháztetőt ellenőrizni a dolgokat, de azért nyugodtabb lennék ha az ezres motor is megkapná a hűtőfolyadék szintjelzőt. -
nagyúr
válasz molnarpeter #21641 üzenetére
Igen, ennyi szokott lenni az új Fordokra.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz molnarpeter #21641 üzenetére
Igen, annyi.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz molnarpeter #21645 üzenetére
A 2 év a fődarabokra vonatkozik, motor, váltó, ilyesmik tudtommal.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
mcfing
csendes tag
Sziasztok!
Nem rég vásároltam egy 2007 évjáratú mk2 focust.
Miután elhoztam feltünt, hogy az első lábtérnél a kárpit alatt az a filc anyag vizes....
Először fűtéscső re gyanakodtunk, de azok rendben vannak sehol nem folyik, nem fogy a víz.
Be nem ázik mert saggal locsoltuk az autót 2 órán keresztül, tehát a vizelvezetés is rendben van, nincs eltömődve.
Mivel egy vizsonylag sokat futott autórol van szó (245.xxx, 1.4 benzin) feltünően tiszta és ápolt a belső ami arra enged következtetni, hogy átesett egy nagy takarításon/kárpittisztításon. és arra gyanakodom nem túl szakszerűen végezték vagy beleborítottak egy vödör vizet...
Mivel vagy hogyan szárítanátok ki ebbe a téli időjárásba?