Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dolphy17

    tag

    válasz 7Heads Drago #23 üzenetére

    Nem a vezetékes füles szűnt meg, hanem a jack csatlakozó. Vegyen $15-ert alap type-c fülest vagy $8-ert jack atalakitot és használja a régit cserelgetes helyett.

  • gliskard

    senior tag

    válasz 7Heads Drago #20 üzenetére

    "Ez igaz. Csak ugye szerintem ezt nem úgy kellene megvalósítani hogy csak ígéreteket kapsz a megvásárolt terméken meg nem használható." – apple esetében azért az ígért funkciókat lehozzák. Ha itt konkrétan az AI-ra gondolsz, akkor az EU szabályozás miatti funkció vesztés nem csak rajtuk múlik.

    "A túl nagy választéknak tényleg nincs értelme. Viszont szerintem meg a 4 modell/év meg kevés." – nem kötekedés, csak kíváncsiság: te mivel diverzifikálnád tovább a jelenlegi iPhone modell választékot.

    "Lehetne itt is olyan szabály hogy az adott cég CO besorolása függne attól hogy mennyi típust dob a piacra az össz termeléséhez képest és ezt lehetne adókedvezménnyel is megfejelni. Túl sok szemetet gyártanak, a nyersanyag, energia meg csak pocsékolva van." – sajnos a kapitalizmusban ez csak akkor valósul meg, amikor már egy iparágban mono- vagy duopolium alakul ki és a verseny elmaradása miatt már nem kell diverzifikálni a portfóliót. Ha távolról nézzük, akkor az Apple is ilyen.

    Az egy másik nézőpont, hogy 1976-os alapítástól az első Jobs korszak végéig (1985 közepe) már próbálták tartani magukat a limitált modell választékhoz (csak a konfigurálhatóságot/bővíthetőséget támogatták).

    1997-ben amikor Jobs visszakerült az Apple-hez majd rövid időn belül 'megpuccsolta' az akkori CEO-t (Gil Amelio) és 'hatalomra' jutott, rögtön az akkori portfólió durva racionalizálásába kezdett (termék paletta 70%-át törölte és elküldött 3000 embert) illetve visszavonta a Macintosh klón gyártók engedélyét (a legnagyobban és legsikeresebbet – Power Computing – pedig felvásárolták).
    Ez után már ismét elég limitált volt a Mac modell választéka és ezt vitték tovább mind az iPod, mind a többi termék esetében. Az első szélesnek látszó 'termék választék' az iMac-kel jött be, de ott is csak a színek miatt...

  • gliskard

    senior tag

    válasz 7Heads Drago #12 üzenetére

    Apple-t és az Android-os telefon tervezőket kicsit körülményes összehasonlítani.

    Android oldalon lényegesen nagyobb innovációk kellene ahhoz, hogy egy-egy modell kitűnjön a többi közül – az egy másik kérdés, hogy a megcélzott vásárlók érik-e és értékelik-e ezeket az innovációkat.
    Nagy valószínűséggel a nagy átlag (képen a lv3-tól lefelé akik nem tech fókuszúak mint pl. a PH fórumozók) azoknak a legtöbb esetben nem sokat mondanak a technikai részletek azok ár, esetleg szín és méret szerint választanak.

    Az iPhone esetében az eladott készülékek jelentős része nem új user, hanem olyan aki lecseréli a régebbi iPhone-ját. Mivel a csere időszak már az usa-ban is kitolódott 2-3 évre, ezért az Apple-nek nincs igazán érdeke abban, hogy modellről modellre nagyokat ugorjon. Viszont 2-3 év alatt lesz annyi előrelépés, hogy azzal elégedett legyen az ügyfél.
    OS és SW oldalon pedig valószínűleg okkal nem lépnek gyorsabban és nagyobbakat – szintén az átlag felhasználók esetében a sok és nagy változás inkább negatív hatású.

    A szűk (átgondolt) modell választék az eseteke nagy részében inkább előny mint hátrány ez a termék tervezésben és marketingben már régóta ismert dolog (Hick's law), csak k.nehéz megvalósítani. Egyébként az Apple-nek is volt időszaka amikor erősen fragmentált volt a Mac modell választéka. Másik oldalról pedig a Samsung az aki elkezdte tudatosan szűkíteni és aránylag átláthatóvá tenni a modell választékát.

Új hozzászólás Aktív témák