Hirdetés
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- Yettel topik
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Poco F7 – bajnokesélyes
- Apple Watch
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Közel sem a végtelenbe számolnak. Egy játék három kategóriába eshet a pályadizájn tekintetében. Lehet a pályatervezés zárt, nyíltnak imitált zárt és nyílt. Az első kettő esetében reális dolog korlátoznia sugárkövetés távolságát, mert már maga a pályadizájn korlátozott. A Godfall esetében ez azért nem működne, mert a pályadizájn egészen nyílt, túl sokszor túl nagy terek vannak benne ahhoz, hogy jól működjön a jellemző limitálás. Emiatt választottak más módot, és nyilván nem jószántukból döntöttek így, mert nekik is sokkal egyszerűbb lett volna azt mondani, hogy a sugárkövetést tart 4 virtuális méterig és kész, mint konkrétan kidolgozni kétféle algoritmust, és elverni az egész probléma megoldáásra kb. fél évet. Ez tehát egy pályadizájnból eredő döntés. Más játékban, például a Cyberpunk 2077-ben nem feltétlenül ez a jó döntés, mert ott a városi nyílt terek is úgy vannak felépítve, hogy a lehető legtöbb oldalról körül vannak zárva. Természetesen ez egyszerűbbé tesz bizonyos fejlesztői döntéseket, csak egy Godfallban nem tudsz felhőkarcolókat felhúzni a játéktérbe.
Az RT teljesítmény játékfüggő.
Az optimalizáció azt jelenti, hogy egy problémára kitalálsz valami olyan megoldást, ami segít az erőforrás optimális használatában. Ezt tette a Godfall is. Az nem optimalizálás, hogy négy virtuális méterre korlátozod a sugarak távolságát, ilyenkor pont elkerülöd az optimalizálást, hiszen meghúzol egy olyan mesterséges limitet, amivel szükségtelenné válik az optimalizáció. Természetesen sokszor ennek is van értelme, de ahogy fentebb írtam, nehéz a nagyon nyílt dizájnú játékokra ezt ráhúzni, de persze nem mindegy, hogy fél évig optimalizálsz, vagy egy nap alatt limitálod a számítást. Ez is a fejlesztői döntések része.
Mindenki annyi VRAM-mal rendelkező VGA-t vesz, amennyit akar, de az világosan látszik, hogy ezek az új technológiák VRAM-zabálók.
Semmi gond nem volt az NV-nek a tesszellációs megoldásaival. Saját vásárlóikat szopatták meg vele, miután az AMD a meghajtóban kezelte a problémát. De a kettő nem ugyanaz. A tesszelláció esetében a problémát az jelentette, hogy felesleges volt egy pixelnél kisebb háromszögeket generálni, mert ugye a pixel a legkisebb elem, amit a monitor meg tud jeleníteni. Itt nem felesleges a sugárkövetés távolságát kitolni, mert észreveszed a 10-15 virtuális méterre lévő dolgokat is. De ugye akinek ez nem annyira fontos természetesen kikapcsolhatja az effektet.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Autós topik
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Napelem
- Képernyős trükkök növelik a notebookok üzemidejét
- Hálózati / IP kamera
- Hogy mi van? A TikTok lett az Xbox ellenfele?
- Arc Raiders
- Minőségi ugrást hozhat a One új médiaboxa?
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- Honor Magic 5 Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Legion Go S 32GB/1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy Ring 12mm, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest


