Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #31241 üzenetére

    [link]

    Ha megnézed itt a 4 GB-os kártyák jól érzik magukat, de a 3 GB-osak nem. Az AMD-nek pedig nincsenek már 3 GB-os VGA-i.
    A Doom esetében sem volt máshogy. Az AMD-nél 1 GB volt a minimum, míg az NV-nél 2 GB. Sőt, Windows 7-tel 3 GB kellett a GeForce-ra. De aztán jött a dedikált allokáció és ez levitte a VRAM-igényt 1,5 GB-ra az NV-n.

    Már a Vulkan implementáción is látszik, hogy mennyire máshogy van rámappelve az NV az API-ra, szemben az AMD-vel.

    AMD memtype implementáció:
    Memory type 0
    Heapindex 0
    Flags DEVICE_LOCAL_BIT
    Memory type 1
    Heapindex 1
    Flags HOST_VISIBLE_BIT
    HOST_COHERENT_BIT
    Memory type 2
    Heapindex 2
    Flags DEVICE_LOCAL_BIT
    HOST_VISIBLE_BIT
    HOST_COHERENT_BIT
    Memory type 3
    Heapindex 1
    Flags HOST_VISIBLE_BIT
    HOST_COHERENT_BIT
    HOST_CACHED_BIT

    NVIDIA memtype implementáció:
    Memory type 0
    Heapindex 1
    Flags none
    Memory type 1
    Heapindex 1
    Flags none
    Memory type 2
    Heapindex 1
    Flags none
    Memory type 3
    Heapindex 1
    Flags none
    Memory type 4
    Heapindex 1
    Flags none
    Memory type 5
    Heapindex 1
    Flags none
    Memory type 6
    Heapindex 1
    Flags none
    Memory type 7
    Heapindex 0
    Flags DEVICE_LOCAL_BIT
    Memory type 8
    Heapindex 0
    Flags DEVICE_LOCAL_BIT
    Memory type 9
    Heapindex 1
    Flags HOST_VISIBLE_BIT
    HOST_COHERENT_BIT
    Memory type 10
    Heapindex 1
    Flags HOST_VISIBLE_BIT
    HOST_COHERENT_BIT
    HOST_CACHED_BIT

    Muszáj trükközni a program szintjén is, mert a Vulkan a memória kezelése szempontjából nem került módosításra a Mantle-höz képest, így utólag kell egy külön kiterjesztésben kezelni az erre vonatkozó potenciális problémákat.

    Ha megnézed az id Doom Vulkan előadását, akkor ki van emelve, hogy voltak az NV-vel memóriakezelési gondjaik. Akkor még csak tesztszinten létezett a dedikált allokáció.
    És ha lényegtelen lenne a memóriakezelés, akkor nem szarakodnának a dedikált allokációval, hanem hagynák az API-t rendeltetésszerűen működni, de ez már a Doomnál sem vált be.

Új hozzászólás Aktív témák