Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz bitblueduck #7 üzenetére

    Vram foglalást nehéz mérni, az lenne a normális ha teljesen tele van. A gond akkor van ha pont az nem fér bele ami épp szükséges.
    Annyi tapasztalatom van pl skyrimnél 4k textura modoknál előfordult hogy erősebb gpu kevesebb vrammal lagos volt, hiába ment nagyobb fps-el mint gyengébb de több vramos kártyán. Nem az fps-el volt a baj mert limiterrel játszok hanem egyszerűen néha akadozott, hiába volt fix 60 fps. (Gtx 690-nél vopt nálam ilyen fullhd 4k modokkal)
    De furcsa a helyzet mert pl kingdom come deliverancenál hd pakkhoz 8gb kártya ajánlott mégis folyamatos volt 4gb-os furyx-el, ott valahogy a streamelt texurák bár lassabban jelentek meg de nem akadt tőle a játék.
    Vagy star citizen tipikusan szereti bezabálni ami van, ekkor nem akad csak maradnak a low res textúrák.
    Visszamenőleg nem tesztel szinte senki. Azt meg lehet tenni hogy megnézni mennyi vram kell egy beállitáshoz de mondom nehéz mérni mivel vannak játékok amelyek eleve telerakják amennyi vram csak van.
    Aztán valamenyit segít a resizable bar is vram limites helyzeteken.
    Mai viszonylatban egy rx480/580 4gb vs 8gb lenne érdekes mert egyre inkább kevés a 4gb. Lehet ilyenek találsz.

    Ram az érdekes kérdés, alapból ha több akkor windows felhasználja gyorsítótárnak. Jatekoknak elég a 16gb (kivéve star citizen ami nekem bezabált 20gb felett is, de volt valami leak 40gb+ nál crash)
    Volt 192gb (6x32) is a gépemben ramdiskhez, most megálltam 64gb-nál (8x8). Ha most kellene játékra gép akkor 16gb-al raknám össze szabad ramslottal hogy később 32gb lehessen.

  • válasz GeryFlash #1 üzenetére

    GTX580-asból volt 3Gb-os, bár sajnos nem az volt az alap, pedig maga a gpu megérdemelte volna (GF110-es Teslám van (C2075) ami jó játékra is azon azért overkill a 6gb vram a dx11-es játékokhoz az elődje GF100-as is volt ennyi vrammal)
    Későbbi GTX690-esekből is lett 2x4gb kivitel, igaz ritka (nekem egy Grid K2-esem van hasonlóan 2db GK104 + 2x4gb ram) Tehát a GTX680 is megérdemelhetett volna 4gb vram-ot alapból mert pl skyrim moddolt texturákal kifut a 2gb ramból hiába erős a gpu hozzá. Ilyen szempontból a 660Ti 3Gb-os verziója szerintem jobb volt.
    Az első gen titan 6gb-al jött ki (kepler-es féle, nekem az 5gb-os csonkolt tesla K20c van)
    Maxwell-es Titan is 12Gb-os volt. (M40-es teslám van ami ugyan az és jól tartja magát)
    7970-esből volt 6Gb-osom, bár az igazán a több monitor miatt lett annyi gondolom.
    Persze nem álltalános de a lényeg hogy fizikailag lehetséges volt, viszont akkoriban nem volt ami kihasználja ezért került rájuk kevesebb.
    Időtállóbb az eleve több vram. De azt se felejtsük el hogy a mai kártyák amúgy is előbb fognak megdögleni bonyolultságuk és minőségbeli problémák miatt minthogy 6-8+ évig használjuk őket.
    Szóval szerintem a nagyobb kategória megérdemel több ramot, ha hosszú távra tervez valaki akkor a fullos kártyákból a nyesett ramos eleve rossz választás. A gyengébb kártyáknál fullhd-re meg szerintem 8gb-nak húznám meg a minimumot. Nincs annál rosszabb mint amikor kifut a vramból a játék és dögöc pedig a gpu menne mint az állat, lásd FuryX ami szerintem igen jól sikerült dx12 játékokra de megöli a 4gb vram hiába hbm-es.

    A másik dolog hogy játékok nekiállnak takarékoskodni a vrammal vagy elkezdenek más módszerrel textúrákat gyártani amik takarékosabbak és inkább a gpu-t terhelik mint a vram-ot.

Új hozzászólás Aktív témák