Hirdetés
Bevezető, tartozékok
Ami bevált, azon ne változtass: gondolja ezt mobilos formatervei kapcsán a Sony, és tulajdonképpen teljesen igazuk van, hiszen bár az alapvető formanyelv nagyon régóta jottányit sem változott, az egységes mobildesignokból ez a szemlélet még mindig kilóg, egy Sony mobil ugyanúgy egyértelműen felismerhető most, mint 6-8 évvel ezelőtt, és ha valami, ez mindenképpen az előnyükre válik.
Ha pusztán a pénzügyi adatokat nézzük, a japán cég számára nem teljesen kifizetődő a mobilgyártás, főleg, ha azt nézzük, hogy egyéb szórakoztató elektronikai területeken milyen bevételi és eladási rekordokat tudnak dönteni. Éveken át volt hasonló helyzetben az LG is, tavaly kifejezetten előremenekültek a termékfejlesztéssel (gondoljunk csak az extrém kialakítású Wingre), majd egyik pillanatról a másikra bejelentették: lehúzzák a rolót és leállítják a mobilos gyártósorokat, függetlenül attól, hogy korábban megannyi közleményben és interjúban mondták, sosem állnak le a mobilos piaccal, mert olyan dinamikát ad a fejlesztéseknek, ráadásul annyira jól beleillik az ökoszisztémába, hogy ha minimális veszteséggel tudják üzemeltetni, akkor is megmarad.
Őszintén reméljük, hogy a Sony a közeljövőben nem hoz ilyen döntést, hiszen azok az üde színfoltok, amiket egy-egy ilyen termék ad, a hibái és a véleményes ár/érték aránya ellenére is szerethető részei a piacnak, és persze így azok a rajongók is ki vannak elégítve, akik a mobiljukon is kedvenc négybetűs márkájukat szeretnék látni, és vonzódnak a mobilok kissé szögletes, de nagyon markáns és összetéveszthetetlen formavilágához.
Elképzelhető, hogy a Sony mobilok hosszabb távú túlélésének egyik nyitja, hogy aránylag visszafogottan tudják tartani a fejlesztési büdzsét, hiszen nem csak az extrém magas költségeken kifejlesztett és gyártott rétegmodelleket kerülik (mint például az imént említett LG Wing, de jelenleg még a hajlítható kijelzős mobilok is ide sorolhatók), de az általános formaterven sem variáltak semmit: ember legyen a talpán, aki például az Xperia 10 II-t elsőre megkülönbözteti ettől az eszköztől, de akár régebbi mobilokat is idehozhatnánk: a Sony változatlan külső mellett inkább a beltartalmat frissíti az éves elvárásokhoz, mintsem a külsőt variálja, vagy épp beláthatatlan költségvetésű szerelemprojekteket futtasson.
A dobozt kibontva kisebb csalódás érhet minket: hiába fejlődött 18 W-ról 30 W-ra az Xperia 10 III tölthetősége, a dobozban ugyanaz a lassú, 7,5 W-os, sima USB-s adapter került, amivel évek óta lehet találkozni ezeknél az Xperiáknál, aki pedig gyári gyorstöltőt szeretne, az a XQZ-UC1 kódnevűt veheti meg borsos 18 ezer forintért. Ezen kívül van egy USB-A, illetve USB-C végződésű kábel, más pedig nincs is: SIM-tűre a Sony mobilok esetén továbbra sincs szükség, mert még mindig körömmel kipöckölhető a kártyatálca, tokot és fülest pedig magunknak kell beszereznünk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!