Hirdetés

Opel Corsa-e menetpróba

A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

Fedélzeti és vezetést támogató rendszerek

A fedélzeti rendszer kinézete és színvilága igazodik az autó belteréhez, csak még a helykihasználása is gyönge. Magyarán kapunk egy rémesen unalmas, egyáltalán nem e-autós vagy épp fiatalos kezelőfelületet, amelynek a felépítése viszont sokkal logikusabb, mint a Peugeot-tertvérmodellnél, ráadásul komoly fordítási hibákkal sem találkoztunk. Kijelzőből két darab van, az egyik a vezető előtt, a másik a középkonzolon, semelyik nem túl nagy, de legalább megfelelő felbontással és színvisszaadással rendelkeznek. A vezető előtt lévő megjelenítő kinézete ettől függetlenül gyászos, óriási kávák határolják balról és jobbról, egy sokkal nagyobb megjelenítő is elfért volna ott, az egy másik kérdés, hogy a kezelőfelület olyan szinten fapados, hogy a terület így sincs kihasználva. A vezetőt alapértelmezésben a lenti kép fogadja, ez annyiban tud változni, hogy menet közben a stilizált autót határoló két vonal zöldre változik, ha a sávtartó épp működik, illetve további piros ikonok jelenhetnek meg, ha mondjuk a sávtartót kikapcsoljuk.


[+]

A középső megjelenítő már egy kicsit okosabb, az például kimondottan hasznos, hogy a külső hőmérséklet és a klímabeállítás értékei a kép tetején szinte mindig láthatók, de kivételt jelent, ha elcsatangolunk a különféle almenükbe. Ezt mondjuk valószínűleg nem fogjuk gyakran megtenni, középen vagy a telefonos rész kijelzőjét, vagy az okostelefonunk tükrözött képét fogjuk látni, a Corsa-e ugyanis az Android Autót és az Apple CarPlayt is ismeri, viszont a tesztautóban nem volt beépített navigációs rendszer. A kábeles csatlakoztatással nem volt gond, a Waze-t viszont Android esetében sehogy sem bírtuk működésre, mert mindig azt írta, hogy az első lépéseket végezzük el a telefonon, de ezt csatlakoztatás esetén nem tudtuk megtenni. Ez mondjuk valószínűleg kevésbé az Opel, mint az Android hibája.

[+]

Jó hír, hogy a myOpel alkalmazás időközben Magyarországon is elérhető lett, bizonyos modellekben ez a funkcionalitás gyárilag elérhető, de hogy a Corsa-e ezek közé tartozik-e, azt sajnos nem tudjuk. A PSA-egyesülés miatt az OnStar már a múlt, a myOpel a jelen, a felhasználók különféle ingyenes és fizetés szolgáltatásokat is elérhetnek, utóbbiakat az OpelConnect Store-ban vásárolhatják meg. Egyelőre mondjuk csak egy funkció, a Távoli elérés áll rendelkezésre, az is csak az elektromos és a plug-in hibrid modelleknél. A segítségével az Androidra és iOS-re is elérhető myOpel appon keresztül időzíthető az autók töltése, illetve a klímát is lehet távolról vezérelni előfűtés- vagy előhűtés miatt. Ez amiatt is hasznos, mert a töltőre dugott Corsa-e van annyira ügyes, hogy a klímát ilyen állapotban a hálózati áramról, nem a saját akkumulátoráról táplálja, magyarul hatótávot nyerünk, ha még a garázsban előfűtjük vagy épp előhűtjük az autót.

[+]

A vezetést segítő rendszerek nincsenek túlbonyolítva, de elég jól működnek a táblafelismerő kivételével, amely beépített navigációs rendszer hiányában tényleg csak arra tud támaszkodni, amit lát, tehát ha elmegyünk egy 70-es tábla mellett, akkor kiírja, hogy ez a sebességhatár, akkor is, ha időközben mondjuk volt egy útkereszteződés, de nem volt új tábla. A sávtartó közepesen működött, kanyarokban egyáltalán nem tekerte a kormányt, de autóúton szépen a sávban tartotta a gépet, bár tökéletesen egyenesbe sose tudta tenni, kicsit inkább cikázott a sávok között. A felismerőrendszer felemás, ritkán ugyan, de néha a tökéletes felfestést sem érzékelte, viszont a töredezett, rossz minőségű útburkolati jelzéseket szinte mindig felismerte, már-már az volt az érzésünk, hogy kimondottan Kelet-Európára optimalizálták ezt a megoldást. Az adaptív tempomatról csak elismerően tudunk nyilatkozni, okosan és szépen fékezett, takarékosan, de érezhetően gyorsított, nem csinált hülyeségeket, nem tartott indokolatlanul nagy távolságot az elöl haladó járművekhez képest. A közepes minőségű sávtartóval kombinálva mindez egy kimondottan használható, kettes szintű önvezetést valósít meg, ebben a kategóriában ez dicséretes.


[+]

Az elektromos Corsa kapcsán nem ejtettük le az állunkat, de alapvetően meg voltunk vele elégedve. A konkurenseknél visszafogottabb, németes formavilág véleményünk szerint nem előny és nem is hátrány, hanem egy irány, a vevők majd eldöntik, hogy ők mennyire vágynak űrhajós vonalakra egy autónál. A beltér nem mutatós, ellenben funkcionális, nagyjából ugyanez mondható el az infotainment rendszerről és az okostelefonos alkalmazásról is, bár ez utóbbiban azért elférne még pár új funkció. Komoly hibával nem találkoztunk, kisebb butaságokkal viszont igen, de a most látottaknál azért komolyabb problémákba is belefutottunk már más modelleknél. A jármű teljesítményével nagyon meg voltunk elégedve, ahogy a fogyasztásával, a hatótávjával és a töltési lehetőségeivel is. Több felszereltség is elérhető, de komoly különbségek nincsenek köztük, állami támogatással az Elegance BEST modell 8,4 millió forintért vihető haza, ami támogatás nélkül 10,9 millió forintot jelent. Ez még mindig egy jelentős felár a belsőégésű motoros változathoz képest, abból nincs olyan modell, amit ennyiért vihetnénk haza, de az elektromos autókon belül abszolút korrekt az Opel ajánlata.

Bocha

  • Kapcsolódó cégek:
  • Opel

Azóta történt

Előzmények