Hirdetés

Opel Corsa-e menetpróba

A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

Hatótáv, motor, vezetési élmény

Az autóban egy 50 kWh-s akkumulátor-csomag található, amelyet a mérnökök nagyon okosan a két üléssor alá helyeztek el, tehát nem egy nagy téglatestről beszélünk. Ennek köszönhetően a beltér a kategóriában ugyanolyan tágas, mint a nem elektromos Corsa esetében, nem kisebb sem a lábtér, sem semmilyen más terület. A nettó kapacitást a gyártó nem adja meg, valószínűleg 47 kWh-ról beszélhetünk, de mindez elég arra, hogy a WLTP-szerint számolva 337 kilométeres hatótáv jöjjön ki. És az a helyzet, hogy ezt nagyjából tudja is, mert bár a fedélzeti számítógép 320 kilométernél nagyobb számot sosem mutatott előrejelzésként, egy vidéki utazásunk során a teljesen feltöltött autóval 160 kilométert mentünk városon kívül és autóúton, és amikor megérkeztünk, ugyanezt a hatótávot előjelezte a rendszer, ráadásul az akkumulátor sem sokkal ment 50% alá.


[+]

A villanymotor 134 lóerős, 260 Nm-es maximum nyomatékkal rendelkezik, a végsebesség 150 kilométer/óra, a 0-100-as sprintet pedig 8,1 másodperc alatt teljesíti az autó. A gyártó szerint a vegyes fogyasztás 16,5-16,8 kWh/100 kilométer, ami a tapasztalataink szerint abszolút helytálló, de okosan vezetve bizonyos körülmények között még ennél is lejjebb lehet szorítani a fogyasztást, amiben a Corsa-e tehát kimondottan korrekt. A gyorsulási élmény is kellemes, nagyobb sebességnél is bőven van erő az előzésekhez. A vezetési élmény viszont nem kimondottan jó: nem tudni, hogy a futóművön mennyit faragtak a belsőégésű motorral szerelt, jelentősen könnyebb modellhez képest, de mi nem éreztük jónak. Egyszerre puha és merev, a kanyarokban nagyobb sebességnél attól féltünk, hogy elrepülünk, ugyanakkor az úthibák fájóan erősen jelentkeztek az utastérben is. Nem volt jelen a kisméretű elektromos autókra sokszor jellemző, dodzsemes vezetési élmény.


[+]

A jármű töltését CCS-csatlakozón keresztül lehet megoldani, alacsony töltöttség esetén 100 kW-os teljesítményt is fel tud venni, de ez elég hamar leesik 75 kW-ra egy ultratöltő esetén is, kétharmad töltöttség fölött pedig ez a teljesítmény sem érhető el, de a kategórián belül így is nagyon kellemes az összkép. Mivel az akkumulátor hűtött, ezért a külső hőmérséklet nem befolyásolja a teljesítményt, mindig ugyanazt érhetjük el. A tesztidőszak alatt a töltés minden esetben stabil volt, más tesztelők viszont arról számoltak be, hogy a töltés nem minden helyen megbízható: vagy nekünk volt szerencsénk, vagy a gyártó ezt időközben orvosolta egy szoftverfrissítéssel. A fedélzeti töltő egyébként 7,4 kW-os, tehát AC-n vagy otthon ez a maximális teljesítmény, de opcionálisan lehet rendelni 11 kW-os fedélzeti töltőt is, a tesztautóban viszont ez nem volt elérhető, így kipróbálni sem tudtuk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Opel

Azóta történt

Előzmények