Hirdetés

Bemutatjuk a Volkswagen We Connect Plus rendszert

A német gyártó továbbfejlesztette a mobilos összeköttetést és az internetes jelenlétet, a kompatibilis autókhoz pedig legalább egy év, teljes körű támogatást ad.

Lépésről lépésre fejlődik a Volkswagen online szolgáltatási platformja, ami korábban Car-Net néven volt ismert, lassan azonban a We Connect megnevezés veszi át helyét. A mindenféle távoli információlekérdezést és vezérlést, illetve a fedélzeten hotspot-lehetőséget nyújtó és friss információkkal szolgáló rendszer az idei modellévtől gyakorlatilag minden Volkswagen személygépjárműben elérhető lesz, de a 2018-tól piacon lévő Touareg, illetve a 2019 óta létező Passat és Golf 8 modellekben már most is jelen van.


Az új Multivan 6.1 segítségével próbáltuk ki a We Connect Plus szolgáltatáscsomagot [+]

Újdonságként beszélhetünk a teherautós támogatásról, ami szintén szép fokozatosan épül be a modellekbe, elsőként a prémium Volkswagen Multivan 6.1 kapja meg a gyártó által kisbusznak besorolt modellek közül, így ennek apropóján mi is egy ilyen kocsit hoztunk el, hogy megnézzünk egy első aktiválást, és kipróbáljuk a végre hazánkban is elérhető funkciókat. Örömmel tapasztaltuk, hogy infotainment-rendszer szempontjából a Multivan 6.1 semmivel nem nyújt kevesebbet, mint bármely más Volkswagen modell, miközben a helykínálata, a hátul egymással szembefordítható ülései és a sínen tologatható asztala személyautós szinten soha nem látott utazási komfortot nyújtanak.


[+]

Mivel abban a szerencsés helyzetben voltunk, hogy egy tényleg abszolút friss, vadonatúj autó volánja mögé ülhettünk be, így azon az aktiválási folyamaton tudtunk végigmenni, amin a vevők is tudnak majd, amikor megérkezik a várva várt jármű. Számos országban működik már a We Connect teljes aktiválása akár otthoni körülmények között, videohívásos azonosítással is, nálunk azonban még a márkakereskedőre van szükség, hogy ezt a folyamatot lezongorázzuk, ebben természetesen az értékesítő minden alkalommal a felhasználók segítségére lesz, és végigvezet minket a hitelesítési eljáráson.

[+]

Egyszerűen indul a folyamat, letöltjük a vonatkozó alkalmazást, iOS-re innen, Androidra pedig a Play Áruházból, regisztáljuk és bejelentkezünk a Volkswagen ID-nk segítségével, az autóhoz pedig a jármű alvázszámának megadásával csatlakozunk. Természetesen az összes modell beépített eSIM-mel bír, és ha nálunk van a kocsi mindkét kulcsa, semmi nem akadályoz meg minket abban, hogy főfelhasználóként regisztrálhassuk magunkat, és így minden funkcióhoz hozzáférjünk, nyomkövetéssel és élő adatok lekérésével együtt.

Mindkét kulcsra szükség lesz a főfelhasználóvá váláshoz
Mindkét kulcsra szükség lesz a főfelhasználóvá váláshoz [+]

Ha minden megvan, akkor lekérdezhetjük az autó állapotát, távolról nyithatjuk és zárhatjuk, bekapcsolhatjuk az állóhelyzeti fűtést vagy szellőztetést, és adott esetben kürtölhetünk vagy irányjelezhetünk is, ha már nagyon régóta bolyongunk a parkolóban. Beállíthatunk indulási időpontot a klimatizálás szempontjából (plug-in hibrid, illetve elektromos modelleknél, továbbá a külön állófűtéssel szerelt modellek egy részénél), megnézhetjük az utolsó fogyasztásunkat, úticéljainkat, ellenőrizhetjük a megtehető hatótávot és persze arról is megbizonyosdhatunk, hogy tényleg felhúztuk-e az ablakot. A távoli indítás sem kivitelezhetetlen, bizonyos Samsung Galaxy S- és Note-modellekkel, illetve a fizikai gyújtáskapcsolóval nem rendelkező modelleknél előfordulhat NFC-s indítás is, ám ezt a hagyományos bicskakulccsal rendelkező Multivan esetén nem tudtuk kipróbálni

[+]

Abban az esetben, ha nem a tulajdonos vezeti az autót, nyomon követheti és push értesítéssel azonnal megtudhatja, ha a vezető kilép egy általa megadott területi zónából, de akkor is szól a rendszer, ha gyorsabban megy az általunk beállítottnál. Tervezethetünk útvonalat akár még az autón kívül, mobiltelefonunkon, és persze jár az élő forgalmi adatcsomag, plusz az online térképfrissítés is annak, aki benne van a We Connect Plus programban. Beállíthatunk továbbá kedvenc szervizt, ami nem csak abból a szempontból jó, hogy azonnal felajánlja a navigációs rendszer, ha elkezdjük begépelni, hanem automatikusan tud időpontot felajánlani e-mailben vagy telefonon, ha az autó valamilyen meghibásodást érzékel.

[+]

Ez a rendszer teljes egészében, a jármű típusától függően 1 vagy 3 évig ingyenesen jár (függően attól, hogy a kedvezőbb árú Discover Media vagy Composition Media, esetleg a feláras Discover Pro infotainment rendszert választunk), ám ha szeretnénk meghosszabbítani, akkor 1 évre 79, vagy 2 évre 139 eurót fogunk fizetni a We Connect Plus szolgáltatásért. Amennyiben igényt tartunk rá, az Európai Unió területén bárhol használható Cubic Telecom előfizetést is bármikro tudunk kötni a kocsiban, így az autó hotspottá is válik, a jelenlegi árak: 2 GB-os csomag, 30 napos határidővel 2570 forint, 5 GB csomag 90 napra 5800 forint, 25 GB-nyi adatkeret egy évig felhasználhatóan pedig 27 500 forintba kerül, egyidejűleg akár 8 eszköz kezelésével. A We Connect szolgáltatások futamidő nélkül állnak rendelkezésre: műszaki segélyhívás, járműstátusz, ajtók & világítás, automatikus balesetjelentés, járműállapot jelentés, menetadatok, parkolási pozíció, szervizidőpont tervezés.

Azóta történt

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

  • A Nissan Connect és a 62 kWh-s Nissan Leaf

    A japán gyártó mobilalkalmazását a nagyobb akkumulátorral és erősebb motorral szerelt Leaffel összekötve tudtuk kipróbálni.

  • Alternatív Hajtás: Bemutatkozott a Volkswagen elektromos SUV-ja

    Az ID.4-gyel nagy tervei vannak a gyártónak, de nem vagyunk benne biztosak, hogy Európában sokan fogják választani az ID.3 ellenében.

  • A VW Golf VIII fedélzeti rendszere

    Mostantól egy hagyományos Golfban sem tekergetjük a klímapanelt, a hangerőt pedig érintőcsúszkával állítjuk: a beltér persze ezzel párhuzamosan letisztult és modern, ráadásul jóval kevesebbet is hibázik az ID.3-nál.

Előzmények

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A teljesen elektromos hajtás elsőként érkezett meg a Corsa történetébe, de a PSA-akvizíció miatt a fedélzeti rendszerben is változásokra kell számítani.

  • Telenor Drivey - álljunk meg egy szóra!

    Kizárólag mobilos felülettel operáló flottakövetést indított el a Telenor, elérhető árú alapszolgáltatásként. Hibakódok, drasztikus gyorsítások, céges magánutak - elvileg minden kiszűrhető, az alkalmazott pedig még ingyen Wi-Fit is használhat a kocsiban.

  • Alternatív Hajtás: 18 óra alatt raknak össze egy ID.3-at

    A Volkswagen zwickaui gyárában jártunk, régen itt készültek a Trabantok, 2021-ben viszont már csak elektromos autók fognak legördülni a sorról.

  • Alternatív Hajtás blog: Mennyire veszélyes egy elektromos autó?

    Hatótávokról, töltési időkről, méretekről és árakról nagyon gyakran esik szó, most viszont a mögöttes technológiába engedett mélyebb betekintést a Volkswagen.