Hirdetés

Alternatív Hajtás: teljesen elektromos coupé crossovert mutatott be a Nissan

A különféle híresztelésekkel ellentétben a Nissan nem vonul ki az európai piacról: ebben az imént megerősített minket az a hazai importőr, amivel összecseng, hogy a japán vállalat a mai napon egy online sajtótájékoztatón mutatta be az Ariya (ejtsd: "Ária") nevű, teljesen elektromos coupé crossover modelljét. Az újdonság érkezésére egyébként lehetett számítani, hiszen a hasonlóképp elnevezett koncepciót már bemutatták a 2019-es Tokyo Motor Show rendezvényen, illetve már két évvel korábban is sejtették egy efféle modell érkezését az IMx-szel.


[+]

Az új modell a Nissan életében egy új mérföldkövet is jelent, az Ariya tulajdonképpen egy bázis a jövőbeli Nissan és Infiniti elektromos modellekhez, tehát nem puszta marketingfogásról van szó, amikor szóba kerül az új platform vagy az új akkumulátor-dizájn. A sajtótájékoztatón épp ezért erősen hangsúlyozták is a friss dizájn-filozófiát, aminek kapcsán szóba került a modern japán művészet is. Tény ami tény, az újdonságok egy része szemmel látható: az autó orr-része nem hasonlít a korábbi modellekére, ezt pedig külön hangsúlyozza a ledes megvilágítású logó. A világítótestek amúgy a kor igényeinek megfelelő megoldások, az irányváltást hosszú csíkok jelzik, a hátsó lámpák pedig egy hosszú egészt alkotnak. A képek alapján el lehet dönteni, hogy az új irány mennyire tetszetős, mi abszolút elégedettek vagyunk a látvánnyal.


[+]

Új a hajtáslánc, e-4ORCE néven fut, amelynél az "e" az elektromosságot, a "4" az összekrékhajtást, a "force" pedig az erőt és a dinamizmust jelenti. A jármű kétféle akkumulátor csomaggal, két- és négykerék hajtással lesz elérhető, plusz érkezik majd egy "Performance" felszereltségű változat is, így összesen 5 modell közül választhatnak majd a leendő vásárlók:

  • Ariya 63 kWh: kétkerék-hajtás, 160 kW teljesítmény, 360 kilométeres hatótáv (WLTP), 7,5 másodperces 0-100-as gyorsulás, 160 km/h-s végsebesség.
  • Ariya 87 kWh: kétkerék-hajtás, 178 kW teljesítmény, 500 kilométeres hatótáv (WLTP), 7,6 másodperces 0-100-as gyorsulás, 160 km/h-s végsebesség.
  • Ariya e-4ORCE 63 kWh: összekerékhajtás, duál motor, 205 kW teljesítmény, 340 kilométeres hatótáv (WLTP), 5,9 másodperces 0-100-as gyorsulás, 200 km/h-s végsebesség.
  • Ariya e-4ORCE 87 kWh: összekerékhajtás, duál motor, 225 kW teljesítmény, 460 kilométeres hatótáv (WLTP), 5,7 másodperces 0-100-as gyorsulás, 200 km/h-s végsebesség.
  • Ariya e-4ORCE 87 kWh Performance: összkerékhajtás, duál motor, 290 kW teljesítmény, 400 kilométeres hatótáv (WLTP), 5,1 másodperces 0-100-as gyorsulás, 200 km/h-s végsebesség.

A legnagyobb elméleti hatótávot tehát a 87 kWh-s akkumulátorral szerelt, kétkerék-hajtású modell nyújtja majd, az 500 kilométer egy meggyőző értéknek tűnik így mi azt gyanítjuk, hogy ez lesz az egyik legnépszerűbb modell. Az európai piacra szánt modelleken CCS-csatlakozó lesz a CHAdeMO helyett, amelyen keresztül a elméletileg maximálisan 130 kW teljesítmény lesz felvehető, de hogy ezt mennyi ideig tudja tartani az autó, azt egyelőre nem részletezte a gyártó.


[+]

Bizakodásra adhat viszont okot, hogy az akkumulátor hűtéssel és fűtéssel is rendelkezik. Kevésbé örömteli, hogy a 63 kWh-s modelleket AC-ról csak egy fázison lehet tölteni (7,4 kW), a háromfázisú, 22 kW-os teljesítmény csak a nagyobb, 87 kWh-s modelleknél lesz elérhető.

A 4595 milliméter hosszú, 1850 milliméter széles, 1660 milliméter magas, verziótól függően 1800-2300 kilogrammos autó sorozatgyártása 11 hónapon belül indul majd, a magyar piacra ezt követően juthat csak el. A végleges ár egyelőre nem ismert, de a gyártó a kategórián belül a versenyképességre törekszik majd.

Azóta történt

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

Előzmények