Hirdetés

Alternatív Hajtás: Bemutatkozott a Volkswagen elektromos SUV-ja

Az ID.4-gyel nagy tervei vannak a gyártónak, de nem vagyunk benne biztosak, hogy Európában sokan fogják választani az ID.3 ellenében.

Bemutatkozott a Volkswagen ID család második tagja, az ID.4, amelyről első ránézésre azt lehet mondani, hogy egy ésszerűen felépített, minimálisan futurisztikus külsejű, praktikusnak tűnő, tisztán elektromos hajtású autó SUV. A hossza 4,58 méter, azaz 7 centiméterrel hosszabb, mint a németek azonos méretosztályú Tiguanja, tehát nem egy apró modellről van szó. A beltér kísértetiesen emlékeztet az ID.3-ban találhatóra (amelyről most már nagyon reméljük, hogy belátható időn belül fogunk tudni egy tesztet publikálni), a helykínálat pedig nagyjából akkora, mint a kategóriában található, nem elektromos SUV-ké. A csomagtér 543 literes, a hátsó ülések 60/40 arányban dönthetők, így akár 1575 literig is bővíthető a pakolóhely.


[+]

A felszereltségi szintekben ezúttal senki nem fog elveszni, jelenleg kizárólag hátsókerék-hajtású változatról van szó, amelynek a bruttó 82, nettó 77 kWh-s kapacitású akkumulátorral a hatótávja 520 kilométer, ami egy igen kellemes érték. A legfeljebb 125 kW teljesítménnyel tölthető, 204 lóerős autó a 0-100-as sprintet 8,5 másodperc alatt képes teljesíteni, amivel nincs a tisztán elektromos hajtású autók élmezőnyében: a Fiat 500e, a Hyundai IONIQ Electric, a Smart EQ ForTwo és a Volkswagen e-Golf kivételével gyakorlatilag mindegyik jelenleg elérhető modell gyorsabb nála, igaz, hatótávban elmaradnak az ID.4-től. Ez a felállás amúgy nem feltétlenül gond, hiszen valószínűleg ez a teljesítmény is elég a biztonságos előzéshez, abban ugyanakkor nem vagyunk biztosak, hogy feltétlenül jó, ha szupersportautó-teljesítményű elektromos gépek özönlenék el az utakat. A végsebesség egyébként 160 kilométer/óra, amely valószínűleg ugyanennyi lesz az egyes piacokra később érkező, 306 lóerős, összkerekes modellnél is.


[+]

Az Amerikai Egyesült Államokban az ID.4 kezdőára 39 995 dollár lesz (12,5 millió forint), ami nagyjából a Tesla Model 3-mal rakja egy kategóriába az autót. Németországban viszont 49 950 eurós (18,2 millió forintos) kezdőárról lehet beszélni, amivel valószínűleg az ID.3 konkurálást szeretnék elkerülni, mi viszont nem vagyunk benne biztosak, hogy ilyen áron a többség az ID.4-et választaná az ID.3-mal szemben.

Előzmények