Bemutatkozott a Mercedes-Benz következő generációs fedélzeti rendszere

A Hyperscreen egészen elképesztő látványt nyújt. Új szintre emelheti az utasok szórakoztatását, miközben a sofőrre is odafigyel.

A digitális CES-kiállításon mutatta be a Mercedes-Benz a következő generációs MBUX megoldását, a Hyperscreent. Az elnevezés találó, hiszen egy 141 centiméter széles megjelenítőről van szó, amiről pár nappal ezelőtt, az első információk megjelenése után még nem lehetett tudni, hogy egy nagy, vagy több kijelzőből áll, de a kérdésre azóta választ kaptunk: az íves üvegfelület mögött három panel dolgozik, egy a vezető előtt, egy középen, egy pedig a jobb egyen ülő utas előtt.


[+]

Az EQS villanyautóban debütáló megoldás tényleg szemet gyönyörködtető, de a gyártó szerint sokkal többről van szó, mint egy mutatós felületről. A fejlesztésnél az egyik legfontosabb szempont az egyszerű kezelhetőség volt, nagy hangsúlyt fektette arra, hogy a sofőr figyelmét semmi ne vonja el az vezetéstől. A jobb első ülésen helyet foglaló utas a rendszer több funkciójához is hozzáfér, úgyhogy bizonyos beállításokat el tud végezni a vezető nélkül is, illetve adott esetben egy Bluetooth headsettel filmet is nézhet maga előtt. A sofőr figyelmét a rendszer ekkor is óvja, egy kamera folyamatosan monitorozza a szemmozgását, ha ránéz az utas kijelzőjére, az egyből lekapcsol. Nagy kérdés persze, hogy mennyire fogja zavarni a vezetőket, ha a szemük sarkából azért mégiscsak látják majd a filmeket.

A megjelenítők egyébként OLED technológiát használnak, tükröződésmentes Gorilla Glass üveg borítja őket, a fényerő pedig a szenzoroknak köszönhetően igazodik a környezethez. A rendszert egy 8 magos CPU és 24 GB RAM mozgatja, úgyhogy sebességbeli problémák remélhetőleg nem lesznek. A prezentáción szó esett még mesterséges intelligenciára épülő tanulásról, az ezt kihasználó, folyamatosan a felhasználói igényeknek megfelelő elrendezésről, illetve az egyelőre még Mercedes Travel Knowledge néven futó szolgáltatásról, amely információkat közöl az autóból látható épületekről, nevezetességekről.

Azóta történt

Előzmények

  • Lesz Apple autó, vagy mindez csak fantázia és hype?

    Egyre többször, egyre több forrásból érkeznek olyan pletykák, amik mind arra mutatnak, hogy az Apple autót óhajt gyártani. Vagy legalábbis eladni.

  • A Nissan Connect és a 62 kWh-s Nissan Leaf

    A japán gyártó mobilalkalmazását a nagyobb akkumulátorral és erősebb motorral szerelt Leaffel összekötve tudtuk kipróbálni.

  • Peugeot e-2008 menetpróba

    Opel márkájú testvérmodelljéhez képest figyelemfelkeltőbb, fiatalosabb a Peugeot, nem csak külsejét, de infotainment rendszerét tekintve is, ez utóbbi működését azonban van még hova faragni.

  • Opel Corsa-e menetpróba

    A puszta tények emellett a modell mellett szólnak: kimondottan kellemes hatótáv, villámgyors töltési lehetőség, elektromos autóhoz képest igen kedvező ár. De milyen a valóságban?

Hirdetés