A digitális CES-kiállításon mutatta be a Mercedes-Benz a következő generációs MBUX megoldását, a Hyperscreent. Az elnevezés találó, hiszen egy 141 centiméter széles megjelenítőről van szó, amiről pár nappal ezelőtt, az első információk megjelenése után még nem lehetett tudni, hogy egy nagy, vagy több kijelzőből áll, de a kérdésre azóta választ kaptunk: az íves üvegfelület mögött három panel dolgozik, egy a vezető előtt, egy középen, egy pedig a jobb egyen ülő utas előtt.
Az EQS villanyautóban debütáló megoldás tényleg szemet gyönyörködtető, de a gyártó szerint sokkal többről van szó, mint egy mutatós felületről. A fejlesztésnél az egyik legfontosabb szempont az egyszerű kezelhetőség volt, nagy hangsúlyt fektette arra, hogy a sofőr figyelmét semmi ne vonja el az vezetéstől. A jobb első ülésen helyet foglaló utas a rendszer több funkciójához is hozzáfér, úgyhogy bizonyos beállításokat el tud végezni a vezető nélkül is, illetve adott esetben egy Bluetooth headsettel filmet is nézhet maga előtt. A sofőr figyelmét a rendszer ekkor is óvja, egy kamera folyamatosan monitorozza a szemmozgását, ha ránéz az utas kijelzőjére, az egyből lekapcsol. Nagy kérdés persze, hogy mennyire fogja zavarni a vezetőket, ha a szemük sarkából azért mégiscsak látják majd a filmeket.
A megjelenítők egyébként OLED technológiát használnak, tükröződésmentes Gorilla Glass üveg borítja őket, a fényerő pedig a szenzoroknak köszönhetően igazodik a környezethez. A rendszert egy 8 magos CPU és 24 GB RAM mozgatja, úgyhogy sebességbeli problémák remélhetőleg nem lesznek. A prezentáción szó esett még mesterséges intelligenciára épülő tanulásról, az ezt kihasználó, folyamatosan a felhasználói igényeknek megfelelő elrendezésről, illetve az egyelőre még Mercedes Travel Knowledge néven futó szolgáltatásról, amely információkat közöl az autóból látható épületekről, nevezetességekről.