Hardver és Sense 7.0
Nem lehet a hardveres specifikációk és a végfelhasználói ár között egyenes arányosságot vonni. Az viszont, hogy a Snapdragon 617 (a 615-ös némileg továbbfejlesztett változata négy 1,5 gigahertzes Cortex-A53-as és négy 1,2 gigahertzes Cortex-A53 maggal) egy olyan felső-középkategóriás SoC, amelynél kapásból van két erősebb mediatekes (MT6752, Helio X10) százezer forintnál alacsonyabb készülékekben (Meizu m1 note, Xiaomi Redmi Note 2), piaci tény. És erre jön rá az, hogy árazásával az A9 nem is ezekkel, hanem a csúcskészülékek csúcshardvereivel versenyez. Nem mintha a 64 bites processzormagok gyengék lennének, ha összefognak, mert nem azok. Az Adreno 405-ös grafikus gyorsító viszont körhátrányt kap egy Adreno 430-tól vagy Mali-T760MP8-től. Az androidos prémiumkategóriában ráadásul a 2 gigabájt RAM és a 16 gigabájtos belső tároló is idejétmúlt kombináció, pláne, hogy az utóbbiból csak 9 gigabájt használható fel szabadon. Persze ott a microSD foglalat, csak hát az alkalmazásoknak és az ideiglenes fájloknak az legfeljebb szépségtapasz, mivel nem lehet arra telepíteni. A rendszer a memória nagyjából a 60%-át lekanyarintja alapszolgáltatásainak, így a Real Racing 3-ból egy gyors fotó erejére kilépni azzal jár, hogy visszaváltáskor a verseny helyett a játék kezdőképernyője ugrik fel.
A One A9 a legújabb Sense verziót futtatja a legfrissebb Androidon [+]
Teljesítmény-teszt | ||||
---|---|---|---|---|
Benchmark | HTC One A9 | Samsung Galaxy Note5 | Google Nexus 5X | LG G4 |
Rendszerchip | Snapdragon 617 | Exynos 7420 | Snapdragon 808 | Snapdragon 808 |
AnTuTu Benchmark 5.x | 41158 pont | 70876 pont | 47439 pont | 49597 pont |
Vellamo Browser | 2608 pont | 5007 pont | 4585 pont | 4131 pont |
Vellamo Metal | 1122 pont | 2527 pont | 2150 pont | 2241 pont |
Geekbench 3 (single) | 746 pont | 1481 pont | 1221 pont | 1100 pont |
Geekbench 3 (multi) | 3105 pont | 5224 pont | 3555 pont | 3495 pont |
GFXBench Man. onscreen | 6,7 fps | 15 fps | 16 fps | 9,3 fps |
GFXBench Man. offscreen | 6,6 fps | 25 fps | 16fps | 14,9 fps |
GFXBench T-Rex onscreen | 16 fps | 32 fps | 38 fps | 24,5 fps |
GFXBench T-Rex offscreen | 15 fps | 57 fps | 37 fps | 34,3 fps |
Az viszont a HTC kitűnő szoftveroptimalizálásának az érdeme, hogy az immáron Android 6.0-ra épülő Sense UI dadogásmentes és minden esetben fluid, az alkalmazáskezelés pedig egész fürge, ha nem is annyira, mint ársávjában egy-két riválisa. A fenti hátrány a komolyabb játékoknál érezhetőbb: hiába fut egy fokkal jobban egy Real Racing 3 más Andreno 405-ös mobilhoz képest, ha így is épphogy elfogadható a képkockasebesség, miközben a hátlap teteje érezhetően, bár nem vészesen felmelegszik. Elvitathatatlan, hogy a HTC minden lóerőt kihajtott a dologból, ám halkan megjegyeznénk, hogy ha a sokkal olcsóbb Zuk Z1-be egy Snapdragon 801, a Xiaomi Mi 4c-be pedig egy 808 belefért, a One A9-nek is illett volna erősebb hardver után nyúlnia.
A BlinkFeed továbbra is a Sense UI része [+]
A HTC a Sense 7-tel úgy szabta át a nyers Android 6.0-s felületet saját képmására, hogy sok Material Design védjegyet meghagyott: ilyen a kártyapakliszerűen pörgethető alkalmazásváltó, a felülről lehúzható értesítési- és kapcsolópanel, valamint a zárképernyőn is megjelenő értesítési kártyák. Ami változott, azzal elégedettek vagyunk: jár például widget, amely otthoni, munkahelyi vagy távoli időtöltés szerint rendszerezi kedvenc alkalmazásainkat. A BlinkFeed továbbra is jól felszerelt hírolvasó, amelybe a közösség oldalak moduljai is beépülnek, ehhez balra kell simítani a főoldalon. Az alkalmazásmenüben továbbra is függőlegesen lehet görgetni – ezt a Google talán éppen a HTC-től leste el. A Sense UI témázható, a hátterek, a billentyűzet stílusa és a betűtípusok könnyen cserélhetők és animációkból is többféle beállítható.
Az Android Marshmallow egyik fontos újdonsága az, hogy az engedélyeket az alkalmazások telepítés helyett indításkor kérik, és eldönthetjük, hogy melyikeket engedjük kíváncsiskodni. Android 6.0-ban natívan támogatottak a biometrikus szenzorok, és az ujjlenyomat-leolvasót (ahogy a HTC hívja) a tajvaniak is remekül megoldották: a nyomógombot mellőző, érintéses működés majdnem olyan gyors, mint a Huawei-é. Összesen öt ujjmintát lehet regisztrálni, az azonosítás pedig hibátlan, akár más szögből vagy nedves kézzel próbálkozva. Az Android Pay és egyéb mobilfizetési megoldásokra a One A9 is felkészült.
Az ujjlenyomat-olvasó a későbbiekben a mobilos fizetésnél is bevethető lesz [+]
Kifejezetten tetszetős egy olyan megoldás, amely máshol hiányosság: a képernyőzár akkor is felvillan a home funkcióval is felvértezett szenzort megérintve, ha nincs ujjlenyomatos védelem beállítva, ez tehát még egy mód a kijelző gyors felvillantására – a kétkoppos megoldás egy jól ismert másik. A többi gesztus a készülék felemelése után aktiválható: az ujj feltolásával és balra húzásával is túl lehet jutni a képernyőzáron, jobbra simítva indul a BlinkFeed, a hangerőgombot lenyomva pedig a kamera. Ha valamely szoftver támogatja, a háromujjas vezérlőgesztusokat is felismeri a rendszer.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!