Hirdetés
Vajon a kijelzőlyuk lesz a megoldás?
Öt év sem telt el azóta, hogy a Huawei életre hívta a különálló Honor márkát, de ehhez képest rengeteg koncepciót láttunk már az alcég pozicionálása kapcsán. Hivatalosan továbbra is e-brandként, azaz online értékesítésre optimalizált cégként hivatkoznak magukra, ám ez jelentős részben már inkább csak azért van így, hogy elmondhassák, ők az egyik legrégebbiek és legnagyobbak, egyébként ugyanúgy találkozhatunk szolgáltatói kínálatban és egyéb boltok polcain is efféle termékekkel, főleg Európában.
Azzal párhuzamosan, hogy az e-márka definíció egyre kevésbé tűnik igaznak, a Honor egyre inkább függetlennek titulálható a Huawei-tól, hiszen bár a kutatás-fejlesztés, a gyártói infrastruktúra és a szervizháttér továbbra is közös, a termékvonal bizonyos részei eltérnek, továbbá a marketing, a logisztika, az értékesítés és a kommunikáció is teljesen szét van választva.
A Honor pedig már nem csak a jó ár/érték arányú, fiataloknak célzott mobilokat egyik biztos forrása, a nagyobb mozgástérrel és az anyavállalat mögötti markáns tőkeerővel olyan izgalmas készülékek tudtak születni, mint a szétcsúsztatható Magic 2, vagy a kameralyukas View 20. Mindkét eszköz egy-egy példát mutat arra, hogy mi lehet a megoldás a kijelző körüli káváktól való végső búcsúzásra, ám míg a Magic 2 csúsztatható kialakításához hasonlót már több ízben láttunk, ellenben a View 20-szal, az első olyan, megvásárolható eszközzel, ami lyukasztott kijelzővel oldja meg az előlapi kamera elhelyezését.
George Zhao, a Honor elnöke mutatta be büszkén a View 20-at [+]
Nagy büszkeség ez a gyártónak, látszik ez többek közt abból, hogy tesztünk mai alanyát nem egyszer, de igazából nem is kétszer, hanem inkább háromszor mutatta be a cég. Először december legvégén, akkor még V20 néven, Kínában, majd Amerikában, a január eleji CES-en – ahol rengeteg elismerést zsebelt be köszönhetően többek közt annak, hogy nem is nagyon mutatott be senki más olyan telefont, ami globális piacon, releváns készülékként jelenik meg –, végül pedig Párizsban, egy különálló, Európának szóló rendezvényen. A prezentáció elsősorban a kameralyuk előnyei köré csoportosult, ám a Honor sem állította azt, hogy ez lesz a végső mobiltervezési koncepció, inkább csak egy következő lépcső a gyártó FullView-jövőképében, ami nemrég elkezdődött a 16:9-es kijelzők nyújtásától, és különféle notchokon át jutott el idáig.
Jelenleg a 6/128 GB-os (fekete vagy zafírkék) alapváltozat érhető el, a különleges formatervért és az újdonságokért 209 990 forintot kell fizetnie a vásárlónak, ráadásul ha valaki pirosra vágyik, vagy 8/256 GB tárolót szeretne, akkor az olasz Moschino nevével fémjelzett változatot kell megvennie, ami még nem elérhető, és ha az lesz, 239 990 forintot kell majd érte fizetni. Tartozékként a szokásos USB Type-C kábelen, illetve egy 40W-os Huawei SuperCharge gyorstöltőn kívül jár egy szilikonból készült, de feszesen illeszkedő, gyártó dombornyomással tarkított, áttetsző tok, ami a mobil esztétikai kvalitásaiból levon ugyan, de a mindennapi használhatóságot több szempontból jobbá teszi, többek közt megszünteti a kamerapúpból eredő billegést is. Kijelzővédő fólia is van rajta gyárilag, de a legegyszerűbb, könnyen karcolódó fajtából.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!