Hirdetés

Audi e-tron menetpróba

4,9 méter tömény Audi, minden földi jóval, villanyhajtással, ami direkt nincs az előtérbe tolva, mert az e-tron elsősorban Audi, de csak másodsorban elektromos.

Infotainment

Amit magunk körül látunk és információt közöl, az mind kijelző. Konkrétan három panelünk van, egy nyilván a műszerfal helyén, a vezető előtt látható. Meglepően kevés módosítási opciónk van, összesen három séma adott (vagy két körműszert rajzol az Audi, vagy egyet), közöttük-mellettük pedig megjelenhet a navi, a telefon, a médialejátszó, illetve az utazással kapcsolatos adatok. A középső kijelzőn van a lényeg, ott állíthatunk gyakorlatilag mindent. Ez egy 10,1 hüvelykes képernyő, a távolabbi részeit is könnyen el lehet érni, haptikus visszajelzést ad, tehát ha csak megérintjük, azzal maximum kijelölünk egy funkciót, de a megerősítéshez meg kell nyomnunk jobban a kijelzőt, amire az visszarezeg, ettől az embernek az az érzése, hogy egy igazi gombot nyomott meg. Elég könnyen rá lehet erre szokni, ráadásul megvan az az előnye, hogy egy listában görgetésnél, vagy a navigációban való kétujjas nagyításnál biztosan nem nyomunk meg véletlenül valamit.


[+]

A menürendszer nagyon letisztult és átlátható, a csilli-villi grafikai elemeket nélkülözi, inkább funkcionális, mint szemet gyönyörködtető, de hát nem is az a cél, hogy mozizzunk. A szokásos megoldások megvannak (Android Auto, Apple CarPlay), ha kap SIM-et az autó, akkor működik az időjárás funkció és a navi is friss adatokból dolgozik — adatkapcsolat nélkül csak a TMC-re támaszkodik. Már most van online vásárlásos lehetőség a menüben, de itthon még ez nem elérhető. A rendszer sebességére nem lehet panasz, a görgetések finoman animálnak, a funkciók megjelenésére nem kell várni. Zenét mindenféle forrásból le tud játszani az autó, a rádióban van DAB megoldás is, az egész felület pedig úgy van kitalálva, hogy maximum kettő szintet lehet lefelé lépkedni, tehát könnyű visszatalálni a főképernyőre.


[+]

A három kijelző tökéletesen együttműködik, ha a menetváltó feletti klímapanelen például az ülés rajzára nyomunk rá, akkor a kezelést átveszi kvázi egy ablakban a felsőbb kijelző, hogy ne kelljen annyira lenézni és a kisebb megjelenítőn babrálni, ugyanez elmondható a klíma beállításairól is, ha nem csupán a hőfokot óhajtjuk változtatni. A rendszer nyelve magyar, magyarul fel is tudja olvasni a bejövő SMS-eket (email, messenger és egyebek nincsenek, ha nem a Google platformját használjuk épp), érteni viszont nem tudja az általunk diktált szöveget. Kicsit mintha átgondoltabb lenne a magyar fordítás is a kijelző feliratai kapcsán, de amikor azt javasolja a rendszer, hogy további információkért olvassuk el a fedélzeti irodalmat, akkor az ember kicsit átgondolja, hogy a használati útmutató miért nem volt ehelyett megfelelő kifejezés. Néhány felesleges rövidítés így is maradt, de nagyságrendekkel kevesebb, mint amit a korábbi Audik ontottak a sofőr felé.


[+]

Viszont összességében nehéz hová tenni a e-tront, legalábbis jelenleg. Városban teljesen felesleges egy ekkora bálnával járni, hosszabb utaknál pedig a töltési frekvencia szab gátat a használhatóságnak. Értem, hogy ha a kiszolgáló infrastruktúra jobban állna, akkor egy ideális országban nem lenne gond 300 kilométer után megállni 20-25 percre, de ettől igen távol vagyunk, addig pedig egy alapáron 30 milliós, elektromos hajtású SUV egyszerűen túl drága ahhoz, hogy valós alternatívaként tekintsünk rá. Persze, hogy egy remekül összerakott, minőségi, drága termék olyan technológiával, amit most az elektromos autók tudnak, de ez még egy rétegtermék azoknak, akiknek van felesleges 30 gurigájuk arra, hogy úgy érezzék, hogy mennyire zöldek, modernek, menők és amúgy van egy másik, valószínűleg hasonló képességű és méretű, hagyományos autójuk, amivel el tudnak menni megállás nélkül a horvát tengerpartra.

Bog

  • Kapcsolódó cégek:
  • Audi

Azóta történt

Előzmények