Bemutatkozott az Audi e-tron GT és RS e-tron GT

Nehéz nem a konszerntárs Porsche Taycan formáit látni az Audi új elektromos csúcspárosába, és a technikai fejlettség kapcsán sem lehet okunk panaszra.

Nálunk is járt már az Audi e-tron, a gyártó elektromos luxus SUV-ja, azóta Sportback néven elérhető egy lankás farú, kicsit sportosabb változat is, de persze igazán fürge és ügyes mozgású autónak inkább a ma bemutatott GT és RS modelleket lehet majd tekinteni, amikről már szintén régóta van szó az elméletek szintjén, de a premierre csak most került sor.


[+]

Továbbra is tisztán elektromos autókról beszélünk, és a fotókat megnézve valószínűleg mindenki egy emberként mondja, hogy itt a konszerntárs Porsche Taycan adja az alapokat. A csúcstechnika már a villámtöltésben is megnyilvánul, 270 kW-os maximális teljesítménnyel akár 23 percen belül meglehet egy 5 és 80% közötti töltés, másképp fogalmazva ideális esetben akár 5 perc alatt fel tud venni 100 km-es hatótávot a legjobb autópálya-menti oszlopokból, de az akkumulátorcsomag egyébként nem csúcstartóan nagy, nettó 85 kWh összkapacitás és aktív hűtés jellemzi, 472-488 km-es WLTP hatótávok érhetők el, a simához tartozik a magasabb, az RS-hez pedig a alacsonyabb érték.


[+]

Az Audinál nagyon régóta az RS-változatok fémjelzik a legkomolyabb teljesítményt és hajtásláncot, ez itt sincs másképp, a normál verzió 476 lóerőt adhat le, az RS pedig 598 lóerőnyi összteljesítménnyel rendezkedik, ráadásul mindkét változatnál van overboost mód, amikor 2,5 másodpercnyi ideig 530 (GT), illetve 646 lóerőre (RS) ugorhat az érték. Az iszonyatos teljesítményhez képest annyira nem is kiugró a 4,1, illetve a 3,3 másodperces 0-100 sem, de persze ez már leginkább csak a számháború, aligha hiszem, hogy bárki is lomhának érzi majd a sprintet, vagy túlságosan meg kell majd gondolnia egy országúti előzést. Érdekességként itt is megvan a kvázi észrevétlenül dolgozó kétfokozatú váltó, hosszú végáttétellel, hasonlóan a Porsche technikájához, a nagy sebességnél túl nagy fordulatszámból eredő túlmelegedés ellen.


[+]

Villanyautók kapcsán tényleg csak a csúcsmodelleknél kerülnek szóba olyan érdekességek, mint az önzáró differenciálmű (itt egy elektromosan szabályozott, kuplungos megoldásról beszélünk), de ekkora teljesítmény mellé ez már nyilván dukál, a légrugókon változtatható hasmagasság pedig szintén örömteli, az alap állapothoz képest 22 mm-rel csökkenthető, vagy 20 mm-rel növelhető az autó földről való távolsága. Az acél- és kerámia féktárcsák is egész biztosan jól dolgoznak majd vészhelyzetben, de az RS változathoz volfram-karbid öntöttvas tárcsák is tartozhatnak, ennek egyik előnye, hogy rendkívül kemény, és jelentősen kevesebb fékport termel. Ugyanakkor persze, ahogy az a villanyautóknál lenni szokott, a napi fékezések túlnyomó többségét a villanymotor regenerálása végzi majd, ez akár 0,3 g-s lassulást is tud jelenteni.


[+]

Nem kaptunk pontos információt a tömegről, kizárólag az 50-50% körüli első-hátsó elosztást említi, de ahogy a Taycan is bőven 2 tonna fölötti, úgy valószínűleg az Audi e-tron GT és RS e-tron GT is hasonló értékekkel fog bírni. Az aerodinamika persze a kupélimuzin formavilága mellett szól, de 0,24-es légellenállás eléréséhez ehhez több kellett, az alsó és oldalsó burkolatok és a záródó első légbeömlők is hozzájárulnak az eredményhez. A hátsó fejtér persze valamelyest megszenvedi a gyönyörű formát, ám magát a lejtást kissé hátrébb tolták a szokásoshoz képest, és persze a sajtóanyagban egy egészen magas ember is kényelmesen elfér hátul.


[+]

Két csomagtartósak az autók, bár az első, 85 literes csomagtartót jó eséllyel töltőkábelekkel és a kötelező tartozékokkal is fixen tele lehet rakni, a hátsó, 405 literes pakolótér azonban bőven elegendő lehet az utasok csomagjainak. Az infotainment rendszer a Modular Infotainment Platformra épül, a gyártó által az elmúlt néhány évben kínált kétkijelzős, virtual cockpit plus megoldással ellátott felületet élvezhetjük.


[+]

Az elektromos autók kapcsán sokszor esik szó az általános fenntarthatósági elvekről is, ennek fényében az Audi-vásárlók választhatnak bőrmentes, PET-palackból újrahasznosított szövethuzatot a beltérbe, és a gyártósorok teljesen karbonsemlegesek a cég állítása szerint. Olcsó ugyanakkor egyáltalán nem lesz, alig fért be 100 000 euró alá a sima GT (99800 euró, kis túlzással 36 millió forint), az RS változat 138 200 eurós ára pedig már az 50 millióhoz van nagyon közel.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • Audi

Előzmények

  • Volkswagen ID.3 menetpróba

    A legfontosabb Volkswagen lehetne, mert villanyautónak tervezték, globálisan értékesítik, vadiúj fedélzeti rendszert kapott és egy új korszakot jelöl. Illetve szeretne jelölni.

  • Audi e-tron menetpróba

    4,9 méter tömény Audi, minden földi jóval, villanyhajtással, ami direkt nincs az előtérbe tolva, mert az e-tron elsősorban Audi, de csak másodsorban elektromos.

  • Porsche Design Huawei Mate RS - stílus: gyakorlat

    Minek notch, ha az új PD luxustelefon képernyő-dominánsabb bármelyik P20-nál? Két ujjlenyomat-olvasó, három hátlapi kamera és óriási tároló, sokkoló áron.

Hirdetés