Belső
Ha az ember bejut, onnantól gyakorlatilag egy hightech nappaliban üldögél. A széjjelextrázott tesztautóban az ülés minden elképzelhető irányba motorosan állítható, plusz ülésfűtés, üléshűtés és masszázs is jár, ami engem mindig röhögtet, de simán el tudom képzelni, hogy 10 év múlva sírva fogok egy ilyenért könyörögni. Ha pedig körülnézünk, akkor azt fogjuk látni, hogy az Audi igen jó ízléssel turmixolta össze a modern és trendi, kijelzőkkel teletűzött kezelőfelületet a németes luxussal, ami kicsit techie, de van benne valami birodalmi luxus is a bőr, a fa és a hasított bőr kombinációja miatt, egyedül azt tolták kicsit el, hogy a zongoralakk felületek kapcsán túlzásba estek. A középkonzoli kijelző környéke úgy szippantja magára a port, hogy törölgetés után 5-8 perccel már megint olyan az egész, mintha a szekrény alól szedtem volna ki, ahol évekig nem találta meg senki.
A látható ergonómiára nincs panasz. Teljesen logikus, hogy mit és hol találunk, a menetválasztó kart is egy perc alatt megszokja az ember, a fontos funkciók kaptak külön gombokat (vészvillogó, parkolókamera, üzemmódváltó, lámpa), a hangerő egy klasszikus potmétert is, de a klímapanellel nem tudtam úgy igazán összehaverkodni, mert az is egy kijelző, közvetlenül a váltó (helye) felett, amin tök jól látszik, hogy most melyik utasnak éppen milyen igényeit elégíti ki a szellőzési rendszer, de csak a kijelző érintgetésével tudunk ezen változtatni. Ami haptikus visszajelzést tud (tehát kvázi be lehet nyomni, vagy legalábbis ilyen az ember érzése), csak hát oda kell nézni. Tudom, hogy megint az i-Pace a példa és ez már uncsi: de ott volt két tekerő, az hatszor egyértelműbb. Oké, nekem nem gond, egyébként sem szoktam egy digitális klímát annyira vakargatni (otthon sem tekergetem állandóan a termosztátot), egyszer ott van, hogy 21,5 fok, aztán nekem az addig oké, amíg ki nem szállok.
A kormányra viszont semmi panaszom nincs, egyrészt remek a fogása, másrészt a két küllőn elhelyezett gombok logikája és működése hibátlan. Egyszer sem nyúltam mellé, vagy döbbentem meg, hogy bocs, de nem ezt akartam mégsem, a bal oldalra tett kis tekerő pedig kontextuális, vagyis lehet vele mondjuk számot léptetni, vagy haladni a híváslistában, vagy éppenséggel közelíteni a navigációs megjelenítés esetén a térképen. Viszont amint beültem, egyből feltűnt, hogy vannak váltófülek a kormány mögött, ami egy elektromos hajtású autónál minimum furcsa. Nem is arra van, hogy váltogassunk, hanem a rekuperáció intenzitását lehet velük három lépcsőben állítani (nincs, van, nagyon van), ezt egyébként magától is igyekszik megoldani az autó, de a sofőrnek is ad rá opciót.
A helykínálat fejedelmi, elöl kettő USB-t találunk a könyöklő előtti részen, plusz egy SD olvasót és egy SIM foglalatot, de hátulra is jutott két USB, valamint egy nagyon menőn megvilágított klímapanel is. A biztonsági övek csatjai pedig éjjel fehéren világítanak és persze a szivárvány minden színében világíthat egy csomó dekorációs sáv. Nem kérdés, hogy az e-tronban öt ember konnyedén elfér, a Q7-ből viszont van olyan verzió, amely egy harmadik üléssort is fel tud mutatni, ez az opció itt nem elérhető. Ha már ülés: noha hűt, fűt, nyomkod és minden irányban állítható, egy kicsivel még többet vártam volna a fotelektől, de valahogy az volt az érzésem, hogy ebben még lehetett volna jobb az e-tron.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!