Hirdetés

ASUS ROG Phone II - túlnövi a feladatot

Reneszánszukat élik a játékra kihegyezett mobilok, a ROG márkanevet működtető ASUS-tól pedig el is várjuk, hogy komolyan vegyék a műfajt: de vajon tényleg ez ma a legjobb gamer mobil?

Snapdragon 855+, hűtés

Gamer kialakítás ide vagy oda, ami a hardveres erőt illeti, azt nyilván ezúttal is az ARM-Qualcomm vonalon elérhető maximum határozza meg, így aztán extrém teljesítménykülönbségeket aligha lehet kimutatni a legfrissebb, hagyományos csúcsmobilokhoz képest, egyedül a hűtési rendszer, amivel stabilabb játékélményt tud adni a gyártó. A ROG Phone II-be a TSMC 7 nm-es node-ján gyártásban lévő Snapdragon 855+ került, ami a jól ismert, megannyi mobilban lévő 855 magasabban binnelt, jobb minőségű szilícium lapkákkal ellátott változata.

Hirdetés

[+]

Nézzük át egyesével a hardveres komponenseket: először is ott van a nyolcmagos processzor, amit a Qualcomm egyszerűen Kryo 485-nek hív, de ennyire persze nem egyszerű a helyzet, hiszen három klaszterből épül fel: a szimpla legerősebb Gold mag immár 2,84 GHz-ről 2,96 GHz-re gyorsult, további másik három Kryo 485 Gold mag maradt 2,42 GHz-en, a négy Kryo 485 Silver mag pedig 1,8 GHz-es maximummal az alacsony terhelés melletti energiatakarékosságban veszi ki legfőbb szerepét. A szintén nem ismeretlen Adreno 640 grafikus gyorsító a normál Snapdragon 855-ben 585 MHz-et tudott maximálisan felmutatni, ezt a Qualcomm a Plus esetén 672 MHz-re növelte, az Asus pedig az elméleti 700 MHz lehetőségéig kerekítette föl az órajelet. Rendkívül gyors az összes tárolóváltozathoz alapból járó 12 GB-nyi LPDDR4X memória, az UFS 3.0-s tárhely pedig nem csak 256 vagy 512 GB-os lehet, hanem akár 1 TB-os is!

Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható)
Benchmark ASUS ROG Phone II Asus Zenfone 6 Samsung Galaxy S10+ Apple iPhone 11 Pro Max OnePlus 7T Huawei P30 Pro (teljesítmény)
Rendszerchip Snapdragon 855+ Snapdragon 855 Exynos 9820 Apple A13 Bionic Snapdragon 855+ HiSilicon Kirin 980
AnTuTu Bench. 7.x 403846 pont 340350 pont 327451 pont 457958 pont 401028 pont 316068 pont
Geekbench 4 (single/multi) 3531 / 9768 pont 3536 / 10835 pont 4451 / 10270 pont 5487 / 13917 pont 3709 / 11522 pont 3301 / 9943 pont
Geekbench 5 (single/multi) 769 / 2819 pont n/a 824 / 2298 pont 1339 / 3552 pont 784 / 2849 pont 682 / 2413 pont
GFXBench Car Chase onscreen 41 fps 34 fps 22 fps 56 fps 41 fps 28 fps
GFXBench Car Chase offscreen 47 fps 42 fps 42 fps 79 fps 48 fps 33 fps
GFXBench Man. onscreen 61 fps 60 fps 56 fps 60 fps 60 fps 59 fps
GFXBench Man. offscreen 110 fps 101 fps 97 fps 173 fps 112 fps 92 fps
AndroBench Sequential Read 1493,66 MB/s 836,10 MB/s 790,08 MB/s n/a 1434,05 MB/s 901,96 MB/s
AndroBench Sequential Write 395,07 MB/s 190,19 MB/s 194,75 MB/s n/a 223,38 MB/s 220,45 MB/s
AndroBench Random Read 184,44 MB/s 135,55 MB/s 137,23 MB/s n/a 167,71 MB/s 159,47 MB/s
AndroBench Random Write 170,81 MB/s 95,11 MB/s 23,58 MB/s n/a 29,09 MB/s 208,24 MB/s

A fentiekből valószínűleg mindenki számára egyértelmű, hogy a perifériákból abszolút megpróbálták kihozni a maximumot, ehhez viszont nyilvánvalóan meg kell adni a termikus hátteret is, hiszen mit ér a nyers teljesítmény, ha néhány perc után le kell szabályozni a melegedés miatt? Az ASUS büszkén említi a GameCool II névre hallgató hűtőrendszerét, ami két részből áll: egyrészt ott van a belső, passzív hűtés, ami egy nagy felületű gőzkamrából, egy vörösréz hőelvezetőből, és hátrafelé távozó szellőzőcsatornából áll, így aztán végre az aranyszínű rácsnak is van funkciója az esztétikán kívül. Ez a megoldás valóban tartós játékélményt kínál, nálunk a csúcshoz képest körülbelül 80%-ra esett le az összteljesítmény 20 perc kemény használat után, és bár ekkor 40 fok fölé is tudott menni a hátlap egy bizonyos ponton, ennél gyengébb soha nem lett a rendszer, noha 100%-ot újra csak hosszabb pihentetés után ért el.

Nagyjából ennyi volt az AnTuTu-szórásNagyjából ennyi volt az AnTuTu-szórásNagyjából ennyi volt az AnTuTu-szórás Nagyjából ennyi volt az AnTuTu-szórás [+]

A hűtési rendszer másik felét az AeroActive Cooler II adja, ami értelemszerűen egy aktív, ventilátoros kiegészítő, és minden ROG Phone II dobozában megtalálható. Ez a készülék közepén, a másodlagos csatlakozópárnál kapcsolódik a mobilra, két oldalán, műanyagfüllel fogja össze mobilt. Van rajta egy Type-C csatlakozó és egy 3,5 milliméteres jack, hogy használata ellenére se vesszen el az oldalsó eszközcsatlakoztatás lehetősége, elöl pedig változó színnel tárja elénk a Republic of Gamers feliratot. Egyébként pedig egy teljesen egyszerű ventilátor, ami pont a készülék legforróbbá válni képes pontján hűt, automatikusan úgy, ahogy a terhelés megkívánja, de egyébként kézzel is állítható a fordulatszáma.

Sokat segít, de nem old meg mindent a külső ventilátor
Sokat segít, de nem old meg mindent a külső ventilátor [+]

Hangereje még csendes környezetben, lenémított mobillal sem feltűnő, viszont nyilván kevesen játszanak hang nélkül, így ez a tényező biztos, hogy nem lesz zavaró, de egyébként be lehet állítani, hogy ha a mobil beépített mikrofonját használja épp valamire a rendszer, akkor ne kapcsoljon be a ventilátor. Tapasztalataink alapján egyébként segített a felületi hőmérsékleten a rendszer, viszont ugyanúgy körülbelül 80% volt a maximálishoz képest az a teljesítmény, amit mindig, minden körülmények között ki tudott magából préselni. Ha már felforrósodott a mobil ventilátor nélkül, utólagos felhelyezéssel lehűteni viszont nem túl hatékonyan tudja, ráadásul kikapcsolt kijelzőnél automatikusan le is áll.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények

  • Mitől jó egy gamer telefon?

    Egyre több gyártó készít kimondottan játékosok számára okostelefonokat. A növekvő kínálat hatására végiggondoltuk, hogy szerintünk mitől jó egy efféle termék.

Hirdetés