Hirdetés
Külső, kijelző
A ROG Phone 2 minden téren jelentősen nagyobb lett elődjénél: 171 x 77,6 x 9,5 milliméteres dimenziók mellett eleve nehéz jól kézben tartható mobilt készíteni, ez esetben pedig a szögletes formavilág és a 240 grammos tömeg csak tovább tetézi a helyzetet. Aki kompakt, kecses telefont keres, az nyilván rossz helyen jár a ROG-gal, aki viszont a teljesítményben képviselt végletet a mobil külsejével is szereti láttatni, vagy mindig a 6000 mAh-s akkumulátorral elérhető üzemidőre gondol, annak kívánni sem lehetne ennél többet. Nyilván nagyon jó az alumínium keretes készülékház összeszerelési minősége, ám a hátlapi burkolat minimálisan horpasztható, ha nagyon megszorítjuk egy kőkemény PUBG-csata hevében.
Körbenézve a telefont szinte mindenhol lehet látni valamiféle ROG-utalást vagy mintát, a sokszög-alakzatokkal tarkított hátlap pedig minden valószínűség szerint ennek a mobilszériának lesz visszatérő eleme. Eltűnt az ujjlenyomat-olvasó hátulról, de a kijelző mögött természetesen ott van az optikai szenzor, szóval ez a biometrikus azonosító is megmaradt, csak előre, a kijelző alsó hatodába költözött. A játékosoknak mindenképpen jól jöhet, hogy Type-C csatlakozó nem csak alul, hanem a telefon bal oldalán, közvetlenül egy 48-pines, ROG-kiegészítőkhöz kitalált port mellett is van, tehát akár játék közben, elforgatva a mobil oldalán is tölthetjük a telefont, miközben a másik oldalon, a kontroller-szerű AirTriggerekkel, illetve az élénk, minimális tehetetlenséggel bíró rezgőmotorral lehet mienk a teljes értékű játékélmény.
A sztereó hangszóró azonos méretű, aranyszínű hangszórórácsai és a hagyományos kávák szimmetrikus vastagsága alapján az asztalról felkapva sokszor nehéz megállapítani, melyik a telefon teteje és alja, persze ha az OLED-technológia előnyét kihasználva aktiválunk egy always-on panelt, akkor nyilván nincs ilyen gond. Egyébként van hagyományos értesítési led is, és az előlaphoz kötődik egy markáns megapixeles ugrás is: 8-ról 24 megapixelre nőtt a szelfik maximális felbontása.
Kijelző-teszt (a táblázat szétnyitható) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Mérés | ASUS ROG Phone II | Samsung Galaxy Note10+ | Huawei P30 Pro | Xiaomi Mi 9 | OnePlus 7T |
Képátló | 6,59 hüvelyk | 6,80 hüvelyk | 6,47 hüvelyk | 6,18 hüvelyk | 6,55 hüvelyk |
Felbontás | 1080 x 2340 | 1440 x 3040 | 1080 x 2340 | 1080 x 2340 | 1080 x 2400 |
Technológia | AMOLED (120 Hz) | Dynamic AMOLED | Curved OLED | AMOLED | Fluid AMOLED (90 Hz) |
Fehér fényerő | 440 / 610 nit | 378 / 1067 nit | 533 / 921 nit | 433 / 824 nit | 476 / 883 nit |
Fehér fényerő (min.) | 2,2 nit | 1,8 nit | 2,0 nit | 1,9 nit | 2,1 nit |
Fekete fényerő | 0 nit | 0 nit | 0 nit | 0 nit | 0 nit |
Kontrasztarány | végtelen | végtelen | végtelen | végtelen | végtelen |
Színhőmérséklet | 8813 K + kézi | 6479 K + kézi | 6968 K + kézi | 7629 / 6863 + kézi | 6999 K + kézi |
Van miről beszélni a kijelző kapcsán: nyilván itt is markáns méretnövekedésről számolhatunk be, a korábbi, kerek 6 hüvelykről 6,6 hüvelykre ugrott a képátló, viszont inkább a magasság felé eltolódva: 18:9 helyett immár 19,5:9-es arányról beszélhetünk, felbontás szempontjából maradtak a gamer mobiloknál megszokott Full HD-nél, 1080 x 2340 képponttal, és persze megmaradt a funkcionálisan sík felület, semmi hajlítás a szélen, semmi notch vagy kameralyuk odafenn. Szót érdemel az AMOLED technológia, a Gorilla Glass 6 védőüveg, a HDR10-támogatás, viszont nyilván egy dologra kíváncsi mindenki: milyen érzés 120 Hz-s képfrissítéssel és 240 Hz-s érintésérzékeléssel élni? Bárki számára látható, vagy nüansznyi a különbség egy hagyományos, 60 Hz-s panelhez képest?
Ez utóbbira talán könnyebb választ találni egy próba után: a megjelenítési beállításokban mindenki szabadon variálhat 60, 90 és 120 Hz között, és mérlegelheti, hogy a látottakból mennyi a valódi, látható különbség, és mennyi a pszichés, mindenesetre az biztos, hogy a hardver legapróbb röccenéseit is nagyon kihozza az, hogy egy megkérdőjelezhetetlenül villámgyors képfrissítésű panelen keresztül láthatjuk akár a menürendszert is, de persze ilyenkor fölösleges is bekapcsolni, hiszen csak a saját üzemidőnkből veszünk el akár értékes órákat. Komolyabb játékoknál, akár multiplayerben egyértelműek az előnyök, a kameramozgatás finomsága és gyorsasága vagy a távoli ellenfél, korán észrevehető felbukkanása mind-mind segíthetnek a lelkes játékosnak. A 240 Hz-s érintés viszont tényleg jól jön, és szerencsére nem csak gyors, nagyon pontos is a panel, így aztán a finom görgetés élménye túlmutat a legtöbb androidos csúcsmobilén, noha nyilván nagyon picik már a különbségek ebben a szegmensben.
3,5 milliméteres jack csatlakozó virít alul, jobb oldalra pedig a hagyományos gombok kerültek, a sztenderd bekapcsoló, illetve a hangerőszabályzó-páros. Minimális a kamerapúp, viszont a hagyományos dupla kamera helyett a show-t persze a változtatható színnel világító hátlapi ROG-logo tudja ellopni, ez egyébként értesítéseknél, illetve bejövő hívásokkor is felvillan.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!