A ROG Phone II lesz a legjobb gamer telefon?

Hirdetés

Szerencsések vagyunk, mert az ASUS még a hivatalos premier előtt megmutatta nekünk az új ROG Phone-t, persze alá kellett írni egy papírt, hogy erről senkinek nem szólhatunk egy mukkot sem. A titkolózás annyiban érthető, hogy a ROG Phone II valóban ígéretes darab lett számos olyan megoldással, ami innovatív és más termékben még nem láthattunk hasonlót. Ettől függetlenül persze folyamatosan szivárogtak ki az információk a termékről, de azért maradtak meglepetések az ASUS tarsolyában.

Egy e-sport lounge-ban volt a bemutató, Taipeiben
Egy e-sport lounge-ban volt a bemutató, Taipeiben [+]

Onnan érdemes nekifutni a dolognak, hogy ez a termék egy dedikáltan gamer telefon. Ez nem azt jelenti, hogy azoknak rögtön mást kell keresniük, akik nemigen játszanak mobilon, mert pont a megcélzott piaci szegmens olyan elvárásokat fogalmaz meg, amely minden okostelefon kapcsán jó ajánlólevél: irgalmatlan gyors vas, kiváló kijelző, brutális üzemidő. Ezeket pedig minden mobilos felhasználó tudja értékelni.

A ROG (Republic Of Gamers) az ASUS saját almárkája, ami sokáig a PC-k körül maradt (notebook, egér, ház, egyebek), de tavaly bemutatták az első ROG Phone-t. Most pedig számtalan statisztikával és kimutatással húzták alá, hogy ez miért volt remek döntés: a mobilos játékok felhasználói bázisa irgalmatlan ütemben nő (főleg Ázsiában), most már számos olyan online játék akad, ami különböző e-sport bajnokságokon a program része (mondjuk a PUBG), tökre nem ciki mobilon játszani és az ezzel töltött idő is rohamosan növekszik. Persze tegyük azt is hozzá, hogy nem az ASUS volt az egyetlen cég, amelyiknek ez eszébe jutott, hogy erre a vonalra fókuszáljon (Nubia Red Magic, Xiaomi Black Shark, Razer), de ők úgy gondolják, hogy az ő cuccuk a legjobb és leginkább egyetlen gamer telefon, amit játékosok terveztek játékosoknak. Jonney Shih legalábbis ezzel a szlogennel vezette fel a szűk körű bemutatót egy e-sport bajnokságokra létrehozott teremben.

Jonney Shih a színpadon (újra!)
Jonney Shih a színpadon (újra!) [+]

Az első ROG Phone a gyártó szerint váratlanul sikeres lett, alig bírják kielégíteni az igényeket. Az elsődleges piac amúgy Kína (és a ROG Phone II is itt lesz először kapható), de világszerte pozitív volt a termék fogadtatása, ami egyrészt köszönhető a valóban egyedi kialakításnak és funkcióknak, a sok-sok tartozéknak és a nem elszállt árazásnak. A ROG Phone a jelek szerint menő, a ROG Phone II pedig még inkább az lesz, mert nagyon átgondoltan nyúltak hozzá a koncepcióhoz, ott erősítettek, ahol kellett, ott változtattak, ahol a júzerek leginkább igényelték.


[+]

A tényleg hosszúra nyúlt bemutató alatt bőven volt alkalmunk rálátni arra, hogy mik vezérelték az ASUS tervezőit a ROG Phone II kapcsán, a projekt gazdája Brian Tang egy interjúra is kapható volt, ahol elmondta, hogy ő 37 éves, úgy nőtt fel, hogy a suliban még a gamer olyan fura gyereknek számított, de mára ez már abszolút nincs így, aki pedig egyszer gamer volt, az gamer is marad, magát is annak tartja még mindig. Magyarán úgy érzi, hogy egyrészt felnőtt egy generációnyi gamer, másrészt ennek a többszöröse érkezik utánpótlásként, szóval a ROG nekik szól.


[+]

Maga a telefon ránézésre nem változott nagyon sokat, pedig de. Egyrészt nagyobb lett, mert ez volt az óhaj, eddig sem volt kicsi, mert itt pont nem szabad arra törekedni, hogy ne legyenek kávák. Meg kell tudni rendesen markolni játék közben a telefont, a hajlított kijelző sem opció, úgyhogy a 6,59 inches kijelzőhöz 171 x 77,6 x 9,48 milliméteres készülékház tartozik, Szerintük ezt még pont át lehet érni egy kézzel, no nem hosszában, hanem keresztben.


[+]

Ennél egy fokkal (vagy tíz fokkal) lényegesebb, hogy továbbra is AMOLED kijelzőt használnak (és még direkt kérdésre sem árulták el, hogy ezt ki gyártja), a képarány 19,5:9-es, a felbontás pedig 2340 x 1080 pixeles. És mindez 120 Hz-es képfrissítéssel. Az nagyon ritka madár, egy átlagembernek önmagában talán nem tűnik fel átlagos használat mellett, de multimédiás tartalmaknál és játékoknál látható az eltérés, leginkább akkor, ha egy 60 Hz-es panelt mellérakunk referencia gyanánt. Nem tol egyébként mindent 120 Hz-en a termék, böngészéshez, menüben bóklászáshoz felesleges. Az ujjlenyomat-olvasó a kijelző mögé költözött, ahogyan a trendek megkívánják. A kijelző érintési sebességét is fejlesztették, 49 ms-ra nyomták le a válaszidőt (az S10+ 87 ms-ot tud), illetve a 10 bites HDR+ technológiát is bevetik, hogy még jobban lássak a játékosok, hogy ki bujkál a sötét sarokban.

Felpattintható hűtő
Felpattintható hűtő [+]

A jó játékélmény másik kulcsa a hardver, a nyers számítási kapacitás, ebben pedig szintén a maximumra tették a lécet a friss és ropogós Qualcomm Snapdragon 855 Plusszal, amely az eddig csúcs lapkakészlet órajel szempontjából kissé megtolt verziója, gyorsabb GPU-val. A ROG Phone II olyan fölényes magabiztossággal futtat bármit, hogy az már-már megalázó mondjuk egy szintén játékosnak kikiáltott Honor Play számára, de az UFS 3.0-s tárolónak köszönhetően az alkalmazások betöltése is csaknem kétszer olyan gyorsan történik, mint mondjuk egy Galaxy S10-en. Tárhely egyébként van bőven, a legkomolyabb kiadásban 512 GB lesz, a RAM mérete pedig az összes, Európában forgalomba hozott ROG Phone II-ben 12 GB. Az sok.


[+]

Ehhez az erőműhöz két dolog szükséges: hűtés és áramforrás, az ASUS pedig egyiket sem vette félvállról. Folyadékhűtést használnak, állítólag olyan hatékonyságú rendszert rittyentettek, amely komoly terhelés esetén sem melegszik odáig, hogy a chipsetnek vissza kéne vennie az órajelet. Másrészről pedig beledobtak egy irgalmatlan méretű akkumulátort a hátlap alá: 6000 mAh-s kapacitásával a csúcsmodellek között is kiemelkedik a ROG Phone II. És persze, hogy van gyorstöltés is 30 Wattal, amely egy óra alatt 66%-ra pumpálja a telepet.

Extra tok, amin világít a felirat
Extra tok, amin világít a felirat [+]

Mindezeken túl van sztereó hangszóró elöl (állítólag két és félszer hangosabb, mint eddig), 3,5 mm-es jack dugasz, oldalról használható, dupla Type-C interfész (ide csatlakoznak a tartozékok is), fejlesztett Air Trigger (nyomásérzékeny felület a telefon egyik oldalán a játékokhoz), ahol a rezgős visszajelzés válaszidejét 20 ms-ra csökkentették. És már nem kell felemelve tartsuk a két ujjunkat sem, mert az erősebb megnyomásokat érzi csak, ha úgy akarjuk, a sima ráhelyezést nem veszi inputnak. Ja, és lehet oldalra is simogatni itt a felületet, azzal további funkciók érhetők el.


[+]

És még nincs vége: a 24 megapixeles előlapi kamerát nem pont középen találjuk, hanem kicsit jobbra eltolva, fektetett nézetű játék esetén így nem fogjuk letakarni és mehet a Twitch-stream. A hátlapi kameránál pedig nem sokat gondolkodtak: fogták a Zenfone 6 rendszerét és áttették a ROG Phone II-be, persze ez itt nem forog motorosan, de a szenzorok ugyanazok: 48 megapixeles a főkamera, 13 megapixeles az ultraszéles modul, de optikai stabi sajnos nincs. Pedig a 4K-ban történő 240 fps-es lassított felvétel mellé elég jól jönne. Ez a kamera nem fogja megváltani a világot, Brian Tang teljesen őszintén az ezzel kapcsolatos kérdésemre azt mondta, hogy ők is pontosan tudják, hogy a Samsung és a Huawei mennyi erőforrást allokál a kamerára, ezt az ASUS nem tudja megtenni, de igyekeznek azon, hogy ott legyenek a kanyarban és olyan kamerát kínáljanak, ami egy átlagfelhasználó igényeit kielégíti. És a Zenfone 6-nál ez alapvetően sikerült.


[+]

A készülékben négy mikrofon található és szintén négy WiFi antenna, hogy semmiképpen ne tudjuk úgy megragadni a terméket, hogy a kezünkkel árnyékoljuk a vételt. A szabvány 802.11a/b/g/n/ac/ad, a Bluetooth 5.0-s, viszont nincs vezeték nélküli töltés, memóriabővítés és IP-védelem. A szoftvert viszont csiszolták sokat, egy nagyon letisztult felület jött létre (a Zenfone 6-nál látotthoz hasonló), a játékközpontban (Game Lobby) minden játékhoz elmenthetünk profilt, amely tartalmazza a képfrissítést, a hardver erősségét, az audió beállításokat, meg azt is, hogy a hátlapra tett ROG-logó milyen színekben világítson. De ez már csak a mókusvakítási faktor része.


[+]

És persze megint tele vagyunk tartozékokkal. Alapból fog járni a hűtőventi a termékhez, ahogyan eddig is. Lehet venni vezetékes és vezetés nélküli dokkolót monitorhoz, egérhez, billentyűzethez, van többféle tok, a legmenőbb az, ahol a ROG felirat világít úgy, hogy a LED vaku melletti másik lámpát gyújtja fel a kívánt színnel a termék és az a fény látja el a felirat pulzálását is. Megújult a TwinView Dock nevű dokkoló, ami tartalmaz egy 5000 mAh-s telepet és egy csont ugyanolyan másik kijelzőt, mint amit a telefon is nyújt, így osztott képernyőn lehet szórakozni, az Asphalt 9 például támogatja is ezt. És végre rendesen megcsinálták, már nem fejnehéz, mint az előző generációnál.


[+]

Az oldalsó kontrollerek most is megvannak, de már nem egy konkrét keretre kell őket felszerelni, hanem Bluetooth vagy WiFi kapcsolaton anélkül is működnek, hogy a telefonhoz passzintanánk őket. Ilyenkor rá lehet tenni amúgy ezeket egy vázra egymás mellé és egész takaros kontroller keletkezik, vagy felrakhatjuk nem csak a ROG Phone II két oldalára, hanem a TwinView Dock két oldalára is, az úgy meg már elég dögösen néz ki. Ezeket egyébként Kunai kontrollernek hívja a gyártó.


[+]

Nem esett még szó az árazásról. És ennek egyszerű oka van, egyelőre nem tudjuk, hogy az európai piacon mennyibe fog kerülni a ROG Phone II, most még csak a kínai premier ment le, ott kicsit más eszközt dobnak piacra, mint amit nekünk szánnak. Erre pedig szeptember 4-én kerül sor, Berlinben, az IFA kiállítás előestéjén, akkor fogjuk majd tudni, hogy mik a pontos árak. A cég munkatársai csak annyit mondtak, hogy meg fogunk lepődni. Reméljük, hogy pozitívan.

Előzmények

  • A ROG Phone tartozékai

    Gyárilag egy külső hűtőventillátor jár az ASUS gamer telefonja mellé, de rengeteg egyéb kiegészítőt is lehet hozzá kapni.

Hirdetés