Kamera, multimédia
Továbbra is egészen szürreális élmény egy 13 hüvelykes kijelzőt felemelni fotózáshoz, valószínűleg kívülről is elég furcsán néz ki, ahogy az ember egy laptop méretű eszközzel próbál fotózni vagy videózni. Persze az Apple ennek megfelelően nem is gondolja túl a hátlapi kamerákat, az iPad Pro előző generációján még szimpla hátlapi képalkotó volt, mostanra jutottunk el a dupla hátlapi kameráig, iPhone 11-esre emlékeztető kameraszigetben. A fő attrakciót egy 12 megapixeles, f/1,8-as apertúrájú, dual pixel autofókusszal bíró rendszer adja a szokásos mobilosnál jelentősen kisebb látószöggel, mellette pedig egy 10 megapixeles, f/2,4-es optikával szerelt, 11 milliméteresre átszámolható gyújtótávolságú széleslátó lakik, jóval gyengébb elvárható minőséggel. Mélységadatokat egy 3D ToF kamera (LiDAR scanner) gyűjt, a portrék készítése mellett a sokat reklámozott méréseknél vagy kiterjesztett valóság használatkor veti be magát.
A 29 mm-es (35mm-es ekv.) gyújtótávolságú, tehát mobilos fronton szűknek számító főkamera szokásosan megbízható, és tabletes mércével számítva stabilan jó minőségű végeredményeket hoz. A dinamika, az optika minősége és a színűség dicsérendő, viszont ha nem ideálisak a fényviszonyok, a zajszűrés kicsit sokat markol el a részletességből és a vonalélességből. Este, mesterséges fényviszonyok közt néha fátyolos a környezet, de alapvetően ezek a fotók is tudnak jól sikerülni, közelre a vaku is sokat segít.
0,5-szörös méretre váltani nem minden esetben indokolt: a látószög ugyan jó kompozíciókat enged, de a nettó képminőség messze alulmarad a 10 megapixeles fixfókuszossal. Nem annyira élesek a fotók, gyengébb a dinamika, felbukkan a kromatikus aberráció és a részletek elmaszatolódása. Bár nappal nem teszi magasra a mércét a nagylátó, szerencsére este sem múlja alul azt jelentősen, hangulatos képeket még mesterséges fényben is lehet vele csinálni.
A hagyományos szelfiktől ezúttal eltekintünk, helyette itt fent lehet megnézni, milyen FaceTime-minőségre lehet számítania 7 megapixeles állóképeket és Full HD videókat rögzíteni képes előlapi kamerától.
Ha nincs optikai képstabilizálás, de egy eleve szűk látószögű kamera kerül egy nagyon méretes eszközbe, akkor bizony nem valószínű, hogy finom mozdulatokkal lehet majd operálni videózás közben, ez nyilván látszik a fenti, Full HD-s, illetve 4K-s hátlapi tesztvideókon is - az iPad Pro nem erre született, pedig alapvető képminősége nem rossz, és a sztereó hang is jó minőségben rögzül.
A bal oldali képen a Photoshop iPad OS-es verziója látható [+]
A bővített tudású fájlkezelő segítségével mostantól nem gond külső tárolóról filmeket nézni vagy zenét lejátszani: megvan az FLAC-lejátszás natív lehetősége, és videók közül is sikerült lejátszania az összes tesztfájlunkat, legyen szó akár 4K-s, H.264 szabványú (4.2-es High profillal) filmekről, Dolby Audio vagy AAC-LC hangsávról, .m4v, .avi vagy .mov formátumban. Támogatott a Dolby Vision és a HDR10 szabvány, természetesen van tükrözés AirPlay segítségével Apple TV-re is. A négy hangszóróból megszólaló, fektetett nézetben bal-jobb csatornás sztereó hang és a remek megjelenítő együtt mindenféle külső eszköz nélkül is remek filmezési élményt tud nyújtani, 12,9 colon már egérmozinak sem nevezhetjük a látottakat.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!