A tabletpiac eddig sem ment valami jól, amit valószínűleg nem csak a telefonok kijelzőjének drasztikus növekedése eredményezett, de a kínálat sem volt kellően széles az utóbbi években. Korrekt belépő és középkategóriás androidos ajánlat nem jellemző, a prémium szegmens még úgy, ahogy elkaristolt, de egyértelműen az Apple dominál a szegmensben. Kivéve Kínában.
A kínai piac 30%-os visszaesést könyvelhet el az idei első negyedévben, ami a távoktatás és a távmunka további terjedésével mérséklődhet. Ezt viszont a Kínában roppant erős Huawei kamatoztathatja. Q1-ben egyedül a Huawei ért el szerény növekedést (4,3%), ez viszont már elég volt ahhoz, hogy átvegye az elsőséget az Apple-től. Az amerikaiak 42,5%-kal kevesebb táblagépet értékesítettek idén, amivel 35,1%-os részesedést tudtak elérni, szemben a 40,2%-ot birtokló hazai csapattal.
Apple iPad Pro 12.9 (2020) [+]
A Xiaomi, a Microsoft és a Lenovo sem tudta tartani a lépést a tavalyi megegyező időszakkal, 5,5%-kal, 3,2%-kal és 1,7%-kal kevesebb tabletet adtak el. Tim Cook ugyanakkor úgy látja, az iPadek iránti kereslet nagyjából normalizálódott a járvány okozta kiesés után és a második negyedévben már jobb számokra számít, illetve az iPhone-ok népszerűsége kitart.