- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Telekom mobilszolgáltatások
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- CES 2025: A headset, ami megmentett egy házasságot
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csaba_20_
őstag
válasz ngabor2 #3305 üzenetére
Hogy példával szemléltessem, miért nem elegendő szemmel detektálni(füst nyomait keresni), Nézz meg egy hibás végfokot! Attól, mert a végtranzisztorok elfüstöltek, még nem jelenti azt, hogy a meghajtás túlélte a dolgot. Cserélgetheted a füstösnek látszó alkatrészeket, ha a hiba oka máshol van, ők már csak a következményei annak. De a te dolgod, hog mit, hogyan csinálsz. A megoldásoddal kapcsolatban félre értettél. Semmi bajom vele, csupán lehetett volna az AC/DC és DC/DC átalakító egyben, egy panelon. Vagy nem lehet ilyet kis teljesítményűben kapni?
-
Hequila
őstag
válasz ngabor2 #3307 üzenetére
Azt volna jó tudni, hogy az áramkör melyik részéhez kapcsolódott. Mert ha a bemenetet szűri, és a bemenetre stabilizált és kellően szűrt 12V érkezik, akkor oda nem feltétlen kell alacsony ESR értékű kondi.
''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda
-
Hequila
őstag
válasz ngabor2 #3305 üzenetére
Ha az új kondi típusszámának utánanézel, abból megtudod, hogy low ESR-e. Vagy ha más nem, beírod a típusát ide, és ha valaki találkozott már vele, akkor így gyorsabb. Ha nem tud senki rá mondani semmit, az 1. pontra még mindig visszatérhetsz.
mod: ha 85°C-os, akkor szinte biztos, hogy nem low ESR.[ Szerkesztve ]
''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda
-
Csaba_20_
őstag
válasz ngabor2 #3303 üzenetére
Nem vágom, hogy miért kellett ez a megoldás(külön táp, ami 12V-ra, majd onnan mégtovább), de nem is tartozik igazán a témához. Ha nem tudod, hogy alacsony ESR kondid van-e, akkor minden bizonnyal nem olyan van. Pedig márcsak a hálózati táp(ami szerinted smps) kimenete miatt is fontos lenne. Nem tudom mi az az "egyik kábáról "leszállt" a teste" kifejezés, így nem tudom értelmezni ezt a mondatod. Viszont azt bizton állíthatom, hogy ránézéses technikával nem lehet elektronikai hibát korrekten detektálni. Ha pedig a kondenzátorból jött a füst, akkor ki kellett nyílnia, mert egyébként teljesen zárt. Az pedig látható.
-
Csaba_20_
őstag
válasz ngabor2 #3300 üzenetére
Ha autóban használod, akkor javasolt 25V-os vagy magasabb feszültségű, hasonló kapacitású(1500uF, vagy 2200uF), alacsony ESR-es kondenzátorra cserélni. Mindenesetre sokkal valószínűbb meghibásodási forma, hogy dióda,tranzisztor,IC közül ment tönkre valamelyik, mintsem a kondenzátor. De láttam már elkót rövidzárrá égni.
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Musk mellé állhat az USA az OpenAI elleni perben
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Gyúrósok ide!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Witcher topik
- Autós topik
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- 3x Lian Li ST120 fehér ventilátor + ARGB kábel, PWM elosztó!
- Lian Li UNI FAN SL120 ventilátor szett + vezérlő, fekete
- Lian Li UNI FAN TL LCD Series ventilátor, 3-as csomag, vezérlővel, 120mm, fekete (12TLLCD3B)
- Cooler Master Masterbox MB311L ARGB ablakos Micro ATX ház ARGB vezérlővel, 4 ventivel, AQUA Garis!
- Phanteks Revolt Pro 850W Gold Moduláris Tápegység