- One mobilszolgáltatások
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Netfone
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Magyarországon is kapható a Moto G85 5G
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #7351 üzenetére
Az a kékes derengés a fekete részeken (főleg a Star Wars jelenet alsó sávjában) a tévéd sajátja, vagy csak a fotók adják így vissza?
Illetve egészen biztos vagy abban, hogy a "Q80R" mozgásmegjelenítése jobb?
Csak mert a Samsung QLED tévéi finoman szólva sem a tökéletes mozgásmegjelenítésükről híresek.
"Agyon kell interpolálni" a képet, hogy viszonylag folyamatos legyen...
-
-
Piftuka
veterán
Amennyiben mindenképpen ragaszkodsz a 4K-hoz, és az "extrákhoz", akkor viszont 3 méternél hosszabb kábel nem ajánlott. (Tehát "költöztetned" kell a számítógépedet.)
Egy minőségi, prémium HDMI 2.1 kábel még ebben a hosszban is drága lesz; nagyon drága.
Ha pedig megfelelő számodra egy "kici kínai" gyártó terméke is, akkor azért 10.000 forint alatt tudsz maradni.
A nagy kérdés, hogy maximum mennyit vagy képes és hajlandó fizetni a kábelért!?
-
Piftuka
veterán
Én a helyedben elengedném a 120 Hz-es megjelenítést 4K tartalom esetében, mert anélkül is van élet.
(Tapasztalatból mondom.)
És ~8-10 ezer forintért lehet vásárolni olyan, jó minőségű, 5-7 méteres HDMI kábelt, ami 4K, 60 Hz megjelenítéshez tökéletes.
És akkor nem kell átrendezned a szobádat, és "elköltöztetned" a számítógépedet.
"A 8bit+frc sokkal gázabb, mint a real 10 bit?"
Nem jó kifejezés a "gázabb", de egyébként a gyakorlatban, HDR tartalomnál nyilván számít, hogy milyen színmélységgel dolgozik a televízió. (Sőt, egy korrekt világban a gyártó nem is hirdethetné a televízióját "HDR" képességűként, ha az nem 10 bit-es panellel rendelkezik.)
Éppen erről beszélgettünk nemrég a SONY topic-ban...
Amúgy láttam már kifejezetten jól működő "FRC" megoldást, de azért ez soha nem ad tökéletes eredményt.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dadpool #7098 üzenetére
"Most éppen egy lg 50uh635v van használatban[..]"
Halkan jegyzem meg, hogy az egyébként az utóbbi 10 év egyik legjobb LG televíziója.
Ha a helyedben volnék, én megtartanám.(Vagy add el nekem!
)
Az új készülékhez pedig jó egészséget, és sok kellemes filmes élmény kívánok! -
Piftuka
veterán
Nagy valószínűséggel az utolsó példányt rendelted meg a központi raktárból. Ezért állították át a rendelhetőség státuszát a termék adatlapján.
(Hozzátéve, hogy az Euronics ügyfélszolgálat nagyon korrekt, de a felhasználói profilon belül egy-egy rendelés státuszának frissítése gyakran köszönőviszonyban sincsen a valósággal, és a termékek rendelhetősége, vagy éppen a készlethiányra vonatkozó információs sem pontos nagyon sok esetben...
Egy-egy akciós időszak alatt - feltételezem, amikor a honlap üzemeltetői éppen a termék adatlapját szerkesztik - gyakran tapasztalható a termék árának furcsa mértékű változása, vagy az, hogy a webáruhából, ill. csak valamelyik üzletből rendelhető-e...
Mindezzel csak azt akarom mondani, hogy ennyi információ alapján biztosat nem lehet kijelenteni, de nagyon ne is keseredj el "előre", hiszen ha az utolsó példányt kapod, akkor rendben van, és fogod kapni róla a következő státuszértesítést.)
Az én rendelésem esetében - egy másik típusú készülékkel - is éppen így történt nemrég.
Két nappal a rendelés leadását (és a "befogadásra vár" státuszt) követően megkaptam a "rendelését rögzítettük", és újabb egy nappal később a "rendelését átadtuk a futárszolgálatnak" témájú levelet tőlük.
Szóval drukkolok, hogy esetedben is így legyen! És hogy kifogástalan legyen a panel!
(Mert utolsó webáruházi termék esetén, ha hibás a panel, akkor sajnos nem tudják miből kicserélni. Nekem balszerencsém volt, így az "álomtévé" nem maradhatott.
)
-
Piftuka
veterán
válasz
Formaster #6858 üzenetére
Nem hiszem, hogy az eladási statisztikáknak köze volna mindehhez. Magyarországon egészen biztosan nem fogy sok 55 col feletti készülék, de mi az egész középe-európai piacnak csak egy kis szeletét alkotjuk.
A TCL viszont mind a mai napig úgy tekint a teljes területre, mint valami "szükséges rosszra".
Akár csak még néhány évvel ezelőttig is alig volt elérhető kínálatuk itt, azok is jellemzően a "tesco gazdaságos" készülékeiket jelentették.
Még két éve is a Media Markt direkt importjának volt köszönhető, hogy volt hazánkban némi választék. Mellettük még az ALZA kínálata számottevő. Egyébként pedig...
Jó volna hallani egyszer Marek Maciejewski őszinte véleményét erről az egész témáról...!
-
Piftuka
veterán
Országosan; az összes tartós fogyasztási cikkre, amely "rögzített bekötésű, illetve 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható".
Kormányrendelet szabályozza.
-
-
Piftuka
veterán
Igen, azt a tesztet is olvastam, a 600-as csúcsfényerő már valemelyest barátságosabb érték, viszont a kérdés, hogy az említett két külföldi review-ban miért 340, ill. 350 nit mért eredmények szerepelnek...!?
Tényleg jó volna erről több tesztet olvasni, viszont mivel európai modell, a "nagyok" Youtube csatornáin nem fog szerepelni, mert UK-ben és USA-ben más típusok elérhetőek!
-
Piftuka
veterán
válasz
rainman72 #6595 üzenetére
Khmmm...
Elnézve a kategória többi díjazottját, finoman szólva is megkérdőjelezhető (nem először, és nem meglepő módon) az eredmény hitelessége.
Azt az egyetlen - egyébként valóban kiváló - SONY projektort leszámítva csak a kínaiak és a koreaiak szerepelnek ott a termékeikkel... Idén, ők fizették a legtöbb pénzt a díjakért.
-
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #6594 üzenetére
"A csúcs fényerő nem 300nit. Igaz aki kifejezetten hdr tartalmakat akar nézni vegyen magasabb fényerővel rendelkező tv-t!"
Nem értelek...
Alig három hete beszéltük meg, hogy a készülék csúcs fényereje 340, vagy 350 nit (10%-os ablakban is). Tehát ~300 nit.
Esetleg lemaradtam egy új hírről, és kiadott azóta a TCL egy firmware-t, amivel feltornázta 1.500-ra?
-
Piftuka
veterán
Örülök, hogy tetszik az új televíziód, és kívánom, hogy családoddal sok örömötöket leljétek benne, jó egészségben!
A fényerőt illetően viszont a lényeg, hogy az a ~300 nit, HDR tartalmakhoz (amit jóval magasabb fényerőre master-eltek), csúcsfényerőként kevés.
Ha viszont csak SDR tartalmakat nézel rajta, akkor természetesen elegendő.
(Megjegyzés: a Media Markt üzletében futtatott "fekete szint" teszt csak minimális mértékben releváns, a nagy mértékű környezeti világítás miatt. A két készüléket egymás mellett, teljesen sötét szobában vizsgálva derülne ki a lényeg.)
-
Piftuka
veterán
"A C728 Full Array LD, (ha jól tudom), hogy lehet akkor mégis homogenitás problémája?"
Fontos tisztázni, hogy milyen homogenitásról van szó!
Ha a panel a háttérvilágítás "fényszivárgása" miatt inhomogén, az az egyik jelenség. Számomra például nézhetetlen az olyan tévé, ami "felhős" panellel szerelt.
A másik viszont a háttérvilágítás fényereje. Nem találták még fel azt a televízió készüléket, amely adott pillanatban minden képpontjában 100%-ban egyező fényerőt képes produkálni.
A gyártósorról kikerülő, szérián belül egyező technkai paraméterekkel bíró OLED-ek, és LED-ek sem tökéletesen egyező fényerőt produkálnak a gyakorlatban.
Ez utóbbi egyébként szvsz sokkal kisebb probléma. Nyilván az volna ideális, ha a háttérvilágítás minden egyes pontban mérve, statikus tartalomnál tökéletesen azonos eredményt adna.
A felhasználó viszont jellemzően nem fekete, fehér, zöld, vagy éppen piros teljes képernyős lapokat nézeget a televízióján.
Mozgókép esetében viszont olyan gyorsan változik a képernyő minden pontján a szín és a fényerő (maga a tartalom), hogy szinte mindegy, hogy a világítás egységessége szempontjából egy a mért pontokon 2%-os, vagy mondjuk 22%-os eltérést produkáló készüléket nézel.
Az agy, és a szem nem képes olyan gyorsan fókuszálni a tartalomra, hogy mindez feltűnjön.
(Ha valaki hosszú percekig-órákig statikus tartalmat, például családi fotókat nézeget... no az már "határeset". Ott bizonyos esetekben feltűnhet a nem egységes fényerő.)
-
Piftuka
veterán
" [..]Teszt alapján ha már mini-LED, akkor nem értem miért utalnak a bloomingra.......azt gondoltam volna, hogy ~1000 LD-nél ilyen már nem lehetséges (meg a mozgásmegjelenítést is emlegetik), de mindent összegezve [..] ezt a TV-t venném "
Én is figyelem még a vonatkozó híreket, beszámolókat, de minél több ilyet nézek meg (a Youtube-on is elérhető egyre több), annál kevésbé vagyok biztos benne, hogy alternatívaként szóba jöhet a SONY tévém utódjaként...
Az általad linkelt tesztben leírt natív kontraszt nagyon kevés, a mozgásmegjelenítés pedig kifejezetten gyatra. Annak, akinek nem érzékeny a szeme a "röcögésre", szerencséje van, és ez nem jelent problémát.
Az én szemem viszont azonnal észreveszi, ha nem stimmel a mozgásmegjelenítés.
Ami a "blooming"-ot illeti... az a legijesztőbb. Bár a fotó és a filmfelvétel nyilván sok esetben nem mérvadó, de már nekem az a gyanús, hogy mennyi teszten látszik kéknek és "foltosnak" a fekete háttér.
Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy elcsesztek valamit a képfeldolgozó algoritmussal! 1.296 dimming zóna alkalmazása mellett a látott eredmény botrányos.
A 300 nit körüli maximális HDR fényerőn pedig nincsen mit szépíteni. Az elégtelen.
Nagy kérdés, hogy a "C825" kapcsán mit alkotott a gyártó...!?
-
Piftuka
veterán
válasz
rainman72 #6338 üzenetére
Leginkább azt, hogy aki ezt az összehasonlítást készítette, az igazán lelkes, ám felesleges munkát végzett.
Borzasztóan rossz minőségű felvétel, nyilvánvalóan rossz beállításokkal.
Az elején IPS paneles tévének tűnik a "C825", mert a másikhoz képest szinte világít a fekete teljes képernyős tartalom rajta. A felvétel közepétől pedig a "C728" olyan egész képernyős "blooming"-ot produkál, hogy a látottak alapján TCL televíziók közelébe sem mennék soha
Röviden: nem ezt a bemutatót keressük.
-
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #6334 üzenetére
"Nem tudom az a tudatlanság vagy lehet más típusnál több a jutalék....."
Inkább a tudatlanság. A gyártók képviseletének nem az a célja, hogy a televíziók technológiai hátteréről leoktassa a promótereit, hanem hogy a termékek marketing jellemzőit betanítsa nekik.
Az átlag vásárló számára a "QLED/OLED/FALD" kifejezések így is az "űrtechnológiára" utalnak, a promóter pedig hozzáértőnek tűnik a szemükben. Akik jellemzően csóri tizen-huszonévesek, erre a munkára mellékesként tekintve.
Ha még mindez zéró érdeklődéssel, motivációval is párosul, el tudod képzelni, milyen minőségű segítséget tudnak adni.
Egyébként nagy rajtuk a nyomáskényszer is. Beszéltem én is olyan ex-promóter sráccal, aki pár hónap után azért veszítette el ezt az állását, mert nem hozta a számokat eladásban.
Ilyen ez a világ.
-
Piftuka
veterán
válasz
mikrofon #6173 üzenetére
"Amit most aztán egyáltalán nem értek és nem hiszem hogy van alapja...... Ennek ellenére ez is elfogható, hogy téged ez így érint...."
Ne vedd magadra! Nem neked szólt.
Éppen a hócipőm tele volt a kánikulával, a kialvatlansággal, és azzal, hogy több fórumtársnak is segítettem hosszasan, lelkesen, szívesen, a szabadidőm rovására privátban (gyakran keresnek meg televízió vásárlási tanácsokért), akik végül aztán annyit sem válaszoltak, hogy "baszkakukk".
És ez már a sokadik ilyen eset.
Peace!
-
Piftuka
veterán
válasz
junior19 #6172 üzenetére
"Nem értünk egyet, de nincs ezzel semmi baj."
Valóban nincsen.
"Kíváncsi lennék rá, mi számodra egy normális teszt egy áruházban."
Nyilván az, amit a lehetőségek engednek. USB-n viszem magammal a teszttartalmakat, beállítom a tévét, és "nyaggatom" az összes tesztképpel, és videóval. Egyszer még egy sötét leplet is vittem magammal, hogy a fekete uniformitás tesztnél jól lássam, hogy felhős-e a panel.
Tisztában vagyok azzal, hogy mindez nem ér fel az otthoni teszteléshez, de aki ért hozzá, azért sok érdemi következtetést le tud vonni a kiállított készülék kapcsán.
[..]addig cserélgeted, amíg egy jót nem kapsz?"
Nem. Ha tetszik a kiállított darab, elhozom azt.
A legutóbbi két SONY tévémet így vásároltam.
Kiváló, bevilágítástól mentes példányok.
Egyébként is a hagyományos vásárlást preferálom sok esetben. Konzervatív vagyok ilyen téren. Szeretem az üzletek hangulatát, elbeszélgetni az eladókkal (esetleg pár másik vásárlóval, aki szintén az általam kiszemelt tévéket nézegeti)... Teljesen más ez.
Persze értelek... ennek az egész áruházi tesztelésnek alapjaiban vetett véget a Covid. Jó két éve én sem jártam sem a Media Markt-ban, sem az Euronics-ban ilyen céllal. Sőt, egyáltalán.
Így abszolút megértem, hogy az internetes vásárlás, és esetleg elállás (ha nem jó a panel, nem tetszik a végeredmény) az opcionális megoldás a felhasználók zömének.
Mert amit írtál is... az internetes tesztek eredménye egy dolog, és még az is, hogy egy-egy kiállított darab mit produkál.
A dobozban található példányoknál mindig ott a "panel-lottó" szerepe, amely "Damoklész kardjaként" lebeg a szerencsétlen televízió vásárlók feje felett.
És bizony - bár abszolút nem vagyok híve a különféle "összeesküvés elméleteknek" - én is kezdek hinni abban, hogy a magyar piacra gyengébb minőségű termékek (nem csak tévék) jutnak, mint a csehekhez, a lengyelekhez, vagy Szlovéniába.
Megjegyzem... én is jártam úgy, hogy egy általam tesztelt tévét szívből ajánlottam. Három fórumtársnak is.
Kettő megköszönte, remek darabokat fogott ki, és megelégedettséggel használja. A harmadik viszont a fórumon is leírta, hogy finoman szólva sem elégedett. (Felhős panelt fogott ki.)
Én pedig nagyon hülyén éreztem magamat utána. Hát így...
-
Piftuka
veterán
válasz
junior19 #6167 üzenetére
"A képeknek gyakorlatilag annyi értelme van, mint filmrészletekkel elindulni jól kivilágított áruházakba tesztelni tévéket."
Ne haragudj, de nem így van!
Lehetséges "what you see" jellegű fotókat készíteni, és van értelme azok számára, akik egy kellően kontrasztos, jól beállított kijelzőn nézik meg azokat. (Ahol ez nem adott, ott nyilván tök mindegy.)
Ahogyan annak is van értelme, hogy áruházban, megfelelő teszttartalommal alaposan letesztelje az ember a készüléket. Nyilván, aki nem ért hozzá, nem tudja, mit nézzen, annak mindegy.
Egyébként nem "belevitték a fényképezésbe", hanem én kértem tőle a képminőséggel kapcsolatos értékelést, és (én egyedül) kértem fotót is; ha képes olyat készíteni, ami a látott képet adja vissza. Nekem számít.
A fotószerkesztésbe saját maga fogott bele.
Egyébként pedig nem ismerem őt, nem célom cáfolni azt, amit mond. Kár ilyen jellegű utalásokat is tenned, mintha én azért kértem volna bővebb info-t, mert "nem hiszek" neki.
Viszont sajnos az első beszámolója (amit többen is vártunk) nem tartalmazott semmi releváns információt a képminőségre, és arra vonatkozóan, hogy ezt a tévét érdemes-e egy lehetséges fejlesztésként számontartani.
Mindezeken túl a válasza alapján szerettem volna megfelelő teszttartalmakat küldeni neki, instrukciókkal, de látom, hogy már úgyis mindegy.
Lassan nemhogy az írástól, de az olvasástól is elmegy az ember kedve, ha erről a fórumról van szó...
-
Piftuka
veterán
válasz
mikrofon #6135 üzenetére
Örülök, hogy épségben megérkezett hozzád az új készülék!
Leld sok örömödet benne, nagyon jó egészséggel, ezt kívánom!
Ami a beszámolódat illeti, köszönöm, és minden tisztelettel, de ugye ez nem a végleges változat?
Abból, amit írsz, úgy tűnik, hogy csak egy hajszállal jobb a kép, amit a C728-on látsz, ez pedig vagy nagyon aggasztó, vagy fizikai képtelenség.
Egy hagyományos háttérvilágítású tévé után most vettél egy olyat, ami a piaci kínálatot tekintve rekord számú Dimming zónát (1.296) tartalmaz.
A magamfajta házimozi rajongó várja az ezzel kapcsolatos észrevételeket.
-Panelhomogenitás, sávosodás, kontraszt tesztek eredménye, a háttérvilágítás hatékonyságának (reagálás, blooming) vizsgálata, SDR, HDR tartalmak fényereje...
- No, és persze mozgásmegjelenítéssel kapcsolatos megfigyelések (tévé adások, sport közvetítés, 24p filmtartalmak).
- Esetleg - ha van rá lehetőséged (egy jó fotógép) -, akkor ilyen jellegű képek megosztása velünk:
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
Ez mind-mind nagyon fontos, és esszenciális info azok számára, akik a távolból azt igyekeznek megtudni, hogy milyen is ez a C728-as sorozat.
Van megfelelő teszttartalmad a fentiekhez? -
Piftuka
veterán
válasz
Tomacko #6129 üzenetére
"az HVaprón több a vérszívó"
Igazából... "Jut is, marad is..."A Jófogáson is csupa sefter, "vállalkozó", "Outlet-es", stb. árul tévéket.
Ha egy egykor népszerű típusra keresel rá, amiből mondjuk egy időben 30-at találsz fent a honlapon, biztos lehetsz benne, hogy kb. 1 eladó az, aki magánszemély, és mindenféle hátsó szándék nélkül, eladná a használt tévéjét. -
Piftuka
veterán
válasz
mikrofon #6101 üzenetére
A "blooming" egyfajta "fény glória" a sötét háttér előtt megjelenő világos képtartalmak körül.
A fentebb idézett videón teljesen fekete háttér előtt úsznak a tojássárgáják, az eper, stb., és nagyon látszik, mennyire küzd a processzor, hogy megfelelően leszabályozza a háttérvilágítást, a színes képelemek körül pedig jól látható a "derengés".
Ennyi zónánál ezeknek nem szabad ilyennek lenni a gyakorlatban. Ez a jelenet a legdurvább: [link]
-
Piftuka
veterán
válasz
mikrofon #6086 üzenetére
Hajrá!
Kíváncsi vagyok én is a beszámolódra, mert ez az ár már (majdnem
) csábító:
TCL 75C728Másfelől viszont bár az 1.296 dimming zóna elképesztően jól hangzik, viszont ezen a bemutatón, amikor a menü bekúszik, nagyon csúnyán villog az a háttérvilágítás: TCL C728 QLED Television | Hands-on and first look
(Mintha nem aktiválta volna a "FALD"-ot az illető...)
A videó vége felé pedig a "Black" teszt filmtartalom alatt látható "blooming" szvsz kifejezetten botrányos: [link]
-
Piftuka
veterán
Én egyelőre nem vagyok meggyőzve arról, hogy a C825 a jobb választás... MiniLED ide, vagy oda.
Nagyon kíváncsi vagyok a tesztekre, és arra, hogyan gondolták azt a már nevetségesen kevés 128, ill. 160 zónát!?
Ráadásul csak 8 bit-es (+2 bit FRC) panelt kapott, nem 10 bit-eset. Meglehetősen "faramuci" termék.
Az elérhető adatok alapján a C728 valószínűleg jobb tévé lesz. Kezdve az 1.296 dimming zónával. Hát az bizony nagyon nem mindegy.
Igaz, a panel itt is csak 8 bit-es, viszont 120 Hz-es, ami mindenképpen előrelépés a C715-höz és a C725-höz képest is.
Komolyan nem jövök rá, hogy mi volt a tervük a 825-tel...!?
-
Piftuka
veterán
Azt hiszem, ez még nem volt itt:
TCL XL 85R745 85-inch 4K HDR TV Review | Go XL with TCL?
Szép nagy jószág!
A teszt alapján korrekt darab, és azoknak való, akik korrekt képminőséget, és hatalmas képméretet szeretnének.
Nagy kár, hogy Európába nem szántak ilyen készüléket! -
Piftuka
veterán
válasz
AxBattler #5207 üzenetére
"Ugyan nem miniLED"
Sajnos! Úgy tűnik, hogy a TCL az európai piacra továbbra sem hozzal el a jó tévéit.
Bár igazából nem is hoz ide semmit. Az ALZA saját importja ugyebár nem egyenlő azzal, hogy van megfelelő, hivatalos európai, és magyar képviselet...
ALZA? Igen, számítógép alkatrészt én is tőlük vásároltam mindig az elmúlt évben. S hogy most mi a probléma velük?
Íme: [link] -
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #5158 üzenetére
Igen, rossz hír viszont, hogy a "C825" esetében a demo képen kiemelik a "120 Hz"-et, a másik kettőnél viszont nem.
Ebből én arra következtetek, hogy sajnos azoknál maradtak a 60 Hz-nél! Ez nagy kár, mert bíztam abban, hogy végre elfelejtik ezt a butaságot.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen árakon nyitnak az egyes típusok!
-
Piftuka
veterán
Véletlenül a Hisense topic-ban osztottam meg, de...
Négy nap múlva kiderül, hogy mit rejt ez a csoda:
Elméletben ez a megoldás egyenes út a fényszivárgás lehetőségének minimalizálása, vagy kizárása, és a fényerő növelésének irányába.
A gyakorlatot pedig majd meglátjuk a tesztek alapján.
Mindenesetre szerintem nagyon szép készülék.
-
Piftuka
veterán
válasz
H2o-pok #3752 üzenetére
"Upc sek, mostmár vodásak vagyunk,"
Fogadd részvétemet!
Az "EP660" ebben az ársávban az 5 év jótállás miatt elég erős versenyző. Bár a hazai szervizéről túl sok tapasztalat még nincsen.
Amúgy egy belépő szintű, tavalyi modell a TCL palettáján (a legtöbb helyen már nem is forgalmazzák; leváltotta a P615 széria, ami bizonyos szempontból előrelépés, más szemszögből visszalépés.)
Jó kontrasztos képet ad, a kategóriára jellemző ~250-300 nit körüli (nem túl "acélos") csúcsfényerő mellett, ha nem felhős panelt fogsz ki, akkor korrekt képet ad.
A mozgásmegjelenítésben viszont nem brillírozik, és ha jól emlékszem, az interpolációs értéket nem is lehet rajta finomítani. Van egy fix, gyári érték, és az vagy megfelelő számodra, vagy nem.
Az árkategóriájában szerintem a Hisense "A7100", de még inkább az "A7500" összességében sokoldalúbb, és jobb képet adó készülék. Ám az vitathatatlan, hogy azokra csak 2 év jótállás jár. (Pozitívum, hogy a Media Markt-ban meg tudod vásárolni, így a szerviz miatt nem kell különösebben aggódnod.)
-
Piftuka
veterán
válasz
Casseius #3686 üzenetére
"1 évre bolti garancia is van rajta ami azt jelenti hogy rajtuk keresztül is intézheted a garanciális ügyeid (persze ettől csak lassabb lenne)"
Félretájékoztattak. A hazai fogyasztói jog nem ismeri a "bolti garancia" fogalmát.
A teljes jótállási idő alatt a Te döntésed alapján fordulhatsz közvetlenül a szervizhez, vagy a forgalmazóhoz (ebben az esetben a Telekom) is. Ugyanis a fogyasztói szerződést velük kötötted, ezért egyetemlegesen felelnek a garanciális jogaid biztosításáért.
-
Piftuka
veterán
válasz
lasse001 #3680 üzenetére
"nem szeretem az emagot. Ha lehet kerülöm."
Ezt nagyon helyesen teszed!
Az a rossz hírem van, hogy Edigital vs. EMAG a "Gizike vs. gőzeke" esete...
A jó hír viszont az, hogy a hatályos jogszabályok szerint, ha 10 kg feletti a televízió készüléked, akkor elméletben egy esetlegesen szükséges garanciális ügyintézés során nem szükséges sem egyikkel, sem másikkal kooperálnod.
Felhívod az említett Kft. központi szervizét, ők pedig házhoz jönnek, javítják; ha helyszínen nem javítható, akkor saját költségre elszállítják, javítják, hozzák javítva, vagy a cseredarabot.
Ha viszont utalványt állítanak ki, és ettől függetlenül is a jótállási idő időtartama szempontjából viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen feltételekkel vásároltad meg a készüléket.
Ugyanis mind az EMAG, mind az Edigital (és még sorolhatnám a hasonló hazai vállalkozásokat napestig) esetében akkor van probléma, ha a garanciaidő időtartamára vonatkozóan nincsen egyetértés közöttetek.
Akkor jön a jogvita, amely során az említett cégek nagy általánosságban finoman szólva sem korrektül járnak el.
Persze... jó hír, hogy a törvény szerint akár a számla, akár a garancialevél biztosítja a garanciális jogaidat a jótállás időtartama alatt. Elegendő bármelyik ezek közül. És ha a garancialevélen 5 év jótállás áll (mert jó esetben a Conelser Kft. állította ki), akkor mondhat bármit az Edigital, azt kell érvényesnek tekintenie.
A rossz hír, hogy nem egyetértés esetén marad számodra a békéltető testületi eljárás indítványozása, szerencsétlenebb esetben azt követően a polgári per. Aztán kérdés, hogy megéri-e számodra arra időt, és mentális energiát áldozni.
(Bár talán a hazai fogyasztóvédelem hatáskörének növelésével a teljes ellátási lánc ellenőrzésének lehetősége által mostantól ilyen szempontból sem lesz olyan rossz a helyzet. 'Worst Case scenario" a hatóság "kiveri" az importőrből, gyártóból számodra a csereterméket.)
Summa summarum: fentiek alapján mindenki gondolkozzon el, hogy egy termék aktuális piaci kínálatából vajon melyik üzlet az, amelyik tényleg a legolcsóbb!?
Mert amíg nincsen jogvita, addig boldogság van, és kvázi teljesen mindegy.
Hanem amikor aztán mégis szükség van élned a fogyasztói jogaiddal... no, ott nem mindegy hol vásároltál. -
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #3581 üzenetére
"viszont edge ledes nagyobb az esély a bevilágitásra a széleknél."
Kérlek, ezt ne terjeszd, mert nem állja meg a helyét!
Nem a háttérvilágítás típusa, avagy pozíciója, hanem a "panelszendvics" rétegeinek száma, típusa, illesztése, minősége, és az összeszerelés minősége határozza meg, hogy mennyire jó egy LCD tévé bevilágítás szempontjából.
A "panel lottón" bármelyikkel lehet szerencséd.
-
Piftuka
veterán
válasz
Piftuka #2911 üzenetére
No, egy kis érdekesség... fejlemény a témával kapcsolatban.
Az aktuális beszámolók alapján úgy tűnik, hogy az "early release" tévék problémája volt mindaz, amibe az RTings is belefutott a teszt során.
Elvileg - legalábbis nagyon úgy tűnik - a TCL frissítette a tévé szoftverét, amely eliminálta az említett problémák zömét.
A mozgásmegjelenítés az újabb teszt szerint fluid lett, a Blooming ugyan nem piacvezető, de bőven a vállalható mértéken belül van, és a többi tesztelő homogenitási problémákról sem számolt be.
A színhűséghez ajánlott a megfelelő kalibráció, de árkategóriájában most a "guruk" ezt tartják a legjobb tévének az USA-ban.
Jó volna persze minderről személyesen is meggyőződni! Sajnos a ROKU tévék európai megjelenésével kapcsolatos hírek nagyon elhallgattak!
Egyelőre semmi info nincsen arról, hogy tényleg jönnek az amcsi TCL modellek is Európába (és hazánkba)...
Valószínű a jövő év elején lesz erről érdemi info. (Akár pozitív, akár negatív megerősítés.)
-
Piftuka
veterán
válasz
kenwood #3157 üzenetére
"A kep rendben van, de nem tudja utolerni a haver XE85 sonyjat."
Én erről még előtte szóltam.
Tudod... "almát az almával" érdemes összehasonlítani.
-
Piftuka
veterán
Ez pedig egy érdekes hír a házimozi rajongók, és TCL fanatikusok számára: TCL: jövőre piacon lehet az első QD-OLED TV
Ha sikerül nagy példányszámban legyártani ezeket a tévéket, akkor az remek alternatíva lehet az OLED tévékhez képest. (A prototípust személyesen tesztelő "tévés" újságírók, nagyon elégedettek voltak a látvánnyal.) Pláne, ha a TCL, és a Samsung - ahogyan ígérte nemrég - mennek tovább a QNED technológia irányába is.
Mondjuk én azért a "Dual Cell" elterjedésének is örülnék. Engem személy szerint a nagyobb fogyasztás nem zavar, ám a 12 bites panel, és a több millió dimming zóna, nagy fényerő, és pazar kontraszt mindenért kárpótolja az embert.
-
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #3092 üzenetére
58 colos méretben csak valamilyen VA panel lehet, mert IPS panelt nem gyártanak ilyen képátlóval.
Nyilván a TP Vision is alkalmazza azt, hogy akár több beszállítótól rendel panelt. Bárhogy is... a kategóriából, és a cég palettájáról a sorozat korábbi példányainak ismeretében valószínűsíthető, hogy hagyományos Direct LED megvilágítást kapott.
Összességében a C715 magasabb képminőségi kategóriát képvisel, és a 65 col azért szignifikánsan jobb, mint az 58, ezért én sok könnyet Kenwood fórumtársunk helyében nem hullatnék a Philips miatt.
Hozzátéve, hogy a SONY XE85xx egy nagyon jó tévé. Nem biztos, hogy jó dolog azzal összehasonlítani...
-
Piftuka
veterán
- Először is fontos elmondanom, hogy a kezdetek óta (1998) vagyok a UPC (immár Vodafone) előfizetője. Annyi féle kálváriát jártam meg velük, amit senkinek nem kívánok. Hidd el, nem kell bemutatni nekem őket!
Az viszont tény, hogy soha nem vállalták, hogy minden egyes, a piacon csak elérhető, CI+ kártyára felkészített televízióval működik a szolgáltatásuk.
A legutóbbi (egyben jelenlegi) tévém vásárlásakor erre is figyelnem kellett. A saját baráti körömben is volt olyan Philips, és LG tévé is, amely egyszerűen nem működött a UPC szolgáltatással.
Hiába az elmélet, amely szerint "elvileg minden 2010 után gyártott, CI+ csatolóval rendelkező" készülékkel működnie kell.
A UPC pedig soha nem vállalt garanciát erre. Sajnos ez a helyzet! Semmilyen törvény nem kötelezi őket arra, hogy "mindenáron", az összes lehetséges készülékkel garantáltan működőképes szolgáltatást biztosítsanak.
Márpedig amíg ez nem változik meg, addig ajánlott a felhasználónak olyan tévét vásárolnia, amelyre ők vállalják, hogy letesztelték a szolgáltatásukkal. (Minden egyéb esetben "lutri" a készülék beüzemelése.)
- A TCL ugyan "itt van", de nem olyan feltételekkel, amiket felsoroltam. Nyilván nem véletlen, hogy a Media Markt is megszüntette a termékeik forgalmazását. Számukra különösen fontos a megfelelő beszállítói, és szervizháttér.
Az pedig, hogy a Telekom hivatalos forgalmazó partnerként sem tudja eldönteni, hogy 5 év garanciát ad-e a tévéire, vagy sem... És hogy még a hivatlos szervizként megjelölt partnerük is a tévé dobozának megőrzését javasolja a "biztonság kedvéért" valami elképesztően amatőr dolog.
Az viszont tény, hogy nem erősíti a vásárlók bizalmát a cég termékei irányában.
S hogy miért van UPC is a tévék menüjében? Ne feledd, hogy a UPC nem csak Magyarországon működő vállalat; a szomszédos országokban is az egyik fő szolgáltató.
A TCL Europe pedig oda is szállít tévéket. Nem volnék tehát meglepve, ha mindez (a UPC integrálása a firmware-be) a szlovák, vagy a cseh, esetleg osztrák tévétulajdonosoknak volna köszönhető.
- Ami pedig a SONY szervizhátterét illeti.. .a válaszom: igen. Sajnos a rosszabbak közé tartozik, a Panasonic, és Philips garanciális szolgáltatásaival egyetemben.
Ám azért ne keverjük ide őket, mert egy "ezer éves", globális világcég, hazai hivatalos képviselete, a SONY Magyarország, a garanciális feltételeivel, disztribúciós láncával, képviselteivel messze magasabb kategória, mint az említett, magát hivatalos TCL partnernek tekintő "Gipsz Jakab 2010 Kft", az "őrizd meg a tévé dobozát" jellegű hozzáállásával.
Ahogyan fentebb is írtam, ez a márka ilyen szempontból még nagyon gyerekcipőben jár, és messze van attól is, hogy kijelenthessük: "megvetette a lábát Magyarországon".
Ahhoz a jelenleginél sokkal komolyabb jelenlét szükséges. (És nem ártana az összes típust sem behozni...) -
Piftuka
veterán
válasz
Makszimusz #3025 üzenetére
A Vodafone vonatkozó internetes oldala alapján, sajnos igen!
Nekem itt a még elméleti síkon megtartott TCL tévé ki is esett a választási lehetőségek közül.
Majd ha korrekt módon megvetették a lábukat Európában, és Európának ebben a régiójában is, akkor talán ismét opció lesz. (Ami azt jelenti, hogy lesz megbízható, leinformálható, elérhető importőr, kifogástalan szervizháttér, megfelelő és átlátható garanciális feltételek, és a legjobb készülékeiket is elhozzák.)
Őszintén szólva, a sztorik, amiket itt korábban Telekom és a hivatalos hazai szerviz kommunikációjáról írtatok többen, azok hajmeresztőek. -
Piftuka
veterán
Sajnos az első felhasználók - lesújtó - véleményt igazolja ez is!
Ezt a tévét ennél sokkal jobbnak ígérte a TCL, és minden várakozás is...
Persze ízlés dolga, árcimke és egyéni tolerancia kérdése, de én elég szomorúnak tartom, hogy a "felszereltséget", a jó kontrasztot, és az elfogadható mozgásmegjelenítést lehet csak kiemelni pozitívumként.
A FALD háttérvilágítás jó dolog, de ilyen erős "blooming" mellett nem sok értelme van, illetve inkább csak rontja a képi élményt.
A fekete uniformitás, a szürke uniformitás (és ezek által a panel homogenitása) konkrétan borzalmas. (Oldalra "svenkelő" kameramozgásnál - pl. focimeccsek, akciójelenetek - durván jelentkezik a "DSE", avagy "sávosodás", ezt minden eddigi vásárló kiemelte.)
A 10 bit-es panel ellenére pedig nagyon rossz a színátmenete a tévének. Számomra ez a legmeglepőbb.
Mert a fentebb említett homogenitási problémákat még lehet magyarázni azzal, hogy a tesztelőknek nem volt szerencséje a "panel lottón". Ám ez utóbbi arra utal, hogy ez szimplán egy rossz minőségű VA panel. Kár érte!
-
Piftuka
veterán
"Ha nem tévedek hasonló tudású vagy csak minimálisan marad el a C715-től"
Nem marad el.
Sőt, sok szempontból eggyel magasabb kategória.
FALD háttérvilágítás, 120 Hz-es panel, ráadásul változtatható képfrissítés... Az egyik legjobban sikerült LCD az "U8QF" és a "H9G" mellett jelenleg.
(Az "EP660" pedig csak nagyon távolról "szalutálhat" mindkettőnek...)
-
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #2736 üzenetére
Ha ők nem így gondolják, akkor fel kell hívni a figyelmüket a vonatkozó jogszabályra.
És - többek között - ezért "trükkös" a manapság nagy divatként alkalmazott "garancia kiterjesztés".
Amelyek zöme egyfajta biztosítás, annak minden hátrányával; értékcsökkenéssel, a jótállási időtartamra jellemző, ahhoz képest már kedvezőtlenebb garanciális feltételekkel (beleértve a "meghibásodott termék szállításáról Önnek kell gondoskodnia" kitételről), stb.
A hírek szerint a SONY saját garancia kiterjesztése (5 évre) valóban a jótállás meghosszabbítását jelenti. Ezt a törvény ún. "önként vállalt jótállásnak" hívja. (És nagyon korrekt dolog a SONY részéről.)
De vigyázni kell akkor, ha 1-2 év gyári jótállással rendelkező termékre +3 év, fentebb említett "biztosítást" vásárol az ember! (Én erről a konstrukcióról - immár több személyes tapasztalat alapján - mindenkit lebeszélek, ha egy mód van rá.)
A TCL esetében egyértelmű a helyzet, mert a gyártó 5 év jótállást biztosít a televízió készülékeire.
-
Piftuka
veterán
"Tudtommal az első évben az eladóhoz is viheted, hogy szerviz. Utána már közvetlenül a szervizzel kell tárgyalni."
Rosszul tudod.
Tartós fogyasztási cikket annak teljes jótállási időtartama alatt viheted a forgalmazóhoz (az "eladó"), amennyiben úgy tartod jónak.
A fogyasztói szerződést vele kötöd (amikor megvásárolod a terméket), vele állsz jogviszonyban, a törvény által garantált garanciális jogaidat neki kell biztosítania.
(Ha számodra kényelmesebb közvetlenül a szervizhez fordulni, azt is megteheted, de erre egyetlen forgalmazó sem kötelezhet téged, amíg a megvásárolt termékre érvényes jótállás él.)
Ezen kívül törvény írja elő, hogy a "rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani."
A legtöbb televízió ebbe a kategóriába tartozik. Tehát még csak vinni sem kell sehová, hanem megvárni, amíg a szerviz képviselői megérkeznek, és a helyszínen javítják, vagy (saját költségükre) elszállítják, majd visszahozzák a javított példányt.
A termék hibájára vonatkozó bejelentést pedig - szintén - akár a forgalmazónál, akár a szerviznél megteheted.
-
Piftuka
veterán
válasz
sztomi1981 #2702 üzenetére
Hátha érdekes... Abban az árkategóriában még ez is egy jó vétel: Hisense H65U8B
-
Piftuka
veterán
válasz
katona84 #2646 üzenetére
Nem "feleslegesen", mert ha érzékeny vagy a mozgásmegjelenítéssel kapcsolatos jellemző "anomáliákra", a szaggatársa, akkor a natív 100/120Hz-es panel fontos.
A fenti kérdést viszont azért nem helyesen tetted fel, mert két eltérő kategóriájú, és - ami még fontosabb - két merőben más méretű tévé összehasonlítását kérted.
Ez az "almát a körtével" esete. Nagyjából olyan, mint amikor egy közép kategóriás terepjárót, és egy felső-kategóriás sedan-t tennél egymás mellé, és megkérdeznéd tőlünk, hogy "szerintetek melyik autó lenne jobb?"...
Mert... Milyen célra? Milyen felhasználási területre? És melyek a preferenciáid, amikor televízióról van szó?
-
Piftuka
veterán
válasz
Bobby G. #2625 üzenetére
Szabad tudni, mi alapján választottad ki azt a két készüléket a 65 colos TU8000 helyett?
Az ES560 "belépő" szint (ráadásul 40 colos a legnagyobb elérhető méret belőle), és egy fokozattal az E660 is gyengébb eresztés, mint a Samsung.
Ráadásul az EP660-ban nem állítható az interpoláció. Fix, gyári érték.
Én a helyedben azért ezt átgondolnám. A kérdés, hogy mennyi pénzt vagy képes és hajlandó költeni a célra!? (És mekkora képátlójú televíziót szeretnél?)
-
-
Piftuka
veterán
válasz
Botika89 #2581 üzenetére
A "felhősödés", fényszivárgás nem "C715-függő", hanem LCD-specifikus jelenség.
Sajnos minden készülék esetében van egy bizonyos % esély arra, hogy ilyen szempontból rosszul sikerült panelt fog ki a felhasználó!
Mivel az egyes gyártók rengeteg féle "panelszendvicset" alkalmaznak, és az egyes szegmensekbe készülő televízióik építési minősége is nagyban eltérő lehet, ezért az a bizonyos százalék nem egy meghatározható, állandó szám.
Bizonyos modellek jobban sikerültek, és alig hallani vonatkozó panaszt velük kapcsolatban, más konkrét típusok esetében pedig a felhasználók zömének nem volt szerencséje azon a bizonyos "panel lottón".
-
Piftuka
veterán
Nagyon remélem, hogy Európában is forgalmazzák majd! (Említik, hogy jön a 8-as széria is.)
Mert ahogyan mondtad, 75 colos (vagy nagyobb) méretben egyelőre nincsen "épkézláb" megoldás nálunk...
Amúgy jó volna, ha a Hisense is belépne a nagyobb képátlójú készülékek piacára, mert a jobb tévéik 95%-a csak maximum 65 colos méretben érhető el!
És bizony, amikor házimoziról beszélünk, a "kijelző mérete soha nem lehet elég nagy"!
-
Piftuka
veterán
Vótmá?
TCL Launch 2020 6-Series (R635) Mini-LED TV: 120Hz, QLED, VRR, Dolby Vision
Én jelenleg ezt a készüléket várom a legjobban!
Ha és amennyiben olyan jó lesz, mint a TCL ígéri, és amennyire a világ házimozi rajongó fele várja, és valóban annyira olcsó lesz, mint mondják, akkor szerintem megvan a következő televízióm.
A legjobb hír ugyanis, hogy 75 colos méretben is elérhető lesz!
-
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #2558 üzenetére
Biztosan klassz lehet akkora méretben is. Tudod, nekem egy egészen kiváló, 55 colos SONY tévém van, ám időnként már kicsinek találom.
Ráadásul éppen átalakítás alatt a szoba... még messzebb fog kerülni a nézési pozíciótól, így lassan már tényleg "érik" a váltás a nagyobb képátlóra.
55 colról, 75-nél kisebbre nincsen értelme lépni. A Samsung Q9/95 adná magát, de soha nem fizetnék 2-3 millió forintot egy tévéért, de még 1 milliót sem.
Sajnos a TCL "Mini LED FALD"-os X szériája is nagyon drága, ezért reálisan a Hisense U8Q, vagy a TCL C815 irányába kell majd továbblépnem.
Mivel sajnos a Hisense csak 65 colos méretig készíti azokat a tévéit, ezért még jobban szűkülnek a lehetőségek. A C815 tehát abszolút reális alternatívának látszik.
-
Piftuka
veterán
Ha szabad, pár gondolatot megosztok a fentebb elhangzott beszélgetésszálakkal kapcsolatban...
- A TCL és a Hisense évek óta szeretne betörni a komplett európai piacra. Eddig ugyanis a fejlett, (innen nézve) "tengerentúli" piacokra fókuszáltak.
Ez első sorban az USA, ausztrál és brit piacokat jelentette. Pár éve pl. USA-ban a 9. helyen álltak a gyártók között, de folyamatosan jöttek fel, és céljuk az első helyet elérni, és megtartani.
Az Arab Emírségek is adja magát, hiszen nagyon nagy a vásárlóerő, ráadásul ott a foci is nagyon népszerű, a Hisense pedig évek óta előszeretettel köti össze a marketingjét a komoly labdarúgó eseményekkel.
Nem véletlen, hogy 2018-ban az oroszországi Világbajnokság fő szponzora is a Hisense volt.
És a 2020-as (egyelőre bizonytalan kezdetű) Európa Bajnokságnak is ők a támogatói.
A világ legnézettebb sporteseményeiről van szó, az eseményeket megelőzően erősen megnövekedett vásárlóerővel kombinálva a fejlett piacokon. Szóval jó stratégia.
- Aki panaszkodik a TCL és egyéb tévék Android alapú operációs rendszerére, annak a személyes tapasztalataim is maximálisan igaza van alapvetően.
Ám azt is vegyétek figyelembe, hogy Ti mennyire szerencsések vagytok, ezzel a "béta szoftver" oda-visszapakolgatási lehetőséggel!
A SONY tévék esetében aztán nincsen kecmec. Ha felraktad az aktuális OS-t, onnantól nicsen visszaút.
(Én is felraktam az akkori új tévémre az idő közben megjelent, "továbbfejlesztett" OS-t, amitől csak még szarabb lett a működése. Azóta még kétszer jártam így - bízva a SONY mérnökeiben - és jelenleg a legfejlettebb OS mellett a leglassabb, legbugosabb az Android a tévén. Ez van.)
Szóval nézzétek úgy, hogy Nektek, TCL tulajdonosoknak az a bizonyos pohár "félig tele van"!
- Az pedig a személyes véleményem, hogy nem feltétlenül jó, ha ilyen mindenféle "házilag szerkesztett" firmware programmal kísérleteztek.
A fenti példa a szoftvercsere hatására előidézett felhős panellel elképesztő. Azt mutatja, hogy a szoftver az elektronikában durván feltekeri a LED-ek fényerejét. Valószínűleg rendesen túl is vezérli azokat.
(Sarkítok, nem vagyok villamosmérnök, de kb. úgy kell elképzelni, mint amikor egy 110 Volt-os hálózatra tervezett izzót, 220 Volt-ra csatlakoztatsz. Egy darabig világít, szép fényesen... aztán hamarosan kialszik örökre.)
Nem véletlen a gyári ajánlás, és gyárilag "behangolt" maximális fényerő. Az LCD tévék LED világítása esetében 2-3 év üzemidőn túl minden egyes további nap "ajándék".
Az említett művelet jelentősen lerövidítheti a háttérvilágítás élettartamát.
Szóval csak óvatosan, tudatosan... -
Piftuka
veterán
válasz
Mr/Brooks #2409 üzenetére
Kívánom, hogy sok örömödet leld benne!
Természetesen ennyi pénzért (ha hajandó és képes is vagy azt a +30.000 forintot kifizetni érte) az újabb modell jobb vétel.
A FALD előny lehet, és állítólag javítottak a mozgásmegjelenítésén is...
Majd alkalmasint, írjál kérlek egy részletes beszámolót róla!
-
Piftuka
veterán
Sajnálom, hogy így jártál!
Azt viszont fontos megjegyezni, hogy a gyakorlati tapasztalatok alapján a "felhősödés" ("fényszivárgás") problémáját nem lehet egyértelműen adott háttérvilágítás típushoz, vagy a kijelző méretéhez kötni.
LCD vonalon mindenféle tévéből előfordul ilyen is, olyan is...
-
Piftuka
veterán
válasz
Mr/Brooks #2400 üzenetére
Ha 300.000 forintig keresel 65 colos készülékeket, akkor még a HISENSE 65U8B lehet alternatíva.
Valódi 120 Hz-es, 8+2 bit-es VA panel, Quantum LED technológia, remek felszereltség...
A TCL C815 egy fokozattal jobb tévé, de ebben az árban ez egy nagyon korrekt vétel.
Vincent Teoh tesztje: Hisense U8B 4K ULED TV Review
-
Piftuka
veterán
válasz
beholder00 #2382 üzenetére
Telekom? A 65C715-re gondolsz?
Hátha érdekel... ebben az árkategóriában alternatívája kb. ez a tévé: HISENSE 65U7QF 65" UHD VIDAA Smart QUANTUM ULED televízió, 163 cm -
Piftuka
veterán
"olyan könnyen megszoktam, hogy nem tudnék kisebbet nézni. "
Igen, ez így kezdődik, ha az ember filmrajongó.
Én kezdtem gyerekkorunkban a fekete-fehér, mono, fadobozos Videoton tévével. Ezt követően egy domború képernyős, de már "sarkított" 50 cm-es, japán gyártású Hitachi színes tévé.
Majd jöttek az első "nagy képernyős", 72 cm-es, 4:3 képarányú, "sarkított" Philips, Thomson, stb. CRT tévék, sztereo hangszóróval... Akkor az volt maga a "virtuális" valóság.
Ezeket követte az első Philips CCFL LCD tévé, immár 16:9 képaránnyal, de csak 32 colos méretben.
Majd egy 42 colos IPS paneles, Full HD LG készülék, míg eljiutottam a jelenlegi 55 colos SONY VA paneles LCD tévémig.
Amit nagyon kedvelek, de szeretnék minél hamarabb feljebb lépni egy minimum 75, de inkább ~80-90 colos 4k/8K HDR készülékre. Ugyanis az 55 col képátló néha már kicsi.
Hát így megy ez.... -
Piftuka
veterán
A 40 Watt-os zenei teljesítmény valószínű barokkos túlzás, de a tévé hangerejével valószínűleg nem lesz problémád. Ezek a "lapos" tévék is kellően hangosak tudnak lenni.
A hangminőség az, ami elmarad az elvárttól. Csodák nincsenek... ha jó minőségű hangot szeretnél, akkor érdemes lesz majd egy sztereo hangfalpárt, vagy házimozi szettet is beüzemelned.
(Én mondjuk a tévémet tévé adáshoz a saját hangszóróival használom. Az egy 2015-ös, SONY, egészen korrektül szól. DVD és BD filmekhez viszont mindig beüzemelem az 5.1 DD hangrendszert.)
Azt pedig a legnagyobb jóindulattal tanácsolom, hogy a szobát tudjátok úgy rendezni, hogy a 65 colos is beférjen, akkor tegyétek meg.
Az 55 és 65 között a látott kép esetében azért elég nagy különbség van. A kijelző mérete soha nem lehet "elég nagy".
(Amúgy az 55 colos változatot is jó áron adja a MM, de a 65-ös jobb vétel ár/érték arányban.) -
Piftuka
veterán
Annyi pénzért, amennyiért most a 65 colosat adják, nem kérdés, hogy jó vétel. Az 5 év garancia mellett már szinte ajándék a jelenlegi áron.
Egy 2019-ben piacra hozott, korrekt, jó kontrasztú, 60 Hz-es VA panellel szerelt tévéről van szó, Android OS-sel (annak minden előnyével és hátrányával).
Azt viszont érdemes tudni, hogy az EP6xx szériában az elérhető információk szerint nem állítható az interpoláció. (Tehát ha a mozgásmegjelenítést finomhangolnád, arra ennél nincsen lehetőség.)
Hasznos olvasnivaló: Technikai specifikációk
Szerk:
Alternatíva a "Hisense A7xxx" széria. (És azt az 55 colos, QLED "U7"-est is korrekt áron adják.) -
Piftuka
veterán
válasz
zsotty4 #2205 üzenetére
Az EMAG speciális eset. Ők ún. "Marketplace", tehát nem csak az általuk forgalmazott termékeket hirdetik a webáruházban, hanem rengeteg partner kínálatát is elhelyezik ott.
Kvázi úgy működnek termék értékesítésben mint az utazásközvetítők. (Amelyek utazási irodák által összeállított, nem saját utakat értékesítenek tovább, az utazási irodától kapott haszonkulcs fejében.)
Az ügyben még én is gyűjtöm az info-t, hogy a hazai fogyasztói jogrendbe ez hogyan illeszkedik, de én nem kedvelem. Nekem is van egy folyamatban lévő ügyem velük, mert a náluk vásárolt termék svájci gyártójához irányítottak, mondván "ők csak meghirdették a terméket, de azt a svájci gyártó, ill. annak szaküzlete szállította le".
És egyébként tényleg... Svájcból jött a csomag, a számlát is tőlük kaptam, még csak magyar nyelvű garancialevél és használati utasítás sem volt a termék csomagolásában. A garancialevél viszont a mindenhol feltüntetett 3 év gyári garancia helyett csak 2 évet ír.
Csakhogy én a fogyasztói szerződést mégis az EMAG-gal kötöttem, az ő webáruházukban regisztráltam, rendeltem, fizettem, ezért a többi "sallang" nem érdekel.
Summa summarum: ha a termék adatlapján azt látod, hogy "Forgalmazza: az EMAG", akkor elméletben minden szempontból velük vagy jogviszonyban, és megkerülted a Marketplace-t.
Én ilyen drága terméket biztosan nem tőlük vennék. (Mert amíg működik, addig minden szuper... csak aztán, amikor jön egy esetleges garanciális ügyintézés, meg az azzal járó idegeskedés... Kinek hiányzik mindez?)
Ha TCL tévéről van szó, akkor Media Markt, ahol szóba sem jöhet, hogy nem importőrtől vásárolnak, tehát biztosan megkapod az 5 év jótállást. -
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #2163 üzenetére
Első sorban nem az számít, hogy ki mit "reklámoz", hanem, hogy a gyártó mennyi jótállást vállal a termékre. (Jogvita esetén viszont jól jön egy a gyártó oldaláról mentett fotó a gyári garanciáról, vagy a termék dobozán a gyári garanciát hirdető felirat fotója, ill. maga a doboz.)
A TCL televíziók esetében ez 5 év. Amennyiben a Telekom a hivatalos hazai importőrtől vásárolja a TCL termékeket, úgy semmi problémája nem lehet azzal, hogy az 5 év gyári jótállást továbbadja a fogyasztónak.
Erre egyébként jogszabály is kötelezi.
Az 1 éven túl felmerülő esetleges garanciális igény esetén (de akár azon belül is) sem küldhet tovább a "szervizhez", hogy velük intézd a javíttatást/cserét, mert a fogyasztói szerződést velük kötötted, ők felelnek egyetemlegesen a garanciális jogaid biztosításáért.
Tehát amennyiben szükséges, nyugodtan fordulj hozzájuk. (Fordulhatsz közvetlenül a szervizhez is, ha számodra az a kényelmesebb, egyszerűbb, de a lényeg, hogy erre a forgalmazó nem kötelezhet. Ez a te döntésed.)
Ha pedig esetleg "saját szakállukra", a hazai importőrt megkerülve ők maguk szerzik be a TCL termékeket, akkor a törvény értelmében importőrré válnak, tehát megint csak kötelesek a gyári jótállást továbbadni. (Ráadásul közvetlen beszerzés, és EU-s képviselet hiányában, még gyártónak is minősülnek, tehát nem csak a fogyasztói jogokért, de még a termékbiztonságért is ők felelnek.)
Plusz info-ként érdemes tudni, hogy idén augusztustól a hazai fogyasztóvédelem nagyobb hatáskört kapott, mert immár a teljes ellátási láncot ellenőrizheti (forgalmazó, nagykereskedő, importőr, gyártó, és még ezek raktárai is), amennyiben a lánc végén a fogyasztó áll. Ez egy nagyon-nagyon fontos lépés a hazai fogyasztóvédelem történetében, és nagyon jó dolog a fogyasztókra nézve. (Pláne azok után, hogy az elmúlt évtizedben mennyire "megnyirbálták" a fogyasztóvédelem hatáskörét.)
És még azt is érdemes tudni, hogy amennyiben a Telekom minden hazai fogyasztónak a fentieket kommunikálja (márpedig az itteni hozzászólások alapján így tűnik), akkor még a GVH felé is lehet tenni közérdekű bejelentést.
Hiszen nem elszigetelt esetről van szó, hanem több száz, vagy több ezer fogyasztót érintő jogsértésről. (Fogyasztók széles körét érintő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.)
Arra vonatkozóan ugyanis nekik van hatáskörük intézkedni.
Legyetek mindig tudatos fogyasztók! -
Piftuka
veterán
válasz
wallace 234 #2010 üzenetére
Ez az info honnan származik? Ők a hivatalos hazai szervizközpont, vagy az importőr is?
-
Piftuka
veterán
Eszerint nem használ semmilyen interpolációs megoldást.
Találtam olyan forrrást is, amely szerint csak a ROKU platformmal szerelt készülékeik használják, "Action Smoothing" néven.
Ennek kapásból ellentmond az "R625", és az "X" sorozat minden Android-os tagja, amelyekben egészen biztosan van ilyen beállítás.
Viszont mivel eszerint sincsen mozgásjavítás, így azt gondolom, ez a helyes válasz a kérdésedre.
Hivatalosan elképedtem! Elnézést, hogy fentebb nem jó információt adtam!
-
Piftuka
veterán
Természetesen kapcsolható, illetve legalábbis állítható a mértéke. Jellemzően a képbeállítások menüben, a mozgás ("Motion") almenü megfelelő "kapcsolóival".
Ez ugyebár készülékenként, és operációs rendszerenként, valamint gyártónként más és más elnevezést kaphatott, és más fokozatokban állítható. -
Piftuka
veterán
válasz
wallace 234 #1668 üzenetére
Bízom benne, hogy így lesz!
-
Piftuka
veterán
Természetesen mindegyik valamilyen interpolációs megoldást használ.
Ha hinni lehet a technikai adatoknak, akkor a 6xx sorozatból a 680 teszi a leghatékonyabban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- Háztartási gépek
- Milyen notebookot vegyek?
- Star Trek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One mobilszolgáltatások
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070 12GB BE QUIET! Pure Base 500DX 650W
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
- BESZÁMÍTÁS! CSAK KIPRÓBÁLT! ASUS ROG Ally X (2024) 1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest