Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meglivorn

    aktív tag

    válasz Kassadin #22 üzenetére

    Csak tudnám ki állította valaha is, hogy az mmo-k játékosai közötti verseny a szerver elsőségért szerepjáték lenne. Sőt, általában kizárja a dolgot, és ez sosem volt titok. Aki Rp-t akar, menjen olyan szerverre, ott megkapja.

  • Meglivorn

    aktív tag

    Persze, hogy lehet élvezni, egy regényt, vagy egy filmet is élvez az ember pedig ott aztnán végképp semmi beleszólása a történetbe, max a haját tépheti hogy mit művel az a barom főszereplő :D

    A jó crpg leginkább egy interaktív történetmesélés, hol bizonyos korlátok között megszabhatod az események alakulását, a karakterek cselekedeteit, de természetesen a történet maga, nagy vonalakban adott marad. A Fableben lehetsz vérgőzös szemétláda vagy pillangókkal övezett dicső hős, de akkor is bosszút állsz a faludon és leszámolsz a gonosszal. A KotORban lehetsz megtért, tiszta hős vagy az újjászületett Sith Lord, de akkor is legyőzöd Malakot. stbstb. De a lényeg pont a mese, a történet amit végigjátszol.

  • Meglivorn

    aktív tag

    Már több, mint 20 éve játszom pnp szerepjátékot, és lassan ugyan annyi ideje számítógépest (ami szerintem még mindig kalandjáték, újabban interaktív film de ez most lényegtelen). Még most is, lehetőleg hetente, ha nem jön közbe semmi. De soha nem éreztem, hogy most akkor jaj de szörnyű, hogy a számítógépes mennyire nem RPG. Csak picit kell belegondolni, mekkora meló és program is lenne, ha tök szabadon csinálhatnál akármit, és azt a program le is reagálja megfelelően.

    Ami a játékokat illeti: soha nem a szabályrendszeren múlik, hogy jó lesz a szerepjáték vagy sem. Bármilyen rendszerben, a mókustól a world of darknessig lehet valaki vérpistike és igazzy szerepjátékos is. A mesélő lehet egyutas, rugalmatlan felolvasó és olyan is aki okosan reagál mindenre, ami történik.
    Plusz, nem kellene elfelejteni, hogy egy asztali szerepjáték lényege elvileg az, hogy a társaság jól szórakozzon. Nem Én (Ego Maximus) hanem mindenki, a mesélő és a játékosok is. Pont ezért tabu általában a "partikilling", hiszen lehet hogy baromi jól játssza az illető a szerepét. de csak elrontja a többiek szórakozását. Nálunk is fordult elő, természetesen, de akkor angyjából az egész banda ugyanolyan volt, ahol szinte természetesen jött a történet végére a gyilkolás. Vagy volt egy játékos, akinek minden alkalommal sikerült kivívnia a csapat ellenszenvét, úgyhogy rekordot döntött az adott idő alatt alkotott és elvesztett karakterek számával :) Mondjuk a srác élóben is képes volt belépni egy kocsmába és azonnal beszólni a hely bikájának, majd meglepődve konstatálni, hogy szájon akarják vágni...

    Ami a mérgezős esetet illeti, nincs vele semmi gond, a csapat éretlenül reagálta le. Megint nem a játék, hanem a résztvevők hibája. Én mondjuk mesélőként megkérdeztem volna, mégis mennyire értesz te a mérgekhez (szakéretelem már az adndben is volt) ha nem, be kell szerezni valahonnan, ráadásul egy olyan méreg ami nem öl, hanem függőséget vált ki valószinüleg ritkább is, tehát nehezebben is hozzáférhető, és drágább. Ha pedig megvan, akkor is méregellenállás, észlelés a játékosok részéről.
    Játékosként jellemfüggő, hogy azonnal megölöm-e az illetőt, majd elveszem a zsákjából a méregfiolát, vagy kevésbé vagyok forrófejű, és tervezek. Amint lehet, felkeresek egy szakértőt (javasember, varázsló, pap stb) aki ha meggyógyítani nem is tud azonnal (pedig jók is a méregsemlegesítő varázslatok :D ) esetleg adhat ellenmérget, vagy saját adagot. Utána pedig ezt jellemtől függően megosztom a többiekkel, vagy megtartom magamnak. Lelépek a csapattól vagy elintézem a szakácsot és hagyom a többieket bekrepálni. Esetleg maradok, összefogok a többiekkel aztán eljátszunk a szakáccsal egy kicsit.
    A lehetőségek elég szerteágazóak és egy kifejezetten jó kaland jöhet ki a dologból. Viszont, ha a legközelebbi karaktered megint ilyen lesz, aztán megint, akkor a legjobb csapat is kiutál egy idő után, mert akkor már nem a szerepjáték a lényeg, hanem a többiekkel genyózás. És akkor visszajutottunk oda, hogy a játék célja elvileg az, hogy a társaság jól szórakozzon...

Új hozzászólás Aktív témák