Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuomas
addikt
Remélem nem csúszik, már nagyon kíváncsian várom.
We were here
-
Tuomas
addikt
válasz mrhitoshi #17 üzenetére
"NASA megbízásból mennek fel, nem azért mert Musk úgy akarja."
De azért, nem erőlteti neki senki, hogy rakétát fejlesszen.A SpaceX mellett a Nasa is hegeszti a saját kis programját, valamint a Boeing is fejleszti a magáét. A SpaceX meg még a Starshipen is kő keményen dolgozik, ami megint egy új dolog lesz.
Az egész űriparból a SpaceX jár a legelőrébb. Nyilván kapnak érte pénzt is, de ők voltak az elsők, akik megcsinálták, és sikeresen használják is a visszatérő gyorsítórakétát, ami nem kis siker. Meg lehet nézni egy falcon heavy fellövést, milyen az, amikor szinkronban 2 gyorsító rakéta földet ér a kijelölt érkezési pont közepén, majd kis idő múlva a 3. is landol egy drónhajón. Ez az egész úgy van megcsinálva, hogy takarékos legyen, nem véletlen, hogy a falcon heavy az nem más mint 3 falcon rakéta összekapcsolva. A 3 gyorsító rakétát bármikor összerakhatják, vagy használhatják külön - külön, attól függően, a megrendelő mit kér.
Ez nyilván sokkal költségtakarékosabb, mint 2 eltérő típusú rakéta kifejlesztése és használata.
Szóval itt meg is bukik az az elméleted, hogy műszaki értelemben ez nem siker. Hiszen így lesz idővel fenntartható az egész ipar. Melyik másik ország tudja ezt megcsinálni?Arról nem is beszélve, hogy ez egy új típusú kapszula, ami embert még nem vitt, és önálló dokkolásra képes. Úgy tudom a Ruszki Szojuzt is úgy kell a helyére rakni a robotkarral.
Szóval igen, siker lesz, ha megcsinálják.[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
Hát, ha abból indulunk ki, hogy volt olyan gyorsítórakéta, amit már 4-szer fellőttek, és visszaért, nem gondolnám, hogy az a 4 kilövés összköltségét tekintve többe került volna, mintha ugyan az a 4 kilövés orosz rakétával történt volna. Hiába olcsóbb minden a ruszkiknál, 4 rakéta legyártása, vagy újrahasznosítása között jelentős költségbeli különbségek lehetnek.
[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
A cikkhez csak ennyit:
"A Falcon-9-cel egy korú orosz Proton-M nehézrakéta első sikeres útja 2001-ben volt. Igaz, hogy 65 millió dollárra becsülik egy kilövés árát, de legalább másfélszer több terhet tud az űrbe juttatni, mint az amerikai."Ezzel egy probléma van: 3 db falcon 9 összekapcsolásával kapnak egy falcon heavyt. Tehát K+F szintjén ez elég nagy előny, mert a SpaceX kifejlesztett egy olyan rakétatípust, amit tud kombinálni a szükséges teher függvényében. Amit a heavy megcsinál 1 fellövésből, azt a Proton-M csak 3, vagy 8 fellövésből tudja, és szerintem mondani sem kell, melyik a gazdaságosabb. Arról nem beszélve, hogy a heavy esetében mindhárom falcon 9-es újrahasznosítható.
És a számszerű különbségek (wikipédia szerint):
"A Proton-M a legújabb változat, 3–3,2 tonnát állíthat geostacionárius pályára, 5,5 tonnát átmeneti geostacionárius pályára, 22 tonnát alacsony Föld körüli pályára 51,6° hajlással, amely a Nemzetközi Űrállomás (korábban a Mir) pályája.""A rakéta (Falcon Heavy) 63,8 tonnányi terhet tud alacsony Föld körüli pályára, vagy 26,7 tonnányi terhet geostacionárius transzferpályára állítani."
[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
válasz #88470784 #50 üzenetére
"Ahhoz képest hogy veszteséges volt két kézzel szórta a pénzt, olyan projektekre amiből aztán sose lett semmi, hogy nem volt magáncégként megrendelése csak a Nasa-tól és a légierőtől."
Ez nem igaz, hogy nem volt megrendelése a NASA-n és a légierőn kívül:
"A Falcon Heavy második repülése 2019. április 11-én történt, ez egyben az első éles küldetés volt, és nagy jelentőséggel bírt a SpaceX számára, mivel a kereskedelmi jellegű küldetés sikertelensége esetén az egész program további léte megkérdőjeleződhetett volna. A Falcon Heavy 2 az Arabsat 6A 6 tonnás távközlési műholdat szállította, majd sikeresen Föld körüli pályára állította. A műhold Közel-Kelet, Afrika, Európa térségeiben fog tévé, rádió, mobiltelefon, internet jeleket közvetíteni. Az esemény sikerrel zárult, mivel mindhárom rakétatest épségben és pontosan a kijelölt helyszínen – a középső hajtómű a tengeren várakozó Of Course I Still Love You (Persze, még mindig szeretlek) nevű platformon – célba ért."[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
válasz #88470784 #59 üzenetére
A feladat az volt (nem csak a SpaceX-nek, mert ugye más is benne van a buliban), hogy fenntartható módon, piaci alapon, eszközöket és embereket küldjenek az űrbe. A vállalkozó kedvűeknek ehhez kellett megteremteni a feltételeket, erre kaptak pénzt.
Ebben benne foglaltatik az emberek, és az utánpótlás rakományok, eszközök, stb stb szállítása az űrbe, űrállomásra.
Lehet van olyan rész is, amiről nem tudunk, de ne tegyünk úgy, mintha ez valami új dolog lenne.
Aminek az űrben kellett lennie, az eddig is ott volt, és a SpaceX nélkül is meg tudják oldani, lásd, a titkos X–37B űrrepülő, ami 2 évig volt az űrben, ismeretlen céllal, tevékenységgel.[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
válasz #88470784 #62 üzenetére
Ahogy írtam, aminek az űrben kellett lennie, az eddig is ott volt, eddig is eljutott oda, SpaceX ide vagy oda. Ennyi erővel eddig mondhatták, hogy ó ,ez csak egy meteorológiai műhold, ó az meg csak egy távközlési műhold. Aztán vagy az, vagy nem. Szóval semmi nem változott, és ezt kár is a SpaceX nyakába varrni, mert ha nincs a SpaceX, akkor is feljutnak a katonai, meg kémkedéses tárgyak.
[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
Na hát én már a kilövőállomás tetején leszédülnék.
Hihetetlen, hogy ebben a kapszulában elfér 7(?) ember?![ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
válasz Necroman_Mk2 #103 üzenetére
Szerintem az eső önmagában nem gond. A szél és a villámlás már probléma lenne.
We were here
-
Tuomas
addikt
Indulás előtti éles teszt megvolt legalább.
We were here
-
Tuomas
addikt
Olyan startot biztos nem fognak engedni soha többet.
Most már inkább mindent túlbiztosítanak. Beszéltek arról, hogy a dragon kapszula a legbiztonságosabb űreszköz, meredek belegondolni, hogy pl az űrsiklókon semmi féle menekülési lehetőség nem volt baj esetén, és ez sajnos emberéleteket is követelt.We were here
-
Tuomas
addikt
Olvassa még valaki a topikot?
Vajon a rakétával mi lesz szombatig, tudja valaki? Visszaviszik a csarnokba, vagy kint hagyják, eldöntik, vagy hagyják felállítva a kilövőálláson?We were here
-
Tuomas
addikt
Azt már tegnap megtették, azt hiszem olyasmit beszéltek, hogy addig nem is tudták deaktiválni a vészleállító (vagy mi) rendszert, amíg fel volt töltve üzemanyaggal.
Ugyebár kilövés előtt pár nappal kiviszik már a rakétát, viszont most nemtudom, hogy pl át kell-e valamit vizsgálniuk a szombati kilövés előtt mégegyszer, vagy sem, ha igen, azt meg tudják-e tenni a kilövőállásról, stb.[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
válasz Fecogame #149 üzenetére
Üzemanyag nincs már benne, azt a törlést követően egyből elkezdik lecsapolni belőle.
Mondták is tegnap, hogy az üzemanyagot optimális hőmérsékleten kell tartani, ezért nem is tologathatják el 5-10-x perccel a kilövést ha már feltöltik a rakétát, mert ahogy a belekerül, elkezd melegedni, aminek következtében a rakéta teljesítménye lecsökken.[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
válasz Ezekiell #160 üzenetére
A mai közvetítésben valami olyat mondtak, ha jól értettem, hogy most a tenger felől érkező szelek nem olyan erősek, aminek köszönhetően, a szárazföld felől érkező felhők nem torlódnak (tornyosulnak) fel, így kisebb eséllyel alakulnak ki olyan vastag felhő rétegek, mint legutóbb.
[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
Jelenleg továbbra is piros a villámlás és a felhőzet miatt.
We were here
-
Tuomas
addikt
Egy pillanatig azt hittem induláskor, hogy megtorpan a rakéta, se szerencsére nem.
Most 19 óráig bekötve kell ülniük?We were here
-
Tuomas
addikt
-
Tuomas
addikt
válasz Ezekiell #232 üzenetére
Hát igen. Közben ma hajnalban ismét sikeres kilövés történt a Starlink küldetés keretében, és a kilövéskor használt gyorsítórakéta 5. alkalommal landolt sikeresen a kijelölt leszállóhelyen.
5 kilövés, és landolás elég szép szám már, kíváncsi lennék, egy ilyen 1. fokozatot hányszor próbálnak majd meg kilőni újra és újra, és arra is kíváncsi vagyok, a rakéta hány ilyen indítást és landolást fog kibírni.We were here
-
Tuomas
addikt
Miért kerülne többe az üzemanyag, mint egy szenzorokkal, hajtóművekkel, és egyéb ilyen-olyan alkatrésszel telepakolt rakéta és ezek gyártási költségei? Az autóban is drágább az üzemanyag, mint a motor?
Gondolod, ha nem érné meg megmenteni, akkor szenvednének vele?
Szerinted miért akarják még a rakéta orrkúpját is újrahasznosítani?We were here
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- World of Tanks - MMO
- Futás, futópályák
- Gitáros topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- További aktív témák...