Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mr K

    őstag

    Az új gmail-nek nem is annyira a kinézete a problémás (bár meglehetősen sokak lázadnak a vörös szín ellen), hanem a funkcionalitása. Ha megnézzük a kommenteket a play-en (az angolon), akkor azt láthatjuk, hogy minden pár szavas dicsérő bejegyzésre jut két másik, ami hosszú bekezdésekben taglalja az új alkalmazással kapcsolatos problémákat.

    Vegyük pl. a lebegő "új levél" gombot a képernyő jobb alsó sarkában. Először is használhatatlanná teszi az alsó sort, és mindezt ráadásul idegesítő módon teszi (olyan, mintha valaki egy matricát ragasztana a monitorra.) Lapozáskor kerülgetni kell. A legtöbb felhasználó esetén az "új levél" az egyik legritkábban használt gomb (kevesen szeretnek mobilon email-eket írni), ráadásul a levélírás egy hosszadalmas (rengeteg képernyő tapicskolással járó) feladat, érthetetlen, hogy miért pont ennél érezte úgy a google, hogy okvetlen meg kell spórolni a felhasználó számára egy menü előhívást!?

    Természetesen számtalan egyéb gond is van: sokkal körülményesebb a címkék (label) kezelése, nehéz megkülönböztetni az olvasott és olvasatlan leveleket, a felületen szétszórt gombokat gyakran sikerül véletlenül aktiválni, a szellősebb design sokkal több lapozgatást jelent, tableten kikapcsolhatatlan a preview (lassít, olvasottá tesz), stb., stb.

    Ami az új "design nyelvet" illeti, itt egyszerűen annak vagyunk a tanúi, hogy a felhasználói felületet divatcikké próbálják degradálni. (Vessük össze pl. holo és a material interfészről szóló cikkeket.) Ez nem lenne feltétlen baj, ha opcionális lenne, mint pl. az Aero volt W7-en, de jelen esetben nem az, márpedig a divatos nem feltétlen jelenti azt, hogy kényelmes vagy praktikus. (V.ö: "Legújabb láthatósági mellényünk a szezon divatszínében, feketében készül. Szerelő overallunkról a legfrissebb trendeknek megfelelően eltávolítottuk a zsebeket, hogy semmi ne zavarja az elegáns vonalvezetést.")

Új hozzászólás Aktív témák