- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Mobil flották
- Légies iPhone halvány színei
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Azonnali mobilos kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Rosszul számolod: 11 címből kettő független, hat AMD-s és három NV-s. De ha az NV dobna több DX12-es címet, akkor nagyon szívesen berakunk többet, csak ez a három cím a teljes felhozataluk.
(#115) Egon: Ezt be tudnád linkelni?
(#116) Szaby59: Nem is érdekel minket, hogy van-e benne benchmark. Kaptunk egy parancsopciót, amivel mérhetjük a BF1-et. Kérje más is, ha kell.
GOW4-et hiába mondjátok. Egyszerűen két VGA csere után kiírja, hogy 24 óra múlva találkozunk. Ha lejárt és akkor cserélsz még egy VGA-t, akkor három napot kell várni, és így tovább. Minden limit után van egy csereidő, és egy lehűlési idő, vagyis két napos kiesésekkel mérhető a program.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gabor.79 #109 üzenetére
Konkrét példát is hozhatnál fel erre. Mondjuk itt ez a cikk. Emeld ki a problémás részeket.
A PH-n van olyan, hogy vélemény cikk. Amikor ez a címben van, akkor az véleményt tükröz. Amikor nincs a címben, akkor nincs a cikkben sem vélemény, hanem csak tényre épül. Kivétel a pletyka, de az mindig ki van emelve. Szóval annyira nem nehéz eligazodni, hogy mi a tény és mi a vélemény.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #97 üzenetére
Nem úgy volt. Azt írtam, hogy a BF1 és a Doom nem mérhető hitelesen külső programból. Nagy különbség van aközött, hogy egy program akadályozza a hiteles mérést, vagy magával a játékkal van a baj. Ugyanakkor én egész hétvégén azzal voltam elfoglalva, hogy ezen a gondon felülemelkedjünk, és a BF1 esetében találtunk megoldást. Persze el kellett menni a Frostbite Teamig, hogy segítsenek, de a lényeg a megoldás. A Doomhoz is találtunk lehetséges megoldást, de az ID-vel még levelezünk.
Szóval kopp-kopp még, de megoldottuk azt, hogy GPU frame-et mérjünk a két program alatt. Szakmai titok a miképp, mert sokat kutattam utána.(#98) schawo: Csak az egyikkel. De nem tudom most, hogy melyik lesz a jobb.
(#100) schawo: A VR opció.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a jelenlegi tervezet egyébként:
Ashes of the Singularity (DirectX 12/Vulkan)
Battlefield 1 (DirectX 12)
Deus Ex: Mankind Divided (DirectX 12)
Doom (Vulkan)
Hitman (DirectX 12)
Rise of the Tomb Raider (DirectX 12)
Sid Meier's Civilization VI (DirectX 12)
Sniper Elite 4 (DirectX 12)
Tom Clancy's The Division (DirectX 12)
Total War: Warhammer (DirectX 12)
Watch Dogs 2 (DirectX 12) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
darkhorse #93 üzenetére
Azt hozzátenném, hogy minden esetben csak kiforrott DX12/Vulkan implementációkkal fogunk tesztelni, tehát preview és béta szóba sem jöhet. A Thiefben is csak az 1.8-cal váltottunk Mantle-re, amikor már nagyon stabil és gyors volt. A Rise of the Tomb Raiderben is megvártuk a nyári frissítést, amivel szintén nagyon sokat javult a játék. A Deus Ex: MD-nál is a végleges implementációra vártunk, ezért nem tettük még be a tesztbe. A preview és a béta kód nagyrészt kellemetlenségeket hoz, de ezeket mi elkerüljük. A többi pedig már hardveres hiányosságból eredő gond, ezért jobbak az új hardverek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mint írtam, nem eldobni akarjuk, hanem egyszerűen jönnek a játékok, amelyeknek van DX12 vagy Vulkan módja. Nyilvánvaló, hogy ezekkel tesztelünk és nem a lefutó API-kkal. Ez a fejlődés rendes menete.
Azt nem tudom neked megmondani, hogy az AAA játékok hány százaléka lesz explicit API-s. Azt tudom megmondani, hogy amelyik AAA játékról érdeklődtünk, azokra mind azt mondták a fejlesztők, hogy a DX11-es fallback mellett kap DX12/Vulkan portot.(#89) .LnB: A legjobban működő az gépfüggő. Mi nyolcmagos és 16 szálas szörnyprocival nyomjuk, tehát nálunk biztos, hogy az explicit API fog jobban működni. Már csak a sok szál miatt is, ahova a DX11 nem, míg a DX12/Vulkan skálázódik. Ez eléggé tipikus volt az eddigi játékokban is. Hogy otthon a két-/négymagoson mi működik jobban? Valószínűleg a explicit API, de nem biztos.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem akarom túl bő lére ereszteni, de vannak és jönnek játékok a következő 4-5 hónapban. Ezek támogatnak valamilyen explicit API-t. Mi mással tesztelnénk őket? Nyilvánvaló, hogy minden játékot a lehető legjobb API alatt tesztelünk. Egyszerűen ezek terjednek, így természetesen ahogy a DX11 is teljesen átvette a DX10 szerepét, úgy a DX12/Vulkan is megteszi ezt a DX11-gyel szemben. Nyilván a mikor az nem rajtunk múlik, de fél éven belül ez a váltás megtörténik, mert fél tucat DX12 játékot várunk még, amelyekre fel vagyunk írva, hogy kapunk kódot. Az NV már beígérte a legközelebb érkezőre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nem, hanem a Microsoft szabványos AFR-je került végül bele. Ott a VRAM nem adódik össze.
NV esetén ez a modell semennyire sem működik, mert nagyon lassan fejlesztik hozzá a meghajtót. De amúgy, ha egyszer lesz hozzá tényleg működő implementáció a driverben, akkor 90-100% körüli skálázódása lehet, ahogy az AMD-nek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A VRAM-igény szabályozható a textúrabeállításokkal. De egyébként DX12 alatt erre nincs szükség, mert azzal az explicit multiadapter megoldással, amit használnak kvázi összeadódik a kártyákon a VRAM.
(#67) ribizly: Azok a specifikus függvények kiterjesztésekhez vannak kötve. Ezek a kiterjesztések csak AMD-n futnak. De amúgy a Vulkan és a SPIR-V úgy van felépítve, hogy ha más gyártó is támogatja a szükséges kiterjesztéseket, akkor nyilván lefuthat az ezekre írt kód más gyártó hardverén is, de ezek a SPIR-V kiterjesztések annyira AMD-re vannak írva, hogy kizárt az erre vonatkozó támogatás.
Szerencsére a gyártói Vulkan kiterjesztések sokkal általánosabbak, de azokat még nem használják. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Firaxis a multi GPU-t a hardcore játékosainak csinálja, ők 4K-s nagy kijelzőn játszanak, így nekik fontos a két GPU-s támogatás. De ez amúgy jön a Vulkan 1.1-ben.
(#62) TTomax: Azért nem volt jó a sebesség, mert a Doom motorja nem fekszik annyira a GCN-nek. Van amiben nagyon jó, mint a megatextúra kikódolása, de másban nem igazán jeleskedik. Éppen ezeken segített a Vulkan a SPIR-V kiterjesztések által, így az olyan algoritmusokat, mint a préselése másképp oldották meg a GCN-en. Nem kell a problémás sok atomicos shadert futtatni, amiben amúgy jobbak az NV hardverek, hanem kapott az AMD egy külön függvényt használó shadert, ami egyrészt sokkal jobb a GCN-nek, másrészt sokszor gyorsabban fut, mint a szabványos shader. Ehhez hasonló optimalizálások vannak a játékban, szóval az OpenGL-nek semmi köze az AMD gyorsulásához.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek már urban legendek. Az AMD windowsos OpenGL driveré nagyon gyors. Főleg a Doomban, mert az nem klasszikus módon irt játék, hanem minden gyártónak külön OpenGL le lekepézője van. Emiatt csináltak Vulkan portot, mert nagyon rossz három nagyon eltérő kódutat karban tartani, viszont Vulkannal csak kettőre kell koncentrálni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A jó hatásfokhoz kell. De ez nyilván egyéni döntés a LORE motorban. Már a Beyond Earthben is így működött, mert a Civ5-höz hasonló működés káros a kétmagosokra. Mivel ilyenből még elég sok van, így a DX11-es módban korlátozzák a többszálú végrehajtást. Alapvetően igazuk van, mert így a vásárlók többségének gépén jobb lesz a program. A kisebbség majd használ DX12-t.
(#41) hokuszla: Jövőre meglátjuk hogy alakul az erősorrend, úgyis átváltunk csak DX12/Vulkan játékokra a tesztekben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az explicit API adja meg a párhuzamosítás lehetőségét.
A LORE régen támogatta a DirectX 11-ben a deferred contextet, de utoljára a Civilization 5-ben alkalmazták ezt. A Beyond Earth óta kivették, mert a kétmagosokon szabályosan lassult tőle a játék.
A Civilization 6-ban már nincs értelme ezekkel a DX11-es technikákkal törődni, mert a DX12-es megoldások minden konfiguráción előnyösebbek, és nem mellesleg jóval egyszerűbben leprogramozhatók. A DX11 itt már csak egy menekülő API a Windows 7/8-ra.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ASUS routerek
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Mesterséges intelligencia topik
- VMware
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Villanyszerelés
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Gainward Phantom RTX 5090 32GB (Bontatlan,Alza Garancia)
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO videókártya, garanciával eladó
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- HYNIX 2GB DDR3 RAM eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest