- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Fókuszban a One UI 8 és a biztonság
- One mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Fotók, videók mobillal
- Gyűjtögeti a Xiaomi 16 az engedélyeket
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
LCD: Ezért van az emulátorokban TV emuláció. Jobbakban, pl. Stella-ban (ha már Atari 2600) rakás opciója van, tehát még olyanokat is leutánoz, amiről nem a TV tehet, hanem a kábel típusa (pl. kompozit VS s-video). Régi jó analóg átvitel...
Nem nagyították 2600-on a sprite-okat általában (amennyire emlékszem), csak ha valaminek tényleg nagynak kellett lennie. Ha megnézed screenshot-on, általában ugyan akkorák a pixeleik, mint C64-en a 3 színű sprite-oknál. (C64-en amúgy a főszereplő sprite néha 2 sprite volt egymáson, és a 2. réteg az 1 színű de a finomabb, 320x200-nak megfelelő pixelmérettel volt, amivel sokat lehetett a kinézeten dobni. Az ellenségek maradtak kevésbé kidolgozottak, de legtöbbet saját magadat nézed, szóval megéri oda "befektetni" +1 sprite-ot.)
C64-en komolyabb címeknél elég gyakran több sprite volt kint mint 8. Főleg óriási főnököknél nincs nagyon más mód, mint hogy egymás mellé rakottakból "kicsempézed". Aztán a lövedékek is sokszor sprite-ok voltak (bár nem mindig), szóval gyakran szűkös a 8 még scanlineonként is.
2600 programozás meg teljesen a scanline trükközésre épít, mivel nincs is video memória, ami a teljes képernyő tartalmát tárolná. A teljes sprite-ot (a figura képét) tároló memória sincs a video hardver szintjén, és mint ilyen, sprite magasság korlát sincs, csak szélesség (8 pixel). Minden egyes scanline előtt a CPU-nak (azaz a játékfejlesztő által írt programnak) gyorsan ki kell nyomina a videó regiszerekbe, hogy abban a sorban mi legyen látható. (Ha később ér oda a program mint az elektron sugár, akkor jelennek meg bal oldalt azok belógó fekete csíkok, ami pl. pacman-ban látható.) De ha megnézel mostanában íródott 2600 játékokat, akkor látszik, hogy miket ki lehet ebből is hozni, ha megvan rá az elszántság.
A két gép persze nem összehasonlítandó. 5 évvel idősebb a C64, ami akkor még nagy idő volt, és egy igen drága gép az otthoni gépek közt (64K RAM, brutál "GPU", ja és a legendás hangkeltő (a SID)), míg a 2600 már megjelenésekor is rettentő költséghatékony vasnak számított.
-
ddekany
veterán
Retronál nem is cél, hogy ne legyenek feltűnőek a pixelek, sőt.
Meg külön móka, hogy tudsz-e kifejező figurát kihozni kevés pixelből. Persze, régen messzebbről nézted, és a TV is erősen elkente a pixeleket (igazából egy régi színes TV 160 pixel szélességnél már kezdett gondban lenni, 320 pixel felbontás már sokszor artifact színeket produkált).
Amúgy a maximális felbontásban a két gép közt nincs nagy különbség - az mind a kettőnél jellemzően 160 pixel széltében, azonos magasságú magasságú (2 TV scan line) "lapos" pixelekkel. C64 ugyan tudott finomabb, 320 pixel széleset, de játékokban általában csak pár grafikai elemhez használják, mert úgy erősen korlátolt a színezés vele. Viszont, 2600-on ez a felbontás csak a mozgó bigyulákra vonatkozik, a pálya már csak 40 pixel felbontású (ha jól emlékszem), ami elég egy sematikus labirintushoz, de azon felül már elég sok kreativitást (piszkos trükkök) igényel. Aztán C64-en egy 3 színű sprite 12 lapos-pixel széles, míg 2600-on 8 lapos pixelből kellett ügyeskedni (és 1 színű sprite, bár soronként megváltoztathattad a színét). Aztán 2600 soronként max. 2 spriteod van, míg C64-en 8, tehát ha valami figura nagy, akkor szinte biztos, hogy kénytelen vagy 2x-esére széthúzni széltében (ezt hardverből tudja a cucc), míg C64-en egymás mellé raktál két spirte-ot (amik eleve 1.5x szélesebbek is voltak: 12 vs 8 pixel), mert maradt elég még úgy is.
-
ddekany
veterán
"keves szin, gigaszi pixelek"
Commodore 64-en nőttél fel, és kevés szín a 2600-on? 128 árnyalatból választhattál, míg C64-en csak 16-ból!
Persze, csak trollkodok, mert azokból viszont igen nagy korlátozásokkal tudtad csak egymás mellé tenni. De 5 év van a két gép közt, ami akkor még hatalmas idő volt. Meg persze ettől jellegzetes a 2600 játékok kinézete - fog fel művészeti stílusként!
Az az poén, hogy még így is nagy különbség tud lenni a játékok grafikája között, tehát valamelyik sokkal jobban néz ki, mint a másik. (Igen, mindez a játékmeneten nem javít...)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fujifilm X
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Linux felhasználók OFF topikja
- A Windows 11 lett az úr az asztali PC-k piacán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Bluetooth hangszórók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- L14 Gen5 14" FHD+ IPS Ultra 7 155U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Kezdőknek legjobb választás: 4 GHz AMD 5400U, 4 mag / 8 szál barebone
- Samsung Galaxy A14 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest