- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Megjött a Honor szuperakkumulátoros mobilja
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
válasz
#36531588 #44 üzenetére
"A negyedéves adatokat meg az előző év bázisához kell hasonlítani:"
a negyedéves tőzsdei beszámolóknál az az alap. ( ~ könyvelés )
de amúgy bármit bármihez lehet hasonlítani egy elemzésben.> whereas unit shipments of AMD Radeon boards dropped by a rather
A darabszámos csökkenésből amúgy nem lehet következtetni a nyereségre.
( pl. raktárkészletek kiárusítása nagy kedvezménnyel ..)Vagyis komplexen kell nézni a cégértékelést.
> Addig akkor én is Q1-hez hasonlítom a gaming bevétel visszaesését. Bocs.
ahhoz hasonlítasz amihez akarsz a pénzügyi beszámolón kivül ( mert az kötött );
de ettől még a konzoloktól Dől a Zsé$.
Hogy ez negyedévente hogyan oszlik el az már egy másik kérdés és nem cáfolja meg az előző állítást. -
S_x96x_S
addikt
válasz
#36531588 #39 üzenetére
> Persze, csak minek jössz 2020-as adatokkal
mert a gazdaságtan az félig matek is.
Meg Lisa Su szerint :
és 2022-ben "rekord éves félig egyedi gyártású bevételt" tervez."
és ehhez tudni kell a 2020 és 2021-es adatokat is.
ami ott van a táblázatban amit feltöltöttél.
Ha megnézed az éves összeget:
2020: $138m vs. 2021 $934 ... --> 7.2x növekedés.Ha 2022-ben >$934 felett lesz a nyereség .. akkor az már jelentős növekedés.
A negyedéves adatokat meg az előző év bázisához kell hasonlítani:
2021/2022 Q1 $121 --> $358 millió dollár
2021/2022 Q2 $175 --> $187 millió dollárAz AMD 2022 -re +60%-os növekedést tervez az egész cégre.
"For the full year 2022, AMD continues to expect revenue to be approximately $26.3 billion, plus or minus $300 million, an increase of approximately 60% over 2021 led by growth in the Data Center and Embedded segments. AMD continues to expect non-GAAP gross margin to be approximately 54% for 2022." -
S_x96x_S
addikt
válasz
#36531588 #35 üzenetére
> Te nagyon naprakész vagy, ha 2020-21-es adatokat kell keresned.
Jajj ...
Ha ismerős a táblázat .. amit te töltöttél fel ..
Akkor ott van benne.Megnézted te egyáltalán?
> , miközben idén, láthatóan csökkent a részleg bevétele,
A szezonalítás miatt az előző év azonos időszakát szokták nézni bázisnak.
> Ezt miért nem idézted: "Bár arra számítunk, hogy a játékgrafikus piac visszaesik a harmadik negyedévben,"
az az egész Piac. És a visszaesés az nVidiát jobban érinti
Ez amolyan szokásos tőzsdei figyelmeztetés is.Amúgy is:
"""Lisa Su vezérigazgató az eredménybeszámolóban elmondta, hogy
a vállalat jellemzően a harmadik negyedévben kapja a legtöbb
pénzt a játékkonzolokból,
és 2022-ben "rekord éves félig egyedi gyártású bevételt" tervez."
"""Az AMD-nek dől a Zsé$ ..
Max amiről vitatkozhatunk .... hogy mennyi a nyereség :-)Dől a Zsé$ ==> Pluszban van a Nyereség sor ..
És Lisa Su .. és 2022-ben "rekord éves félig egyedi gyártású bevételt" tervez." -
S_x96x_S
addikt
válasz
#36531588 #31 üzenetére
>> A játékbiznisz az szezonális."
> Ó jajj, pont a táblázatod szerint:A szezonalitás miatt az azonos negyedéveket kell összehasonlítani.
2021 Q1 121 millió dollár < $358 millió dollár 2022Q1-ben
2021 Q2 175 millió dollár < $187 millió dollár 2022Q2-ben
Ha megnézed az éves összeget:
2020: $138m vs. 2021 $934 ... --> 7.2x növekedés.A tőzsdei eredménybeszámolók igen kötöttek és szigorúak ..
Ha Lisa Su azt mondja, akkor az úgy van.
"""Lisa Su vezérigazgató az eredménybeszámolóban elmondta, hogy
a vállalat jellemzően a harmadik negyedévben kapja a legtöbb
pénzt a játékkonzolokból,
és 2022-ben "rekord éves félig egyedi gyártású bevételt" tervez."
""""Gaming segment includes discrete graphics processors and semi-custom game console products."
"Gaming segment revenue was $1.7 billion, up 32% year-over-year driven by higher semi-custom product sales, partially offset by a decline in gaming graphics revenue. "Ha Lisa su szerint az ide jó év lesz.. akkor az általában igaz:
( "és 2022-ben "rekord éves félig egyedi gyártású bevételt" tervez." )> Tehát csökken a bevétel, vagyis nem dől a zsé.
ajajj...
ne keverjük a bevételt és a nyereséget.
pl. Az Intelnek nagy a bevétele de veszteséges.
AZ AMD nek egészségesen növekszik a bevétele és közben nyereséges.ha neked fontos a definició:
- bármilyen pozitiv nyereség ---> "Dől a $zsé."
- A veszteség ( negatív szám ) meg ---> "Megy a $Zsé." -
S_x96x_S
addikt
válasz
#36531588 #25 üzenetére
> Remek, köszönöm. Végre megbontották.
De ezt te miért nem veszed észre magadtól?
> ... millióra apadt. Ez elég rendesen csökkenő tendencia. És szerinted dől a zsé.
milyen számokat nézel te?
"Gaming segment includes discrete graphics processors and semi-custom game console products."
"Gaming segment revenue was $1.7 billion, up 32% year-over-year driven by higher semi-custom product sales, partially offset by a decline in gaming graphics revenue. "
https://ir.amd.com/news-events/press-releases/detail/1084/amd-reports-second-quarter-2022-financial-resultsújra:
>> Lisa Su vezérigazgató az eredménybeszámolóban elmondta, hogy
>> a vállalat jellemzően a harmadik negyedévben kapja a legtöbb
>> pénzt a játékkonzolokból,
>> és 2022-ben "rekord éves félig egyedi gyártású bevételt" tervez."
> 2022 Q1 358 milliós bevétel, ami 2022 Q2-re 187 millióra apadt.Jajj ..
tudott mit jelent a Q1,Q2 és a Q3?
A játékbiznisz az szezonális.a Y/Y -kell nézni és az +32%
-
S_x96x_S
addikt
válasz
#36531588 #26 üzenetére
> Pat Gelsinger kijelentését változatlan körülmények között illene bírálni,
egy vezető mindig találhat kifogást .. de nem ettől jó vezető.
amúgy a piac és a befektetők mondanak itéletet .. és ez épp elég.
Ma éppen:
Piaci összegzés: Advanced Micro Devices : 137,94 milliárd USD
Piaci összegzés: Intel : 129,17 milliárd USDÉn verseny párti vagyok .. vagyis erős Intel és erős AMD ...
-
S_x96x_S
addikt
válasz
#36531588 #21 üzenetére
> Nem látom a "konzolpiacon dől a zsé" alátámasztását sem tőled,
tisztára "Pat Gelsinger" - vagy :-)
Ő az aki kijelentette, hogy az AMD dominanciának az Alder Lake-el vége ..
2021: Intel CEO says AMD's CPU dominance is 'over with Alder Lake'Most meg már kevésbé optimista:
https://prohardver.hu/hir/nem_szamit_jo_idoszak_intel_vezer.html -
S_x96x_S
addikt
válasz
#36531588 #20 üzenetére
ott van a linkben.
"Today, we’re learning how big AMD’s gaming business is for the very first time — and the answer is $5 billion a year. That’s how much the company earned in 2021 from the “semi-custom” chips that go into Sony’s PS5, PS4, and every modern Microsoft Xbox, in addition to its discrete GPUs you’ll find in graphics cards and high-end gaming laptops.
It appears to have become quite a profitable business, too — nearly $1 billion in revenue in 2021 — and could exceed that this year: in an earnings call, CEO Lisa Su says the company typically sees its most money from game consoles in the third quarter, and it’s on track for “record semi-custom annual revenue in 2022.”Ezt irtam:
"> mert igen a konzolportok az AMD-nek kedveznek és dől a Zsé$"és tényleg dől a Zsé$
nyers fordítás:
"Ma tudjuk meg először, hogy mekkora az AMD játéküzletága - a válasz pedig évi 5 milliárd dollár. Ennyit keresett a vállalat 2021-ben a Sony PS5-ös, PS4-es és minden modern Microsoft Xboxba kerülő "félig egyedi" chipekkel, valamint a grafikus kártyákban és csúcskategóriás játékos laptopokban található diszkrét GPU-kkal.
Úgy tűnik, hogy ez is elég nyereséges üzletággá vált - 2021-ben közel 1 milliárd dolláros bevételt ért el -, és idén még ezt is meghaladhatja: Lisa Su vezérigazgató az eredménybeszámolóban elmondta, hogy a vállalat jellemzően a harmadik negyedévben kapja a legtöbb pénzt a játékkonzolokból, és 2022-ben "rekord éves félig egyedi gyártású bevételt" tervez."Ma éppen:
Piaci összegzés: Advanced Micro Devices : 137,94 milliárd USD
Piaci összegzés: Intel : 129,17 milliárd USD -
#36531588
törölt tag
válasz
#36531588 #20 üzenetére
Ja, még ez:
"és mivel a PS5 és az XBOX nem nVidia alapú
- az az nVidiának "nem kedvez"
- de az AMD-nek igen."A switch meg nvidia alapú, és ahhoz képest hogy egy Sony és Microsoft az ellenfele, nem teljesít rosszul, kb 70 millióval van elmaradva a switch
420 vs 345 millió. Ahhoz képest, hogy tudjukki mekkora bukást jósolt a switch-nek, cikkeken keresztül...
Nem látom a "konzolpiacon dől a zsé" alátámasztását sem tőled, pedig vártam..... hogy is alakul akkor az az amd divízió összegszerűen, konzolra és epycre bontva? Vagy csak egy újabb, minden alapot nélkülöző kijelentés volt tőled?
-
S_x96x_S
addikt
válasz
#36531588 #14 üzenetére
> Pontosan tudod arról beszéltem, hogy a konzolportok majd az amd dvga-nak kedveznek.
az AMD -nek kedveznek .. és nem csak a CPU terén .. (x86 tértek át pl. a cell-ről)
hanem az RDNA2 (+RDNA3) -as technológia terén is.Nem tudom, hogy halottál-e az RDNA2-ről ..
és érted-e, hogy mi az az ökoszisztéma az architektúrákban.
a lényeg.. hogy a kettő összefügg és erősíti egymást.de ha még halottál is, nem árt felfrissitened a tudásodat.
"AMD RDNA™ 2 architecture is the foundation for next-generation PC gaming graphics, the PlayStation 5 and Xbox Series S and X consoles. The groundbreaking RDNA architecture was first introduced at E3 2019, and since then has continuously evolved to spearhead the next generation of high performance gaming. It’s the DNA that powers your games, the DNA that brings your games to life, the DNA that keeps evolving."
https://www.amd.com/en/technologies/rdna-2> És azt is hogy ez nem jött össze.
más a nézőpontunk ..
az RDNA2 elég domináns manapság .. hála a gaming konzol üzleteknek..
Ha nem lett volna a kozolbiznisz, akkor sokkal nehezebb dolga lenne az AMD gaming-nek.BEvétel:
AMD rode the PS5, Xbox, and GPUs from a loss in 2020 to a likely billion in 202211
AMD now has a ‘gaming’ business, and here’s how it’s doing
https://www.theverge.com/2022/8/2/23289464/amd-gaming-business-q2-2022-gpu-playstation-xbox-semicustom"
Today, we’re learning how big AMD’s gaming business is for the very first time — and the answer is $5 billion a year. That’s how much the company earned in 2021 from the “semi-custom” chips that go into Sony’s PS5, PS4, and every modern Microsoft Xbox, in addition to its discrete GPUs you’ll find in graphics cards and high-end gaming laptops.It appears to have become quite a profitable business, too — nearly $1 billion in revenue in 2021 — and could exceed that this year: in an earnings call, CEO Lisa Su says the company typically sees its most money from game consoles in the third quarter, and it’s on track for “record semi-custom annual revenue in 2022.”
In 2020, AMD actually lost $138 million on gaming... but in just one year, operating income rose by over a billion dollars to hit $934 million in 2021. Late 2021 is when Sony started turning a profit on the PlayStation 5, though Sony still has supply constraints; Microsoft generally doesn’t turn a profit on the Xbox itself, though AMD almost certainly would as a chip supplier."
>> Akkor már ezt olvashattuk, hogy innentől a konzolportok az amd-nek kedveznek.
> mert igen a konzolportok az AMD-nek kedveznek és dől a Zsé$A Gaming része a konzol .. az RDNA2 egyre erősebb ( konzolban és a GPU-knál)...
és dől a Zsé$"Gaming segment includes discrete graphics processors and semi-custom game console products."
"Gaming segment revenue was $1.7 billion, up 32% year-over-year driven by higher semi-custom product sales, partially offset by a decline in gaming graphics revenue. "
https://ir.amd.com/news-events/press-releases/detail/1084/amd-reports-second-quarter-2022-financial-results> hogy innentől a konzolportok az amd-nek kedveznek.
értelmező kéziszótár:
a "kedvez" itt azt jelenti, hogy az RDNA2 -n keresztül a piacok összefüggenek.
és jellemzően nem nVidia alapú architektúrán kerülnek megvalósításra..és mivel a PS5 és az XBOX nem nVidia alapú
- az az nVidiának "nem kedvez"
- de az AMD-nek igen.Ha nem lenne RDNA2 a konzolokban akkor az AMD GPU részesedése ( és dominanciája) sokkal kisebb lenne.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
#36531588 #10 üzenetére
> Már volt ilyen, mikor a konzolokba amd apu került.
> Akkor már ezt olvashattuk, hogy innentől a konzolportok az amd-nek kedveznek.
> Nem jött össze.Az AMD-nek összejött ..
A konzolok az AMD-nek kedveznek
és jelenleg az AMD "a domináns" a konzolpiacon és dől a Zsé$És a konverzió is egyre egyszerűbb ..
Nem árt tudni, hogy a PS3 és PS2 konzolok nem is AMD64 alapúak voltak
.. és a PC/WIN -re történő portolás elég sok időt el is vett ..
És most meg szinte minden kezd át-szívárogni a konzolból a Windows-ra. -
1dude
senior tag
válasz
#36531588 #10 üzenetére
A játékok 99.9% -a soha semmit sem fog rendesen kihasználni. Minél több erőforrás áll majd rendelkezésre idővel, annál többet pazarolnak majd el. Voltak már akik ezt belátták, és húztak valahol egy vonalat. Meg vannak, akik ezt leszarják, mert ki tudják/akarják fizetni.
-
Dr. Akula
félisten
Jelenleg. De ha elkezdenek jönni a next(jelen)gen konzolokra írt játékok, akkor ez megváltozhat. Jeleneg azért nem számít a sebesség, mert nem használják ki, hiszen arra számítanak hogy eddig olyan nem volt, kinek adnák el a játékot ha feltétele lenne. Konzolon ez nem szempont, aztán a konzolportokban majd bejön pc-re is, mert nem fogják újraírni a kedvünkért.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Crucial T500 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! LG UltraGear 27GL850-B 144Hz QHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest