Hirdetés
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy A17 5G – megint 16
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Jolla és SailfishOS tapasztalatcsere
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Vivo X300 Pro – messzebbre lát, mint ameddig bírja
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aprósólyom
addikt
válasz
Synthwave
#41
üzenetére
Na most direkt kipróbáltam az nvidia pendulum demot, 60hz/60fps és 120Hz/120fps módban. Természetesen élesebb a mozgás, de az inga sebessége miatt pici a látványbéli különbség. Már csak azért is, mert ha szabadon mozgok a kamerával, nem gyors a kameramozgás. És ráadásul, hála a mai aktív szinkronoknak és a pár millisec frametime különbségnek köszönhetően az input lagon is alig lehet felfedezni különbséget.
Persze a játék motorjától és sok minden mástól is függ.Viszont egy átlag játékos biztos nem nézi ennyire részletesen. És kifejezetten az átlag játék általános sebessége tapasztalataim szerint(!!!) sem igényel 60/75fps-nél többet véleményem szerint.
A mai világban én pedig kifejezetten ráhatok az emberekre, hogy feleslegesen ne füstöljön már el az éterbe több áramot.
Nem is a forintok miatt, hanem az energiatudatosság miatt. Minek futtatni mondjuk egy AC sorozatot 75fps-nél többel? Se a játékélményhez, se a játékon belüli teljesítményhez nem ad hozzá.Viszont a quake championsben 60fps limiten, konkrétan folyamatosan villog a performance issue. Gondolom, a kliens és a szerver nem tudja így összeszinkronizálni magát. kb 90fps-től felfelé kezd normálisabb, már majdnem so-so folyamatos lenni. Gyanítom nem véletlen az in-game fps limit 120fps defaulton. Próbáltam is, hogy 100fps alatt közel sem annyira effektív a movement. Vannak helyek, ahova az Istennek sem akart felugrani 90fps-nél akarakterem. 120-as limitnél egyből minden működött, ahogy kell. Tipikus Quake.
240fps-nél meg a 120fps-re mondom, hogy lassú, annyival más dimenzió a kettő.Én azt mondom, hogy mindenkinek igaza van.
Különbözőek az érzékszerveink, az idegrendszerünk. Más a játékstílus. (Elsősorban a tempóra, dinamikára gondolok.) És még egy olyat is mondanék, hogy az élettapasztalataink is befolyásolják az igényt.
Erre példa, hogy a veterán arena shooteresek hajlamosak esküdni arra, hogy ne használjunk aktív szinkront a megnövekedett input lag miatt. Viszont ma már a tesztek is igazolják, hogy egy jobb monitornál annyira jelentéktelen a különbség, hogy ma már ez sem igaz.
Rapha-t megkérdeztem egy streamben, mert feltűnt, hogy beton stabil 240fps-t mutat az in-game fps számlál. A kérdésemre elmondta, hogy azért mert 240Hz g-synces monitort használ, aktív g-sync-kel.
Mára pedig én is elmondhatom. 1 hete tesztelem quake champions alatt a 240hz-es monitorom, hogy tökéletes. Annyira kicsi a különbség input-lag-ban, hogy egy vakteszten meg sem lehetne mondani a különbséget. Amit érzek, az is lehet, hogy csak placebo, mert tudom, hogy kell legyen 1-2-3ms különbség. Amiről meg nyilván tudom, hogy annyira rövid idő, hogy biztos vagyok benne, hogy érzékelhetetlen. -
jokeph
nagyúr
válasz
Synthwave
#41
üzenetére
Hát, én most nyúzom egy ideje több féle konfigon is az eredeti RTCW-t (1.42-es patchel megkínálva, így elérhetőek a WS felbontások is egészen 4K-ig), és a penész megevett amikor 30-60 fps nyomott ki magából gyengébb konfig/VGA mellett, aláírásomban lévő konfigon stabil 90/91 FPS--el fut mint a vaj (1080p és 4K is).
Oda lehetne neki csavarni a konfig fájl átírásával 300-at is csak nem biztos hogy helyesen működne a Quake3 motor ez esetben is.
i5-7600k+HD630 Intel graphics-al stabilan tolja a 180 FPS-t (1050p).
A cikkre szereplő monitorra reagálva: azért érdekes, hogy TN paneles.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rogyásig pakolható a Cooler Master Cosmos szériás csúcsháza
- Pánik a memóriapiacon
- Linux haladóknak
- sziku69: Szólánc.
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Bestbuy játékok
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Hogwarts Legacy teszt
- Nintendo Switch 2
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- High-End AMD Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Taichi + Dell AlienWare AW2725DF + ajándékok
- Gigabyte GA-H110M-S2PV PC 7. gen i5 proci, 240 GB SSD, Jogtiszta Windows 11
- Gamer PC - Z790 / i5 13600 KF / 32 GB / 2 TB / RTX 3080
- DELL Precision 7810 PC (Intel Xeon 8X3500 Mhz, 16 GB DDR4, 256 GB SSD+500GB HDD, Quadro M2000 4 GB)
- Lenovo ThinkCentre M720q Tiny PC (Intel i5 9500T 6 X 3700Mhz, 16 GB DDR4, 256 GB SSD)
- ÚJ Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Essential robotporszívó feltörlő 2db 1999 Ft
- Dell Latitude 7250 12" FHD IPS touch, i5 5300U, 8GB RAM, SSD, jó akku, számla, 6 hó gar
- Bomba ár! Asus X555LA - i3-4GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 10700 / 32GB DDR4 / RX 6700XT 12GB / 512 SSD + 1TB HDD
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Nem is a forintok miatt, hanem az energiatudatosság miatt. Minek futtatni mondjuk egy AC sorozatot 75fps-nél többel? Se a játékélményhez, se a játékon belüli teljesítményhez nem ad hozzá.
Különbözőek az érzékszerveink, az idegrendszerünk. Más a játékstílus. (Elsősorban a tempóra, dinamikára gondolok.) És még egy olyat is mondanék, hogy az élettapasztalataink is befolyásolják az igényt.


