Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz Ren Hoek #68 üzenetére

    "Igazából csak annyit kell észrevenni, hogy óriási áldozatok árán jutunk ehhez a kiaknázatlan dologhoz."

    Én nem így látom. Szerintem nincs áldozat, mert nem volt már mit feláldozni. A "hagyományos" API-knak gyakorlatilag végük (nem csak játék-vonalon), nincs már bennük valódi fejlődési potenciál. Nem véletlenül lépett a Khronos is. Tehát bármi történjen ezután, hátrább nem leszünk a váltással annál, mint ahova anélkül jutnánk. Előrébb, de mennyivel? Nos, ez majd kiderül.
    Pc-játék vonalon viszont azt is vedd figyelembe, hogy a legtöbb AAA kategóriás játék konzolokra is készül, vagyis multiplatform és nagyon kevés a PC-exkluzív cím. A konzolokra történő játékeladás viszont jövedelmezőbb piac, mint a PC-s. Tehát a stúdiók a fejlesztési keretük nagy részét a konzolra fejlesztésre fogják kapni. Innentől kezdve meg nagyon nem mindegy, hogy a PC-re portolás költsége pénzben/időben mekkora. Low level konzol API-ra írt játék(és motor) PC-s low level API-ra történő portolása töredék költség, szemben azzal, mintha magas szintű, DX11-hez hasonló struktúrájú API-ra kéne megtenni.

    "Mindenki várja mint a messiás, aztán ami a konzoloknál, olyan szépen működik a zárt rendszer miatt. Itt viszont nagyon komoly problémákat szülhet."

    Igen, ez így van. Szülhet és valószínűleg fog is szülni jó pár esetben.

    "A jövőben magának a driver írásnak a nyűgjei átszállnak a fejlesztőkre? Mikor még az évtizedek óta ezzel foglalkozó komoly mérnökcsapatoknak is szarul megy általában (AMD... de mostanában az NV driverei is kritikán aluliak voltak pár kiadással) A fejlesztők lehet nyernek a dologgal, bár gazdaságilag nem biztos. Szabadabban kódolhatnak, ugyanakkor sokkal hosszabb, drágább tesztfázis kellhet, sokkal több eszközön. Az AMD-nek és az NV-nek minden céghez küldenie kell specialistákat egy zsák pénzzel, hogy segítsék a munkát. Kisebb stúdiók meg... Kitudja... Majd meglátjuk mit hoz a jövő. Az biztos, hogy előbb utóbb meg kellett lépni, de egyelőre nem látni hosszú távon milyen hatásai lesznek."

    Persze, simán lehet, hogy még így is kivérzik az AAA kategóriás PC-s játékpiac (amivel együtt a DGPU-knak is végük lesz), mert nem fogják tudni kezelni az új API-kkal együtt jelentkező nyűgöket. De az új API-k nélkül meg biztosan meghalna. Szóval igazából nincs más alternatíva.

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz Ren Hoek #30 üzenetére

    "Ez a DX12 meglehet, hogy a PC játék koporsójába az utolsó szög. Lehet szuper új lehetőségeket nyújt, de olyan szintű szakadást okozhat a hardver-szoftver terén, amit csak konzolon lehetett menedzselni igazából. Ráadásul a fejlesztőkre is eléggé nagy terhet róhat, főleg a későbbiekben."

    Komplex dolog ez. Talán egészen oda lehet visszavezetni, hogy a jelentős mértékű folyamatos órajelemelés, mint lehetőség megszűnt a CPU-nál is, meg a GPU-nál is. Innentől kezdve a párhuzamosítás, minél több feladat egyszerre, egymás mellett történő elvégzése hozhat csak teljesítménynövekedést. Viszont ehhez, vagyis ahhoz, hogy hatékonyan ki lehessen használni a hardvert, nagyobb hozzáférés kell alkalmazásprogramozói oldalról. A nem explicit grafikus API-kal ezt nem kapják meg, ezért azokat elkezdték kinőni a programok, komolyabb játékmotorok, pl. a Frostbite, de esélyes, hogy az "eredeti" UE4-et is emiatt kellett "csonkolni"... Szóval onnan lépni kellett valahová. El lehetett volna húzni még pár évig a váltást, de akkor addigra még jobban összezsugorodott volna a PC játék-piac. Az OpenGL-nél volt egy gyenge próbálkozás egy köztes akármire, ez volt az AZDO, de annak vége lett, mielőtt még megszületett volna és inkább bevállalta a Khronos is a teljes átállást, vagyis a Vulkant. Szóval a DX12 (és a Vulkan) nem az utolsó szög, hanem ellenkezőleg, egy lehetőség, egy mentőövféleség, amivel aztán vagy tudnak élni a piac szereplői, vagy nem. Áldozatok lesznek, ez valószínű, de legalább a piac megmaradhat. Addig is, elvileg jön még egy DX11.3, tehát akik nem tudnak "felnőni" az explicit API-k követelményeihez, azok erre is fejleszthetnek.

Új hozzászólás Aktív témák