Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Oneill90

    csendes tag

    válasz Galgogergo. #16 üzenetére

    Pedig sajnos így van :(

    Aki minőségi analóg forrásokon nevelkedett, esetleg van némi köze az élő zenéhez, keveréshez az rögtön felismeri, hogy digitális forrásról szól-e a zene vagy analógról. (mielőtt belemennénk a szar az analógba leszögezem, hogy nem akarok hitvitát kelteni és analógból sem a lengyelpiaci 500Ft-os lagzis kazettákra és 1000 Ft-os ajtókitámasztásra való táskarádiókra gondolok)

    Elég meghallgatni a CD-k felső frekvenciatartományát. A cintányérok és az ének "fénye" ha manapság van neki nagyon fülbetűnően egy frekvenciamag köré csoportosul és egy helyről szól. Itt kiemelném a loudness war-t, ami miatt egyre szarabbul szólnak az új zenebonák. A felső 3 dB-be próbálnak meg agyonkompresszálás mellett beletolni annyi dinamikát, aminek kellene 9-12 dB. Ez csupán arra jó, hogy a kínai zsebrádión és a nagyon okos telefon 200 Ft-os DAC-ján is hangosan szóljon a zene, persze a dinamika teljes hiánya nélkül.

    Az 's' és 'SZ' hangok túlzott súlyozottsága lehet egy rosszabbul sikerült mastering hatása is. Ez mind analóg, mind digitális forrásnál jelentkezhet. Ezt de-esser audio kompresszorral / EQ val (5-9 kHz) elég jól lehet kompenzálni. És az énekes hangjához / technikájához kellő figyelemmel megválasztott mikrofon sem mellékes.

Új hozzászólás Aktív témák