- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Huawei Watch GT 2 - épp ideje!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
Ezt azért még érdemes elolvasni, hogy kicsit árnyaltabb legyen a kép, jogy mennyire akarják a nagy autógyárak az elektromos autót.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
bolondember
MODERÁTOR
számomra csak az érthetetlen, hogy miért egy ilyen orbitálisan nagy tepsivel kezdik, ami legalább sokat is fogyaszt..
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz bolondember #2 üzenetére
Azért, mert még mindig tart az SUV őrület. Külső méreteit tekintve kicsivel nagyobb, mint a Q5, de messze nem egy Q8. Ez az a méret, amit az EUban tőlünk nyugatabbra megvesznek még az anyukáknak gyereket hordani és bevásárolni, de az USÁban sem nézik játékautónak. Oké, meg lehetne oldani kisebb méretben is (Kona is csak ~4,2m hosszú).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz bolondember #2 üzenetére
Az Audi a VW luxusmárkája, mit vársz tőlük?
Olcsó és kicsi elektromos autónak ott van az e-UP! meg az e-Golf a VW kínálatában. A Golf ugye azonos az A3-al, tehát egy e-A3-at tudnának kihozni legfeljebb, de nyilván az Audi nem az e-Golfnak akar belső konkurenciát, hanem az elektromos autó vásárlók egy másik rétegét célozzák meg vele. Anyu-terepjárónak meg egy ilyen batár kell...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
bolondember
MODERÁTOR
-
nagyúr
válasz bolondember #6 üzenetére
Izlések és pofonok, noha nem akarom mentegetni a német prémium gyártókat, de especiel volt az Audi A8-asból is 4 hengeres motorral szerelt hibrid a 2010-es évek elején, csak a kutya sem vette. A német prémiumgyártók azért vásárlókat szolgálnak ki, így nekik arra kell figyelniük, hogy a vásárlók mit akarnak.
Especiel a Tesla meg a másik véglet a nézeteim szerint, ahol egy geek üzleti kamikaze fejjel megy előre. Jól jellemzi ezt, hogy a szeptemberi negyedéves jelentésben büszkén hangoztatták, hogy nyereséget termeltek. Ez volt a harmadik nyereséges negyedévük 2008 óta, és összeségében a cég 5,8 milliárd dolláros veszteséget termelt eddig működése folyamán. Az, hogy még talpon van, a befektetőknek és az állami támogatásoknak köszönhető. Ezek után a profitorientáltan működő európai gyártókat ész nélkül ostorozni azért kissé fals, nem?
Az egyik 19, a másik egy hijján 20...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
.Szaki.
addikt
És akkor a Tesla esetében az elképesztő minőségi problémákról még csak nem is esett szó.
Egyébként a Q5 méretosztály pont hogy nem monstrum, hanem a legkényelmesebb méret. Elég széles ahhoz, hogy kényelmesen el lehessen férni, magasan ülsz, van csomagtartója, hátul sem szűkölködnek, de azért nem olyan hosszú, hogy ne lehessen vele normálisan parkolni a belvárosban. Ha ez egy kicsit nagyobb, akkor az még pont határeset szerintem.
-
bolondember
MODERÁTOR
igen, a Tesla sem semmi - de már nyereségesek. Ha azt nézed, hogy alig pár éves gyártó (befektetők ide vagy oda) - konkrétan még egyik nagy, tőkeerős gyártó sem képes lenyomni őket teljesítményben/fogyasztásban.
Ami viszont nem mindegy.
És ugye ott van még a kiépített töltőhálózat - ami szintén a javukra szól.Van egy olyan érzésem, ha nem lett volna az egész dízel-botrány akkor még mindig nem csinálnának villanyos verdákat a germánok (sem).
Az meg, hogy a vásárlói igényeket szolgálja-e ki a SUV-őrülettel az Audi, vagy éppenséggel mesterségesen, nem létező igényeket kínál (amire persze harap a piac) - na, az megint más kérdés (lásd még a kávamentesítés, a noccsok és még sorolhatnám).
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
hemaka
nagyúr
válasz bolondember #6 üzenetére
Miben? Mert a Teslak rohadt gagyik mint kivul, mint belul, olyan tipikus amerikai minosegu fostalicska.
-
nagyúr
válasz bolondember #9 üzenetére
Ez azért összetett történet, mert az autógyártók időről időre nekiugranak az új technológiáknak, például az elektromos autó sem a 2000-es évek találmánya, anno az 1970-es évektől kezdve folyamatosan vannak fellángolások, és voltak már akkor is megvásárolható vagy bérelhető elektromos meghajtású autók.
A profitorientált autógyártók részéről nyilván éles kérdés, hogy megtérül-e egy fejlesztés, én 10-15 évvel ezelőtt inkább a hidrogén-meghajtásban hittem, akkoriban az tűnt életképesebbnek. Especiel ma is úgy vélem, hogy lehet jobb ötlet lenne a hidrogén-üzemanyag, mint az akkumulátor, de ez már inkább hitvita kategória.
A diesel-botrány kétségkívül csúnya sebhely lett a belső égésű motorok terén, de ettől még az elektromos autózás nem feltétlenül életképes alternatíva. Ilyen téren érdekes történet lesz majd az, amikor az állami támogatásokat szépen elkezdik leépíteni az elektromos autók terén...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
atee_13
őstag
Elvileg a Teslának ezután kellene jobban termelni a hasznot. Az üzemükhöz használt gyártósorral rengeteg probléma volt felvásárolták és kijavították, most már a szalagról legördülő autók mennyisége is az előzetes jóslatok szerint megy. És ha jól emlékszem nemrég az állami támogatás is "lejárt " náluk mert átléptek egy bizonyos eladott darabszámot.
Valamit szerintem az önvezető rendszerben is mindenki előtt állnak, ha másért nem is azért mert az autopilot-tal rengeteg valós körülmény között tesztelt adattal rendelkeznek míg a többiek inkább csak kontrollált vagy szimulált adatokkal rendelkeznek. Igen tudom volt tragédia is a pilotájukban de összességében így olyan adatokkal is rendelkeznek, hogy az "előírttól" eltérően cselekvő user-ek milyen hülyeségeket tudnak produkálni.
Ők fejest ugrottak ezzel az egésszel nem lassan szisztematikusan építkeztek, majd az idő megmondja, hogy jó volt e ez így.
Mindenesetre én örülök nekik és a felhajtásnak ami van körülöttük mert így húzzak magukkal az elektromos autó vonalat.
-
petymeg
addikt
A 400 km hatótáv az gondolom nyáron, klíma nélkül, 80 km/h sebességgel értendő. "Csak" 9 óra töltési idő? A jelenlegi akkumulátor technológiával és a jellemzően CO-t termelő áramtermelés mellett vicc az elektromos autó. Önámítás.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
petymeg
addikt
"Az Audi mindenesetre ezidáig megmaradt az úgynevezett mild-hibrid technológiánál, ami a nap végén mindössze pár deciliterrel tudja csökkenteni az autói száz kilométerre vetített fogyasztását, ami amúgy az összképet nézve nem rossz, de azért a tulajdonosok ökológiai lábnyomát nem csökkenti jelentős mértékben."
Hát ja, eleve aki luxusautót vesz azt aztán baromira érdekli az ökológiai lábnyom.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
Fabianus
tag
válasz bolondember #16 üzenetére
Nem vagyok szakértője a témának, csak rákerestem hirtelen a neten.
Mármint hogy a Model X-re gondolsz?
Annak konkrétan 14 km-rel nagyobb hatótávot látok, és sokkal magasabb árat. 37 milliótól fölfele 50-60-ig (persze Amerikában meg lehet, hogy fordítva lesz az ár.)
-
CactuS
Arcképgyáros
Önámítás? Szerintem inkább tudatlanság és félretájékoztatás, illetve erős lobbi az autógyártók részéről. Még évek múlva is visszatérnek ugyanazok a demagóg cikkek, amik a robbanómotoros autókat istenítik ezzel a dumával, hogy az akkuk mennyire szennyezik a környezetet,ha pár év alatt tönkre mennek és a szénerőművel termelt áram miatt mennyivel több CO-t termel (ezen érvek többsége nem igaz, jobb esetben féligazság vagy görbe tükör). Ha feltételezzük, hogy nincsen megújuló energiából töltött üzemanyaga egy elektromos autónak, akkor az életútja során ~50%-kal kevesebbet szennyez, mint egy mai modern dízel autó.
A mai modernebb villanyautóknál nem zuhan olyan meredeken a hatótáv hűtés-fűtés esetén, mint pl: egy
c-zero esetén, amiben még hagyományos fűtőrendszer van, tehát ez sem igaz. Az újabb generációs elektromos autók bőven többet tudnak, mint amit egy ember egy nap megy (Hyundai Kona EV pl: valós városi/autópálya használaton ~500km-t tud menni, de a többiek is tudnak valós 200-300 km-t menni). Ha ennél hosszabb az út, akkor valóban meg kell állni egy villámtöltőnél, ahol 20-30 perc alatt jó 70-80 %-ot bele lehet tölteni az akkuba.
A 9 óra töltés a sima hálózati töltés, azaz, ha meló után hazamész és a garázsban feldugod a töltőre az autót. Akkor pedig igazából teljesen mindegy, hogy 4 óra vagy 8 óra.Jelenleg a legnagyobb gond az, hogy pont a legyártott akku mennyisége a szűk keresztmetszet és ezt orvosolni nem 1-2 év lesz. A legtöbb új modellből alig kap Európa, Magyarország meg főleg (lásd limitált ioniq, Kona EVre meg még időpont sincs, hogy hozzánk mikor érkezik), mert a nagyobb piacokon próbálják kiszolgálni az igényeket, de az se megy. A legtöbb autógyárnak nincs saját gyártókapacitása, így ők erősen függenek a beszállítóktól, nem véletlen, hogy próbálnak kivárni és a többség csak a látványos koncepció tervekig jut el és azzal kampányol évekig. Ha időd engedi, akkor olvass bele a cikkbe, amit linkeltem korábban.
Fabianus: a sorozatgyártás felfuttatásánál voltak minőségi gondjaik, illetve látszik az autóikon, hogy "geek"et tervezték, nem klasszikus autógyárak. Viszont olyan gyors-töltő hálózata van, mint semmilyen másik konkurenciának (Usában napelemes erőművekkel megtámogatva). Tőlünk nyugatabbra gond nélkül tudsz 15 perces megállásokkal utazgatni európán keresztül egy Teslaval. Fogyasztásban egyébként a Teslak közül a Model 3 jelenleg a legjobb, ha jól emlékszem, nem az X.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
Ha feltételezzük, hogy nincsen megújuló energiából töltött üzemanyaga egy elektromos autónak, akkor az életútja során ~50%-kal kevesebbet szennyez, mint egy mai modern dízel autó.
Miért a dieselel veted össze, miért nem a benzinessel?
Milyen szennyezőfaktorokról beszélünk pontosan?
Milyen feltételek mellett?Szóval én azt nem csípen az elektromos autók mellett lobbyzók érveiben, hogy ugyanazt a hibát követik el, mint amivel a belsőégésű motorok lobbyját vádolják...
Az első hsz.-ben linkelt oldal a legjobb példa erre...
Vannak előnyei az elektromos autóknak, ezt nem vitatom el, de ne állítsuk már azt, hogy az elektromos autók a közlekedés szűz mária szintű megváltása, míg a belsőégésű motor a sátán teremtménye...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fabianus
tag
A Model X-et azért hoztam fel, mert azt találtam leginkább hasonló autónak a Tesla kínálatából. Egyszerűen csak azt éreztem valamennyire összehasonlíthatónak ezzel az Audival.
Model 3 hogy jön ide? Persze, hogy kevesebbet fogyaszt. Benzineben is így lenne. De egy SUV-ot benzinesként sem vetek össze sem egy limuzinnal, sem egy Smart-al. Valószínűleg ezért sem értettem, hogy mire gondol a kolléga.A minőség témát én nem hoztam fel. Van véleményem róla, de ebbe nem akarok belemenni.
-
Apollyon
Korrektor
A dízeles üzem szerintem is vesszen, de a benzines autók eléggé rendben vannak.
Ráadásul bármikor kifogy az üzemanyag, újratöltöd azonnal és újból elölről kezdődik a jóval nagyobb, maximális hatótáv, fűtéssel és télen is a legnagyobb hidegben.Szal amíg legalább ugyanezt a szintet nem tudja az elektromos autó, addig a téma bukó. Egyébként én is az elektromos autóra teszem a voksom a benzinessel szemben. Csak nem az akkumulátorral üzemelőre Ezt ebben az aksis dologban én egyáltalán nem bízom.
Hidrogén pl. elég jónak tűnik, de arról te biztos többet tudsz mondani.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
#06658560
törölt tag
válasz bolondember #9 üzenetére
Ne keverd a nem tudját és a nem akarját! Egyébként le tudta, BMW i8. Jaguar I-Pace, tud pályázni, a Tesla nem bírja, mert megfő. A Tesla hálózat is minden, csak nem kiépített.
Az autógyárak akkor fogják tolni izomból az elektromos autót, amikor az a vevőknek tényleg alternatíva lehet, és tényleg elgondolkodnak azon, hogy olyat vegyenek.#13 atee_13: Maximum hype terén áll a Tesla előrébb önvezetésben.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"Még évek múlva is visszatérnek ugyanazok a demagóg cikkek, amik a robbanómotoros autókat istenítik ezzel a dumával, hogy az akkuk mennyire szennyezik a környezetet,"
1) Belsőégésű motor.
2) Kongóban, Bolíviában, Peruban jártál mostanában? [link]"Ha feltételezzük, hogy nincsen megújuló energiából töltött üzemanyaga egy elektromos autónak, akkor az életútja során ~50%-kal kevesebbet szennyez, mint egy mai modern dízel autó."
Erre mi a forrásod? [link]
"Az újabb generációs elektromos autók bőven többet tudnak, mint amit egy ember egy nap megy (Hyundai Kona EV pl: valós városi/autópálya használaton ~500km-t tud menni, de a többiek is tudnak valós 200-300 km-t menni)."
Csak az emberek nem akarnak naponta tölteni/tankolni, ezért is vannak kiakadva, ha egy kisautó csak 400km-et megy el a kis tank miatt. Töltési problémák mellett a naponta töltés pláne nem játszik, és azért a potenciális ügyfelek legnagyobb része nem kertes házban lakik, hogy garantáltan tudja tölteni a verdát.
"A legtöbb autógyárnak nincs saját gyártókapacitása, így ők erősen függenek a beszállítóktól, nem véletlen, hogy próbálnak kivárni és a többség csak a látványos koncepció tervekig jut el és azzal kampányol évekig."
Mi van? Melyik autógyárnak nincs kapacitása?
"Tőlünk nyugatabbra gond nélkül tudsz 15 perces megállásokkal utazgatni európán keresztül egy Teslaval."
Ehhez képest 2009-ben képes voltam egy sima 1,6-os Alfa Romeo 156-tal egy Köln-Budapest távolságot egyetlen félórás megállással teljesíteni, ami benzines. Dízellel lehet az sem kellett volna. Amikor autóval jártam dolgozni a napi 70km-es körömmel heti egy tankolás elég volt, ami összesen volt tíz perc. -
#76500480
törölt tag
Az elektromos autó fejlesztése ráér... Először oldják meg a fűtést, döglött macskától a géprongyig mindent rádobnak a tűzre. Alternatív megoldásként geotermikushő már 2009-ben is 25 millióba került....
-
bolondember
MODERÁTOR
válasz #06658560 #22 üzenetére
i8 nem villanyos, hanem hibrid, teht az más tészta - másrészt meg ha pályázás alatt a versenypályát érted akkor egy elég rétegigényt sikerült kiemelni.
A Supercharger meg kiépített - vagy tudsz mondani bármilyen más gyártó bármilyen villanytöltő állomásrendszert (1422 állomás 12k töltővel)?
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #06658560 #23 üzenetére
Pont az ADAC teszt az egyik ilyen, ami irgalmatlan ferdítéseket ír. (Egyébként meg nem egyszer buktak már le amiatt, hogy "támogatták" a független tesztjeiket a gyártók, de nyilván ez sem számít, mert ők az ADAC).
Olvasd már el mit írtam, kérlek. Jelenleg a legnagyobb gond az, hogy pont a legyártott akku mennyisége a szűk keresztmetszet és ezt orvosolni nem 1-2 év lesz. A legtöbb autógyárnak nincs saját gyártókapacitása, így ők erősen függenek a beszállítóktól. Ez van.
A többi részre annyit mondanék, hogy látszik, hogy nem használsz vagy használtál még elektromos autót. Tudod mennyi tölteni otthon egy elektromos autót? 2x15 másodperc. Amikor feldugod és amikor lehúzod. Ugyanez munkahelyen is. Ha ezt felszorzod még 10 perc sem lesz egy héten. A hazai villanyautósok egy részének nincs lehetősége otthon töltésre, mégis gond nélkül megoldja a dolgot. Vajon hogy? De látom fejben már eldőlt nálad is a dolog, a gyakorlati tapasztalat manapság meg nem számít.
Mindenki abban hisz, amiben akar, nem fogok senkit győzködni, hogy neki mi a jó. Mellesleg évente hányszor járod meg a Köln-Budapest távolságot? Vagy évi 1 alkalom (vagy 1 alkalom per évtized) alapján választasz gépjárművet magadnak? Költői kérdés, nem kell rá válaszolni.
bolondember: i8-as példa is mutatja, hogy mennyire jártas a dologban. Részemről el is engedtem a dolgot.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#06658560
törölt tag
válasz bolondember #26 üzenetére
Nem, az I8 alapból elektromos, de lehetett venni range extender verziót is, amelyikben a benzinmotor soha nem hajtotta a kereket.
Az az 1422 állomás még mindig pont kurva kevés a kiépített fogalmához egész Európában. Például Kölnben egy darab az nem nevezhető kiépítettnek.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Jó, akkor a konkrét linkre valamit mondani is tudsz érdemben? Ahol pont VW elektromos autót is képbe vettek, meg minden mást is, nem német ICE vs. más nemzet egyéb volt az összehasonlítás alapja.
"Tudod mennyi tölteni otthon egy elektromos autót? 2x15 másodperc. Amikor feldugod és amikor lehúzod. Ugyanez munkahelyen is. Ha ezt felszorzod még 10 perc sem lesz egy héten. A hazai villanyautósok egy részének nincs lehetősége otthon töltésre, mégis gond nélkül megoldja a dolgot. Vajon hogy? De látom fejben már eldőlt nálad is a dolog, a gyakorlati tapasztalat manapság meg nem számít."
Megmutatnád, hogy a harmadikról hogy lehet 2*15s alatt megoldani a töltést? Vagy amikor a garázsban nincs elektromos áram egyáltalán? Esetleg amikor nem lehetsz benne biztos, hogy hol fogsz parkolóhelyet találni este kétszáz méteres körzetben?
Nálam dőlt el fejben? Mondd, mennyi elektromos autóról beszélünk, mennyire versenyképes a velük szenvedés a hagyományosokkal szemben, akkor, ha nem keretes házban laksz? Mennyi munkahelyen van lehetőség tölteni az autót, mennyi munkahelyen van lehetőséged ahhoz közel parkolni?2Mindenki abban hisz, amiben akar, nem fogok senkit győzködni, hogy neki mi a jó. Mellesleg évente hányszor járod meg a Köln-Budapest távolságot? Vagy évi 1 alkalom (vagy 1 alkalom per évtized) alapján választasz gépjárművet magadnak? Költői kérdés, nem kell rá válaszolni."
Mivel 1 darab autót veszek használni, mint környezettudatos ember ezért igen, az évi egy alkalmas igényeimet is ki kell tudja elégítse az az egy autó. Egyébként negyedévente megteszem a távot, olyankor oda-vissza.
"bolondember: i8-as példa is mutatja, hogy mennyire jártas a dologban. Részemről el is engedtem a dolgot."
Sikerült jól öngólt rúgnotok, lásd másik kommentem.
-
.mf
veterán
"Könnyebbnek viszont nem mondható, nagyjából 2,5 tonnát nyom, ebből 0,7 tonnát teszt ki a 95 kWh kapacitású akkumulátor, szóval amúgy nem gazdálkodtak rosszul a mérnökök."
Lóf@szt. 2,5 tonna, hogy üzemidejének legnagyobb részében egyetlen 80 kilós embert elvigyen? Ez a mai mobilitás rákfenéje, maga a nagybetűs PAZARLÁS. Sokkal könnyebb járművek kellenének.
De nem csak tömegében pazarló ez a jármű, a sok marketing/pr-bullshittal szemben, hogy "apait-anyait beleadtak", hogy "első pillanattól elektromos autónak készül", ott a motortér helye, egy kisebb kocsi fél csomagtartónyi helye kihasználatlanul, csak lötyög benne a töltőkábel.[/rant]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #06658560 #28 üzenetére
BMW i8 Coupé: a plug-in hibrid új generációja
https://www.bmw.hu › bmw-i8-coupe. [link]Ja, öngól. És a hülye bajor se tudja, hogy mit csinált. Se a többi tech oldal. A szó, amit keresel: plugin hybrid. Sose volt tisztán elemtromos sorozatgyártású autó.
Mondom, hogy inkább ne beszéljünk.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Tomy Yayo
senior tag
Kizárt dolog, hogy két nyomorult visszapillantó kisebbre cserélése egyTIZEDdel vagyis több, mint harmadával csökkentse a 0,28-as légellenállást! Tudom, hogy a videóban is ez hangzik el, de lehetetlen. Mérnökhadak munkaórák ezreit ölik a karosszériába, hogy 1-2 századot faragjanak, ezek meg nem is hagyják el, csak csökkentik a visszapillantó méretét és nyernek egy tizedet? Ha ilyen könnyen repkednek a tizedek, hamarosan mínuszos légellenállása lesz az autóknak és termelik majd az áramot abból is
Szép s jó autó egyébként, én mondjuk már egy Leafnek is örülnék, ha meg tudnám fizetni
Amit továbbra sem értek viszont, hogy ahol takarékoskodni kellene az autóban az árammal, ott miért szórják tele kijelzőkkel? Ott világít folyamatosan, ha akarok állítani a rádión, légkondin, akármin, ha nem. Nem lenne takarékosabb mechanikus gombokkal? Kijelző meg csak amihez tényleg kell, pl. navi. A tükröt még megértem, mert többet nyernek a légellenálláson, mint a két kijelzőn meg kamerákon veszítenek, nade a többi? Arról nem is beszélve, hogy szerintem balesetveszélyesebb is, mert nem tud rá olyan izommemória kialakulni, mint egy gombra, amihez vakon odanyúlok, míg erre oda kell pillantani. Abban se vagyok biztos, hogy jó nekünk a tyúkbeles fék meg kormányzás meg stb... A fizika nem lehet bugos...
[ Szerkesztve ]
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
csongi
veterán
Azert az a hidrogen cellas megoldas nincs elfeljetve.
Foleg , hogy a platinat sikerul kivaltani egy joval kedvezobb es olcsobb alapanyaggalEgyetlen uj autogyarto sem lenne kepes nyeresegre 10-15 eves tavlatban a mai vilagban, ha tisztan alternativ megoldassal allna fel a piacon.
Gondolom erre is gondolnak(tak) a befektetok.
A tobbiek pedig csak gyujtogettek a terveket, most a kenyszer miatt meg jonnek az E kivitelek, kenyszerszulte megoldasaival.Mas:
Audi premium....
Hat azert ez sem teljesen igaz..
Sok premiuim karikast latok buzologni az utakon, es olyan kormot ereszteni, ahol eltunik az utszakasz a fustbe.
Majd ha nem lesznek A1 meg ehhez hasonlo kisautoi akkor... premiuim.
Addig egy gyarto aki a premiuim kategorias jarmuvet is gyart.[ Szerkesztve ]
-
Apollyon
Korrektor
válasz #06658560 #24 üzenetére
Például mert sokkal mérgezőbb, rohadt büdös, kormol, nagyon zajos, béna kopogó hangja van, nem lehet belökni, de ezeket biztos te is tudod.
Amíg meg nem találnak ki jobbat, addig az autó üzemanyaga a benzin. (Nem, az akkumulátor nem jobb ;p )#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
CactuS
Arcképgyáros
Itthon dívik a sufni "chip tuning", ahogy előttem is írták, a jól karbantartott, gyári programos autók nem kojtolnak. A másik dolog, hogy boldog-boldogtalan megveszi az egykor volt prémium autókat 10+ évesen, 5-600.000 kmről visszatekerve 198.000 km-re, aztán az első szerviznél rájön, hogy még 10+ évesen is rohadt drágák az alkatrészek és kezdődik a gányolás.
A prémium gyártókról megvan a véleményem, főleg a bajorokról, iszonyat ciki meghibásodásaik, hibakezelésük és szerviz hozzáállásuk van, megbízhatóságuk pedig sehol nincs egy-egy Japán vagy dél-koreai típushoz a tapasztaltaim alapján - egyedül talán a Jag lóg ki a sorból, ők viszonylag korrektek -, de maradván az Audinál, a prémium anyaghasználat és érzet valahol az A6tól fölfelé kezdődik, alatta csak kapsz 4 karikát az autó orrára.
Tomy Yayo: Akkor mit szólsz a Byton belsejéhez?
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
thomikaf1
tag
Lehet hogy 2*15 mp elindítani a töltést és leállítani, de nincs előttem az élethelyzet, hogy a 10 emeletes ház 8. szintjéről kétszer megtoldott praktiekeres narancssárga hosszabbítóval töltöm az autót éjszaka, persze csak akkor ha sikerül az ablak alatt találni helyet, biztos te is láttál már olyat, hogy nem tudtál leparkolni közvetlen az ablakod alatt. De ha esetleg mégis valaki lenne olyan bátor, biztosan rajta is maradna éjszakára...
Erre mi a gyakorlati tapasztalatod?Nem lenne rossz ez az elektromos autózás, de az "egyszerű" ember (értsd: nem kertes házban lakik) nem tudja hol tölteni az autót. Amíg ez a probléma nem oldódik meg, addig a kertes házban élő családanyáknak célszerű elektromos autót venni, aki egy napja kimerül annyiban, hogy gyerek iskola, munka, bevásárlás, gyerek iskola, haza turnéban. De akkor apának is kell egy autó, amibe mondjuk belefér egy hét horvátországi nyaralás holmija...
Érdemes lenne kiszámolni, hogy az elektromos autók felára mennyi idő alatt térül meg, hogy ha helyette veszel egy fullosan felszerelt SEAT Ibizát 1.0 TSI motorral.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz thomikaf1 #38 üzenetére
3 hengeres TSI, széthulló lánc, kokszosodás, esetleg még egy DSG mehet mellé, hogy teljes legyen a buli. Komolyabbra fordítva a szót: ha egy család tud elektromos autóval közlekedni a mindennapokban, akkor az üzemeltetési költségei visszahoznak annyit, hogy 1 hét horvátországi nyaralásra pl: bőven tud bérelni egy kisbuszt is simán - és még marad gazdagon -. Évi 1-2 alkalom miatt nem érdemes egy dög nagy dízel kombival róni a dugókat, csak azért, hogy a nyaraláskor beférjen a család.
Nyilván nem mindenkinek alternatíva az elektromos autó és ha nincs otthon fix töltő, akkor benne van az emberben a para, hogy hol töltse, főleg az elején - én mondjuk nem lógatnék le kábelt panelből, meg amúgy se lenne rá szükség, tőlünk 300 méterre van egy Penny töltési ponttal -. Nyilván függ attól is, hogy mennyire jó a hálózat a környéken, de pl: a fővárosban rengeteg önkormányzati tulajdonú töltőpont épül. Igaz, lassú töltő, de legalább épülnek. Vásárolnak olyanok is elektromos autót, akik nem tudnak tölteni otthon, ha van pár perced nézd meg ezt a videót, itt a hölgy is mesél arról, hogy milyen úgy használni, hogy otthon nem tud tölteni. Ez ráadásul egy C-zero/ i-miev/ion, ami az egyik legolcsóbb 4 személyes elektromos autó, és az első, ami sorozatgyártást élt meg, tehát nem egy mai darab.
Elektromos autónál egyébként az egyik tévhit az, hogy 150k/5 évet adnak egy akku pakknak és utána kuka. Anno amikor kijött a Toyota a Prius (P2 inkább) típussal, mindenki azzal riogatta a népet, hogy húú, 1 millió lesz a javítása, ha tönkremegy a pakk és 3-5 év alatt kuka, max 100k-t bír. Azóta náluk is kiderült, hogy igazából 10+ éves darabok is gond nélkül elmennek 4-500k km-t, ha meg gond van, akkor modulonként is javítanak (vagy 10 évig hibrid gariban cserélik újra az egész pakkot), töredék áron, mint amennyiért egy dízelhez hozzányúlnak. De ez is típus függő igazából, pl: Priusokat, Amerákat jelentősen túltervezik, a tényleges kapacitás csak egy kis részét használja ki az autó, így bőven van tartaléka az autóknak. Tisztán elektromosnál azt szokták mondani, hogy az újkori hatótávból ~50% lesz 10 év alatt. Ezt is csak egy fő irány, az első generációs adatok alapján. Tesla pl. ennél jóval kevesebb, évente néhány %-ot veszít összesen.
A megéri-e, megint sok dologtól függ. Saját autót vásárolni nem éri meg, mindig buksz rajta. A legolcsóbb autó a cégautó, aminek a költségeit nem te állod (max tankolod). Én magánhasználatra abban hiszek, hogy a legköltséghatékonyabb a napi rutinodra optimalizált, használt autó vásárolni, egyedüli és kizárólagos feltétel az, hogy utascella legyen az autóban - tehát nagy vonalakban 2000 utáni autók -. Városi használatra pl: főváros, egyébként már egy hibrid is megváltás lehet - mármint nem a honda féle hibrid -, önmagában a fék kímélésével százezreket lehet megspórolni a fenntartási költségeken. Egy villanyos ilyen téren még jobb, mert azokat többnyire lehet 1 pedállal is használni a forgalomban.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
bolondember
MODERÁTOR
UK-ben élő barátom mondta, hogy elkezdett ő is villanyverdán gondolkodni, ugyanis a Nissan olyan csomagban kínálja az új Leaf-et, hogy évente (asszem) 2 hétre biztosít a vásárlónak (nyaralásra) belsőégésű motorral hajtott "csereautót".
@Prius téma: hát igen, a modulonként cseréhető cellák azért nem rossz dolog. Én voltam már pakktisztításon - a klubtagság egy része hülyeségnek tartja; saját tapasztalataim alapján megérte azt a 15k-t (a közben az enyhe szalonantiszemitizmust már nem, de valamit valamiért), tényleg többet megy villannyal és nagyobb sebességet is érek el vele. Mondjuk az megint más tészta, hogy a fivkó mostanában P4 pakkokat épít be P2/P3-ba.
Viszont az is kiderült, hogy már egyszer cseréltek (szervizben) egy cellát.Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz bolondember #40 üzenetére
Ha Ghostbusters logós kollégáról van szó, akkor igen, én is jártam nála. Kicsit valóban túltolja a szövegben, de korrekt arc. P4 pakkal nincs is gond, bár arra a kérdésemre azóta se kaptam választ, hogy hatótávban jelentkezik-e valami, vagy csak a fiatalabb pakk az előny. Ugye nemrég felröppent a hír, hogy annyi P4 nem létezik, mint amennyi pakk születik a lengyeleknél, aztán ki tudja mi lesz a vége ennek a hírnek.
A tisztítás mindenképpen kell, mert rengeteg port össze tud szedni a rendszer és ugye akkor jobban melegszik, az pedig az aksi ellensége. Az, hogy cseréltek már benne modult, nem gond szerintem, legalább foglalkoztak az autóval (valószínűleg nem volt rá garancia és úgy javították).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
bolondember
MODERÁTOR
Nekem mondta, hogy nőtt az ő kettesének a hatótávja - igaz, tovább is tart feltölteni.
Modulcsere meg minden bizonnyal még osztrák belpiacos korában történt, mert aki behozta (és vettem meg tőle) ő ezzel a résszel nem nagyon törődött - beletekert a Győr-Bécs ingázásban 100k-t; tankolta meg ezek.
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
Fabianus
tag
válasz thomikaf1 #38 üzenetére
Ma annak éri meg az elektromos autó, aki relatíve sokat használja, városias környezetben, és gyakran ki tudja használni az ingyenes parkolás lehetőségét. Ehhez jönnek olyanok, hogy töltési lehetőség otthon, vagy munkahelyen, esetleg a kedvelt bevásárlóhelyeken.
Ez tipikusan Budapest és az agglomeráció ingázói. Jellemzően második autóként ebből a körből veszik a használt Leaf, Zoe, Ion, Smart és hasonló autókat. Ez a verzió ma is teljesen racionális lehet.
A megtérülést egyénileg lehet számolni. Nagyon szórhat. Lehet, hogy ingyen töltöd, lehet, hogy nem, lehet, hogy a a havi benzinpénz összegét tisztán hozza a parkolási díjon megfogott pénz, lehet, hogy semmit.
Én elgondolkodtam elektromos autón, de nekem egyelőre nem éri meg. Számold ki magadnak, ha opció.
Amúgy minden úgy terjed el, hogy először keveseknek éri meg.
A cikkben szereplő Audi meg a hasonló árkategória szerintem a legkevésbé sem a megéri vagy megtérül kérdésről szól.
-
habolcs
csendes tag
[ Szerkesztve ]
-
Millerchris
tag
Elfogadnám a babát.
A holnap mèg messze van!
-
CactuS
Arcképgyáros
Nem akarom reklámozni az emberkét, de ez a videója témába vág. Ki ölte meg az elektromos autót?
A korábban felvetett "az elektromos autó jobban szennyez" témát is boncolgatja.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
addikt
Nagyon érdekes a cikk, köszönjük!
(#48) CactuS Épp ma láttam tőle a videót és jöttem fel ide a fórumra olvasni a hozzászólásokat. Ezen videó kapcsán akadtam egy másik szintén igen érdekes videóra, akit érdekel a téma, annak bátran ajánlom: Revenge of the Electric Car: Documentary Full 1080p HD
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Foglalt név
addikt
Veled tudok egyedül egyetérteni. Ott van japán és a kei car, mint irány, esetleg Peru, akik 2 évtizeddel előttünk vannak sharing economy-ban, érzésre 10% a privát járművek aránya és egy taxiban is 5-en ülnek, mert 4-nél még felvesztek valakit.
Európában megy az álszentkedés. Van kötöttpályás közlekedés, rendes utak, amin lehet kerékpározni, de ugye ez mind derogál, mert ahogy a totalcar-on megjelent apának X5 kell, hogy megnézzék az anyukák, mikor viszi a gyereket a suliba. Én pl. annak idején elsétáltam, aztán mégis felnőttem valahogy.
Aki már próbált tolni autót, az lehet, hogy érzi mekkora pazarlás ekkora többletsúlyt cipelni. Aki nem, annak meg be lehetne vezetni egy energia alapú árazást.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Victus 16-r0024nf - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i5-13500H,16GB, 512SSD, RTX 4060
- Gamer PC Intel i5 9400/16GB DDR4/GTX 1660 6GB/256GB SSD/500/GB HDD/Beszámítás/Garancia/
- Gamer PC Ryzen 1600X/16gb ddr4/GTX 1660 SUPER 6gb/256gb ssd/500gb hdd/Garancia/Beszámítás/
- Palit Geforce RTX 3060 12GB /CSAVARMATRICA/GYÁRI ÁLLAPOT/BESZÁMÍTÁS/
- G.SKILL 32GB KIT DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 NEO AMD EXPO - Alza jótállás 2032-ig
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen