Hirdetés

2019. január 16., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#18) CactuS válasza petymeg (#14) üzenetére


CactuS
(Arcképgyáros)

Önámítás? Szerintem inkább tudatlanság és félretájékoztatás, illetve erős lobbi az autógyártók részéről. Még évek múlva is visszatérnek ugyanazok a demagóg cikkek, amik a robbanómotoros autókat istenítik ezzel a dumával, hogy az akkuk mennyire szennyezik a környezetet,ha pár év alatt tönkre mennek és a szénerőművel termelt áram miatt mennyivel több CO-t termel (ezen érvek többsége nem igaz, jobb esetben féligazság vagy görbe tükör). Ha feltételezzük, hogy nincsen megújuló energiából töltött üzemanyaga egy elektromos autónak, akkor az életútja során ~50%-kal kevesebbet szennyez, mint egy mai modern dízel autó.

A mai modernebb villanyautóknál nem zuhan olyan meredeken a hatótáv hűtés-fűtés esetén, mint pl: egy
c-zero esetén, amiben még hagyományos fűtőrendszer van, tehát ez sem igaz. Az újabb generációs elektromos autók bőven többet tudnak, mint amit egy ember egy nap megy (Hyundai Kona EV pl: valós városi/autópálya használaton ~500km-t tud menni, de a többiek is tudnak valós 200-300 km-t menni). Ha ennél hosszabb az út, akkor valóban meg kell állni egy villámtöltőnél, ahol 20-30 perc alatt jó 70-80 %-ot bele lehet tölteni az akkuba.
A 9 óra töltés a sima hálózati töltés, azaz, ha meló után hazamész és a garázsban feldugod a töltőre az autót. Akkor pedig igazából teljesen mindegy, hogy 4 óra vagy 8 óra.

Jelenleg a legnagyobb gond az, hogy pont a legyártott akku mennyisége a szűk keresztmetszet és ezt orvosolni nem 1-2 év lesz. A legtöbb új modellből alig kap Európa, Magyarország meg főleg (lásd limitált ioniq, Kona EVre meg még időpont sincs, hogy hozzánk mikor érkezik), mert a nagyobb piacokon próbálják kiszolgálni az igényeket, de az se megy. A legtöbb autógyárnak nincs saját gyártókapacitása, így ők erősen függenek a beszállítóktól, nem véletlen, hogy próbálnak kivárni és a többség csak a látványos koncepció tervekig jut el és azzal kampányol évekig. Ha időd engedi, akkor olvass bele a cikkbe, amit linkeltem korábban.

Fabianus: a sorozatgyártás felfuttatásánál voltak minőségi gondjaik, illetve látszik az autóikon, hogy "geek"et tervezték, nem klasszikus autógyárak. Viszont olyan gyors-töltő hálózata van, mint semmilyen másik konkurenciának (Usában napelemes erőművekkel megtámogatva). Tőlünk nyugatabbra gond nélkül tudsz 15 perces megállásokkal utazgatni európán keresztül egy Teslaval. Fogyasztásban egyébként a Teslak közül a Model 3 jelenleg a legjobb, ha jól emlékszem, nem az X.

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.