- Yettel topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor 90 - modellalkat
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
Önámítás? Szerintem inkább tudatlanság és félretájékoztatás, illetve erős lobbi az autógyártók részéről. Még évek múlva is visszatérnek ugyanazok a demagóg cikkek, amik a robbanómotoros autókat istenítik ezzel a dumával, hogy az akkuk mennyire szennyezik a környezetet,ha pár év alatt tönkre mennek és a szénerőművel termelt áram miatt mennyivel több CO-t termel (ezen érvek többsége nem igaz, jobb esetben féligazság vagy görbe tükör). Ha feltételezzük, hogy nincsen megújuló energiából töltött üzemanyaga egy elektromos autónak, akkor az életútja során ~50%-kal kevesebbet szennyez, mint egy mai modern dízel autó.
A mai modernebb villanyautóknál nem zuhan olyan meredeken a hatótáv hűtés-fűtés esetén, mint pl: egy
c-zero esetén, amiben még hagyományos fűtőrendszer van, tehát ez sem igaz. Az újabb generációs elektromos autók bőven többet tudnak, mint amit egy ember egy nap megy (Hyundai Kona EV pl: valós városi/autópálya használaton ~500km-t tud menni, de a többiek is tudnak valós 200-300 km-t menni). Ha ennél hosszabb az út, akkor valóban meg kell állni egy villámtöltőnél, ahol 20-30 perc alatt jó 70-80 %-ot bele lehet tölteni az akkuba.
A 9 óra töltés a sima hálózati töltés, azaz, ha meló után hazamész és a garázsban feldugod a töltőre az autót. Akkor pedig igazából teljesen mindegy, hogy 4 óra vagy 8 óra.Jelenleg a legnagyobb gond az, hogy pont a legyártott akku mennyisége a szűk keresztmetszet és ezt orvosolni nem 1-2 év lesz. A legtöbb új modellből alig kap Európa, Magyarország meg főleg (lásd limitált ioniq, Kona EVre meg még időpont sincs, hogy hozzánk mikor érkezik), mert a nagyobb piacokon próbálják kiszolgálni az igényeket, de az se megy. A legtöbb autógyárnak nincs saját gyártókapacitása, így ők erősen függenek a beszállítóktól, nem véletlen, hogy próbálnak kivárni és a többség csak a látványos koncepció tervekig jut el és azzal kampányol évekig. Ha időd engedi, akkor olvass bele a cikkbe, amit linkeltem korábban.
Fabianus: a sorozatgyártás felfuttatásánál voltak minőségi gondjaik, illetve látszik az autóikon, hogy "geek"et tervezték, nem klasszikus autógyárak. Viszont olyan gyors-töltő hálózata van, mint semmilyen másik konkurenciának (Usában napelemes erőművekkel megtámogatva). Tőlünk nyugatabbra gond nélkül tudsz 15 perces megállásokkal utazgatni európán keresztül egy Teslaval. Fogyasztásban egyébként a Teslak közül a Model 3 jelenleg a legjobb, ha jól emlékszem, nem az X.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin