Hirdetés

2019. január 24., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#39) CactuS válasza thomikaf1 (#38) üzenetére


CactuS
(Arcképgyáros)

3 hengeres TSI, széthulló lánc, kokszosodás, esetleg még egy DSG mehet mellé, hogy teljes legyen a buli. :DDD Komolyabbra fordítva a szót: ha egy család tud elektromos autóval közlekedni a mindennapokban, akkor az üzemeltetési költségei visszahoznak annyit, hogy 1 hét horvátországi nyaralásra pl: bőven tud bérelni egy kisbuszt is simán - és még marad gazdagon -. Évi 1-2 alkalom miatt nem érdemes egy dög nagy dízel kombival róni a dugókat, csak azért, hogy a nyaraláskor beférjen a család.

Nyilván nem mindenkinek alternatíva az elektromos autó és ha nincs otthon fix töltő, akkor benne van az emberben a para, hogy hol töltse, főleg az elején - én mondjuk nem lógatnék le kábelt panelből, meg amúgy se lenne rá szükség, tőlünk 300 méterre van egy Penny töltési ponttal -. Nyilván függ attól is, hogy mennyire jó a hálózat a környéken, de pl: a fővárosban rengeteg önkormányzati tulajdonú töltőpont épül. Igaz, lassú töltő, de legalább épülnek. Vásárolnak olyanok is elektromos autót, akik nem tudnak tölteni otthon, ha van pár perced nézd meg ezt a videót, itt a hölgy is mesél arról, hogy milyen úgy használni, hogy otthon nem tud tölteni. Ez ráadásul egy C-zero/ i-miev/ion, ami az egyik legolcsóbb 4 személyes elektromos autó, és az első, ami sorozatgyártást élt meg, tehát nem egy mai darab.

Elektromos autónál egyébként az egyik tévhit az, hogy 150k/5 évet adnak egy akku pakknak és utána kuka. Anno amikor kijött a Toyota a Prius (P2 inkább) típussal, mindenki azzal riogatta a népet, hogy húú, 1 millió lesz a javítása, ha tönkremegy a pakk és 3-5 év alatt kuka, max 100k-t bír. Azóta náluk is kiderült, hogy igazából 10+ éves darabok is gond nélkül elmennek 4-500k km-t, ha meg gond van, akkor modulonként is javítanak (vagy 10 évig hibrid gariban cserélik újra az egész pakkot), töredék áron, mint amennyiért egy dízelhez hozzányúlnak. De ez is típus függő igazából, pl: Priusokat, Amerákat jelentősen túltervezik, a tényleges kapacitás csak egy kis részét használja ki az autó, így bőven van tartaléka az autóknak. Tisztán elektromosnál azt szokták mondani, hogy az újkori hatótávból ~50% lesz 10 év alatt. Ezt is csak egy fő irány, az első generációs adatok alapján. Tesla pl. ennél jóval kevesebb, évente néhány %-ot veszít összesen.

A megéri-e, megint sok dologtól függ. Saját autót vásárolni nem éri meg, mindig buksz rajta. A legolcsóbb autó a cégautó, aminek a költségeit nem te állod (max tankolod). Én magánhasználatra abban hiszek, hogy a legköltséghatékonyabb a napi rutinodra optimalizált, használt autó vásárolni, egyedüli és kizárólagos feltétel az, hogy utascella legyen az autóban - tehát nagy vonalakban 2000 utáni autók -. Városi használatra pl: főváros, egyébként már egy hibrid is megváltás lehet - mármint nem a honda féle hibrid -, önmagában a fék kímélésével százezreket lehet megspórolni a fenntartási költségeken. Egy villanyos ilyen téren még jobb, mert azokat többnyire lehet 1 pedállal is használni a forgalomban.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.