- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- iPhone topik
- iOS alkalmazások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
Önámítás? Szerintem inkább tudatlanság és félretájékoztatás, illetve erős lobbi az autógyártók részéről. Még évek múlva is visszatérnek ugyanazok a demagóg cikkek, amik a robbanómotoros autókat istenítik ezzel a dumával, hogy az akkuk mennyire szennyezik a környezetet,ha pár év alatt tönkre mennek és a szénerőművel termelt áram miatt mennyivel több CO-t termel (ezen érvek többsége nem igaz, jobb esetben féligazság vagy görbe tükör). Ha feltételezzük, hogy nincsen megújuló energiából töltött üzemanyaga egy elektromos autónak, akkor az életútja során ~50%-kal kevesebbet szennyez, mint egy mai modern dízel autó.
A mai modernebb villanyautóknál nem zuhan olyan meredeken a hatótáv hűtés-fűtés esetén, mint pl: egy
c-zero esetén, amiben még hagyományos fűtőrendszer van, tehát ez sem igaz. Az újabb generációs elektromos autók bőven többet tudnak, mint amit egy ember egy nap megy (Hyundai Kona EV pl: valós városi/autópálya használaton ~500km-t tud menni, de a többiek is tudnak valós 200-300 km-t menni). Ha ennél hosszabb az út, akkor valóban meg kell állni egy villámtöltőnél, ahol 20-30 perc alatt jó 70-80 %-ot bele lehet tölteni az akkuba.
A 9 óra töltés a sima hálózati töltés, azaz, ha meló után hazamész és a garázsban feldugod a töltőre az autót. Akkor pedig igazából teljesen mindegy, hogy 4 óra vagy 8 óra.Jelenleg a legnagyobb gond az, hogy pont a legyártott akku mennyisége a szűk keresztmetszet és ezt orvosolni nem 1-2 év lesz. A legtöbb új modellből alig kap Európa, Magyarország meg főleg (lásd limitált ioniq, Kona EVre meg még időpont sincs, hogy hozzánk mikor érkezik), mert a nagyobb piacokon próbálják kiszolgálni az igényeket, de az se megy. A legtöbb autógyárnak nincs saját gyártókapacitása, így ők erősen függenek a beszállítóktól, nem véletlen, hogy próbálnak kivárni és a többség csak a látványos koncepció tervekig jut el és azzal kampányol évekig. Ha időd engedi, akkor olvass bele a cikkbe, amit linkeltem korábban.
Fabianus: a sorozatgyártás felfuttatásánál voltak minőségi gondjaik, illetve látszik az autóikon, hogy "geek"et tervezték, nem klasszikus autógyárak. Viszont olyan gyors-töltő hálózata van, mint semmilyen másik konkurenciának (Usában napelemes erőművekkel megtámogatva). Tőlünk nyugatabbra gond nélkül tudsz 15 perces megállásokkal utazgatni európán keresztül egy Teslaval. Fogyasztásban egyébként a Teslak közül a Model 3 jelenleg a legjobb, ha jól emlékszem, nem az X.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Yettel topik
- Aliexpress tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Androidos fejegységek
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...