Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz bolondember #9 üzenetére

    Ne keverd a nem tudját és a nem akarját! Egyébként le tudta, BMW i8. Jaguar I-Pace, tud pályázni, a Tesla nem bírja, mert megfő. A Tesla hálózat is minden, csak nem kiépített.
    Az autógyárak akkor fogják tolni izomból az elektromos autót, amikor az a vevőknek tényleg alternatíva lehet, és tényleg elgondolkodnak azon, hogy olyat vegyenek.

    #13 atee_13: Maximum hype terén áll a Tesla előrébb önvezetésben.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz CactuS #18 üzenetére

    "Még évek múlva is visszatérnek ugyanazok a demagóg cikkek, amik a robbanómotoros autókat istenítik ezzel a dumával, hogy az akkuk mennyire szennyezik a környezetet,"

    1) Belsőégésű motor.
    2) Kongóban, Bolíviában, Peruban jártál mostanában? [link]

    "Ha feltételezzük, hogy nincsen megújuló energiából töltött üzemanyaga egy elektromos autónak, akkor az életútja során ~50%-kal kevesebbet szennyez, mint egy mai modern dízel autó."

    Erre mi a forrásod? [link]

    "Az újabb generációs elektromos autók bőven többet tudnak, mint amit egy ember egy nap megy (Hyundai Kona EV pl: valós városi/autópálya használaton ~500km-t tud menni, de a többiek is tudnak valós 200-300 km-t menni)."

    Csak az emberek nem akarnak naponta tölteni/tankolni, ezért is vannak kiakadva, ha egy kisautó csak 400km-et megy el a kis tank miatt. Töltési problémák mellett a naponta töltés pláne nem játszik, és azért a potenciális ügyfelek legnagyobb része nem kertes házban lakik, hogy garantáltan tudja tölteni a verdát.

    "A legtöbb autógyárnak nincs saját gyártókapacitása, így ők erősen függenek a beszállítóktól, nem véletlen, hogy próbálnak kivárni és a többség csak a látványos koncepció tervekig jut el és azzal kampányol évekig."

    Mi van? Melyik autógyárnak nincs kapacitása?

    "Tőlünk nyugatabbra gond nélkül tudsz 15 perces megállásokkal utazgatni európán keresztül egy Teslaval."
    Ehhez képest 2009-ben képes voltam egy sima 1,6-os Alfa Romeo 156-tal egy Köln-Budapest távolságot egyetlen félórás megállással teljesíteni, ami benzines. Dízellel lehet az sem kellett volna. Amikor autóval jártam dolgozni a napi 70km-es körömmel heti egy tankolás elég volt, ami összesen volt tíz perc.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz bolondember #26 üzenetére

    Nem, az I8 alapból elektromos, de lehetett venni range extender verziót is, amelyikben a benzinmotor soha nem hajtotta a kereket.
    Az az 1422 állomás még mindig pont kurva kevés a kiépített fogalmához egész Európában. Például Kölnben egy darab az nem nevezhető kiépítettnek.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz CactuS #27 üzenetére

    Jó, akkor a konkrét linkre valamit mondani is tudsz érdemben? Ahol pont VW elektromos autót is képbe vettek, meg minden mást is, nem német ICE vs. más nemzet egyéb volt az összehasonlítás alapja.

    "Tudod mennyi tölteni otthon egy elektromos autót? 2x15 másodperc. Amikor feldugod és amikor lehúzod. Ugyanez munkahelyen is. Ha ezt felszorzod még 10 perc sem lesz egy héten. A hazai villanyautósok egy részének nincs lehetősége otthon töltésre, mégis gond nélkül megoldja a dolgot. Vajon hogy? De látom fejben már eldőlt nálad is a dolog, a gyakorlati tapasztalat manapság meg nem számít."

    Megmutatnád, hogy a harmadikról hogy lehet 2*15s alatt megoldani a töltést? Vagy amikor a garázsban nincs elektromos áram egyáltalán? Esetleg amikor nem lehetsz benne biztos, hogy hol fogsz parkolóhelyet találni este kétszáz méteres körzetben?
    Nálam dőlt el fejben? Mondd, mennyi elektromos autóról beszélünk, mennyire versenyképes a velük szenvedés a hagyományosokkal szemben, akkor, ha nem keretes házban laksz? Mennyi munkahelyen van lehetőség tölteni az autót, mennyi munkahelyen van lehetőséged ahhoz közel parkolni?

    2Mindenki abban hisz, amiben akar, nem fogok senkit győzködni, hogy neki mi a jó. Mellesleg évente hányszor járod meg a Köln-Budapest távolságot? Vagy évi 1 alkalom (vagy 1 alkalom per évtized) alapján választasz gépjárművet magadnak? Költői kérdés, nem kell rá válaszolni."

    Mivel 1 darab autót veszek használni, mint környezettudatos ember ezért igen, az évi egy alkalmas igényeimet is ki kell tudja elégítse az az egy autó. Egyébként negyedévente megteszem a távot, olyankor oda-vissza.

    "bolondember: i8-as példa is mutatja, hogy mennyire jártas a dologban. Részemről el is engedtem a dolgot."

    Sikerült jól öngólt rúgnotok, lásd másik kommentem.

Új hozzászólás Aktív témák