Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz CactuS #18 üzenetére

    Ha feltételezzük, hogy nincsen megújuló energiából töltött üzemanyaga egy elektromos autónak, akkor az életútja során ~50%-kal kevesebbet szennyez, mint egy mai modern dízel autó.

    Miért a dieselel veted össze, miért nem a benzinessel?
    Milyen szennyezőfaktorokról beszélünk pontosan?
    Milyen feltételek mellett?

    Szóval én azt nem csípen az elektromos autók mellett lobbyzók érveiben, hogy ugyanazt a hibát követik el, mint amivel a belsőégésű motorok lobbyját vádolják... :U

    Az első hsz.-ben linkelt oldal a legjobb példa erre...

    Vannak előnyei az elektromos autóknak, ezt nem vitatom el, de ne állítsuk már azt, hogy az elektromos autók a közlekedés szűz mária szintű megváltása, míg a belsőégésű motor a sátán teremtménye...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Fabianus

    tag

    válasz CactuS #18 üzenetére

    A Model X-et azért hoztam fel, mert azt találtam leginkább hasonló autónak a Tesla kínálatából. Egyszerűen csak azt éreztem valamennyire összehasonlíthatónak ezzel az Audival.
    Model 3 hogy jön ide? Persze, hogy kevesebbet fogyaszt. Benzineben is így lenne. De egy SUV-ot benzinesként sem vetek össze sem egy limuzinnal, sem egy Smart-al. Valószínűleg ezért sem értettem, hogy mire gondol a kolléga.

    A minőség témát én nem hoztam fel. Van véleményem róla, de ebbe nem akarok belemenni.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz CactuS #18 üzenetére

    "Még évek múlva is visszatérnek ugyanazok a demagóg cikkek, amik a robbanómotoros autókat istenítik ezzel a dumával, hogy az akkuk mennyire szennyezik a környezetet,"

    1) Belsőégésű motor.
    2) Kongóban, Bolíviában, Peruban jártál mostanában? [link]

    "Ha feltételezzük, hogy nincsen megújuló energiából töltött üzemanyaga egy elektromos autónak, akkor az életútja során ~50%-kal kevesebbet szennyez, mint egy mai modern dízel autó."

    Erre mi a forrásod? [link]

    "Az újabb generációs elektromos autók bőven többet tudnak, mint amit egy ember egy nap megy (Hyundai Kona EV pl: valós városi/autópálya használaton ~500km-t tud menni, de a többiek is tudnak valós 200-300 km-t menni)."

    Csak az emberek nem akarnak naponta tölteni/tankolni, ezért is vannak kiakadva, ha egy kisautó csak 400km-et megy el a kis tank miatt. Töltési problémák mellett a naponta töltés pláne nem játszik, és azért a potenciális ügyfelek legnagyobb része nem kertes házban lakik, hogy garantáltan tudja tölteni a verdát.

    "A legtöbb autógyárnak nincs saját gyártókapacitása, így ők erősen függenek a beszállítóktól, nem véletlen, hogy próbálnak kivárni és a többség csak a látványos koncepció tervekig jut el és azzal kampányol évekig."

    Mi van? Melyik autógyárnak nincs kapacitása?

    "Tőlünk nyugatabbra gond nélkül tudsz 15 perces megállásokkal utazgatni európán keresztül egy Teslaval."
    Ehhez képest 2009-ben képes voltam egy sima 1,6-os Alfa Romeo 156-tal egy Köln-Budapest távolságot egyetlen félórás megállással teljesíteni, ami benzines. Dízellel lehet az sem kellett volna. Amikor autóval jártam dolgozni a napi 70km-es körömmel heti egy tankolás elég volt, ami összesen volt tíz perc.

Új hozzászólás Aktív témák