- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Netfone
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 11 - népalma
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Ha feltételezzük, hogy nincsen megújuló energiából töltött üzemanyaga egy elektromos autónak, akkor az életútja során ~50%-kal kevesebbet szennyez, mint egy mai modern dízel autó.
Miért a dieselel veted össze, miért nem a benzinessel?
Milyen szennyezőfaktorokról beszélünk pontosan?
Milyen feltételek mellett?Szóval én azt nem csípen az elektromos autók mellett lobbyzók érveiben, hogy ugyanazt a hibát követik el, mint amivel a belsőégésű motorok lobbyját vádolják...
Az első hsz.-ben linkelt oldal a legjobb példa erre...
Vannak előnyei az elektromos autóknak, ezt nem vitatom el, de ne állítsuk már azt, hogy az elektromos autók a közlekedés szűz mária szintű megváltása, míg a belsőégésű motor a sátán teremtménye...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fabianus
tag
A Model X-et azért hoztam fel, mert azt találtam leginkább hasonló autónak a Tesla kínálatából. Egyszerűen csak azt éreztem valamennyire összehasonlíthatónak ezzel az Audival.
Model 3 hogy jön ide? Persze, hogy kevesebbet fogyaszt. Benzineben is így lenne. De egy SUV-ot benzinesként sem vetek össze sem egy limuzinnal, sem egy Smart-al. Valószínűleg ezért sem értettem, hogy mire gondol a kolléga.A minőség témát én nem hoztam fel. Van véleményem róla, de ebbe nem akarok belemenni.
-
#06658560
törölt tag
"Még évek múlva is visszatérnek ugyanazok a demagóg cikkek, amik a robbanómotoros autókat istenítik ezzel a dumával, hogy az akkuk mennyire szennyezik a környezetet,"
1) Belsőégésű motor.
2) Kongóban, Bolíviában, Peruban jártál mostanában? [link]"Ha feltételezzük, hogy nincsen megújuló energiából töltött üzemanyaga egy elektromos autónak, akkor az életútja során ~50%-kal kevesebbet szennyez, mint egy mai modern dízel autó."
Erre mi a forrásod? [link]
"Az újabb generációs elektromos autók bőven többet tudnak, mint amit egy ember egy nap megy (Hyundai Kona EV pl: valós városi/autópálya használaton ~500km-t tud menni, de a többiek is tudnak valós 200-300 km-t menni)."
Csak az emberek nem akarnak naponta tölteni/tankolni, ezért is vannak kiakadva, ha egy kisautó csak 400km-et megy el a kis tank miatt. Töltési problémák mellett a naponta töltés pláne nem játszik, és azért a potenciális ügyfelek legnagyobb része nem kertes házban lakik, hogy garantáltan tudja tölteni a verdát.
"A legtöbb autógyárnak nincs saját gyártókapacitása, így ők erősen függenek a beszállítóktól, nem véletlen, hogy próbálnak kivárni és a többség csak a látványos koncepció tervekig jut el és azzal kampányol évekig."
Mi van? Melyik autógyárnak nincs kapacitása?
"Tőlünk nyugatabbra gond nélkül tudsz 15 perces megállásokkal utazgatni európán keresztül egy Teslaval."
Ehhez képest 2009-ben képes voltam egy sima 1,6-os Alfa Romeo 156-tal egy Köln-Budapest távolságot egyetlen félórás megállással teljesíteni, ami benzines. Dízellel lehet az sem kellett volna. Amikor autóval jártam dolgozni a napi 70km-es körömmel heti egy tankolás elég volt, ami összesen volt tíz perc. -
#06658560
törölt tag
Jó, akkor a konkrét linkre valamit mondani is tudsz érdemben? Ahol pont VW elektromos autót is képbe vettek, meg minden mást is, nem német ICE vs. más nemzet egyéb volt az összehasonlítás alapja.
"Tudod mennyi tölteni otthon egy elektromos autót? 2x15 másodperc. Amikor feldugod és amikor lehúzod. Ugyanez munkahelyen is. Ha ezt felszorzod még 10 perc sem lesz egy héten. A hazai villanyautósok egy részének nincs lehetősége otthon töltésre, mégis gond nélkül megoldja a dolgot. Vajon hogy? De látom fejben már eldőlt nálad is a dolog, a gyakorlati tapasztalat manapság meg nem számít."
Megmutatnád, hogy a harmadikról hogy lehet 2*15s alatt megoldani a töltést? Vagy amikor a garázsban nincs elektromos áram egyáltalán? Esetleg amikor nem lehetsz benne biztos, hogy hol fogsz parkolóhelyet találni este kétszáz méteres körzetben?
Nálam dőlt el fejben? Mondd, mennyi elektromos autóról beszélünk, mennyire versenyképes a velük szenvedés a hagyományosokkal szemben, akkor, ha nem keretes házban laksz? Mennyi munkahelyen van lehetőség tölteni az autót, mennyi munkahelyen van lehetőséged ahhoz közel parkolni?2Mindenki abban hisz, amiben akar, nem fogok senkit győzködni, hogy neki mi a jó. Mellesleg évente hányszor járod meg a Köln-Budapest távolságot? Vagy évi 1 alkalom (vagy 1 alkalom per évtized) alapján választasz gépjárművet magadnak? Költői kérdés, nem kell rá válaszolni."
Mivel 1 darab autót veszek használni, mint környezettudatos ember ezért igen, az évi egy alkalmas igényeimet is ki kell tudja elégítse az az egy autó. Egyébként negyedévente megteszem a távot, olyankor oda-vissza.
"bolondember: i8-as példa is mutatja, hogy mennyire jártas a dologban. Részemről el is engedtem a dolgot."
Sikerült jól öngólt rúgnotok, lásd másik kommentem.
-
thomikaf1
tag
Lehet hogy 2*15 mp elindítani a töltést és leállítani, de nincs előttem az élethelyzet, hogy a 10 emeletes ház 8. szintjéről kétszer megtoldott praktiekeres narancssárga hosszabbítóval töltöm az autót éjszaka, persze csak akkor ha sikerül az ablak alatt találni helyet, biztos te is láttál már olyat, hogy nem tudtál leparkolni közvetlen az ablakod alatt. De ha esetleg mégis valaki lenne olyan bátor, biztosan rajta is maradna éjszakára...
Erre mi a gyakorlati tapasztalatod?Nem lenne rossz ez az elektromos autózás, de az "egyszerű" ember (értsd: nem kertes házban lakik) nem tudja hol tölteni az autót. Amíg ez a probléma nem oldódik meg, addig a kertes házban élő családanyáknak célszerű elektromos autót venni, aki egy napja kimerül annyiban, hogy gyerek iskola, munka, bevásárlás, gyerek iskola, haza turnéban. De akkor apának is kell egy autó, amibe mondjuk belefér egy hét horvátországi nyaralás holmija...
Érdemes lenne kiszámolni, hogy az elektromos autók felára mennyi idő alatt térül meg, hogy ha helyette veszel egy fullosan felszerelt SEAT Ibizát 1.0 TSI motorral.
-
bolondember
MODERÁTOR
UK-ben élő barátom mondta, hogy elkezdett ő is villanyverdán gondolkodni, ugyanis a Nissan olyan csomagban kínálja az új Leaf-et, hogy évente (asszem) 2 hétre biztosít a vásárlónak (nyaralásra) belsőégésű motorral hajtott "csereautót".
@Prius téma: hát igen, a modulonként cseréhető cellák azért nem rossz dolog. Én voltam már pakktisztításon - a klubtagság egy része hülyeségnek tartja; saját tapasztalataim alapján megérte azt a 15k-t (a közben az enyhe szalonantiszemitizmust már nem, de valamit valamiért), tényleg többet megy villannyal és nagyobb sebességet is érek el vele. Mondjuk az megint más tészta, hogy a fivkó mostanában P4 pakkokat épít be P2/P3-ba.
Viszont az is kiderült, hogy már egyszer cseréltek (szervizben) egy cellát.Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
bolondember
MODERÁTOR
Nekem mondta, hogy nőtt az ő kettesének a hatótávja - igaz, tovább is tart feltölteni.
Modulcsere meg minden bizonnyal még osztrák belpiacos korában történt, mert aki behozta (és vettem meg tőle) ő ezzel a résszel nem nagyon törődött - beletekert a Győr-Bécs ingázásban 100k-t; tankolta meg ezek.
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
addikt
Nagyon érdekes a cikk, köszönjük!
(#48) CactuS Épp ma láttam tőle a videót és jöttem fel ide a fórumra olvasni a hozzászólásokat. Ezen videó kapcsán akadtam egy másik szintén igen érdekes videóra, akit érdekel a téma, annak bátran ajánlom: Revenge of the Electric Car: Documentary Full 1080p HD
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen processzort vegyek?
- Star Trek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...