- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Tovább csökkent a globális tévépiac
ph Az idei első negyedévben kevesebb televíziót adtak el, mint egy évvel korábban.
-
5G-s változatban is választható a Redmi Pad Pro
ma Az adatkommunikációs modullal kiegészített táblagép elsőként Kínában kerül a polcokra.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
fero02
veterán
-
dízelracer
senior tag
Nem akartok a jövőhétvégén kimozdulni otthonról? [link]
-
#TOTTI
őstag
válasz dízelracer #12406 üzenetére
Addigra meg kellene venni a GTC-met de mégkellene hozzá egy 100-as aki adna uzsiba 4.éig, szívesen fogadom..
-
KrAt
veterán
[link] - eldöntöttem, itt fogom lépésről lépésre vezetni és képekkel illusztrálni a felújítás folyamatát, aki gondolja, kövesse figyelemmel
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz dízelracer #12406 üzenetére
Jól hangzik, de nekem a létező legmesszebb van.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
fero02
veterán
válasz Jim Tonic #12408 üzenetére
Minden megvan, egy másik autóból bontanám ki. Sztem még az is megoldható lenne, h a 2 kocsi egymás mellett legyen az udvaron.
Igazából még az érdekelne, h az ABS-hez kell-e ford.szám mérő, meg sebesség szenzor? Mert ez nekem nincs, tehát akkor előtte óracsoportot is kellene cserélnem.
-
TasiA
senior tag
válasz fero02 #12416 üzenetére
Így hirtelen elmondom ami eszembe jut, de lehet nem 100% a lista.
Cserélheted a gólyalábakat, ha a tiéden nincs meg a hely, ahová a jeladókat rakod. Kell a 2 félténgely a fogaskoszorú miatt. Hátul szintén kell a jeladós kerékagy. Fékcsövekkel nem tudom hogy áll a dolog, majd megnézed. Szerintem az ABS-eshez nincs fékerő szabályzó hátul. Főfékhengert+ABS kockát biztosan cseréhetsz. Ezután jön a kábelköteg hiányzó része.ez a saját véleméynem, de ez a 90-es évek ABS-e szerintem egy rakás szar! Én néha nagyon útálom, főleg mikor nem bírok megállni ott, ahol kb elképzeltem, hogy megfogok. 1 előnyét élveztem eddig, az a télen csak nyomom a pedált, oszt majd megáll, de ennyiben ki is merült
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #12416 üzenetére
Nem kell fordulatszámmérő.
Az ABS hasonlóan működik, mint a kipörgésgátló, és az ESP. Azt figyeli, az egyes kerekek között mekkora a fordulatszámbeli eltérés. A szenzorok a kerék forgását figyelik. Ha az egyik megáll, amikor a többi még forog, csökkenti a fékerőt.
A féltengelyek cserések, mert azon van a bordázat, amit a szenzor figyel. A tárcsa néha cserés, néha nem.
A gólyalábak, amit TasiA írt, részben cserések, vagy nem tudom, mit ért gólyalábon. Egy gólyaláb a gátlókat és kerékagyat jelenti egyben. A gátlók általában ugyanazok, a vezetékek helye meglesz. A kerékagy lehet ugyanaz, lehet más is. Meg kell nézni, van-e a tieden hely a szenzornak.
A hátsó híd marad, rajta a kerékagy és fék kérdése az elsőhöz hasonló. Nagy valószínűséggel valami cserés lesz.
Az ABS pumpa relatív könnyen át fog menni, de jó eséllyel cserélned kell a fékszervó tartályát és a fő fékmunkahengert is Ez nem akkora munka.
Az elektronika egyszerűbb. Kábelkorbácsokat kell átrakni, az utastérben a biztosítékház ugyanaz lesz mindkettőben, a motortér biztosítéktáblája már eltérhet.
Mindenképp szívás lesz a fékcsövekkel. Ugyanis vagy elrohadtak, vagy nem. Más a csövezés az ABS pumpa miatt, és nehéz megmondani, mit kell cserélni, mit nem. Ami jó hír, hogy a homlokfal alján mindig vannak csatlakozások, onnantól ugyanaz a csövezés. A motortérben lesz eltérő, de ott meg nem rohadnak a csövek. Viszont sérülékenyek.Én átraknám. Akkor is, ha egy hétig tart. TasiA-nak nagyon igaza van abban, hogy a kezdetleges ABS-ek problémásak voltak, főleg a koszolódás miatt. Ma már zárt házban van a forgórész és a szenzor, de régen simán besárosodott.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
fero02
veterán
válasz Jim Tonic #12419 üzenetére
Se fordulatszám mérő, se sebesség szenzor nem kell neki?
A féltengelyek szerencsére egyeznek a donoréval, de lehet csuklótól cserélem csak. Féktárcsákat nem adom, nemrég cseréltem őket. Igazából még sztem is a hátulja lesz érdekes, na meg a csövek. A többi sallang nem téma.
Erősen hajlok az átépítésre én is, de leginkább a matekon múlik minden.
-
Calogero
addikt
Ha már fékről/fékezésről van szó.
Tegnap kipróbáltam én is living road-ot Debrecenben. Olyan érzésem volt mint ha a gumikat a földhöz ragasztották volna....
Bár ez sem véd a barmok ellen, ugyanúgy nem állnak meg egyesek a zebránnál, hanem lassítás nélkül tovább halad.[ Szerkesztve ]
-
őstag
A héten átléptem a 285.000 km-t, és pénteken reggel, ment műszakira a kocsi, 9-re úgy, hogy kiszálltam belőle, oda adtam, és délbe rajta volt az új műszaki
Egerszegi Opel szerviz volt.
kicsit aggódok, mert egy clio campussal ilyesztegetnek a cégnél....
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
#TOTTI
őstag
válasz Jim Tonic #12428 üzenetére
Nálunk mind hibátlanul üzemelt, bár majdnem mindegyik fejreállt megcsúszott.. Bár nagyon imbolygós vezetni.. Inkább rajta ülsz nem benne.. Sok pénzbe nem került mert garancia lejártával cserélgették őket..
Nem rosszabb mint a D Corsa.. Osztrák szerpentineken egy életveszély a Corsa még a sebességet betartva is.. Imbolyog folyamatosan korrigálni kell, kanyarban dől, érzéketlen a kormány.. Ez 1.2-es 4 ajtós verzió..Jó nem egy OPC.. de annyira nem éreztem magam biztonságban.. Talán a vaskos /65ös gumi teszi..?
-
őstag
Ja 1,5-s dízel lenne, de azért még sem egy astra méret...
inkább használnám a g-s astrát, még ebben az évben...mondjuk 300.000 ezerig, és becserélnék egy h-s ra, de ez csak álom.
Bár azt már megnéztem, hogy a "rendőr astrás " lemezfelni, elvileg rámegy a 205/55-s gumival, a gyári 14-s helyett, és azzal talán jobb lenne..
nálunk még egy sem borult szerencsére..
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
fero02
veterán
válasz Jim Tonic #12427 üzenetére
Egész jó kis oldalnak tűnik!
Az eddig általam olvasott infók alapján az abs-t '98 utáni modelleknél kötik össze a sebességmérő szenzorral, fordulatszám mérővel és kipörgésgátlóval. Későbbiekben már az ECU-hoz is. Ez már G Astra és B Vectra modelleknél jellemző leginkább.
-
#TOTTI
őstag
Úgy tudom itt van 1-2 motoros ha jól rémlik.. Szerintetek egy R1-est pár éves robógós meg RS125ös múltal "meg lehet űlni"...?
-
_seth_
veterán
Rend őrei: Budapest, 50-es útszakasz: külső sávba mellém áll két motoros rendőr harci díszben majd zöldre vált, dinamikusan elindulnak majd az egyik fogja magát és egykerekezik pár tíz métert majd mennek tovább Másik meg narancssárga pólóban megy körbe-körbe pesterzsébeten a semmi közepén de láthatólag élvezi a kombi octaviát A harmadik meg egyedül rs skodával vadul lámpánál. A negyedik meg bevág elém ott ahol 50-es van de a forgalom 60-nal megy ő meg jött vagy 80-90-es tempóval majd nagy fék majd be elém
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
Daywalker
addikt
válasz #TOTTI #12434 üzenetére
Nekem nem sok tapasztalatom volt (a tanuló GS500 meg 1-2 másik próbakörökre) és ZX9-esem van...és még itt vagyok Persze attól függ mikori R1, mert az új vasak nagyon vadak, betegesen pályára vannak hangolva. A régebbiek finomabbak...na és gyengébbek. Pl. a 900-asom 143 ló, ennél ma már a 750-esek is erősebbek, gyorsabbak.
Az én véleményem az, hogy mindennel lehet normálisan menni, fejben dől el a dolog. Ha ott lerendezted magadban, hogy egy erős vas van alattad és a gázmarkolat nem 1 és 0, hanem közte is van átmenet, akkor nem lesz baj. Felesleges kicsiti venni, mert hamar kinövi az ember és csak a szívás van vele, mert autópályán gyenge, nem lehet vele dinamikusan előzni stb. Arról nem is beszélve, hogy a nagyobbakon jobb a fék meg a futómű is, ami akkor is számít, ha nem 300 környékén mész.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
#TOTTI
őstag
válasz Daywalker #12437 üzenetére
Vagyok akkora majom, hogy most rááltam erre a motorozás témára.. De csak azért mert nem tudok ennyiért olyan autót venni mint szeretnék, úgy döntöttem kisebb autó meg egy motor..
2003/04-es R1 Ma elmegyek befizetek egy joggsira, nem tudtam aludni.. Arra gondoltam addig veszek egy 200as Runnert rendszám nélkül.., Az R1-re még idén számolok.., szeretnék vele kicsit vagánykodni a balatonon mármint letámasztani ide oda, csak le is kell jussak... 43 lovas RS125-el köröztem kb 3-4 éve... versenyszerűen..
-
#TOTTI
őstag
R6 de jó lenne de ugyanannyiba kerül.. és kicsit bumfordi..
EZ egy szép, vágyaim tárgya!
-
Daywalker
addikt
válasz #TOTTI #12438 üzenetére
Szerintem nem lesz vele gond, ha nem versenyszerűen akarsz ezzel is körözni azonnal Nálam szempont volt, hogy sportmotornak nézzen ki, de két személlyel is lehessen vele túrázni. Erre az új gépek (általában a 2000-2002 utániak) alkalmatlanok többnyire, mert túl kicsik és a hátsó ülés meg...ne is beszéljünk róla. A ZX9 sport-túra kategória, hátul is el lehet lenni, nyomatékos, gyors, más nem kell. Ahhoz meg már öreg vagyok (vagyis későn kezdtem), hogy nyomjam vele a wheelie-t meg a stoppie-t.
Azért azzal számolj, hogy (legalábbis az okosak ezt írták), a Yamaha a legdrágábban szervizelhető gép (alkatrész árakra gondolok, nem a láncra, olajra és a fékbetétre).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz #TOTTI #12434 üzenetére
Nem.
Kb. 3-4 év, mire kimotorozol egy hatszázast, ha ügyes vagy. Teljesen felesleges nagyobbat venni, csak hogy nagyobb legyen a pöcsöd. Érdemes lent kezdeni, mikor az már teljes biztonsággal uralható részedről, akkor cserélni. Arról nem is beszélve, hogy gumizni (180-as hátsógumi sokkal olcsóbb, mint a 190-es), szervizelni, etetni is olcsóbb.
Egyébként meg lehet ülni, de a motorosok között vicc tárgya, amikor valakin látják, hogy segge alatt az ezres vadállat, közben 5cm a majrécsík, és bizonytalan a motorkezelés.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Friss jogsival R1 amúgy is komolytalan elgondolás, szerintem.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #12441 üzenetére
Ma már az 1000-es alatti sokak szemében ciki... mind1, hogy évekig babettával járt utána meg 180 ló tolja a fenekét az kell Egyébként természetesen meg lehet ülni, miért ne lehetne? Nem muszáj nagyon húzni a gázt.... na de hány olyan motorost látni aki főúton nem úgy előz mintha állnék? Na ugye... szóval sok mindent lehet... de az a jellemző, hogy aki nagyot vesz az megy is vele egy darabig nagyon...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #12441 üzenetére
Egyébként ebben sok igazság van. Egy jó 600-as (most négyhengeres sportmotorokról beszélünk) mindenre elég, onnantól már pöcsnövelésbe csap át a dolog.
tsigalko87: Mellesleg szerintem az R6 is szép gép és hidd el...most, hogy jön a teljesítmény alapú adózás, az R1-et nehéz lesz fizetni. Én is rettegek.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #12444 üzenetére
Mi lett a vége? Versenyez még?...........
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
#TOTTI
őstag
válasz Jim Tonic #12442 üzenetére
Jah komolytalan.. tény és való.. de valahogy a többi nem annyira jön be vagy jóval drágább.. maximum 1M párszázezer a keret rá.. de inkább 1 környéke..
Ami tetszene még.:
De a többi 600-as nem annyira tetszik max a CBR RR..
Folytani nem lehet ezeket..? Ma voltam sisakot nézni, mert az én 20 ezres sisakom az édes kevés lesz.. Na meg az a furcsa hogy 160 felett még nem jártam motorral tudom jól hogy minden 10km/h meg kell szokni mert nagyon nagyot gyorsul érzésre..
Jah ma iratkoztam be a jogsira itt vidéken 106e de állitólag városi vezetéssel meglesz 1 hónap alatt... Jún. 9.-n indult a kressz.. még beslisszantam..
-
Daywalker
addikt
válasz #TOTTI #12448 üzenetére
Ez a 2005-ös ZX6R? Nekem ez az egyik kedvencem, én is ilyet akartam, de nem lett volna rá keret, plusz 1m körül ezek között sok a gyanús példány.
Eddig 200 volt a max amit futottam a sajátommal, de azt két személlyel is kipróbáltam. Hát, elég félelmetes, hogy 200-nál kivettem a térdem az idom és tank szélárnyékából és nem bírtam visszahajtani Ott már tényleg kapaszkodni kell.
Mellesleg a 3-as ki sem volt még húzatva teljesen és még volt három fokozat...elmebeteg gépek ezek. Amúgy egy új 600-as gixxerrel együtt indultunk, ő egyedül volt a gépen, nálam (92kg) kisebb ember, mi pedig ketten a gépen. Ez azt jelenti, hogy legalább 90-100 kiló pluszban voltam (asszony meg a két motor közti súlykülönbözet) és mi nem tudtunk a plexi mögé behajolni, így mentünk fej-fej mellett. Disznó erősek ezek a gépek.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen