- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
x.Koki.x
csendes tag
hali opel forumon nézzek szét? hát ez az opel forum nem?
-
ocsi19
senior tag
Halihó
Egy 1.4-es G-s Astra-hoz mennyibe fájhat normál esetben egy vezérműszíj csere?
(Z14XE)Gondoltam megkérdezem tőletek, mert az első helyen 90e-ért cserélnék, de sokallom kicsit.
-
KrAt
veterán
-
csaresz002
senior tag
ha már erről van szó....
reggel mondta munkatársam hogy vezérműszíj szakadása volt. 180.000 lett a motor generál,elég szépen szét verte a motort.... mondtam is neki,lehet olcsóbban ki jött volna ha vesz egy típus azonos motort....
egy F Astrája van,asszem kb 3hónapja vette.... megvette,elvitte az autószerelőhöz, az meg lebeszélte a vezérműszíj cseréről jól járt....alap autóvásárlás a szíj cseréje. én amikor megvettem olajcsere, vezérműszíj csere...
szíj: 8ezer
feszítő görgő: 4ezer
vízpumpa: 14 ezeregész olcsón megúsztam
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Henk
veterán
válasz ocsi19 #12556 üzenetére
Hát a szíj alap, de G Astra-nál célszerű az összes görgőt mert a vezetőgörgők műanyagok, sőt az Opel elő is írja, hogy kötelező a görgőket is. A legtöbbször SKF szettet szoktunk bele tenni az jó minőség, nem szokott gond lenni vele, abban talán Gates szíj van de ez nem 100%. QH-ból is rengeteget raktam be azzal sem volt még gond. Gyárit nagyon ritkán kérnek mert általában jóval drágább mint az utángyártott.
Vízpumpát meg akkor szoktuk cserélni ha lóg a csapágya esetleg látszik rajt szivárgás, de ha biztosra akarsz menni akkor az is csere. Meg közbe jöhet még szimering csere, hosszbordás szíj meg feszítőgörgő hozzá. Ezeket nem kötelező de ha sz@r akkor célszerű mert tud kellemetlen meglepetést okozni.[ Szerkesztve ]
-
ocsi19
senior tag
vagy ha már itt tartunk még erre gondoltam.
Legalábbis én itt tartok
[ Szerkesztve ]
-
Henk
veterán
válasz ocsi19 #12560 üzenetére
Hát a Bosch az amiből már láttam szíjat elszakadni, ezt egy ideje nem használjuk. Meg amúgy is érdemesebb szettben megvenni, árban jobban jön ki. A másik amit linkeltél az nagyon baráti ha tényleg azt adja az ember ami a képen van. Annyi pénzért sokkal jobban megéri a gyári szett, annál még az utángy. is drágább. Gondolom ilyen talált holmi de ha bontatlan új akkor szerintem nincs vele gond.
[ Szerkesztve ]
-
adorjant
őstag
válasz ocsi19 #12553 üzenetére
Hello!
Én nemrég cseréltem,ugyanilyen G Astrában.
Gyári vezérlés szett (szíj+3 görgő+csavar) plusz utángyártott vízpumpa (típust nem tudom fejből,de azt mondták,ezt érdemes megvenni,a gyári nagyon horror áron van) 36e+8e volt a munkadíjÉrdemes a hosszbordás szíj cuccait is kicserélni,annak pl. a gyári feszítő görgője kisker áron 6e forint körül mozog Pesten (szintén gyári)
[ Szerkesztve ]
-
proper
őstag
nem tudja valaki hogy a B omegának hol folyik ki a klima vize?
-
_seth_
veterán
válasz Mulderpapa #12564 üzenetére
Alufelnin az a súly kívül horror Amúgy jó lett, gratula
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Mulderpapa #12568 üzenetére
Amúgy jó felnik Nekem is ilyen van rajta sőt, a pótkerekem is egy ilyen felni amin látszik, hogy 0 kilométeres és szőrös szintén 0 kilométeres michlein gumi van rajta. Ha esetleg le is cserélném akkor is megtartom majd a téli garnitúrának
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Henk
veterán
Nem tudja valaki, hogy B Corsa-n hol van pontosan a klíma radiátor, tehát maga a hőleadó bent a műszerfal mögött? Hogyan/honnan lehet azt megközelíteni?
-
Henk
veterán
válasz csaresz002 #12571 üzenetére
Nem. Ha megy a klíma akkor idő elött lekapcsolgat a kompresszor és nem fúj emiatt elég hideget. Megnéztük a nyomáskapcsolóját de azzal minden rendben úgy néz ki. Aztán azt mondták, hogy a radin is van valami lefagyás érzékelő vagy mit tudom én mi valami kapcsoló/érzékelő és az is okozhatja ezt a jelenséget. Tehát csak ezt akarom megtalálni a radin.
-
csaresz002
senior tag
akkor kapcsol le a kompresszor,ha nincs elég gáz benne. nézetted már? ajánlok egy ellenőrzést/gáztöltést,ha a gombák rendben vannak.
fűtésházba nincs ilyen érzékelő tudomásom szerint,főleg nem a radiátoron[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
proper
őstag
válasz csaresz002 #12567 üzenetére
köszi
már nézegettem de nem láttam csövet a váltónál, amugy automata
klimázás után ha inditóm az autót iszonyat meleget meg párásat kezd el fujni
eddig azt hittem hogy csak el van dugulva de szerintem valahova eltüntethették a csöveket az elöző tulajnálegy csövet találtam csak de az mintha a váltó felsö részébe csatlakozna
-
csaresz002
senior tag
válasz proper #12574 üzenetére
én is azt hittem hogy el van dugulva,mert nem láttam egész tavaly nyáron alatta vizet.
aztán megnyugodtam mikor alánéztem,hogy csöpög az,csak az egyik cső a terelőlemez alá, a másik meg asszem pont a váltóra cseppent.az meg hogy meleg meg párás levegőt fúj ha kikapcsolod a klímát vagy mondjuk leállítod/újra indítod az autot,az természetes....
szerintem valamelyiknap megyek aknára, csinálok neked egy fotót hogy hol keresd. de nem nehéz eltéveszteni...2 fekete gumi cső kijön az utastérből a váltó felett
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Henk
veterán
válasz csaresz002 #12573 üzenetére
Az volt az első, hogy a gáz mennyiségét meg a nyomást megmérték de minden rendben volt vele. Sőt igazából minden rendben van azzal a kivétellel, hogy sokkal gyakrabban kapcsolgat a kompresszor mint kéne. Egy ilyen nyomáskapcsolót találtunk benne (az egyik csőben) de arra azt mondta az ember, hogy jól működik. Igazából az az érdekes ha a kapcsolóban direktre van kötve a kompresszor meg a venti ( ez a kapcsoló vezérli mindkettőt) még akkor is kikapcsolja a kompresszort. Ezért mondta az ember, hogy talán van mégegy kapcsoló valahol ami okozhatja ezt. Aztán mikor sehol sem találtuk akkor kaptuk ezt a tippet, hogy előfordulhat, hogy bent a radinál is van egy érzékelő. Ezért akartam még azt is megnézni de nem akarom az egész műszerfalat kibontani ha valahogy egyszerűbben is meg lehet közelíteni. Ja a relék is meg lettek nézve.
-
csaresz002
senior tag
mennyiséget csak úgy tudnak mérni,ha kivákumozzák. ha előirt gáz, olaj van benne,és azt mondod hogy jók a relék,gombák,akkor a következőt javaslom:
hűtőrács vagy első lökös le, és megmosni a klímahűtőt. elképzelhető hogy teli van porral,bogárral a lamellák,még ha nem is látod...ahogy bejött ez a első nagy meleg,jöttem haza melóból klímával,és csak nagy nehezen kezdett el hűteni. haza értem hűtőrács le, slag és adjad neki
azóta ismét rendesen hűt...más ötletem nincs
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
proper
őstag
válasz csaresz002 #12575 üzenetére
akkor megnyugodtam, habár már kis tavacskának kéne lennie az utastérben ha nem jó helyre folyik
majd rágurulok én is az aknára holnap -
Henk
veterán
válasz csaresz002 #12577 üzenetére
Hát ennyire nem értek hozzá de rákötöttek valami műszert amivel méregettek ezt-azt. A hűtő is át lett mosva már.
-
ocsi19
senior tag
Végülis egy ilyen gyári GM vezérlés szettet vettem utángyártott vízpumpával + postával együtt 28.000.-ért.
Gondoltam megosztom veletek, hátha valaki hasonló cipőben van, mivel az eladónak úgy néz ki, hogy lesz még ilyen terméke.[ Szerkesztve ]
-
csaresz002
senior tag
válasz ocsi19 #12580 üzenetére
hát a 90ezertől még messze vagy ha munkadíjat is számolunk
korrekt választásnak tűnik,drakulálok
nézegettem a termékeit,
ezzel szemezgetek:Valvoline motorolaj 10W-40 Durablend 5l 7000ért
eddig Castrol Magnatec-et használtam 10W-40-est.
használ / használt valaki ilyen olajat a 2 közül?
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
ocsi19
senior tag
válasz csaresz002 #12581 üzenetére
Én most rendeltem Castrol Magnatec 10W40-et, remélem oké lesz, bár nem tudom..lenne észrevehető különbség a kettő között?
[ Szerkesztve ]
-
csaresz002
senior tag
válasz ocsi19 #12582 üzenetére
jó kérdés
fogalmam sincs mi lehet a különbség. szerintem csak az ár. vagy passzviszont ha jól emlékszek a Castrol-t 6000ért vettem. (5lityi)
valamelyik nap néztem a tescoban 1liter 3600ér.na mondom innen se kell olajat venni
valaki megtudja mondani hogy benzines autónál mennyi időnként (km) kell olajat cserélni?
csak mert eddig dieselem volt csak,ahol 20ezrenként cseréltük,viszont nem tudja senki se megmondani ismerőseim közül hogy benzinesnél mi a helyzet ...10-15-20ezer km??[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
adorjant
őstag
válasz csaresz002 #12581 üzenetére
Nekem most 10w-40 van benne,korábban 5w-40 magnatec volt,és legközelebb vissza is váltok,jobbnak érzem az utóbbit (finomabb járás,és később érződik elhasználtabbnak)
Csere normál használat esetén 15e,sok város,vagy rövid táv esetén 10e km javasolt.
-
helkis
veterán
válasz csaresz002 #12583 üzenetére
gyári érték: 30ekm, de nálam már bevált a 10ekm vagy 1év, ha full szintetikus kell, bármilyen használat mellett..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Henk
veterán
válasz csaresz002 #12583 üzenetére
Hát ez leginkább az olaj minőségétől függ de egy 15W40-re nem szoktunk 10000-nél többet adni, 10W40-el már el lehet menni 15000-et benzines esetén. Ennél komolyabb vagy long life olajjal esetleg többet is de én nem javaslom a 15000-nél hosszabb olajcsere periódust tartani vagy 1 év. Mi Castrol vagy Aral olajat szoktunk használni ami szerintem elég jó minőségű, Valvoline én nem tennék az autómba még ha olcsóbb is valamivel. Nem egyszer találkoztam olyannal, hogy télen kicsapódott valami, talán víz az olajból és a szelepfedélben, kartergázcsőben, olajbetöltő sapkában ilyen fehér trutymó keletkezett aminek a kenőképessége nem valami bajnok. Ezt elkerülendő inkább többet költök az olajra de az meghálálja magát.
-
Henk
veterán
válasz csaresz002 #12588 üzenetére
Na én annál még nem talákoztam ilyennel azért is használjuk. Vagy ha mindnél van ilyen akkor lehet természetes jelenség.
-
Calogero
addikt
válasz csaresz002 #12583 üzenetére
Az én Astrámnál az intervallum 30 000km, vagy 1 év (amelyik hamarabb bekövetkezik)
5W-30-as Olajat használok. (Shell Helix Ultra AG GM LL A/B 025 5W-30)[ Szerkesztve ]
-
insyde5
aktív tag
sziasztok
nemtudjátok , astra f és g rugói különböznek?
-
wwhy
veterán
ha valakit érdekel egy jóárasított Headline RDV-200 radar- lézerdetektor
ELADÓ <<Dell 7440 laptop>><<Újszerű, garis>><<i5-1345U, 16GB RAM, 256GB vagy 1TB SSD>>
-
Henk
veterán
Srácok.
Teljesen véletlenül nincs valakinek Corsa (bár szerintem az Astra is ilyen) első fényszóróba való manuális fényszóró állítója (bal-jobb)? Ez olyan ami 3 körömmel megy a fényszóróba és elfordítással lehet kivenni. Vettem új lámpákat amibe át kéne tennem az állítót de a gyári lámpába olyan van ami nem kivehető. Eddig ilyennel még nem is találkoztam, mondanom sem kell, hogy mikor kivettem meglepő volt de nem mulatságos.
-
Henk
veterán
válasz csaresz002 #12597 üzenetére
A gyári lámpában csak akkora furat van amiben az állító szára belemegy, 5 vagy 6-os furat és abban lehet tekergetni. De nincs benne az a foglalatrész amit elfordítva kivehető lenne, illetve ez a rész maga a lámpatest. Én is cseréltem már párat de ilyennel még nem találkoztam, ezért fel sem merült bennem ilyesmi nekiálltam kicserélni és akkor szembesültem vele mikor kivettem a régit és át akartam tenni az állítót. Amúgy Valeo lámpa.
Szét tudom törni a lámpát de teljesen felesleges mert az újba akkor sem tudom beletenni.[ Szerkesztve ]
-
Henk
veterán
válasz csaresz002 #12597 üzenetére
Na megoldottam. Találtam a műhelyben 2 állítót, kicsit köszörültem a gombjából mert nagy volt aztán már ment is bele. Ezzel már minden hibát áthidaltam így össze tudtam rakni, szerintem nagyon jó lett.
-
bambano
titán
HELP!
Bátyámék 1.8-as benzines C1-es vectrájában megadta magát a hűtőventillátor és a márkaszervizben nincs az egész országban (állítólag). A 38 centis, ami a motor hűtővizét hűtené. Murphy vigyorog, mert csütörtökön mentek volna nyaralni.
Ezért segítsetek bontók, nem márkaszervizek felsorolásával, akiktől ilyet vehetnénk. Én debreceni vagyok, bratyó Miskolc mellett, Felsőzsolcán lakik, tehát ettől a két helytől elfogadható távolságon belüli cím kellene.
Előre is köszi.
b kérdés: valaki meg tudja mondani, hogy végszükség esetén a z32se-s gts vectra ventillátorát át lehet-e szerelni?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest