- Nem nyílnak a Foldok?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Íme az új Android Auto!
- Yettel topik
- Ultrafényes Pixel karórák érkeznek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem feltétlen gyorsabb, mert ha csak az API extráit használjuk, akkor a DX11 gyorsít. Lásd BattleForge. Ott nem költik el az extra sebességet extra effektekre, és a DX11 a DX10-hez képes 45-50%-kal gyorsabb (a DX9-ben ugye nincs SSAO, így az eleve butított szint grafikailag). A Dirt 2-nél és az AVP-ben elköltik. Egyéni döntés, hogy ki mit tart elfogadhatónak.
A DX9-cel az a baj, hogy sok benne a caps bit, így a DX10 terjedése borítékolható. Ennek a Win XP részesedése vetett gátat, de idén már több játék lesz, amihez DX10 lesz a minimum követelmény. A DX11 kérdéses. Egyelőre a konzol még mindig problémát jelent, nyilván idén lesz még DX11-es játék, de kb. azt a különbséget fogják adni, amit a Dirt 2 és az AVP. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rup1u5 #21564 üzenetére
Nem 300 dolcsi lesz a GTX 460 ... 250 vagy egy kicsivel kevesebb lesz az ára. Pontos infókat mától már nem mondhatók, de július 12-én lesz hír.
A DX11 kb azt a szintet fogja képviselni a közeljövőben, amit a Dirt 2-ben és az AVP-ben mutatott. Ezt kell mérlegelni, hogy kell-e. A benchmarkokban persze több grafikai újítás lesz, de a játékok egyelőre több problémával küzdenek a tesszelláció alkalmazása kapcsán. Esetleg a DirectCompute használata lesz jobb, de ez is inkább a grafikára lehet nem túl jelentős hatással. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Fr3eWar #21411 üzenetére
A fagyásos bejegyzések a gyári tuningból erednek. Minden gyári OC-s kártya esetén előfordulhat, mert a gyári tuningot nem tesztelik ki, egyszerűen csak becsomagolják és majd a júzer gariztat, ha baj van.
Ha az első pár napban nem fagy, akkor bírja a gyári tuningot, így nagy baj nem lehet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #21047 üzenetére
Ha nincs profilja, akkor írd meg az NV-nek, hogy csináljon hozzá. Vagy te is csinálhatsz kézileg.
A kártya drivere csak azt érzékeli, hogy elindítottál egy programot, ami valamilyen mértékben terheli a GPU-t. Azt nem tudja, hogy ennek a proginak elég a Low3D órajelezés is. Ezeket mind profilból állítja be. Azt látja, hogy terhelve van a GPU és nem elég a 2D órajel, profil nélkül megy fel a 3D-re. Ez teljesen normális jelenség. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #21043 üzenetére
Igazából a vezérlést a driver végzi. A gyártó szokott profilokat csinálni a programokhoz. Elképzelhető, hogy más driverrel más a profil. A lényeg, hogy a jelenség normális.
Bár még nincs róla döntés, de előfordulhat, hogy az Adobe Flash 10.1-hez szintén profil rendelnek, mert a 2D-s órajel gyenge teljesítményt ad. Ezt az AMD és az NV is vizsgálja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #20464 üzenetére
A GDC-n a Heaven féle tesszellálás volt az egyik kérdés az Unigine-es bemutatón. Denis Shergin (főnök) erre mondta, hogy a Heaven csak egy benchmark, és nem a játékokban használt tesszellálás alacsony szintjét akarják vele reprezentálni. Ezért maximumra teszik az egység használatát, és elhanyagolják az API-ba épített optimalizációkat. Ez volt a lényege a programnak. Jön majd a 2.0-s verzió, ami már főleg a DirectComputera épít. Ez egy új demó is lesz, pontosabban kiegészítik az eddigi környezetet. Kb. egy hónap és megjelenik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
WongFeiHong #20188 üzenetére
Sokmindentől lehet. Teleszemetelt Windows okozhat ilyet. A driverhez kötődő 3rd party programok is eredményeznek hasonló problémákat. A driversweeper például mindent eltávolít, még azt is amit nem kellene.
Esetleg szimplán driverbug. De nyilván ez már nem fog kiderülni, mert a driversweeper legyalulta a megfelelő működéshez szükséges bejegyzéseket, és a régi driver nem hozza őket létre újra, mert látja, hogy nem először lesz telepítve a gépre, és abban a tudatban él, hogy az összes nem törölhető bejegyzés megvan. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ADAM1337 #20175 üzenetére
Ennél sokkal nagyobb baj, hogy a P35-nél két PCI Express slotot külön vezérlő hajtja. Én is váltottam a CF miatt X38-ra sokkal jobb lett a teljesítmény.
Qru: A Fermi nem nyom le semmit. Az NV partnerei már leálltak a GTX 200 sorozat értékesítésével. Azok árazása a kereskedőtől függ.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laraxior #19857 üzenetére
Az nem számít, minden kártya indulásának más időigénye van ... amint látod a CPU-t kiírva onnantól az alaplaptól függ a dolog. Az lenne a lényeg, hogy az alaplap ne akadjon ki a tuning hatására. A VGA-val még ne csinálj semmit. Az Giga fórumán nézz szét, hogy találsz-e a tuningra megoldást.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ADAM1337 #19835 üzenetére
Az az igazság, hogy nemsokára lesz az ATI-nak shutter glass 3D-je, míg az NV-nek triplamonitoros technológiája.
Amúgy van már ATI-hoz iZ3D. Ez elérhető persze az NV-hez is, csak az ATI-hoz ingyen jár a támogatás.
ADAM1337:
Az ATI nem csinál saját szabványt, így a nyilt rendszerekre épülő szemüvegeket fogja támogatni. Például Bit Cloudron. Ennek az az előnye, hogy számos third party gyártó lesz, akik versenyeznek egymással és megy le a szemüvegek ára. Az NV 3D Vision zárt, így arra csak az NV kínálhat megoldást, és annyit kér érte amennyit akar. A hátránya, hogy azokban a játékokban nem működik, amit csak a 3D Vision szabványra írtak.Az NV féle surround gamingról csak annyit tudni, hogy három monitort támogat maximum, de SLI kell hozzá. Az, hogy a kétmonitoros kiépítéshez kell-e SLI, azt nem tudni még. Ja és a GF100 valamint a GT200-on érhető majd el.
Bulitt (#19837): A klón mód nem lassít semmit.
A kiterjesztett módban kb. feleződne az FPS.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Taifa Díaz #19823 üzenetére
Játékonként változó lesz, mert nem mindenki ír majd olyan keményen terhelő játékokat, mint mondjuk az AvP, de nyilván nem kérdés, hogy a számítási teljesítmény kihasználása felé megy az ipar.
Persze ez a 192 vagy 216 SP-s GTX 260 szempontjából annyira nem téma, ami a lassabb verzión nem megy, az a gyorsabbon sem fog. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Taifa Díaz #19821 üzenetére
A shaderintenzív játékokban. Manapság főleg ilyen programok jelennek meg. Ha átlagosan nézzük a régi játékokkal, akkor 5-6% plusz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Taifa Díaz #19816 üzenetére
+10% teljesítmény azért nem kevés kezdésnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rup1u5 #19699 üzenetére
A GPU az a GT200 B verziója. 240 SP van benne. Azért volt 192 SP-s verzió az elején, mert azt hitte az NV, hogy ezzel is tartható az 1 GB-os HD 4870. Aztán a driverek javulása után rájöttek, hogy 216 SP-s kell, mert a 192 SP kevés az AMD megoldása ellen. Igazából a 216 is, de arra kb rá leeht mondani, hogy azonos teljesítményű.
Gyakorlatilag innen született meg a 216 SP-s GTX 260. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
vhunor #19687 üzenetére
Programfüggő. A DX11 előnye nem csak a grafikában hanem a magassabb sebességben is kijöhet. Pl.: BattleForge. Az azonos grafikájú DX11 mód 50%-kal gyorsabba a DX10-nél. A DX9-nél meg gyorsabb lenne, ha be lehetne kapcsolni az SSAO-t, de ezt a magas erőforrásigényre hivatkozva nem tették lehetővé a fejlesztők.
A BattleField BC2-ről annyit tudni, hogy főleg a Compute Shader előnyeit próbálja kamatoztatni, ugyan úgy ahogy a BattleForge. A lassú feldolgozás oka valszeg abban rejlik, hogy DX9-ben is elérhetők azok az effektek, amik csak jobb API-kkal futnak megfelelő sebességgel.Én nem szeretnék beszélni a Win 7 mellett, de az XP ideje már tényleg lejárt. Az NV is szépen kigyomlálta a Win7 meghajtók problémáit, érdemes élni a gyorsabb feldolgozást ígérő API-k lehetőségével.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
vhunor #19685 üzenetére
A motort alapból DX10-re építették, de végül a játék DX11-es lett. A DX9 kóddal szerintem alig foglalkoztak. Persze a játék még beta, így javulhat, de lassan tényleg érdemes az XP-ről Win7-re vagy Vista-ra lépni. A legújabb WHQL NV driver, már elég jó Win 7-re, most már nincsenek komolyabb lassulások az XP-hez képest.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Le van írva a Catalyst hírben. [link]
Az SSAA mód 2x, 4x és 8x mintavétel mellett -0,5 ; -1 és -1,5-te tolja ki a LOD szintet. Ez az Auto-LOD SSAA, ami új fícsör. Kicsit olyan, mint az Anizo szűrés alkalmazása, csak ugye a Crysis mellett az Anizo alacsony hatásfokú a POM miatt. Nem kompatibilis a két technika. Kb. ezt úgy érdemes elképzelni, hogy 16x Anizo 2x-4x-nek látszik. Ezért nincs a Crysis menüjében Anizo szűrést engedélyező beállítás.
A másik különbség a fákon látható. Az MSAA mellett a Crysis lekapcsolja az Edge Detect filtert, mert szintén nem kompatibilis a technika. Ezért az élek el lesznek simítva, de az átlátszó textúrákra az MSAA hatástalan, és az Edge Detect tiltása miatt összességében még rondább is lesz a kép. Az SSAA minden eljárással kompatibilis, így működik az Edge Detect shader.rumkola: Sajnos páran már jelezték, hogy DX9-ben nagyon lassú a Frostbite motor. Ez amúgy nem meglepő, nem foglalkoztak ezzel az API-val.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nos igen.
Amúgy a Furmark nem igazán releváns program. Az NV és az AMD is fojtja driverből a futását, így nincs kihajtva a lapka. A Radeon HD 5000 már VRM-ből szabályozza a lapka terhelését, így még driveres fojtás sincs. Észre is vettem a HD 5850-en, hogy eléggé ingadozik az órajel a program futtatása alatt, beáll a hőmérséklet 75-78 fokra és innentől visszahűl, majd felmelegszik ... Pedig hallottam, hogy a fejlesztők az assembly alapú shadert írták, hogy kiüssék a driverek fordítóját, de ezzel a hardveres megoldással nem tudnak mit kezdeni.
Ezért is nem fejlődik a program.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát attól, hogy a chip bírja, még nem biztos, hogy a körülötte lévő alkatrészeknek jót tesz. Amúgy manapság egy felsőkategóriás kártyát 90-95-fokra terveznek, kb. 110 foknál kapcsolnak le, vagy váltanak órajelszintet.
Sokan nem szeretik ha így forr a kártyájuk, meg a tuningnál előny az alacsonyabb hőmérséklet. Persze aki az alap értékeken használja a kártyát, annak nagyon felesleges hűtőt cserélnie, esetleg ha zavarja a hangja, mert a manuális szabályzás nem igazán ajánlott. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #18962 üzenetére
A The Saboteur kapcsán egyelőre csak az EA szólalt fel, ők azt mondták, hogy vizsgálják a dolgot, és javítani fogják. Az, hogy a javítás milyen formában érkezik, nemtom. Ha driverből javítható, akkor nyilván az a legegyszerűbb. Ebben tuti nem volt benne az NV keze. Ez egyszerű hiba, amit talán a bétatesztre fordított idő rövidsége okozott. Az EA ugye elküldte az egész fejlesztőcsapatot, megköszönve, hogy elkészítették a játékot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
vhunor #18959 üzenetére
Lényegtelen, hogy a felhasználók többsége ezzel nem lesz tisztában. Az AMD azt akarja elkerülni, hogy az embereknek elegük legyen a PC-ből. Ezért nem csinálnak lefizetéseket, mert az csak olaj a tűzre.
Most nézd meg hogy áll az AMD termékpalettája. Jövő év elején teljes lesz a HD 5000 széria. Az NV-nek van három belépőszintű 40 nm-es chipje és Q1-ben remélhetőleg lesz egy brutálisan méretes csúcskategóriás megoldása. Mit küldenek a szorítóba a HD 5600 és a HD 5700 ellen, ahol azért elég nagy a felvevőpiac? Remélem látható, hogy miért nem csinál lefizetést az AMD. Két szegmensben nem lesz konkurens megoldás. 20-30-40k-t akarsz költeni VGA-ra nem tudsz mást venni, mint Radeont. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #18957 üzenetére
A Borderlands-zel nem lehet mit csinálni. Az NV kizárta az AMD-t a fejlesztésből. Csak annyit sikerült az AMD-nek közvetve elérnie, hogy nem lett GeForce PhysX-es a játék (a Batman botránytól megijedtek a fejlesztők). A Shift az 1.02-es patchel 30-40%-ot gyorsul. A minimum FPS-ek duplázódnak Radeonon, a 9.12-es driver ezen még fog javítani. Nem tudom, mit kellene még csinálniuk. Most már a HD 4850 is elintézi a GTX 260-at a játékban, ennél többet aligha lehet kívánni egy DX9-es motor alatt. A The Saboteaur megy XP alatt. A Win 7-es gondra lesz patch vagy update. Ez szimpla hiba, feloszlatták a beta teszt alatt a csapatot.
Nem mindegy, hogyan érik el. Ha sok lesz a lefizetés, akkor tönkreteszik a PC-s játékpiacot. Az AMD is megtehetné ugyanezt a saját játékainál, de az NV-vel ellentétben, ők ebből a piacból akarnak megélni. Az NV-nél a GeForce üzletág a fontossági lista alján van. Ha ezt valaki nem fogta fel eddig, az már nem fogja fel sosem. Az NV azért viszi a piacot kötött rendszerek felé, mert szabványos terepen lehetetlen cGPU architektúrával versenyezni, ha a konkurens DX11-es célhardvereket csinál. Ugyanez történt 2000-ben amikor a 3dfx kihalt. Az NV nyomta a gyártófüggetlen szabványok fontosságát, a 3dfx pedig a termékeit a saját Glide API-jára tervezte. Most az NV csinál saját rendszert, és az AMD hirdeti az ipari szabványok fontosságát.
A Dirt 2 DX11-es játék, oda már mindenképpen kell profil.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
vhunor #18953 üzenetére
Ezekkel játszok én is ATI-n. Borderlands-nél a Catalyst AI-t kell Off-ra rakni, A Shiftnél meg az 1.2-es patch kell, azzal mindent ki lehet maxolni. Sőt támogatja a játék a driverből beállított RGSSAA-t is. Most azzal használom. 8x beállítással 1024x768-ban 40-50 FPS. Sima 8xMSAA-val nem nagyon mozdul el a 75 FPS-ről (nyilván V-Sync).
Dawn of War II és a Dragon Age alatt semmi probléma nem volt, bár a Dawn of War II nem tetszett, így sokat nem volt a gépen. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem van NV is és ATI is ... két gép. Szinte ugyanolyan a supportja mindkettőnek. Tudok olyan programot mondani, ami az NV-n bugos, és olyat is, ami éppen ATI-n.
Nemrég az NV-s gépre felraktam a Win 7-et, de visszaálltam XP-re, mert nincs a driver a helyzet magaslatán. Pár játékban elég komolyat lassultam, és kilépések is voltak. Érdekes az is, hogy számos funkció elönt a driverből, amiket régen XP-n használtam a TV-hez, persze annyira nem lényeg, mert mostanában már az ATI-ról megy a TV.
Ati-s gépen van XP és Win 7 is. Ott pont az XP-n volt lassú a rendszer, bár a The Saboteur Win 7-en nem fut, de pont jó XP-n.Én a tapasztalatok alapján nem mondanám, hogy olyan hibátlan az NV driver. Kb. ugyanaz a szint, bár Win 7-nél most egyértelműen jobb az ATI supportja, de az NV 3 hónappal később kezdte el az új op. rendszerre a munkát, így nyilván ezen nem lehet csodálkozni. Ahol jobb az NV az a Linux. Nyilván ezért linuxozok az NV-s gépen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
vhunor #18939 üzenetére
Pedig a Dirt 2 jobban nézz ki DX11-ben, de majd hétvégén lövök screeneket. Amúgy a BattleForge DX11-ben 25%-kal jobban fut a DX10.1 módhoz képest, nyilván itt a sebességet helyezték előtérbe.
Az AVP is olyan lesz, mint a Dirt 2 az effekteket a DX11-hez kötik. Képekben azt a látványkülönbséget nehéz visszaadni, de majd megpróbálom teljesen azonos körülményekről lőni a képeket. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
vhunor #18936 üzenetére
Volt még a Fermi mellett két fejlesztés. A GT214 és a GT212. Ezek a jelenlegi GT215, GT216, GT218 nagyobb modelljei lettek volna 40 nm-en DX10.1 támogatással, sajnos leálltak a projektekkel. Akkor még úgy volt, hogy szeptemberre kész lesz a Fermi. Ha tudják, hogy ez nem sikerül, akkor talán másképp döntöttek volna, utólag persze könnyű okosnak lenni.
Manapság volt pár pletyi, hogy újra előhúzzák a GT214-et, de nem tudni mennyi az igaz belőle. Persze logikus döntés lenne, mert kisebb Fermi jövő őszig nem lesz, addig pedig a HD 5700-ak azt csinálnak, amit akarnak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát igen ... azért alkalmazunk szabványokat, hogy aztán valamit elkúrjon a gyártó és még a saját alaplapjaiban se működjön a kártya.
Vicces egy világ ez a mai. Amúgy gondolom a gyártó bepiszkálta a gyári BIOS-t és az eredményezte, hogy számos alaplapban nem ment a kártya. Tesztelés persze kimaradt.
Minek az ...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Taifa Díaz #18759 üzenetére
Az jó. Illetve a GeForce szempontjából nem, de valószínű, hogy a kártya a hibás tényező. Szerintem vidd vissza a boltba, hogy próbálják ki, mert nálad nem működik. Lehet, hogy szar a VGA. Ha igen, akkor kapsz újat. lehetőleg jót, és mindenki happy.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Taifa Díaz #18751 üzenetére
Valami megadta magát. Előfordulhat, hogy a tápegység. Erre utalnak a tünetek, de az alaplap és a memória is opció.
Nem biztos, hogy a kártya okozta a fagyást vagy a hibát. Egyszerű véletlen is lehet. Sajna ha nincsenek cserehardvereid, akkor csak a szerviz marad. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából én meg vagyok elégedve a HD 3850 támogatásával. Hibáim nincsenek, konvertálni meg nem konvertálok. Most is csak azért váltok HD 5850-re, mert megjött a DX11-es széria, és jönnek a játékok, amikkel kéne majd valamit kezdeni.
Eddig a Fermire vártam, de már tuti nem lesz itt idén. Az SC09-ről kiszivárgott pletyik szerint DX11-ben a HD 5850 szintjét hozza, szóval csak a PhysX-et bukom el, azt majd pótlom a kisgéppel. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #18306 üzenetére
Én végignyomtam két évet ATI-val. Az első két hónap valóban gáz volt, de a 8.3-ra újraírták a rendszert, és onnantól érezhető javulás lett. A 8.7 óta nem találkoztam semmilyen problémával, már ami a hibákat illeti. Párszor előfordult, hogy nem ment kapásból egy játékkal a CF, de ez előfordul Multi-GPU-s rendszernél. Ilyenkor bevetettem az AFR-es átnevezést, és vagy be jött vagy nem.
Amúgy érdekes, hogy párszor próbálkoztam harmadik féltől származó programmal, Rivatuner, ATT. Ilyenkor viszont keményen szoptam, szóval ATI-nál csak a saját csomagját ajánlom, mindenféle extraprogram nélkül. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont annyi probléma van a Catalysttel, mint a GeForce driverrel. Én már csak tudom mind két rendszer folyamatosan használom. Nemrég frissítettem drivert NV-re, aminek hatásáral villogni kezdet az NFS:Shiftben az árnyék. Az NV vissza is írta, hogy tudnak a problémáról, használjak régebbi drivert, vagy várjam meg a héten érkező 195.55-öt.
Ami kreálva van a Catalyst driverekről az urban legend. Mindkét meghajtóval ugyanannyi probléma van. Nem véletlenül van mindkét cég dokumentációjában két-három oldalas javítólista.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #18293 üzenetére
Nagyon egyszerű a döntés. Megnézed milyen játékok vannak/jönnek DX11-re, és ugynezt megnézed PhysX-re. Azután aszerint kell dönteni, hogy melyik csomag érdekel jobban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
laragirl83 #17999 üzenetére
Mi lesz a PhysX-szel?
... Jön rá év végén a Shattered Horizon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Henker2 #17491 üzenetére
Az AMD soha sem fogja támogatni a CUDA-t, így sose lesz PhysX nekik. A jövőben ez ilyen lesz. Az NVIDIA a PhysX-re tesz fel mindent, így 2010-ben is vásárolni fognak játékokat. Az AMD a szabványok mellett áll, így nekik nincs szükség pénzért támogatást venni. Megvárják, míg az NV lassan kihullik, addig pedig olyan távol maradnak a CUDA-tól, amennyire csak lehet. Ez jó esetben egy, de inkább két év. Addig pedig ha PhysX kell, akkor venned kell GeForce-ot. Ha pedig DX11-es játékon akarsz játszani, akkor Radeonra lesz szükséged. El kell döntened számodra melyik a fontos.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sziszifeca #16937 üzenetére
Inkább hagyd a cserét ... őszre itt a DX11 és nem csak az API lesz itt játékok is lesznek rá. Felesleges a GTX 260-ról most váltani.
Vegyél egy DX11-es karit, ami sokkal gyorsabb lesz.
Firestormhun: Pedig ezt az infót Dan Irish mondta. Még a Sony-s exkluzivitás esetén kérdeztünk rá, hogy mi számolja ezt a tuti fizikát. Erre mondta, hogy a konzolon a proci, míg a PC-n a GPU. Mondjuk ő nem programozó, de csak tud arról mi folyik a háttérben, hiszen ő a boss. A videó alapján viszont most nem tudom mi az igazság. Lehet futni kell még egy kört.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #16926 üzenetére
Saját motorja van. Az alapján dönt, hogy a driverben benne vannak-e a megfelelő kapcsolások, ami alapján számolhat fizikát a GPU. OpenCL alapú a rendszer.
Ja és csak Vistán van egyelőre OpenCL támogatás szóval az XP-t itt el lehet felejteni ... lehet ez speed3456 problémájának a forrása.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Beowulf_78 #15299 üzenetére
Ne kiabáld el ... most van egy kis dolgom, de majd jövök osztani.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Beowulf_78 #15082 üzenetére
Mert nudli a cég bevétele a GeForce kártyákon. Nem a 10%-os haszonhoz szoktak hozzá a vezetők. 10%-ért a bankba kell tenni a pénzt.
Ilyen körülmények között nem csoda, hogy ferdítik a tényeket. Ez teljesen rendben van. Eleve senki sem kényszerít senkit, hogy vegye meg a hátlapot. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Sajnos Schwartz-nak igaza van. Mármint az NV-re nézve sajnos ... a refkártyák nagyon jó minőségűek, de a jelenlegi árazás mellett nem gyárthatók gazdaságosan. Ennek megfelelően a gyártók amit lehet lespórolnak a saját fejlesztésű rendszerekről. Persze azért születtek minimum előírások is, amiket be kell tartani. Az NV küldött is a partnereknek egy komplett elemzést a felhasználható anyagokról. Elméletben ugye az a cél, hogy a kártyák gariidőn belül ne dobják be a törülközőt, és minden NV funkció normálisan működjön. Arról nem szól a fáma, hogy ezt az NV hogyan szeretné ellenőrizni. A Palit csoportból símán kinézem, hogy szarnak az előírásokra ... ha a jelenlegi nagyobb profit a Gainward név vesztét okozza, akkor is nekivágnak ... van még Brandjük bőven.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Svájcinéger #14922 üzenetére
Azaz OCZ jóé ... de szerintem az nem 20k.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #14806 üzenetére
A GF 9600 GT-t kicsinálja ... nagyon betesz neki a Geometry Shader
Amúgy úgy vettem észre, hogy a DX10.1 mód miatt szebb a Radeon képe ... jobbak a fényhatások és az árnyékok.
Egyébként az AA-ra már van válasz ... A DX10.1-ban alig van ugye lassulás miatta ... a GF kariknál pedig a fejlesztők a CUDA-n belüli NV API-n oldották meg a számítást. Gyakorlatilag megkerülték a DX10-et. Ezzel a módszerrel a GeForce is párhuzamosan végzi az AA adatok mintavételezését. Bár az alpha objektumokra ez is hatástalan, de legalább gyors. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Beowulf_78 #13562 üzenetére
Talán nézd meg a képminőség különbségeket. Nem mindegy, hogy számolva van az AA, vagy csak be van kapcsolva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laraxior #12613 üzenetére
Jelenleg kettő DX10.1 játék van. Jövőre jön egy tucat. Ebből csak három van előre bejelentve ... a többiről csak megjelenéskor fog kiderülni, hogy DX10.1, mert az AMD azt akarja, hogy az emberek ne olyan technológiát lássanak a DX10.1-ben aminek a támogatásáért meg kell küzdeni, hanem egy életképes ipari szabványról legyen szó aminek a támogatása teljesen világos és nélkülözhetetlen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #12610 üzenetére
Az a GT212 leírás kamu. 16 TPC-vel nem lehet megcsinálni. Nem hiszem, hogy a mérnökök gyógyszere annyira elgurult, hogy hatos csoportba szervezik a textúrázókat.
A Fud már megint spekulál, de nincs ész utánaszámolni. Persze ha 12 TPC-t írtak volna, akkor egy szót sem szólnék.
Persze a 384/96 felállás lehet reális, csak nem a leírt módon.
Ettől függetlenül jobban járt volna az NV a DX10.1 beépítésével, mert jelenleg kifutnák az ujjaimból ha megszámolnám a 2009-ben érkező DX10.1 játékokat. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Gyerekek. 185.20-as driverrel vigyázni. Betanak van hirdetve, de valójában Alpha ... pontosabban Pre-alpha. Már volt belőle pár winreinstallos eset is. Tényleg csak saját felelősségre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Clear Sky az túlzás, hogy elszalad egy HD 4870 X2 hiányában. Már ha jó felbontást akarsz ... élsimítással.
Az FC2-ben annyira nincs sok különbség. Ott volt egy kis mahinálás az NV részéről.Gyakorlatilag a DX10.1 azért került a rendszerbe, mert azzal le lehet úgy programozni az AA mintavételezést, hogy az AMD egy extra fázis is futtasson. Ez ugye kapsából -15-20% a Radeon DX10 teljesítményéből. Nem véletlen nem engedi a program a DX10 visszaváltását a Radeonon a plusz fázis nélkül ugyanannyi munkát végeznének, mint a GeForce karik, így az a -15-20% nem lenne ott. Azt viszont nem értem, hogy azt a kis plusz árnyékolást, miért Gather utasításokkal csinálják. Ezzel kizárják a GeForce rendszereket az effekt leszámításáról.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #12185 üzenetére
A Far Cry 2-őt és főleg a Clear Sky-t nem szabad ide sorolni. Az FC2-ben jobb az AMD képminősége ... főleg extra árnyékolást jelent a DX10.1. Az Clear Sky-ban elég sok eltérés van a grafikában ... sokkal szebb árnyékok és működő AA, emellett a HD 4870 az 1.5.07-es patch-el legyorsulja a GTX 280-at is.
A BIAHH-ban és a Crysis Warhead-ben kb. hasonlóan teljesítenek a konkurens rendszerek. A Cod5 és a Dead Space pedig az NV-nek fekszik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #12138 üzenetére
A 32 ROP-pal nem lenne gyorsabb ... ezért van benne 16 ROP. Egy architektúrában mindig oda kell helyezni a tranyót amivel a gyorsulás elérhető. Mindenki így fejleszt. Az RV770 működésének elég 256bit és 16 ROP ... ha nem lesz gyorsabb az 512bittől és a 32 ROP-tól, akkor minek belepakolni ... csak feleslegesen növelné a chip méretét.
A Gothic 3-mal kapcsolatban már én is írtam nekik. Volt szó a Crossfire támogatásáról, csak a Jowood és a Piranha Bytes mondta, hogy már nem foglalkozik a játék támogatásával, így az AMD sem kapja meg a szükséges információkat. A kiegészítővel viszont foglalkoznak ... azt mondták, hogy arra van CF támogatás ... a kiegészítő rutinjai alapján lehetséges, hogy megcsinálják a régi Gothic 3-ra is a CF-et, de nem biztosak benne, hogy működni fog.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #12135 üzenetére
Nem teljesen ... A HD 3870 X2 az már a stratégia része volt. Az R600 után az RV670 fejlesztésén nem változtattak, de a stratégiát rögtön átalakították. Ebből született meg a HD3870 X2, ami tervezett termék volt. Ezen a jövőben sem változtatnak az RV870 is relatíve kisméretű lesz, némi redundanciával ... olcsó 30 dolláros előállítási költséggel, és olcsón gyártható NYÁK-kal. Erre fog jönni majd egy X2-es csúcsmodell.
Igazából az NV-nek kellene a stratégiaváltás, mert egy ciklust túl lehet élni ilyen költség differenciával (partnerek elvesztésével ... XFX), de kettőt már nehéz lesz.A CF a tesztek alapján jól skálázódik. Nyilván a stratégiában egyértelműen a driverek is játszanak. A 9.1-ben lesznek fejlesztések a központi processzor szálvezérlésére, ezzel már egy ideje adós az AMD. A kétutas CF átlagosan 80-85%-os skálázódási értékeket mutat procilimit nélkül, ezen sokat már nem lehet javítani. Nyilván mindig lesznek extrém esetek ahol nem működik elsőre, de azt be kell jelenteni és javítják ... ezért van havi szintű driver frissítés. A CF-en egyébként még mindig a 8.3-as driverben újraírt rutinok dolgoznak. Az hatalmas előrelépés volt, nekem gyakorlatilag a március óta nincs a CF-fel gondom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #12132 üzenetére
A mi oldalunk nem reprezentatív. Kevesen vagyunk a következtetéshez. Persze jó lenne a PH-s felmérés is ... de mivel készítenek kimutatásokat az eladott VGA-kból, az sokkal megbízhatóbb.
A nagy monolitikus chip stratégia már biztos nem lesz az AMD-nél. Túl drága a fejlesztés és a gyártás. Emellett minden szegmensbe külön chipet kell tervezni, ami időigényes.
Az NV-nek azért kellenek a nagy monolitikus chipek, mert a GPGPU piacra az az ideális. Ha csak a PC-s VGA piac érdekelné őket, akkor már rég több GPU-s kártyákat nyomnának ők is ... az AMD-hez hasonlóan. Az NV-nek nincs meg a kapacitása a GPGPU és a PC-s VGA piacot külön fejlesztett chipekkel ellátni, így választaniuk kell, hogy milyen irányba tervezik a processzort.
Kb. 1 éve keményen az általános számítási igényeknek megfelelő termékeket készítenek, tehát tulajdonképpen már választottak is. Az AMD inkább valós idejű grafikus feldolgozáshoz ideális chipeket készít. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Emlékszem amikor az egész NV Physx megkezdődött, akkor jöttek az anyagok, hogy a Gearbox-szal exkluzív szerződés van és 2008-ban a Borderlands, az új Alien illetve az EA-os Backbreaker is használni fogja. Amikor kiderült, hogy ezekből a játékokból idén nem lesz semmi, akkor lett egy kis csend. A Mirror's Edge szerintem egy rögtönzött akció volt. Gyorsan kellett egy cím a semmiből.
Ez az éve az NV-nek a TWIMTBP program szempontjából katasztrófa volt. Ahogy járnak le a szerződések úgy menekülnek a fejlesztők (patkányeffektus ez kérem). Ott a STALKER: CS. A nyár legnagyobb NV címe ... DX10, GeForce, a DX10.1 szar meg hasonlók jöttek a fejlesztőktől. Szeptemberben lejárt a szerződés az NV-vel, és rögtön rohantak a ruszkik az AMD-hez. Gyorsan jött a DX10.1 patch, mert annyira hülye eljárásokat sikerült a játékba pakolni, hogy másképp nem lehetett gyorsítani rajta.
Az Ubisoft is megpróbál folyamatosan kiskapuzni ... FC2 DX10.1 satöbbi.
Nem tom mennyi valóságalapja, de elvileg a Mirror's Edge elég komoly pénzmag bepumpálásával lett megszerezve.TTomax: Az eddigi eladási adatok alapján 1 eladott G200-ra kb. 10 RV770 jutott. Baromi komoly átszivárgás kell, hogy ezt behozzák.
A TWIMTBP program is itt vérzik jelenleg ... ezeket az adatokat látják a fejlesztők is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #12097 üzenetére
Komoly ...
Szvsz elég problémás az NV marketingje jelenleg. Egyszerűen néha jobb a csend, mint a hivatalos bejelentés. Most a THQ egy teljesen ingyenes technológiát licenszelt. Ilyen esemény kb. minden másnap megtörténik. Én inkább ránéznék a Gearbox-ra, mert hát 2008-ban két Physx játékot kellett volna letenniük az asztalra, és a jelenlegi infók alapján a munka sehogy se áll. Az NV-nek meg lóg a pénze a projektekben és még megjelenési időpont sincs.
Nem értem, hogy lehet ilyen bizonytalanul herdálni a pénzt, amikor szükség van rá.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude 3340 Core i3-4005U CPU hibás laptop
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! 850W ASUS ROG STRIX 80 PLUS Gold White Edition (90YE00A4-B0NA00) 3 év garancia 27% áfa
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest