- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- iPhone topik
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- Mobil flották
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz Xantomas #61750 üzenetére
Hát egy adag nullásat azért készittes be, legyen mit kipislantani.
A feszítls miatt utálom, körbetekered beállitid körbetekered utána állítasz, mert elsőre nem lehet beállítani megfelelőre. No és elég egy picit is terhelni a szíjat akkor már nem azt fogod mérni amit kell. Egyszóval macerás nagyon. Automata feszítővel az 2 órás szarakodás 10 perc kb.
Ráadásul a bontás is egy külön moka.
Nem lehetetlen csak én nem csinálomRenault power
-
mdav88
aktív tag
Lagunanal kicsit bizonytalan az alapjarat, nem veszes kb 780-820 kozott, lehet ezt stabilizalni, vagy normalis?(vezerles, gyertyak, okoskerek uj) trafo lehet ilyenben ludas? Meg a gyarinak tuno renault-denso van benne.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #61753 üzenetére
Hosszúhetényi Avia-t hívtam, hogy náluk van-e premium dízel, mert nekem az van közel.
Felveszi a srác, azt mondja náluk nem alap dízel üzemanyag van, hanem adalékolt.
Mondom, akkor a GOLD az, mert engem az érdekelne, nem náluk nincs, de a sima sem sima, hanem van benne adalék...[sóhaj]De ha nem gold, akkor nem is premium, de mégsem alap, vagy sima dízel, mert van benne adalék.
Igen.(mondja)
Van neki nagy VW-je (mondja közben), nyilván saját kútjairól tankol, de a lényeg, hogy az autója a mai napig pöpec...Ha jól hallottam éppen autóból beszélt és utána nézve három avia kút is az öve baranyában.Oké kösz az infót, lehet, hogy majd kipróbálom.
Ha esetleg valaki netán felhívná, itt a telefonszám, kíváncsi vagyok, hogy ugyanezt újból elmondaná-e.
(30) 956 7662Tehát a kérdés csak annyi volt, van-e premium dízelük? Ami nincs, de ami van, az is már k...va jó, de hogy ez milyen "frankó" adalékot kap alapból az már nem derült ki, a lényeg, hogy az Avia-nal nincs olyan, hogy SIMA DÍZEL!
[ Szerkesztve ]
-
Gaaabeeesz
senior tag
Megane 2-n a tukorlapot hogy tudom kipattintani?
Probaltam alanyulni csavarhuzoval es fesziteni, de nem engedte magát.Üdv, Gabesz
-
rob210
Topikgazda
válasz Gaaabeeesz #61762 üzenetére
Villával, mérmint müanyag feszitő villával alul középen felül középen benyúlsz és egy határozott mozdulattal kipattintod. Valaki fogja meg, mert leesik! Én tapadókoronggal fel szoktam kötni, hogy amikor kiugrik ne essen le a földre!
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
VGYke
addikt
Szerintetek egy Renault GrandCupé Intens 1.6 SCe, tehát 1,6 benzines szívós 114LE (5 564eFt)
+ PKIN01: fűthető ülés, kormány (+100e)
+ PKSAF1:parkolófék láblóbálós csomagtér nyitás (+100e)
+ Teljes értékű pótkerék (+30e)
+ PKNAV3-7" Navigációs csomag: R-Link 2 Online, Eu térkép (+100e)
+ festék és regisztációs adó (225e)
= 6 119eFt
- Teszt autó: 2300 km -el
Megéri megvenni 5 100 eFt
+ Átírási illeték: 75 eFt
= Megéri 5 175 000 Ft-ért?kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
Gombinyó
őstag
Én nem venném meg, az újból is lejönnek komoly kedvezmények, nem hiszem, hogy sokkal drágább lenne, mert akkor nem lenne versenyképes. Nekem egy alap clioból is 600ezret engedtek. A tesztautóba azt a 2300km-t szorozd fel párral, mert szinte bárki ült bele hidegen kente neki pont a bejáratási időszakban. Azon az 5km-en kell döntést hozni...
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
Választásnak nem rossz, de te tudod, hogy jó-e neked, érdemes másik renaultnál egy 0km-es ugyanilyen árára rákérdezni, hátha! Valamint próbáltad az autót, hogy hogy megy? Haver céges dokkerében ez a motor veszettül ergya, nagyon le van fojtva, 8-10 litert vegyes fogyasztásban is bekap.
-
#32577792
törölt tag
válasz forceberg #61743 üzenetére
Azért ne feledd, hogy neked 1.5dci van, ami azért más konstrukció mint a 2.0dci. Lehet, hogy ami jó annak, az nem jó nekünk.
Én a II-es Laguna 1.9dci-be madaras tesó gázolajat nyomtam szinte végig. Néha ezt-azt, picike difik voltak, ami szinte hibahatáron belüli is akár lehetett.
Én is gondolkodom, hogy párat visszamegyek.
Eddig egy A24 kft-s kúton tankoltam, ott vettem észre, hogy 3-4dl-el kevesebbet fogyasztott, ez már egy 5.8-as átlagnál, kiesik a hibahatáron.
Elvileg (!) a diesel osztrákból jön be hozzájuk.Olajcsere előtt vagyok, néztem Motult, Xadot és picit talán utóbbi olcsóbb, viszont nem olcsó
De lehet bepróbálom.
Robi!
Érdemes, kell előtte tisztíttatni valamivel a motort, vagy egyik le, másik bele? -
forceberg
veterán
válasz #32577792 #61773 üzenetére
Igen, de most egymás után 2x nyomtam tele Maxx Motionnal és jelenleg igen csörgős a hangja. Még 1/3 van benne, de lehet ma telenyomatom valahol.
Olajcsere: én nem bontanám meg semmiféle adalékkal a motorolajok belőtt egyensúlyát. Ha jó a motor, semmire sincs szükség, csak minőségi olajra.
Elf helyett most nekem drága Valvoline van benne(Motul árkategória). Lehet, hogy ettől hangosabb a motor, nem is a Maxxmotiontól. A következő töltet vagy a Full Tech FE lesz ismét, vagy esetleg a Motult kipróbálom. Az Elfhez képest 5e Ft-os árkülönbség egy 12-15-e km-es ciklusra mérve nem olyan nagy tétel.Rövid távokat jársz csak vele, vagy nyomod neki, hogy majd' 6 litert iszik?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#32577792
törölt tag
válasz forceberg #61774 üzenetére
5,5-5,8 most ezzel a gázolajjal. Előtte volt több.
Vegyes használat, itthon inkább kerékpár, de néha befigyel, de ez nem szignifikáns.
Kint 20-50km-es távok. 110 körüli tempó.
Pálya is szokott lenni, az forgalom függő, ha nincs nagy kamion forgalom, 120-130 körül, (minek rohanni, 8 perc ha gyorsabban megyek, azért nem fogok rohanni), ha van kamion, meg egyéb (M5 Kmét-Bp között van eléggé) akkor sok a gyorsítás-lassítás.
Na meg néha befigyel hosszabb távon horgon 2 kerékpár, az azért +1-1,5l. -
eTrade
tag
válasz forceberg #61774 üzenetére
Motul-t nem probáltad még ki?
Sokan dícsérik ezt az olajmárkát, pl. ΞΔGLΞ fórumtárs is nagyon elégedett volt vele, gyári Elf-nél jóval jobbnak vélte.Nem akarlak lebeszélni az Elf-ről, nemrég én is azt vettem a verdába, csak érdekelne több ember véleménye / tapasztalata.
-
Lacy6
senior tag
Szerintetek megéri venni egy ilyen Fluence-t?
4 éves 2-2,5 milla körül vannak kevés km-el.
Városba kellene kb 10 km a melóhely.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
shifty!
senior tag
Dzsentsz, szűrőkből Purflux-on, Mann-filteren túl (ezt a kettőt szoktam használni, nálam beváltak) mit érdemes?
Olajszűrőből most Bosch-t tettem be tavaly, üzemanyagszűrővel nincs tapasztalatom, vízérzékelő csatlakozósból mit ajánlotok?Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
Jaded
őstag
Nekem az előző töltet Elf volt, kb 5000km után csörgött csattogott villámlott. Olajtopikban ajánlották a Motult, ennek 10e után olyan hangja van, mint mikor beleöntöttem (nyilván erős túlzás, de erősen hajaz rá). Ma is Motult kap (pont esedékes a mai nap a csere )
Gázolajból pedig azt mondták hagyjam a Shellt, inkább OMV. Az OMV-től egyenletes tempónál egy idő után rángatott a kocsi (pl 90-nel mentem és olyan volt mintha néha "bemotorfékezne" - jó hülye szó ). Jó, akkor mondom vissza Shellre, ezt meg bezabálja (kb 100km-rel megyek kevesebbet az OMV-től). Úgyhogy most igazából nem tudom mi legyen még..
Megane 2/2 1.5dCi 106LE
Renault Megane IV Limited
-
shifty!
senior tag
Ugyanezzel a szekérrel az OMV-től meg akar halni az autó. Egyszerűen érezhetően lomhább, az étvágyán sem segít, csak alátámasztani tudom amit a többség is mond, az OMV (itthon) kerülendő, Rönókkal egész biztosan, szülőknél van egy Espace IV 1.9d, az sem díjazta még egyszer sem az OMV-t...
Shell-t szereti jobban fogyasztani, de cserébe nem egy kétökrös szekér egyenletességére és dinamikájára hasonlít tőle a utó... Nemrég a Shell V-Power dieselt tettem bele, érezhetően jól esett neki, utána a sima dieselüket kapta, és éreztem a különbséget.Olajcsere előtt állok, köszi a tanácsot (és a többi ajánlónak is), lehet hogy kipróbálom a Motult.
Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
Jaded
őstag
válasz shifty! #61781 üzenetére
Tény, hogy nem megy úgy a simától. A Maxxmotiontól sem feltétlenül. Az első Shelltől nekem nagyon ment, a másodiktól kb OMV szint volt. Igaz két teljesen különböző kúton tankoltam.
A MOL-t meg nem tudom, ha tényleg onnan kapja mindenki, akkor szerintem teljesen mindegy. Sosem tankoltam ott. Azt tudom, hogy a Lukoil és az Agip hulladék (szerintem).
mod: kollegámnak volt egy full üzemanyag felújítás (igaz Ford Mondeo, valami 300e ft értékben), neki azt mondták például, hogy Shellt sose tankoljon, mert sz.r az egész, így OMV-zik (igaz mindig Maxxmotion).
[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #61776 üzenetére
Én, annyit írtam, hogy az ELF max 4000 után kifulladt nálam, vagyis észrevehető volt, hogy a kenés az már szar volt, a xado meg bírja, de én 200 felett megyek tartósan. Szerintem az elf (is) jó olaj, de max amit írtam 4000-ig, utána csere, nemhogy 30 ezer. km.
Egyébként ma szétkaptam a ventit, kiesett belőle, kb 15-20db az a tüskés, hosszúkás levél féle.
Megtisztítottam, kifújtam, hogy csöpögött az olajtól, csatiját wd40-nel, vissza, most olyan csendes, mint új korában...se. -
mdav88
aktív tag
Laguna dudajara van valami tuti tipp? Egyelore meg nem melyultem nagyon bele, csak a legzsakot szedtem ki, ott az erintkezesek rendben, viszont az ellenallas ami a kormanyrol vezeti at a kraftot gyanus. Szukseg van ra, vagy kiiktathatom?
20m ohm allasban a.multimeter 3.30at mutatott.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz forceberg #61789 üzenetére
"Magyarországon a LUKOIL, a kőolaj-finomítóktól származó üzemanyagok mellett saját forrásból - az elmúlt pár évben jelentős mértékben modernizált PETROTEL romániai kőolaj-finomítóból - származó üzemanyagot is forgalmaz. A Dunán folyami hajókkal a dunaföldvári tárolóba szállított üzemanyagot tartálykocsikkal szállítjuk a magyarországi töltőállomásainkhoz."
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #61752 üzenetére
Ha nem is volt vért hugyozós, de azért pepecselős, az biztos. Feszíteni, forgatni, frekit mérni, utánhúzni, forgatni, feszitest allitani, forgatni, frekit mérni, ect ect ect. Sokkal gyorsabb volt egy oszcilloszkóppal a spektrogrammot mikrofon segitsegevel nézni a rezgési frekvenciát, mint szórakozni a műszerrel. Érzésre is akkor volt jó a feszesség, amikor egy videó alapján mutatva van, hogy meddig kell kézzel benyomni a szíjat. Saját kocsin buli, párévente, de másén... mindenkivel egyszer kötelezően megcsináltatnám, mielőtt a szervizes óradíjat szapulja hogy mennyi az annyi.
És biztos vagyok benne, hogy a köv alkalommal is el fogom felejteni, hogy a renault motorokon, egy teljes szíjfordulat után egy foggal arrébb lép a szíj a kerekeken. Ez csupán egy órányi fejvakarást okozott, hogy az összes jelölés a helyén van, mindig lép a szíj.
Bordás, hosszbordás szíj, vízpumpa, feszítők, motor- plusz váltóolaj, hűtőfolyadék cserével, netto 9 órába belenyalt.
EGR-hez még nem nyúltam, de most ugy erzem, hogy ott rohadjon bele a korom ahol van XD majd máskor."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rwin5
őstag
Üdv!
Probléma lenne az 1.6 Cliommal. Kora tavasszal átesett egy nagyszervizen, kapott új akksit is. 2. kocsiként van használva. Le merült az akksija, ma feltöltöttem, tavasz óta nem volt használva 1x sem. (előszóban megjegyzem, hogy van benne egy riasztó, indításgátló ami sokszor okozott problémát - találomra elkezdett riasztani).
Szóval a probléma: feltöltöttem az akksit az előírtak szerint. Azt csinálja az autó, hogyha bezárom akkor bekapcsol a riasztó, de az összes ajtó nyitva van, ha pedig nem megy a riasztó - mert elvileg nyitva van, akkor pedig zárva vannak az ajtók.
Indításgátló mind a két esetben nem engedi elindítani az autót.
-
rob210
Topikgazda
válasz Xantomas #61791 üzenetére
Na szép munka, gratulálok.
Mondhatnám azt is, hogy elismerésem.
Én eddig kétszer csináltam jó ismerősnek, de mind a kétszer megfogadtam, hogy soha többet
Az autómata feszítőssel gyerekjáték.
De ez tekerem mérem állítom, ez nem az én idegrendszeremnek való, aztán ha még közbe is jön valami, na az igazi élvezet.
Azért nekem 5 óra alatt megvolt, de elsőre azon a motoron a 9 óra nagyon jó időRenault power
-
LamerGyuri
senior tag
Az akksinak vége. A látottak alapján túlmerült és tönkrement. Hasonlóan viselkedett az enyém is, amikor kb. 2 óra alatt kimúlt, pedig előtte még gond nélkül indítottam-mentem.
Egy másik akksival ki kell próbálni az autót. Ha azzal beindul, akkor meg is érkeztél."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz zaskar #61788 üzenetére
Csere után, ha az nem valami bóvli olaj, szinte mindegyiknek szebb lesz a hangja, sőt itt még az elf is jeleskedik itt nagyon is jól, de amikor a motor kapja a jelentős terhelést, akkor ott a motul már rég kiröhögi az elf-et sok ezer km után is, de én csak xado-t rakok már bele több éve, igaz, hogy egy ilyen csere 35 ezer szűrővel együtt és ez egy durva hónapban 3X-or is megtörtént már, ami így már 100 ezer forint felett volt csak olajcsere 1 hónapban, de olyannyira észrevehető a különbség, ahogy a motor jár, ahogy az autó megindul, ahogy az egész motortér száraz (lett) pár hónap után mindenhol, előző kettőnél voltak azért néha rendesen is a turbó mögött olajpára "köpködések" , amire az volt a válasz, hogy normális Szerintem meg nem az. 594000 km után a motorhoz még mindig nem kellett nyúlni!
Nagyon erős, imádom, ahogy az ülésbe passzíroz, ahogy dízel létére csendesen meglódul, kár, hogy az egész autó nem japán, csak a 2.0dci motor, mert akkor a többi sem lenne gagyi zörgős bóvli francia cucc., akármennyire szeretem a lagunát, de emiatt nagyon is utálom.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #61790 üzenetére
Szerintem, nálad az összes bak cserés, ezért érzed zörgősnek a motort, mert a lagesz 3 kaszni egy vicc ebből a szempontból. De nyilván rá is tesz sokat a rossz üzemanyag. Nálam is, de már írtam, újból érezni ilyen kis alapjárati rezonanciát, amit aztán felerősít a kaszni is meg a sok filléres hanyagul összeszerelt műanyagok hangja is. A zselés ennyit bírt, vicc. Amikor berakták olyan volt, mint egy benzines szinte, na ahhoz köze nincs már alapjáraton...
Tegnap tankoltam a mobil petrol-nál ezt a Jumbo premium dízelt, de egy okádé az egész. Hangosabb és hülyébben járó motort "kaptam", ma kiautózom direkt, többszöri üzemanyagzabáló kigyorsításokkal is, aztán tankolok is valahol mol-t, vagy shel-t rá. Nem ajánlott részemről egyáltalán, csak tettem egy próbát. Az enyém a lukoil-t is utálja. :/[ Szerkesztve ]
-
ny.erno
tag
Sziasztok!
Renult Clio II (2008) 1,5 dci 65 le kis tehergépkocsit chippelnénk. Valakinek itt volt ilyen motorral szerelt autója, amit chippelt? 230 e km van benne és még ennyit bele fogunk tenni és érdekelne a tapasztalat.
-
addikt
Sziasztok, renault megane 2002 tolatólámpa gomba hol található?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest