- Poco X6 Pro - ötös alá
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- iPhone topik
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Predator2
addikt
válasz forceberg #62249 üzenetére
Be lett vizsgálva a dolog és ténylegesen problémák voltak a porlasztókkal, igaz spénes nem volt a rendszer.[kép]
Kapott 4 újszerű porlasztót amit az MP diesel-től vásároltam. Beraktam, szépen megy melegen, de a hidegen dadogás megmaradt.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #89309696 #62229 üzenetére
(#62228) Gombinyó
Köszi..
---------------Nos igen, jól látod, nekem nem valók a kis(ebb) autók, sőt soha nem is szerettem, ami legalább nem volt 4.5 méter közelében. Jó sok tesztvezetés után esett végül erre a választás, az viszont biztos, hogy akkor nem derült ki számomra, hogy ennyire alul kormányzott, sőt semennyire nem vettem észre, ezek szerint ez csak gyorsban jön elő és főleg szerpentinen...
És be is tud libbenni a határon, ráadásul az orrát is tolja. A lageszt meg mintha sínem húznák, de hát az egy nagyon keményre hangolt futómű, ami legnagyobbakat is elveri lazán kanyarokban. Hát a volvo nem oda készült. Ez lágyan és már-már süketségi csendben suhan, mint valami pille könnyű vitorlázó. A fokozatot is abból tudom, hogy vált, vagy hányasban van épp, ha ránézek a kijelző(k)re, ami egyébként egyszer már lefagyott. Épp a rugózást állítottam (volna), erre hiába nyomom semmire nem reagál, kb 20 sec és visszaváltott a főképernyőre. Azéittanyáztamegyet! Ennyi pénzért B+! Az utóbbit frissítéssel biztos korrigálják, az előbbit meg szokni lehet csak, illetve hanyagolni kanyargós utakon a megszokott lagesz féle gyors vezetést...
A többi mind frankó egyelőre nekem eddig... Részemről volvooff lezárva itt.-------------------
Mycso köszi a tippet, már készül a szerszám
______Jól látom, hogy Dorothy kolléga törölve lett? Miért?
[link][ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #89309696 #62253 üzenetére
Jah, ok. Azt a nem tudtam. Azt 250 km/h képet kerestem és hirtelen eszembe jutott, hogy említetted erre a "a boltba mentél", (gondoltam erre biztosan gyorsan meglesz) ezért beírtam és így is lett, rögtön ki is dobta, na akkor csodálkoztam, hogy hova tűntél...
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #62251 üzenetére
Nekem csak egy kérdésem lenne, az izzító gyertyákat megmérte már valaki?
Pont ma cseréltem egy típusidegen 1.6 dieselen, mert olyan hangja volt hidegindításkor, mintha csak 3 henger menne.
(annyi is ment )
Na 4 ből 1 kuka volt 1 pedig már éppen csak csinált valamit.
Ki lettek cserélve istenien beállt a hidegindítás.
Az ismerős ámult bámult, mert, hogy ő már 4 szerelőnél volt, és mindenki a nagynyomásút, meg a porlasztókat mondta neki.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #62258 üzenetére
Ezt én tudom ezért kérdeztem, ugyanis a hidegindítási dadogás 90% ban valamelyik izzító számlájára írható.
A fedcomp pedig nem fogja kiírni, mert olyan is, van, hogy az izzító dolgozik, csak annyira le van szenesedve, hogy már nem ér semmit. Csúnyán szólva leszigeteli magát.
Melegen meg ugye már nem sok dolga van, tehát kisimul a motor járása.Renault power
-
FRENK1988
veterán
Ugy nez ki befog a jobb hatso fekem. Mit tudok csinalni hogy elharitsam a hibat?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Predator2
addikt
Bosch izzítógyertya van a kocsiban 2 éve vásárlás után lettek cserélve. Multiméterrel mértem akkor mértem akkor még rendben voltak. Viszont a szerelő azt mondta, hogy a mai modern diesel-ekben gyakorlatilag "dísznek" van. Anélkül is vígan pöc-röf.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
#32577792
törölt tag
válasz forceberg #62243 üzenetére
Az volt benne.
Mit érzek? Azt inkább hagyjuk
Nem tudom hallok-e különbséget. Meghallom ha valami zörög, ha nem úgy jár, de ezen semmit.
Kipróbáltam a kagylós/molos tankolást, picivel többet eszik belőle, mint amit használtam. Tisztán mol-t is, az se jobb, visszatérek a régire. -
Predator2
addikt
Apropó....izzítás. Hány fokig/foktól izzít a dci?
Melyik izzítógyertyát ajánljátok hozzá? (Ha netán valamelyik rossz, mert úgy hallottam azt egyben kell cserélni)A srác valami fősulit/egyetemet végzett és ott tesztelték is, hogy mi a helyzet ha nincs izzítógyertya a mai modern diesel-ekben. Kérdeztem tőle, hogy akkor minek van benne és azt mondta ha jól emlékszem, hogy az emissziós normák miatt is kell.
Remélem jól emlékszem és jól is írtam le, ha nem akkor apám kijavít, mert ő is ott volt velem, hallotta az egész beszélgetést.Rob
Melyik fagyálló folyadékot ajánlod a kocsihoz, amit könnyen betudok szerezni, és jó a kocsihoz.
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
forceberg
veterán
válasz #32577792 #62263 üzenetére
Csak azért kérdezem, mert a Valvoline nem tetszik hangra. Full Tech FE után!
Igaz most Lukoil Extra, előtte 2x meg Maxxmotion volt benne. A Lukoillal nem lett jobb a hangja, 2/3 tanknál kapott Spurit, most vagy hülye vagyok, vagy tényleg halkabb lett a Spuritól. Még megyek egy kört a kagylósra próbából...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
MaXX81
tag
válasz Benir8 #62255 üzenetére
Helló! Nem akarnám cserélni de kénytelen leszek mert ott távozik lassan a hűtővíz. A tömítés csere azért nem megoldás mert már mókólva lett az előző tulaj által, gumidarab van odavágva a csavarok közül is el van nyalva a fej meg még valamivel körbe lett kenve de az ma le is mállott. Szóval termosztátház+tömítés elég lenne amúgy csak gondoltam hogy akkor cseréljük az egészet már. #62256 nem a gyári van rajta műanyag ez is.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #62266 üzenetére
Épp nem olyan régen írtam, hogy amióta nem járok ki és itthon tankolok szinte, már a xado ellenére is legszívesebben leköpném néha, olyan morgós, hangos a motor. Az üzemanyag, egyszerűen szar Srácok ez a legfőbb gondja! Ezek a dízelek nagyon haklisak rá. Aki közelebb van az osztrák határhoz, tankoljon 3-4-szer csak ott, magyar fost felejtse el, elég simát is, aztán döbbenjen...Viszont azt sem győzőm elégszer leírni, hogy ezeket hetente minimum 2-szer mg kell küldeni legalább 100-150 km pályán.
Város és magyar üzemanyag konkrétan gyilok ezeknek a motoroknak. A spuritól az enyém rosszabb lett, nem is használtam 4-5 alkalomnál tovább. De az is biztos, hogy az 1.5 és a 2.0dci-k totálisan másképp viselkednek szinte mindenben...
Meg azt is észrevettem az utolsó hónapokban, hogy minimum 2 literrel többet is zabál, mondjuk nagyon nem érdekelt eddig sem ez a része, ha nem pályán vagyok, akkor fél alatt én már tele lököm, de mostanában nagyon sűrűn járkáltam vele a kutakra és ez szinte csak város, heti kétszer muszájból pályára mentem vele, ami kb 300km. Az nem sok, de ott is láttam, hogy többet zabál, mint amit megszoktam "nyugaton"...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #62263 üzenetére
Azért a xado-nak, ha most ment bele először, kell simán 1000 km (amit pályán lenne a legjobb megcsinálni), de inkább több szerintem, mire "beépül", de ez rá is van írva a dobozára...Ha azonnali, vagy gyors hallható(bb) csendességet szeretnél, akkor tölts bele verylube turbo-t 2 flaskával...
-------------------A slick 50-et, fél éve előttem töltötte bele az ismerős egy dízel opel astra-ba (2011), na annak olyan fasza kattogós járása volt 350 ezer után, hogy rossz volt hallgatni. Hát ez a slick nem tudom mit csinált vele, de olyan kussba lett a motor 2 perc járás után, hogy nem akartam elhinni. Mivel megoszlóak a vélemények róla, én nem próbáltam ki, meg nem is akartam már a xado mellett kísérletezgetni, de a srác azóta ment vele 50 ezret és azt mondta a motorját erősebbnek is érzi, ráadásul a csendesség és a jóval finomabb járás is megmaradt.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #62265 üzenetére
Amit már ajánlottak a glacelfet.
Azt jó ideje és még jó ideig be lehet majd szerezni.A mai dieselekben az izzító gyertya utánizzítást is végez, ez csökkenti a károsanyag kibocsátást és így teljesítik az emissziós normákat.
De próbálj meg beindítani egy modern dieselt -5 °c ban ízzító nélkül, az a motor ha be is indul, mert iszonyat erős az aksija, úgy fog kopgni, hogy azt kívánod, bárcsak ne indult volna be.
Fősuli ide vagy oda.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
cellpeti
nagyúr
válasz diablo1984 #62226 üzenetére
Szia!
Nem, de akkor keresek ilyen kábelt
Tigris, tigris, csóvafény...
-
Benir8
senior tag
válasz MaXX81 #62267 üzenetére
Értem. Ahogy nézem weboldalon nem lehet kapni normális termosztát házat, kivéve amit küldtél ide képet, gondolom kovácsnál van. Szerintem nézd be bontóban, hogy jó állapotban van-e, jobban jársz vele. Termosztátot lehet venni bárhol+ tömítő paszta is elég.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz forceberg #62266 üzenetére
Nekem most fulltech fe olaj van. 10 ezer km van benne
3 tankolással ezelőtt váltottam mol premiumra.Olyan
A fogyasztás nagyon jó lett, az eddigi legjobb.
A motor hangja viszont piszit hangosabb, hallani az ocsmány dízel kerregést.Lehet amiatt mondjuk, mert az olaj is kez kifulladni.
[ Szerkesztve ]
-
shifty!
senior tag
válasz polonic #62273 üzenetére
Az biztos, hogy az olaj fáradása sokat nyom a latban.
Most cseréltem a hétvégén 1.5 dCi-ben ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-30asra, ég és föld. Az előző állagát nem firtatnám, folyt ugyan, de inkább tömített mint kent.Ugyanitt muszáj nyilvánosan is megköszönnöm Robi mester munkáját, mert nagyon patentul rendbevágta a vezérlést és egyéb dolgokat az autón, plusz a külön agymenéseim miatt is mindíg felveszi a telefont (ezúton megigérem hogy csak akkor hívogatom, ha ég a ház ), hogy aztán az olaj-üanyag-levegő szűrők cseréje és egy pici plusz odafigyelés az apró dolgokra, amiket még utána elvégeztem olyan jó állapotba rántották az autót, hogy újra élmény
a pesti dugóban állni velevezetni, szépen duruzsol és rendben van a fogyasztása isPowerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
polonic
félisten
válasz rob210 #62270 üzenetére
Tudnál egy kicsit bővebben mesélni az izzításról? Érdekel a téma.
A hengerben lévő levegőt melegíti fel az izzítógyertya vagy esetleg magát a hengerfejet vagy a hengerfalnak is átadódik a hő?
Bocs ha hülyeséget kérdezek, a dieselek világa nekem teljesen új téma.Meddig izzít a gyertya? Negyven fokban is szükséges?
És ez az utánizzítás meddig történik konkrétan? Mármint melegedés szempontjából.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #62273 üzenetére
Annyira megoszlóak a vélemények az üzemanyagokról, hogy én már nem is olvasom. Faxbukon írja a srác, hogy tankolt shell-t és nem érezte azt a gyorsulást, amit eddig, ráadásul gyorsításkor egy jó nagy kormot is okádott a kipufogó. A másik hasonlót írt MOL-ról, mármint, hogy nem érzi a "löketet". Ha viszont kormolt is, ott valami más gebasz (is) lesz. Emiatt újra visszatérnek és tankolják az OMW-t. Aztán írtam oda, hogy nálam meg pontosan (a magyar) OMW premiuma, amire egyébként sztrádaszerte egyre többen panaszkodnak, az egyik legnagyobb ganélé!
------------Ungawa fórumtárs is xado csere és mol/shell ég és föld különbséget várt azonnal szinte. Hát ez nem így megy, egyrészt az olajnak be kell épülni, ami a gyár szerint 1000km legalább, de én szerintem van az két ezer is, mikor brutál lágy járása lesz a dízelnek, akkor már le is cserélhető akár másik olajra, mert a revitalizálás megtörtént. A váltakozó üzemanyagokra meg a számítógép is mindig reagál, és utánaállít. Emiatt lenne jó, ha kutakon mindig ugyanaz a minőség lenne, de ez olyan balanszos és ingadozó kutanként, hogy itt megint előjön a morgós, csattogós dízelplus hang, nevezzük így. Viszont én azt vettem észre, hogy shell-nél nagyon stabil a "minőség", mol-nál már szokott lenni eltérés, de emiatt próbálj meg úgy tankolni, hogy mindig arra a kútra járj.
Szerencsére a volvo-nál nem kell ezzel törődnöm, sima shell v power-t rakok bele, oszt jóvan. Egyszerűen bent nincs hang, ami kintről beszűrődhetne, kint is fülelni kell, hogy halljad motor járását, pedig ez is "csak" egy kétliteres négyhengeres motor. Csak épp 320 valamennyi lóerővel, de a belteret azt valami brutál mód leszigetelték. Engem egyvalami idegesít, a majd 14 literes fogyasztás (ez inkább város egyelőre), ma kérdeztem rá, volvoék szerint, ez fokozatosan csökkenni fog pár ezer km után, bár az is igaz, hogy szeretek meglépni pirosnál, élvezem a csendes suhanást....sajnos, rezonancia, meg műanyagok zörgése itt ismeretlen fogalom...de ez akkor is soknak tűnik nekem egyelőre. Majd elválik...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz shifty! #62274 üzenetére
Az elf egyik legnagyobb baja, 3000-4000 km után lehet ki...ni és cserélni újra. Ha meg nagy terhelésnek van kitéve, akkor még előbb.
Persze, aki keveset jár vele, annak simán ez ajánlott, felesleges elit xado-val, vagy motul-lal etc ...olajokkal etetni, de max 5000 után cserélni illik. Egyszerűen lehet hallania motorhangján, hogy az olajnak annyi, kenése közelébe nem lehet, mint új korában.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #62275 üzenetére
Az 5w30 at én javasoltam neki, de ha az sxr 5w30 at tette bele az baj, akkor valami félrement, mert én az fe 5w30 at ajánlottam!!!
Bár a leírás szerint agyonvágni nem fogja:
Szintetikus, üzemanyagtakarékos motorolaj Korszerű többszelepes, turbófeltöltésű benzinmotorokhoz, valamint szívó és turbófeltöltésű dízelmotorokhoz, személygépkocsikban és kis-haszonjárművekben is használható. Tökéletes kenést biztosít városi, országúti és autópályán történő használat esetén is. Különösen ajánlott sportos vezetést kedvelőknek. Kifejezetten ajánlott a legkorszerűbb, közvetlen befecskendezéses dízelmotorokhoz. Használatával az üzemanyagmegtakarítás elérheti a 7%-ot (különösen városi használat és alacsony külső hőmérséklet esetén). A koromkibocsátás városi használat esetén akár 12%-kal is csökkenhet.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #62279 üzenetére
Mivel ez a motortípus (k9k732) elvileg nem DPF-es, így mertem beletenni az SXR-t, nem részecskeszűrős dCi-khez is megfelel leírások szerint...
Szerk, csak már későn láttam, hogy Forceberg is írt. Ezek szerint lehet, hogy egy motor"mosásra" alkalmas volt, de benéztem az SXR-el?... Ez az én figyelmetlenségem, aláírom...[ Szerkesztve ]
Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #62276 üzenetére
Amikor ráadod a gyújtást a diesel autóra akkor előszőr izzít. Ilyenkor a kijelzőn, vagy műszerfalon megjelenik a sárga spirál (tekercs) jel. ekkor elkezdődőtt az izzítás. Amikor kialszik, indíthatjuk az autót és valószínű egyszerűen be is indul, ha minden működik ahogy kell.
A folyamat konyhanyelven:
A gyújtás kapcsolóval áramot adunk a vezérlés megvizsgálja a motor paramétereit, hőmérséklet / nyomás / ekkor kapcsol egy szabályozó relét ami az izzítást vezérli. A relé kapcsolja a kis visszajelzőt a műszerfalon, ha már elég meleg a levegő a hengerben.
A modern diesel rendszereknél több tényezőt figyel a rendszer, például nyári melegben éppen csak felvillan a lámpa és már indítható is, de télen még járó motornál is után izzít a rendszer, a jobb, tökéletesebb emissziómentesebb működés érdekében.
Ezért különböztetünk meg 3 féle izzítót!
Régi kamrás sima tömzsi izzító.
Common rail utó izzításra képes izzító.
A mostani adblues rendszerek meg már a nyomást is mérik, az utóizzítási képesség mellett.
Tehát nem, hogy csökken, hanem inkább egyre nő a jelentősége az izzítóknak a modern diesel üzemű kocsikban, egyre több funkciót látnak el, az égés tökéletesítéséhez.Renault power
-
bagg
csendes tag
Fiúk! Olyan problémám van, hogy néhány napja erősen párásodik a szélvédőm és az oldalablakom. Cseréltem pollenszűrőt, nem lett jobb. Aztán ma észrevettem, hogy csak az én oldalam párás, a jobb nem. Eddig, ha ilyen volt, a klíma bekapcsolása segített, de most az is csak csökkenti a párát, nem szünteti meg. Nem kaphat külső levegőt a bal oldal, vagy mi lehet?
-
rob210
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62286 üzenetére
Traktoroknál utánizzítás már 20 éve is volt, egyszerű elő/örvénykamrás soradagolós gépeken, annyira nem modern dolog, azok a gyertyák is tudták. Persze nem olyan precízen, mint a mai kocsikban (nem volt emissziós szerepe), de a lényege ugyanaz volt: a beindulás után az indítózási fordulathoz képest (~400) az alapjárat magasabb (~800), fagyos levegőt szív be ezerrel, kellett az utóizzítás, hogy ne kattogjon, verjen annyira hidegen perceken át. Emissziós lényege az csak mellékes pozitív haszon és csak mára lett jelentős.
Amióta elektromos izzítás van azóta a legtöbb utánizzítani is tud szerintem, mert egyszerűen kell neki (korai példányokat leszámítva, ahol a gyertyák a hosszú üzem miatt hamar tönkrementek így inkább nem használták erre). A gyutacsos megoldás is "utóizzított", amíg el nem parázslott teljesen és ezt utánoznia kellett az elektromosnak is. Szerintem autókban is jelen van a közvetlen befecskendezés óta mindenképp, az meg már 20 éve van, de már az elődeik nagy része is tudta.
Aztán lehet rosszul következtetek, mert a munkagépek meg az autók között elég nagy a különbség, hiába ugyanaz az elvük. -
Benir8
senior tag
válasz MaXX81 #62296 üzenetére
Akkor az alumínium résznél 3 csavar menetének lett szét kopva?
Mert ha igen akkor oda utána műanyagot nem érdemes berakni. Keres rá bontóban, hacsak K4MA702 motort találsz benne.Szerk:
Lehet hülyének hangzik, nem próbálod meg 3 hosszú csavarral összefogod? Így csak össze fog rendesen.[ Szerkesztve ]
-
Benir8
senior tag
válasz MaXX81 #62298 üzenetére
Hát...ez nem valami szép látvány.
Tehát ez az alumínium ami a hengerfejhez megy 2 csavarral azt is cserélni kell ha nagyon oda van menetelve a termosztát ház 3 csavarját.
Én szerintem bontó a megoldás ami keresel hozzá.
Az a vastag gumi van rajta ugye? Lehet hogy elég lesz úgy ha leveszed és bekened tömítő pasztával. Én a Loctite 5910-et használtam.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nethome Plus, klíma wifi modul
- Tado Smart AC Control V3 + okosotthon, klímavezérlés, klíma okosítás
- Elado vegyes IoT eszkozok (sensor,socket,smart speaker) Legrand/Google/Shelly/IKEA/Tuya
- ÓRIÁSI Philips Hue csomag - Hue Go, Iris Black, Play Bar, Light Strip V4 stb...
- Mebby 2in1 Baba és csecsemőmérleg
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest